Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jenna09, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Bij sommige vrouwen met pco gaat het veel beter na de zwangerschap, hier had ik ook op gehoopt, maar helaas.

Het lijkt me voor jou ook wel heel fijn dat je weet dat je lichaam het in ieder geval wel zelf kan. Nu maar hopen dat die mmm echt niet nodig is.

2. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hey Guusje,

Mijn vriendin heeft ook PCO en heeft 3,5 over gedaan om zwanger te worden van de eerste, ook met behulp van clomid. Daarna zijn ze niet zo voorzichtig geweest en toen haar dochter 7 maanden was, was zij alweer zwanger! zonder hulp, dus het kan wel (haar menstruatie was toen ook nog steeds niet regelmatig). Ik hoop ook voor je dat het zonder de mmm lukt.
    Fijn weekend alvast!

Liefs

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hoi Robertha, welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen. na 4 maanden had ik ook al wel kriebels voor een 2e hoor. Uiteindelijk zijn we begonnen toen de oudste 7 maanden was ofzo... en het was raak toen hij een jaar was.
    en na de 2e bevalling hadden we het ook al weer heel snel over een derde, mijn man wilde wel weer meteen... ik wilde nog even wachten ;)

deze maand nog niet hoor... hier gaan we ook voor 2011.

4. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ah marloes dan gaan jullie al voor het derde. Spannend. Weet hier zelf nog altijd niet hoeveel ik er wil twee of drie in ieder geval. Heb altijd gezegd twee maar heb zo mijn twijfels nu. Heb vorige keer een superzwangerschap gehad, heerlijk... Maarja daarvoor moet je het natuurlijk niet doen, dat weet ik maar drie zou ik ook heerlijk vinden...

guusje zo zie je maar, wie weet lukt t bij jou ook wel!!!! Wij duimen in ieder geval met twee handen dat jij ook dat geluk zou mogen hebben!

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Anniej: Wat fijn dat je cyclus meteen zo regelmatig was! Ik vind het echt wel spannend, ben toch een jaar of 10 aan de pil geweest. Nu ik zo bezig ben met zwanger worden lees ik van alles en denk ik was ik maar nooit aan de pil gegaan. Maar het moest gewoon omdat ik altijd ontzettend veel vloeide, dat moest een beetje geremd worden. Ben gelukkig wel sinds ongeveer een jaar overgestapt op een lichtere pil. Had eerst de microgynon50 en de huisarts raadde me vorig jaar aan echt een lichtere pil te gaan gebruiken. Ben blij dat ik dat gedaan heb, misschien scheelt dat.

Morgen of overmorgen laatste dag van mijn menstruatie dus dan kan het gaan beginnen! Ben wel blij met dit forum en dit clubje, kan ik toch mijn verhaal kwijt en kunnen we elkaar mooi steunen. :)

Zijn er nou nog meer van jullie die voor de eerste gaan of zijn jullie allemaal al moeder?

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    spannend Bibi! Hopelijk heb je snel een mooie cyclus... of nog beter is het gewoon heel snel raak!!!

Jenna, ik heb altijd gezegd, dat ik geen kinderen wilde... en moet je nu eens zien ;) Mijn man zou er wel 4 willen, maar voor mij is 3 wel genoeg (denk ik). Mijn zwangerschappen zijn ook allebei super verlopen. Bij de 1e wel 8 maanden moeten spugen en bij de 2e 6-7 maanden...maar ach, daar kon ik wel mee leven.

nou zal eens kijken of ik een lijstje kan maken...

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Vanaf april-mei voor een nieuwe spruit

Mams87 - 2e kindje - ronde 3
    Anniej - 2e kindje - ronde 2

Bibi - 1e kindje - start in april
    Guusje44 - 2e kindje - start in april
    Jenna - 2e kindje - start in mei
    Marloes80 - 3e kindje - start in mei
    RoberthRoberthaa - 2e kindje - start in mei/juni

Kalender:

18 april: Mams87 NOD

8. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Mooi lijstje Marloes!
    Het kriebelt al zeker, maar het verstand zegt toch nog even te wachten. Ik heb idd ook altijd gezegd 2 kids, maar twijfel daar nu ook aan ;)
    Het was toch wel heel bijzonder om zwanger te zijn en daarna die kleine te krijgen. Nu eerst maar eventjes genieten van onze eerste spruit :)
    Hallo Bibi! Kunnen we samen duimen voor een mooie cyclus ;) Ik ben nl ook benieuwd hoe het gaat lopen. Hopelijk is het snel raak bij jullie!

