Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jenna09, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Oh ja en Bibi, ik heb nog nooit m'n eisprong gevoeld dus zou je niet kunnen zeggen of het dat is wat je hebt gevoeld...
    Ik zie het vooral aan de verandering in afscheiding. Maar dat bedriegt ook nog wel eens....

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes!

Zo zie je maar, zoveel verschillende vrouwen, evenveel verschillende zwangerschappen en meningen!
    Gisteren was mijn vriending hier die 33 w zw is. Zij had er ook volop genoeg van. Ze kan niet veel meer doen en is onmiddellijk moe en zo, dus van haar mag het wel gedaan zijn.

Gisteren trouwens de proefdrukjes gehaald. Zit echt wel potentieel tussen voor op doek!! tof tof tof!!! Wil graag zo snel mogelijk gaan bestellen, maar geraak er vandaag en morgen niet meer... Morgen gaan we met de collega's een dagje shoppen in Maastricht!!! JOEPIE!!! Dat is altijd een geweldige dag vol plezier en amusement. J gaat naar oma (mijn schoonmoeder).

Bibi, dat kan zeker je eitje zijn. Ik krijg dan ook altijd steken rechts of links onderaan mijn buik. Dat springerig gevoel heb ik wel nooit gehad, dus daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Ik duid altijd in mijn agenda aan wanneer ik dat gevoeld heb, dan kijken wanneer je ongi wordt en dan weet je of t kan kloppen. (10-18 dagen kan dat dan duren) Al hoop ik voor je dat je niet ongi wordt natuurlijk!!! Maar dat je gelijk een posi test in handen hebt!!

3. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij gaan vanaf mei voor een 2e! :) Ik heb afgelopen maandag mijn laatste pil geslikt. We wachten nu een maand om mijn lichaam de kans te geven weer z'n eigen ritme op te pakken. Ook gaan we begin juni lekker op vakantie en aagezien ik bij mijn eerste zwangerschap met 5 weken al zo misselijk was dat ik niks binnen kon houden, vinden we dat wat jammer van de vakantie en wachten we nog een maandje. Ik vind het wel heel spannend weer!

Groetjes!

4. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vorige zwangerschap is wel goed gegaan. Ik heb de eerste 17 weken mogen genieten van een finke misselijheid. Daarna is het prima gegaan.
    Ik heb met 37+5 weken een keizersnede gehad omdat onze schat in stuit lag. Hier kwamen we met 34 weken achter door een echo. Er is toen nog een inwendige echo gemaakt en toen keek ik recht tegen de billetjes aan... Wij wisten niet of het een jongen of een meisje zou worden. Toen had ik wel even de kriebels van ik wil het weten, maar mijn man was er toen niet bij en ik heb het toen maar zo gelaten. En ik kan mijn mond toch niet houden, dus was prima zo!
    Bij een tweede willen we dit ook niet weten of het een jongen of een meisje is!

5. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    He dames!

Ik kom ook mee kletsen :) ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil gehad, ben nu ongesteld en daarna gaan we vrolijk aan het klussen voor onze 2e!

Heb er nu al zin in :)

Groetjes!

6. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Jolijn en Klevlin welkom hier! Hopenlijk is het voor jullie snel raak!

@ Klevlin, gefeliciteerd met je dochtertje, ik zie dat ze vandaag 1 jaar is geworden.

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Welkom nieuwe dames! :)

En de andere dames, bedankt voor jullie reacties. Ik weet haast zeker dat het inderdaad mijn eisprong was gisteren want de steekjes zijn weg en mijn afscheiding is vandaag weer veel dikker. Ik zei net nog tegen mijn vriend: 'als we niet zwanger zijn hoop ik dat ik in elk geval snel ongi word dan weet ik dat mijn cyclus goed is'. Mijn collega had het er vandaag nog over, die zit al op dag 51. Tijdje terug had ze ook al een cyclus over geslagen en nu waarschijnlijk weer. Dus ik mag nog niet klagen. ;)

@ Jenna; fijn dat de foto's zo mooi zijn! En wat leuk dat je morgen naar Maastricht gaat! Is voor mij alweer een jaartje geleden dat ik daar ben geweest, zou best weer eens willen. Ik vind het zo'n mooie, gezellige stad. Veel shop-plezier alvast!

