Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jenna09, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Haha Guusje, ook zo ongeduldig? Ik ben ook vanaf het moment dat we besloten voor een 2e te gaan ongeduldig. Vind het al tegenvallen dat ik eerst een menstruatie moet afwachten. En dat terwijl we op de 1e zo lang hebben gewacht...heb ik nu opeens haast!

2. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Cherie; bedankt voor de aanmoediging! :D Geef alles door aan m'n ei dus nu zal ie toch wel komen zeker, haha.

@ Guusje; ja, heel lastig allemaal. Zou zo handig zijn als de cyclus bij iedereen hetzelfde was en iedereen ook haar eisprong zou kunnen voelen. Nu blijft het gissen. Doe geen test meer vandaag. Ben er zeker van dat het vruchtbaar slijm is wat ik heb dus ik wacht gewoon af. En dat lichte streepje gaf inderdaad al aan dat mijn ei op komst is dus dat is al prima. Zit pas in ronde 1, kan dat testen beter bewaren voor als het echt lang gaat duren denk ik. ;)
    Hoop echt dat jullie meteen van start kunnen, zal voor je duimen!

3. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    @kipkip, proficiat met het verlies van je spiraal:D!!! Nog een cyclus afwachten dus! Niet zo plezant nee, maar wie weet lukt het nu wel veel sneller dan bij je eerst. Dan kan het wel zijn dat we gelijk gaan kunnen beginnen!

@guusje, ik hoop voor je dat je onmiddellijk kan beginnen. Ik denk er soms ook aan... Moest ik binnenkort terug de mmm in, gaan ze dan al die test van bij de eerste terug herhalen, of zouden ze er gelijk aan beginnen, heb er geen idee van... Hoop voor je dat het niet allemaal nog een keer moet gedaan, en dat je onmiddellijk kan starten met het echte nodige!!

4. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    @ Jenna, ik hoop het ook dat de testen niet overgedaan hoeven worden. Weet je al hoelang jullie het zelf gaan proberen voordat jullie de mmm weer ingaan?

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Dames, heb een nieuwe pendel> Juni!!!!!!!!! :D dat zou helemáál geweldig zijn natuurlijk. En weer een klein mannetje dus begin toch wel te geloven dat het dat gaat worden. Ikke is blij!! *doet vreugdedansje*

6. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    TOF!!!! bibi. Laat maar komen zou ik zo zeggen!

Guusje, ik heb zoiets van vier pogingen in mijn hoofd. Is niet zo bijster veel maar als je dan een afspraak maakt moet op een maand of twee extra rekenen voor je aan kan. Wil ook niet te veel tijd verliezen.

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; hoop echt voor jullie dat het gaat lukken zonder de mmm. Spannend hoor en dapper dat je er toch weer voor gaat.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zo dames, jullie kletsen weer wat af...

Ik heb de hele dag gewerkt en manlief is net een kwartier thuis van z'n werk. Dus ik was ook nog eens druk met zoonlief. En die was niet zo gezellig vanavond... Al toen ik hem ophaalde van de oppas zat hij in de auto te jengelen. Uiteindelijk heb ik hem iets voor half 8 op bed gelegd. Ging met wat strijd gepaard maar toen gaf hij het ook wel op...

Wij hebben hier trouwens een MaxiCosi Mura3 wandelwagen en een Koelstra buggy. Ben happy met allebei! De Mura is echt een superrelaxte wagen. Mooie grote reiswieg, wat ook wel mocht met de reusje van ons, en een lekkere stabiele wagen.
    De Koelstra buggy vind ik ook erg fijn. Niet te zwaar, mooie hoge duwstangen en goed wendbaar. De buggy is voor de boodschappen enzo en de wandelwagen gebruik ik voor de rest. Die zit dan ook standaard achter in m'n auto.

Kipkip, joepie je bent spiraalloos!! Nu nog even geduld hebben. Weet precies hoe je je voelt hoor. Toen wij eenmaal besloten hadden er weer voor te gaan was ik het liefst die dag ervoor al zwanger geweest. Maar ja, heb hier wel geleerd geduldig te zijn dus dat ben ik dan ook maar. Tis nu voor mij wel weer aftellen tot volgende week. Als ik vrijdag dan nog niet ongesteld ben ga ik op zaterdagochtend weer een test doen. En als mijn cyclus langer dan 2 maanden duurt dan ga ik wel de gyn bellen...

