Hoi allemaal, Ik wil hier graag mee komen kletsen als dat mag Ik ben zelf nieuw hier op het forum dus moet alles nog even uitvogelen hoe alles werkt maar ben al een eind opweg.... Ik ben Roosje en mamma van 2 zoons ( 6.5 en bijna 8 jaar oud) en nu weer officieel bezig met een derde spruitje.... Wij waren in januari zwanger(na 1 maand oefenen) maar helaas wegens allerlei complicaties( kindje liep ernstig achter op de groei(3 weken ruim), veel bloedingen en wat afwijkingen) is de zwangerschap afgebroken in maart. Helaas weet ik ook wat de mmm inhoud want met mijn ex man ben ik 3 jaar bezig geweest voor een volgend kindje..4x IUI inclusief hormonen spuiten(puregon en pregnyl) en in de startblokken voor IVF. Dus met mijn huidige partner was het voor mij echt een wonder dat het zo snel ging. Na de afbreking ben ik eventjes aan de pil geweest om weer een regelmatige cyclus op te bouwen en om geen littekenweefsel te gaan krijgen. Nu weer gestopt met de pil en gaan we met volle moed en zin weer voor een wonder spruitje Ik kijk enorm uit naar trappelende voetjes in mijn buik en alle kwaaltjes die erbij horen....Gisteravond brak mijn menstruatie door dus ik zet mijn eerste cyclus dag op vandaag. en verwacht weer een regelmatige cyclus van rond de 28 a 30 dagen..en dan met zn alle maar duimen dat we snel zwanger mogen worden....
Bibi wat spannend zeg! Klinkt heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap! Dus ik duim heel hard voor je dat je gewoon een knaltest hebt vandaag of morgen
Roosje welkom hier! wat een verhaal zeg. hopelijk ben je gauw zwanger. Bibi! je maakt het wel spannend he!!! Hahaha.. gelijk kijken voor bloed als je wakker bent! nou hopelijk kan je ventje al gauw zijn geduld niet in houden en mag je testen! Fransa! hier is het ook heerlijk weer! geen 23 graden maar toch.. lekker genieten. Hopelijk krijg je dan een verassing deze week! geheel onverwacht misschien toch een positieve test? Robertha.. geeeen idee of je minder menstrueert zonder ei. Jenna.. snap helemaal wat je bedoeld.. het is soms zo oneerlijk verdeeld.. hopelijk heb je deze keer meer mazzel. bij de oudste duurde het bij ons 6 mnd(nog niet lang) maar toen was de 2de met 1 keer raak wel ff schrikken! alles kan! Hier gaat het goed. ongi bijna over.. dan kunnen we er aan!!!
Roosje welkom hier! Cherie, lekker dat de ongi alweer bijna over is. Hier ligt de koelkast weer vol medicijnen en vanmorgen hebben we het zaad van mijn man afgegeven in het zh voor onderzoek. Morgen mag ik bellen voor de uitslag van mijn bloed!
Guusje. Balen dat de PCO terug is.. en dat er allemaal medicijnen nodig zijn. Hopelijk maar voor kort (K) wel fijn dat je hoogst waarschijnlijk gelijk aan de slag kan!
Ja, het is niet eerlijk verdeeld hé, maarja, ik misgun het hen echt echt niet hoor! Als je hier in school ook vanalles ziet is dat ook nogal ambetant! Mensen die hun kinderen niets kunnen geven en die hebben er drie op drie jaar tijd... Kinderen komen dan een week aan een stuk ongewassen naar school, geen drinken mee... Ja dan denk je, potverdikke!!! Maarja, je moet je er bij neerleggen hé! Bibi, goed dat je dan blijft, zouden je missen!! joepie!! Roosje, welkom! tuurlijk mag je meekletsen!! Fijn dat je op je cyclus kan rekenen! Veel succes Guusje veel succes met de uitslag! Laat je ons vlug iets weten?
