Weinig symptomen en conceptie indicator geeft minder weken aan

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Annabel39, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel39

    Annabel39 Niet meer actief

    Hai, ik heb weinig zwangerschapssymptomen en ik heb net een test gedaan met conceptie indicator die 2-3 aangaf (= 4 tot 5 weken) terwijl ik al ongeveer 6 moet zijn. Had ik die test maar nooit gedaan :( Heeft iemand een zelfde soort ervaring waarbij de zwangerschap wél goed bleek te zijn?
     
  2. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    De range van hCG is zeer ruim. Je kunt dus heel prima minder hCG hebben dan iemand anders en toch een prima zwangerschap. Bij hCG gaat het niet per se om de hoogte, maar vooral om de mate van verdubbeling. Boven de zes weken wordt het thuistesten onbetrouwbaarder en is een echo de beste manier om de voortgang van de zwangerschap te volgen.

    Ik snap dat de CB indicatie je onzeker maakt, maar het hoeft niks te betekenen. Alleen helpt dat je nu niet meer van die onzekerheid af...
     
  3. Annabel39

    Annabel39 Niet meer actief

    Dank je voor je reactie. Beter dus om niet weer zo'n test te doen, m'n vriend vond het bij voorbaat al helemaal geen goed idee :)
     
  4. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Natuurlijk kun je over een paar dagen wéér een CB doen. Maar niet vandaag en ook niet morgen. En dan is het maandag en zou ik liever bloed laten prikken dan een CB ;) Als je bloed laat prikken en twee/drie dagen later weer, dan zie je of je hCG goed stijgt. En dat is een stuk duidelijker dan welke thuistest ook. Als je voorbij de 6w3d bent of rond de 7w kunnen ze een vroege echo maken. Er zou dan al hartactie zichtbaar moeten zijn.

    Succes!
     
  5. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Omdat ik de eerste weken van de zwangerschap nergens last van had en daardoor erg onzeker deed ik ook nog wel eens testen, werd er alleen maar ongeruster van want dan was de streep dik en dan weer niet, de streep werd op een gegeven moment steeds lichter en werd echt heel erg bang.

    Wist ik veel dat na zoveel weken het thuistesten niet meer betrouwbaar was:D

    Als je op een gegeven moment positief test dan moet je gewoon geloven dat je zwanger bent en anders die test hier plaatsen, dan zeggen anderen wel dat je echt zwanger bent, geeft ook vertrouwen.

    Ik snap het wel hoor, was ook pas echt gerustgesteld na de 1ste 8-weken echo!
     
  6. Annabel39

    Annabel39 Niet meer actief

    Jeetje worden testen op een gegeven moment ook nog eens minder betrouwbaar... goed dat je het zegt :)

    Het is echt doorbijten die dagen tot de 1e echo, zeker na slechte ervaringen, maar het antwoord komt vanzelf...
     
  7. Liesbeth1982

    Liesbeth1982 Actief lid

    31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Mijn test gaf ook aan 2-3 terwijl dat echt niet kon, dus zo betrouwbaar zijn ze niet. Maak je niet te veel zorgen, maar geniet!!!
     
  8. Annabel39

    Annabel39 Niet meer actief

    Ik ga m´n best doen :D
     
  9. Waaghals

    Waaghals Actief lid

    20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Had ik ook ee 2-3 weken terwijl ik 5 weken was en dus wel een 3+ had verwacht nu 2 goeie echo's gehad dus t zegd gelukkig niks
     

Deel Deze Pagina