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Welkon Klevkin en gefeliciteerd met de kleine! Zoals je ziet lopen we gelijk op en ook op hetzelfde moment voor de 2e. Nu nog gelijk zwanger raken ;)

Over de 1e zwangerschap; was er 1 uit het boekje dus mag niet klagen (maar vond het wel een flinke klus :D). Wij wisten wel met 20 weken wat het werd en zouden dat dit keer weer willen weten. Gewoon om de simpele reden dat ik veel te nieuwsgierig ben. Overigens hebben wij het aan niemand verteld en was iedereen aan het proberen om erachter te komen. Zou het nu weer zo doen.

Jolijn, ook welkom. Gezellig dat je mee komt kletsen.

9. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Kipkip gefeliciteerd met je dochtertje!

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Thanks! We hebben er weinig aan gedaan vandaag, moesten gewoon werken maar zondag is het grote feest!

Oh ja, maandag ging het spiraaltje eruit en sinds gister begon het bloeden gepaard met kramp. Geen idee of dit nu ongesteldheid is of een bloeding van het verwijderen maar ben maar een cyclus begonnen en dan zien we het wel.

11. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Dank jullie wel voor de felicitaties!!

En kipkip, jij ook gefeliciteerd!! Wat leuk dat onze dochters op dezelfde dag geboren zijn!! Nu idd dan ook maar gelijk zwanger en dan ook maar weer op dezelfde dag :p zou wel heel bijzonder zijn!!

Mijn zwangerschap was niet om over naar huis te schrijven hoor......ik was nogal te zwaar (nu niet meer) en ik had op het einde HELPP syndroom........

Maar toch! ik heb er zo'n zin in om weer zwanger te zijn!!

12. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    @Welkom Klevkin en jolijn!!!! Leuk dat jullie mee komen kletsen!
    Jolijn, jij gaat ook nog een cyclus wachten? Hier ook eentje, na deze cyclus vliegen we er in voor een tweede!

@Klevkin en Kipkip Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie kindjes!!!! Happy birthday!!!!

@Bibi, ik hoop voor je dat het inderdaad een ei is geweest en dat het een gewillig was...;) Ja, Maastricht is inderdaad een supergezellige stad. Wij komen er wel vaker! Mijn shoppingplaats is altijd Maastricht, alle toffe winkels bij elkaar! Ik woon dan ook niet zo ver van Maastricht, tien minuutjes of zo met de auto!

13. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; dat is ideaal inderdaad, dan ben je er zo. :) Wij rijden er ongeveer anderhalf uur op dus dan ga je niet vaak. ;)

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Jolijn en Klevkin, welkom!!

Kipkip en Klevkin, gefeliciteerd met de kids!! Gaat dat toch snel he. Maar kipkip, het echte feest komt dus nog; leuk!!

Hier nog een dagje werken en dan lekker weekend! We krijgen mensen over de vloer uit NL, dus dat is extra leuk! En het is en wordt prachtig weer dus we hebben het helemaal goed zitten!

15. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hallo iedereen!

Welkom Jolijn en Klevkin! :)
    Hier niet veel te melden vandaag...
    Jenna, wat leuk dat de foto's goed gelukt zijn! Veel plezier met shoppen!
    Alweer 1 jaar, kipkip en klevkin. Dat lijkt nog zo ver weg voor ons, maar iedereen zegt dat de tijd voorbij vliegt dus.... Nu nog genieten van de kleine meid;)
    Hey fransa, benieuwd of de cyclus volgende week weer op gang komt!
    Ik ga gauw nog wat poetsen nu de kleine slaapt!

16. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    @ Fransa, veel plezier met je gasten!!! :D

@Robertha, ja, het klinkt altijd zo raar, maar het blijkt altijd, zulke dingen zijn echt zo!! Ik vond het altijd zo apart als mensen tegen me zeiden, geniet er maar van, voor je het weet lopen ze, nou mijn meisje loopt idd al.............het was zo snel gegaan dat eerste jaar!!!

Hier alles op zich okee, heb alleen pijn in mijn hoofd, echt mega, heb de eerste paracetamol al gehad. Komt denk ik van de ongesteldheid, of van het ontpillen. HOewel dat wel snel zou zijn omdat ik theoretisch gezien nog in mijn stopweek zit, maar misschien omdat ik hem maar 1 maand gehad heb dat het nog sneller gaat??

17. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Klevkin; maar een maand de pil gehad? Hoe dat zo als ik vragen mag? Ik weet niet of het dan sneller kan gaan met ontpillen. Heb 'm zelf ongeveer 11 jaar geslikt dus dan zou ik nog even te gaan hebben. Denk dat dat bij iedereen verschillend is. Maar 1 maand is wel kort natuurlijk, je lichaam hoeft dan denk ik minder te wennen en schakelt sneller om. Kortom, ik heb geen idee waar je hoofdpijn vandaan kan komen. :D

18. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Nadat ik de eerste keer gestopt was met de pil heb ik gezegd dat ik nooit weer aan de pil wilde. Ik voelde me stukken beter zonder de pil, was veel vrolijker (helaas rond mijn periodes ook veel depressiever, maar goed, dat namen we voor lief) en ik had veel meer zin in seks.

Dus na de bevalling heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Helaas had mijn lichaam hem er weer uitgewerkt. Dus volgens de gynaecoloog hoefde ik dat niet weer te proberen (volgens mijn huisarts had het best gekund toen ik hem het verhaal deed). Toen de gynaecoloog mij dus vroeg wat ik wilde vertelde ik hem dat ik dat niet wist, maar dat ik niet meer aan de pil wilde.
    Hij heeft aangehoord waarom niet en schreef toen Cerazette voor. Een veel lichtere pil met ook maar 1 hormoon.
    Deze pil beviel op zich prima, ware het niet dat ik constant ongesteld was. Hier heb ik een half jaar aan gezeten. Daarna schreef de huisarts toch weer microginon voor, dat heb ik een maand volgehouden en toen ben ik bij mijn man een tweede kindje gaan aankaarten :) o.a. omdat ik liever niet deze pil wil hebben. Dus toen zijn we maar gestopt haha.

Maar goed, zodoende heb ik dus maar heel kort aan deze pil gezeten. De andere pil was te licht, die was ook zo mijn systeem uit.

@Kipkip, heeft jouw dochtertje gisteren ook de memo "nu ik 1 jaar ben hoef ik overdag niet meer te slapen" gehad????

19. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Klevkin; ik snap het. ;) Dacht al, je gaat toch niet maar voor een maandje aan de pil.
    Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Als je jong bent en je gaat aan de pil denk je er verder niet zo over na, maar nu ik zwanger wil worden en weet wat de pil precies doet vind ik het echt rotzooi. Wil er ook echt niet meer aan beginnen! Een vriendin van me heeft een of andere ring (ben de naam even kwijt) en die geeft schijnbaar maar de helft van de hormonen af die je met de pil binnen krijgt. Dus misschien ga ik daar eens voor informeren als we ons eerste spruitje op de wereld hebben gezet.

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Dat is ook toevallig, ze heeft vandaag maar 1 uur geslapen (en dat terwijl ze maandag nog 4 uur overdag sliep...!!!) Raar hè???

Hier denk ik toch nog geen ongesteldheid want vandaag is het al over. Waarschijnlijk toch een bloeding van het verwijderen van het spiraaltje. Jammer hoor, nu maar afwachten tot we kunnen beginnen.

Deel Deze Pagina