@Bibi, hoe houd je het uit!!! Die witte vlokjes zouden dan komen van de zogenaamde "witte vloed", ik heb het wel gehad. Komt omdat je dan andere afscheiding hebt, wat witter en vloeibaarder dan normaal. Serieus, ik was gewoon naar de winkel gegaan voor een test, als het dan negatief is weet je in elk geval dat het waarschijnlijk niet zo is. Ik vind het gewoon super spannend! @Guusje, dat lijkt me dubbel nieuws, dat de PCO weer helemaal terug is, maar aan de andere kant, je kan gelijk los met de benodigde behandelingen, ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn!! En dat er niet teveel behandelingen nodig zijn, van wat ik van iemand uit mijn omgeving hoor zijn het zeker weten geen pretjes..... Veel succes!! @Fransa, ooh lekker!! 23 graden!! hier was net zelfs eventjes hagel :S maf weer hoor hier!! @Jenna, zo mooi als jouw schoonzus wil iedereen het wel hebben denk ik!! Goh, dat is echt mazzel hebben! Was zij niet aan de pil dan?? @Roosje, welkom hier!! en wat een moeilijke beslissing lijkt mij! Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn zodat je weer kan genieten van de trappelende voetjes! @Robertha, het zou kunnen, normaal breekt je lichaam het baarmoederslijmvlies af omdat het eitje dat gesprongen is niet bevrucht is. Als je geen eisprong hebt, breekt het op een gegeven moment af, net als bij een doorbraakbloeding bij de pil. Het kan zijn dat het dan minder heftig is? maar zeker weten doe ik het niet. @hier, ik ben kapot! mijn dochter is vervelend, schijnt een fase te zijn. Ze is zich "aan mama aan het hechten". Als ik weg ben, dan is ze vrolijk en lekker aan het spelen en al. Maar als ik in de buurt ben (wat bijna de hele dag is) dan is ze jengelig, mieperig en wil ze constant op mijn schoot zitten, ze wordt kwaad, slaat en bijt me als het haar niet zint. Nu is ze net 1, dus ze slaat niet hard, bijt niet hard, maar ik wordt er wel doodmoe van om haar elke keer streng toe te spreken als ze me slaat en bijt, want ja, daar wordt het ook niet beter van. Maar goed, we zetten lekker door. Ze is nu bij mijn moeder, want ik moet vanmiddag werken, dus ik kan nog even lekker rustig aan doen.
Ja hé klevkin! Echt geluk hadden ze, maar beter zo dan dat ze ook de mmm in moesten gelijk ons! Ze was de vorige maand trouwens met de pil gestopt om een half jaar later te beginnen. Ze hadden zich toen bedacht en wilden vroeger beginnen... En raak! Hier trouwens ook een beetje zo met onze zoon. Mijn moeder zegt dan: nu is hij de hele dag rustig geweest, je komt binnen en hij begint . Toen ik vanmiddag terug kwam van t werk was hij goed aan t eten, ik kom binnen en hij wou geen hap meer! Maar slaan enzo doet hij gelukkig niet. Wel me de ganse tijd achterna zitten enzo. Als ik met hem bezig ben is hij stil. Ben ik aan t koken ofzo dan staat hij aan mijn broek te trekken en te zeuren. Wat ik ook vaak doe is het negeren, of hem iets geven om te spelen. Ik zou ook blijven doorzetten en kordaat reageren, maar dat is inderdaad vermoeiend hé. Op den duur heb je t idee dat je niets anders tegen ze doet dan grommelen! Maar t zal wel beteren hoor!