Jenna, wanneer gaat het voor jullie nu echt beginnen dan? Fijn dat jullie zo'n mooi weekend hebben gehad. Altijd wel even weer relaxed he!
    Wel lastig dat je mannetje niet in z'n buggy wil slapen. Zoonlief doet dan ook maar hazeslaapjes van 20-30 minuten maar dan heeft hij iig weer even wat nieuwe energie.

Guusje, jullie moeten nog even geduld hebben. Irritant is dat he. Maar het is bijna de 20e! Nog maar een weekje. Dus nog even zenuwen en dan vanaf volgende week er weer voor. En dan maar hopen dat het gauw raak mag zijn!

9. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Wij gaan er na deze cyclus voor. Deze laat ik voorbij gaan en dan go go go. Ja slapen in de buggy doet ie echt echt niet, maar ja we zijn er aan gewoon geworden... Vandaag heeft ie trouwens namiddag ook niet geslapen :( Wel anderhalf uur in bed gelegen, maar de ganse tijd gespeeld, gebabbeld en daarna een kwartier gehuild. Heb hem toen maar opgehaald... Moet wel zeggen dat hij niet lastig is geweest deze avond, dus dat scheelt een pak.
    Weet nu niet of hij toe is aan maar één slaapje per dag of als ie gewoon in een sprongetje zit en daardoor minder slaapt. Hij loopt wel sinds vandaag een metertje of twee alleen zonder handjes!!!!!!!:D:D Dus dat sprongetje kan er wel inzitten hé!
    We zullen zien wat hij de komende dagen gaat doen.

Ga nu trouwens de zapp bestellen. Bij colruyt is hij beterkoop dan in de winkel. Dus vandaag bestellen en dan is hij binnen een paar dagen in de winkel!! JOEPIE!!

10. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0

Mercikes! Je hebt er veel voor over hoor!!

11. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hallo!!

Ik heb een ei gevonden!!! Alleen helaas niet bij mezelf, maar bij mn paard:D Morgen mag ze dus geinsemineerd worden en hoop ik over 11 (!) maanden een veulen te krijgen! Gelukkig hoeven wij geen 11 maanden;) dan zou het nóg langer duren.
    Guusje en kipkip ik hoop dat het wachten mee valt en jullie ervoor kunnen gaan8)
    Wij hebben nog geen buggy, dus ben volop aan het meelezen over wat jullie allemaal in huis hebben. Als kinderwagen hebben wij de Maxi Cosi mura 4 en ben er dolgelukkig mee. Heb iig wel als voorwaarde dat hij een ligstand moet hebben (de buggy) en lichtgewicht moet zijn. We zullen binnenkort is gaan rondneuzen, heeft nog geen haast.
    Veel vrouwen moet veel over hebben om 1 of meer kids te krijgen. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden tegenwoordig en helpen ze ons om onze dromen waar te maken!

Fijne avond:)

12. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Robertha; wat leuk, een veulen! :) Nu nog een baby erbij en dan is het helemaal compleet. ;) Wat voor paard heb je?

@ jenna; dat geloof ik zeker, dat je er veel voor over hebt. Kan me daar wel wat bij voorstellen. Maar toch is het knap dat je dat een tweede keer aan zou durven.

Fijne dag allemaal, ga zo stage lopen, gezellig bij de kleuters. :)

13. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Super Robetha, veel geluk met de inseminatie!!! En hopelijk binnen 11 maanden veulenplezier!! Wanneer weet je dan eigenlijk dat je paard drachtig is? Duurt dat erg lang, of heb je al snel zekerheid?

Veel plezier bij de kleutertjes bibi.

Hier de living ns een flinke beurt aan het geven, kasten uitwassen en zo, grote kuis in de living. pfff! Ga maar vlug verder doen! tot straks!!

straks komt hier trouwens een vriendin op bezoek die 32 of 33 weken zwanger is... Pfff zal wel even jaloers zijn denk ik!!! (maar dan wel gezonde jaloezie hé!!;))

14. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hey!