Liefs

9. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    @Bibi: Veel succes met de pilstop en idd is het misschien wel raak voor je dan zeggen dat je een regelmatige cyclus hebt!!

@Marloes: eerst geen en nu drie!! Ja dat is pas een verandering van gedachte... :D Marloes, hoe is eigenlijk de overgang van een naar twee kindjes... Valt dat zowat mee of is het écht wel zwaar...??

@Robertha: Ja heel speciaal hé, toppunt van geluk. Zelfs bevallen vond ik heerlijk... Klinkt gek hé maar dat moment dat je je kind voor t eerst te zien krijgt en mag vasthouden.... *zwijmel*

10. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Ik vond het ook heel speciaal om zwanger te zijn. Ik voelde me heerlijk en had weinig kwaaltjes. Maar de bevalling vergeet ik liever, ik weet ook dat ik de periode na de bevalling bij een tweede anders zal doen. Ik heb er veel te weinig van genoten.

Aan de ene kant kijk ik echt uit naar nog een keer zwanger zijn, maar aan de andere kant ben ik bang dat het nooit meer zo mooi kan zijn als de eerste keer.

11. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja dat gevoel heb ik soms ook wel... Heb de eeste keer ook zoveel geluk gehad dat ik soms denk dat mijn geluk nu op is... Gek hé8)
    Ben de eerste drie maanden een beetje misselijk geweest maar voor de rest heb ik tot het einde van mijn zwangerschap alles kunnen doen. Heb geschilderd tot 34w, kon twee dagen voor de bevalling de auto's nog wassen en het huis volledig poetsen... De strijk zelf doen... Wij gingen lange wandelingen maken met de hond tot ongeveer 36w... Tja alles eigenlijk!

De bevalling op zich is ook vlot gegaan eigenlijk... Had al van 24u op voorhand lichte weeen maar die deden niet meer pijn dan menstruatiekrampen. Vanaf half acht (aankomst in het zh) deden de weeen pas écht pijn. En om kwart voor twaalf is zoonlief geboren. Redelijk vlotjes dus

Als ik dan nu mijn schoonzusje zie ocharme... Die kan dat nu al allemaal niet meer en is nog geen 30w!

Ik teken dus voor net hetzelfde scenario als vorige keer, maar ja dat is alleen koffiedikkijken hé. We zullen wel zien wat ons gegeven is hé!!!

Groetjes

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    een tweede draait gewoon mee.... Nu heb ik wel 2 hele makkelijke kindjes hoor, met als grote hobby lang slapen, dus dat scheelt wel. enige 'nadeel' is dat je minder makkelijk weg gaat. Je gaat van het ene slaapje naar het andere slaapje.
    Ik vind het heerlijk... enne... goed is goed en wat vandaag niet lukt, dan doen we wel morgen enz... zo denken we.
    Maar het is geweldig om die 2 jongens met elkaar te zien

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    tweede zwangerschap is idd anders hoor. Bij de eerste ga je nog van alles kopen en uitzoeken en bij de 2e heb je alles al... (maar koop je nog genoeg natuurlijk ;) )
    Omdat je al zo'n kleintje heb rond kruipen, lopen, rennen gaat de tijd veel sneller. Bij de eerste zwangerschap telde je de dagen, bij de 2e tel je de weken.

vond de 20 weken echo wel anders. Bij de eerste hadden we zoiets van leuk echo... natuurlijk weet je dat het een medische echo is, maar toch. Bij de tweede hadden we echt zo iets van, als het maar gezond is, want daar gaat het om... en dan idd wat Jenna al zegt, heb je nog een keer zo veel geluk, dat alles goed gaat.

14. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja kan ik allemaal goed geloven. Bij een eerste heb je echt niks anders om aan te denken dan de zw hé, waar bij een tweede ben je bezig met je eerste. Moet wel zeggen dat ik thuis moet blijven vanaf het moment dat ik zwanger ben. (Belgisch kleuterleidster) Dus ga ik toch nog wat tijd hebben hoop ik.

En van het ene slaapje in het andere is hier ook wel een beetje. zoontje slaapt nu ongeveer van 10.00 to 12.00 en van 15.00 to 17.00. Dus veel weggaan lukt hier ook niet. Want tussenin zijn de eetmomentjes en zo.

15. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Fijn dat er mensen mee leven. Mijn vriend en ik willen het namelijk voor onszelf houden voorlopig dus kan er verder met niemand over praten.
    Grappig ook om mijn naam nu ook in een lijstje te zien staan, nu wordt het wel heel echt allemaal. :D

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    jullie moeten dan verplicht thuis blijven toch he,Jenna? Eigenlijk wel goed hoor. Ik geef les op het vmbo, speciaal onderwijs. Bij de 2e zwangerschap een leerling gehad die agressief werd en een tafel wilde gooien... uiteindelijk gooide hij hem richting de kast en spuugde 'alleen maar' naar mij... Ik wilde die leerling niet meer in mijn les, was net 10 weken zwanger en dat vonden ze toen best raar...
    Nou ik niet hoor... kindje gaat voor.

Bibi, leuk he, samen besluiten dat je er voor wilt gaan... kriebels krijg je er van! Hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie
    Noiu

17. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hey!

Kan ik mij ook nog aansluiten?

Zit aan het einde van ronde 1 voor een tweede. Ons zoontje is nu bijna 7 maanden oud.

Lijkt me leuk om mee te kletsen!

18. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Goedemorgen!!!

@Fransa, natuurlijk mag je je aansluiten!! Welkom!! Veel succes met jullie pogingen voor een tweede hopelijk mag het vlug raak zijn!!

@Marloes, Wij worden getest op antistoffen, aan de hand daarvan word beslist dat je mag blijven werken of niet. Omdat we bij kleuters veel in contact komen met bacterien (CMV is de belangrijkste) hebben we meer kans op aangeboren afwijkingen. Als je een aantal antistoffen niet hebt moet jou school je een alternatieve job geven. Maar in de praktijk is het zo dat ze dan melden dat deze er niet is en daardoor mogen we thuis blijven. Er zijn dus wel scholen waar je nog moet gaan maar secretariaatswerk krijgt of zo...
    Maar moet zeggen dat ik vorige keer toch wel genoten heb van mijn tijd thuis!!!;) Heb toen de kamer in orde gemaakt, doopsuikers zelf gemaakt, maar vooral op mijn gemakje genoten van de zw.

@Bibi, ja is dan fijn om hier je ei kwijt te kunnen hé. Wij willen ook nog tegen niemand zeggen wanneer we er op nieuw voor gaan. Misschien een paar beste vrienden, maar daar houdt het dan mee op. Alhoewel de mensen nu toch wel beginnen te vragen wanneer we voor een tweede gaan...:) Tja zeg ik gewoon dat we dat doen als we er klaar voor zijn!!! Is nog niet gelogen ook niet hé8)

19. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    @ Jenna, dat is inderdaad wel een goede regeling dat jullie thuis mogen blijven. Vooral met de bacteriën.

@ Fransa, natuurlijk mag je ook meekletsen. Welkom hier.

Wij willen het ook nog niet gaan vertellen dat we voor een tweede gaan. Alleen een goede vriendin van mij weet het. Maar als het langer duurt, zullen we het toch moeten vertellen. Omdat ik dan geregeld oppas voor mijn zoontje nodig zal hebben, als ik weer eens elke dag naar de gyn moet.

20. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja dan moet je inderdaad t wel zeggen. Daar zie ik tegenop. Moesten we toch weer de mmm ingaan moet ik ook geregeld om 07.00u s ochtends in t zk zijn. Dan moet ook mijn moeder naar ons zoontje komen denk k. Kan hem toch niet om 06.00 al wakker maken hé... Zie nog niet zo voor me hoe dat gaat gaan...

Maar denk er liever nog niet aan

Deel Deze Pagina