Zo daar ben ik ook weer even, ik lees wel overdags mee op mijn telefoon maar kan op de een of andere manier geen reactie plaatsen. Klevkin: jeetje er staat mij dus nog wat wachten. Sterkte ermee. Ik hoop dat ze snel weer de oude is. Bibi: ik vind het zo spannend voor je. Hoe voel je je nu? Roosje: ik hoop dat het snel weer raak is en dan met een positieve afloop. Guusje: ik hoop dat morgen de bloeduitslagen goed zijn. Hier weinig te melden, ben in afwachting van een eisprong of een ongesteldheid.
zo zo ben even 2 dagen weg geweest en wat is er een hoop geschreven Dank jullie wel voor het warme welkom!!!! Ik hoop ook dat mijn cyclus niet van slag is, maar als ik uit mag gaan van de vorige keer dan valt dat heeeeel erg mee . Ik zal mij eerst eens even voorstellen: Ik heet Esther en ben 28 jaartjes jong, getrouwd en we hebben een dochter Laura van 3 jaar (maart 2007 mama's). Verder ben ik sinds januari 2010 de militaire dienst uit gegaan en ben bezig met het opzetten van een hondenpension en met de rottweiler fokkerij. Wij wonen in duitsland, en als jullie verder iets willen weten hoor ik het wel Nog een paar uurtjes dan zit de laatste pil er in liefs Esther
@ Roosje; welkom! Nu jij zegt dat jij mijn klachten kerkend wordt het wel érg spannend zeg! Hopelijk mag het bij jullie snel raak zijn! Even mijn 'klachten' op een rijtje; al 5 dagen zeer gevoelige, soms pijnlijke tepels, regelmatig misselijk en dan ook veel speeksel aanmaak, af en toe witte volkjes in urine, hongeraanvallen! Serieus, gisteren eind van de middag verging ik van de honger, vanochtend alweer ruim vóór de boterham en net eind van de middag weer. Echt zo'n gevoel alsof je te lang hebt gewacht met eten, dat je helemaal begint te trillen. Heb alleen hartstikke goed gegeten vandaag,veel fruit (eten altijd samen met de kinderen op het werk) en ook gewoon drie meergranen boterhammen. En heb toch echt het idee (en mijn vriend ook) dat mijn borsten groter zijn. Krijg ook duidelijk bultjes op de tepelhof en die waren en voorheen echt niet. Dus moeder natuur speelt een gemeen spelletje óf het is raak. Maar nog steeds probeer ik kalm te blijven, morgen afwachten en dan het weekend en daarna maar eens kijken voor een test. Voel me verder ook echt prima, totaal niet het gevoel dat ik ongi ga worden. Ik heb dan vaak hoofdpijn van te voren, maar die heb ik dus niet en ook geen buikpijn of donkere/bruine afscheiding, helemaal niks. Dus ik hou de spanning er lekker in dames. @ Guusje; spannend morgen de uitslag! Hoop echt voor je dat die goed zal zijn! @ Cherie; bijna aan de klus, go girl!
@ Bibi Spannend hoor!!! Dat je nog kan wachten met testen Daar heb ik echt geen geduld voor! @ Guusje44 Vervelend dat de PCO in alle heftigheid terug is! Wel prettig dat je zo snel kan beginnen met medicijnen. Hopelijk is je bloeduitslag morgen goed en is het snel raak! @ Jenna Ik woon niet in België. Mijn man is wel Belg 2 weken terug nog naar Oostkamp geweest op familiebezoek. Was weer veel te gezellig @ Roosje Welkom! Wat verschrikkelijk dat je je zwangerschap heb moeten afbreken Hopelijk ben je snel weer zwanger en kun je met volle teugen genieten! Bij de naam voor onze dochter hebben we puur gekeken wat we mooi vonden. Het moest wel bji de achternaam passen en geen rare initialen geven. Voor een tweede kindje gelden dezelfde criteria, maar moet de naam ook weer bij Jolijn passen. Hier verder rustig. Kan eigenlijk niet wachten tot mijn volgende menstruatie...