Die jaloezie ken ik, Jenna. 2 vriendinnen van me zijn allebei in sept uitgeteld. En ondanks dat ik nét ben bevallen ;) kijk ik er nu alweer naar uit. Zij zijn wel een goede afleidingsmanoevre voor als wij weer aan de klus gaan :) !
    Bibi, ik heb een KWPN merrie. Ik probeer er elk jaar een veulen bij te fokken, maar het afgelopen jaar was mis gegaan. Hopelijk is ze nu weer snel aangeteld.
    Vandaag wordt ze geinsemineerd, morgen wordt dan gekeken of het eitje is gesprongen. Zo niet, dan donderdag nogmaals insemineren en als het eitje wel weg is, dan over een paar weken kijken of er een bevruchting heeft plaats gevonden. Is altijd zo spannend en speciaal om te zien! Mn dierenarts had vorig jaar voorgesteld om mij ook te scannen, dan kon ze meteen kijken of het een jongen of meisje was. Maar dat wilde we niet weten dus heb me kunnen beheersen!;)
    Willen jullie dat trouwens bij een volgende zwangerschap weten? Of het en jongen of meisje wordt?
    Veel plezier bij de kinders, Bibi!
    Hier lekker genieten van het weertje, dus ga er weer tussenuit!

Liefs

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Robertha! spannend! hahaha.. wel geinig dat je dan door een veearts na gekeken kan worden:D hahah..
    Hopelijk lukt t allemaal en heb je over 11 maanden een veulen en een baby! ;)

Jenna! succes met die jalouzie! mag hoor. je mag best jaloers zijn als je t een ander niet misgunt.

Bibi. Hopelijk heb je je ei gespot.. en heb je volgende maand een positieve test!

Robertha wij willen het niet weten als we straks weer zwanger zijn. bij de jongste wisten we het.. maar vond het zo moeilijk mezelf niet voorbij te kletsen. en ik vind het gewoon niet leuk als anderen het weten. dus gewoon een mooie verassing! :D

16. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Zo ben net klaar met de living!! Oef!! Nu wachten dat het mannetje wakker wordt, dan eten en naar de fotograaf voor de proefdrukjes en dan kunnen we straks samen kiezen welke er op doek komt!! Kan al niet wachten tot het er hangt!

Spannend robertha!! Ben zelf al benieuwd naar het resultaat!
    Inderdaad het is echt gezonde jaloezie hoor! Gun het haar echt!!! Ben benieuwd hoe ze eruit ziet straks, heb haar al een paar maanden niet meer gezien. Ze is nog niet zo veel bij gekomen, acht kilo of zo en alles mooi naar voor! Dus ik verwacht dat ze een heel mooi buikje gaat hebben, schattig!!!;)

Hier had ik zelf ook een droomzwangerschap van de eerste *zwijmel zwijmel* Acht kilo in totaal aangekomen, alles naar voor, geen vocht... Ook geen grote kwalen en kon tot de laatste dag vanalles doen! De week ervoor zelfs nog het hele huis gepoetst, auto's gewassen, garage gepoetst... Leve de nestdrang!!!!:D En tien dagen na de bevalling alle kilo's kwijt...
    Hoe is jullie zwangerschap al verlopen (voor degene die al zwanger geweest zijn), hebben jullie goede herinneringen of wens je dat de volgende helemaal anders zal zijn? En aan degene die voor hun eerste gaan hoe zien jullie ertegen aan om zwanger te gaan zijn?

Wij wisten trouwens niet wat het ging worden bij de eerste en dat is echt een aanrader!! We zijn ook niet echt nieuwsgierig geweest naar het geslacht, enkel de laatste weken! Toen kwam de nieuwsgierigheid echt op, amai! Maar het is heel tof om dan bij de bevalling te horen wat het wordt... Een aanrader hoor, want volgende keer doen we het net zo!! Wel had ik een héél sterk gevoel dat het een jongen ging zijn, en het klopte (Je hebt ook 50-50 kans natuurlijk hé8))

17. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    @ Robertha, spannend over 11 maand misschien een veulen!

Ik heb bij de eerste ook een heerlijke zwangerschap gehad, alleen had ik last van mijn bekken. Ik vond het zo'n lekker gevoel een kindje in je buik. Tot 36,4 weken was ook alles goed, maar op die dag moest ik opgenomen worden in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Met 37 weken hebben ze toen de bevalling opgewekt ( wat niet echt wilde lukken). Met 37,1 weken is Lucas met een spoedkeizersnede geboren, omdat ik er opeens het HELLP-syndroom bijkreeg. En dat wens ik echt niemand toe, ik ben er nog steeds van aan het herstellen.

Bij de eerste wisten we ook niet wat het ging worden, maar ik zit toch te twijfelen om het bij de tweede wel te willen weten. Vooral omdat ik weet dat dit de laatste zwangerschap voor mij zal zijn, dan was het 1 keer een verassing en 1 keer niet. Maar mijn man wil het niet weten, dus daar moeten we het dan nog maar even over hebben samen.

18. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; wat heerlijk, zo'n zwangerschap! Dan kun je er echt optimaal van genieten.

@ Guusje; vervelend dat jouw zwangerschap op het eind wat minder prettig was, maar gelukkig heb je het grootste deel van de tijd lekker kunnen genieten.

Voor ons wordt het nu ons eerste kindje en wij willen niet weten wat het wordt. Of ik dat dan bij een tweede wel zou willen weet ik niet, maar zoals ik er nu tegenover sta wil ik dat niet. Als de 20 weken echo achter de rug is en je weet dat je kindje gezond is dan blijft er nog één spannend moment over en dat is het geslacht. Lijkt me dan toch wel erg leuk om daar 9 maanden op te wachten. :)

@ Robertha; spannend allemaal met je merrie! Hopen dat het gaat lukken.

Ow ja, dames, vraagje: heb al ongeveer een dag steekjes rechts onderin mijn buik, echt helemaal aan de onderkant. Vanmiddag voelde ik daar ineens echt iets 'springen' om het zo maar te zeggen. Kan dat mijn ei zijn of gaat mijn fantasie nu echt met me op de loop? :)

19. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Dat zou kunnen, Bibi. Hou het even in de gaten, het kan ook nog zijn dat het eitje zich klaar aan het maken is. Dat merkte ik ook altijd...
    Wij willen bij de volgende ook niet weten wat het wordt. Dat wisten we bij de eerste ook niet. Het maakt ons ook echt niet uit. Voor ons meisje is een zusje natuurlijk ontzettend leuk later (merk dat ik ook veel aan mn zus heb in deze tijd) maar een jongentje om de familienaam te dragen is ook super!:)
    Het zit je ook echt niet mee Guusje. Gelukkig was de rest van de zwangerschap wel beter. Hopelijk de volgende keer ook nog een goed einde;)
    Mijn zwangerschap was, tja... gewoon echt "zwanger". Veel moe en snel misselijk. Bovendien was ik een week overtijd en hebben ze me op gang moeten brengen omdat de vliezen gebroken waren. Dat resulteerde in een weeenstorm maar weinig ontsluiting dus uiteindelijk een ruggenprik...Toch geen trauma er aan over gehouden en zo ik het zo weer doen:)!

20. Fransa

Fransa Niet meer actief

Haha Robertha, jullie moeten het hopelijk goede voorbeeld van je merrie maar volgen. Maar zeker wel even spannend. En dit keer hopen op een goede afloop!

Guusje, het zat je wat dat betreft dus ook niet echt mee he.. Hopen dat het deze keer een betere afloop heeft wat dat betreft...

Ik heb ook een superzwangerschap gehad. Geen kwaaltjes gehad. Echt helemaal niets. Oh ja, moest wat vaker plassen de eerste weken maar dat was het ook...
    Was op het einde wel uitgehobbeld maar dat komt denk ik vooral dat we nog zijn verhuisd toen ik bijna 34 weken zwanger was. Geen aanrader! En al helemaal niet als het dan ook nog eens boven de 30 graden is. Pfff... dat was wel even afzien.
    Ben uiteindelijk bevallen met een ks omdat zoonlief afwijkingen in z'n hartritme had. Da's allemaal goed gekomen trouwens...

Wij wisten trouwens dat het een jongetje zou worden en hebben dat ook gewoon met iedereen gedeeld. Voor de één is het na zo'n 40 weken een verrassing, voor ons was dat met 20 weken. Vond het nog niet eens leuk om zo allerlei jongens dingen te kunnen kopen maar ik kan me niet voorstellen 40 weken een kindje bij me te dragen en dan niet eens te weten of het een zoon of dochter is. Vond het gewoon een fijn idee en het heeft mij ook wel geholpen al een beetje een band met mn ongeboren kindje op te bouwen. Vond zwanger zijn heel leuk maar ook wel erg bizar en onwerkelijk.
    Bij de volgende doen we het dus ook weer zo. Hier is het trouwens heel gewoon dat je weet wat het wordt. In landen als Spanje bijv. geven ze het kindje zelfs al de naam mee. Dan ben je bijv. zwanger van Anna ofzo. Dat zou ik zelf dan niet doen... Maar ja, iedere cultuur z'n ding zeg maar. Hier vraag je ook aan elkaar; 'wat wordt het?' ipv 'weet je wat het wordt?'

Deel Deze Pagina