Roosje, welkom! Wat naar dat je de zwangerschap af moest breken. Lijkt me erg heftig! Kun je er goed mee omgaan? Ik hoop voor jullie dat een nieuw wonder niet te lang op zich laat wachten... Bibi, je hebt wel heel veel klachten hoor. Waarom gooi je er gewoon geen test tegenaan? Bij de Kruidvat heb je er 2 voor 5 euro. Altijd te proberen, toch? Madelief, nog een 'buitenlander'. Grappig, we zijn al met z'n 3-en zo! Guusje, ik hoop dat de uitslagen morgen goed zijn. Tis wel even weer pittig, of niet...? Wel super jammer dat het voor jullie niet zonder de MMM kan... Wij hebben bij de naam van onze zoon echt gezocht naar een naam die we mooi vonden. Wel moest 'ie ook in het Frans uit te spreken zijn. We hebben nu een Nederlandse naam die in meerdere talen goed uit te spreken is. Met z'n 2e naam is hij naar mijn schoonvader vernoemd. Mijn man is de oudste zoon en hij nu dus ook. Dus dat vonden we dan wel leuk. Een naam met een lange ij gaat het hier niet worden, want daar kunnen die Fransen dus echt helemaal niets mee.... Wel jammer, want veel van die namen vind ik dan wel weer leuk (zoals Jolijn )
Hallokes, hier weinig te melden eigenlijk. Aan t wachten op ongi, maar gaat nog even duren denk k. Bibi, chapeau dat je zolang kan wachten!! Met die klachten op een rijtje zou ik zeker niet meer kunnen wachten denk k (En dan vind ik van mezelf dat ik veel geduld heb) Jolijn, toch een beetje bekend met de Belgen dan!
Nou, ik ben vanochtend ongesteld geworden. M'n vermoeden wat betreft m'n eisprong klopte dus en ook het vermoeden dat ik niet zwanger zou zijn. Ben best wel opgelucht want mn cyclus is deze keer iig uit zichzelf op gang gekomen. Nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar he! En hopen dat de mei-pendel uitkomt
@ Madelief, super de laatste pil erin. @ Bibi, spannend meid! Ik denk dat ik niet zo lang had durfen wachten. @ Fransa, fijn dat je cyclus weer op gang is gekomen! Op naar de volgende ronde. Naam: Wij kwamen er echt niet uit in het begin. Alles wat ik mooi vond, vond mijn man niks en andersom. Totdat mijn man met de naam Lucas kwam, toen was ik helemaal om en vanaf dat moment wist ik ook gewoon dat het een jongetje zou worden.
@jenna, hier is het over het algemeen ook een kwestie van negeren hoor! alleen je wordt er zo moe van!! alleen als ze begint met slaan en bijten dan reageer ik streng, maar dat doet ze hooguit 1 keer per dag dus het valt wel wat mee. En dat broekspijpen hangen!! echt wel! ik kan geen stap verzetten in de keuken, want mevrouw hangt er steeds in! Vandaag is ze niet lekker, heeft al 4 keer gespuugd, maar, tot mijn verbazing is ze weer heerlijk zelfstandig aan het spelen! Lekker eventjes tijd voor mezelf, ga ik daarna samen met haar spelen @kipkip, ik hoop echt dat het uitblijft voor je! maar het zal wel niet, die stomme fases ook! @Fransa, mooi dat je cyclus nu zelf op gang is gekomen!! Kun je weer verder met de volgende ronde! @namen, wij hadden qua meisjes namen een heleboel gehad, uiteindelijk kwam mijn man met haar naam en toen waren we verkocht, moest wel wennen eerst, maar dat was snel klaar. De jongens naam vond ik eigenlijk niet zo mooi, we wisten dat het een meisje zou worden. Heb tijdens de bevalling nog geroepen, ik hoop dat het niet stiekem toch een jongentje is want ik vind de naam niet mooi lol.
hoi hoi. Fransa balen dat je ongi door gebroken is. Wel fijn dat het zelf op gang gekomen is. Namen.. ja.. gekeken naar wat mooi is. maar wel goed uit te spreken. ben er nog steeds erug blij mee. spreek jullie later.