Hoi Fransa, welkom hier! @ Marloes: Krijg er inderdaad kriebels van! Kon gisteren zelfs niet slapen, haha. Toch moet ik me nog niet teveel verheugen, het is pas ronde 1 na tien jaar de pil dus ik zal nog wel even geduld moeten hebben denk ik. Maar ik geloof wel in positief denken dus een klein beetje hoop heb ik stiekem wel. @Jenna: Bij ons vraagt nu ineens iedereen of we al een zomervakantie hebben geboekt. Terwijl wij dit juist nog niet hebben gedaan omdat we eerst willen kijken of we dan zwanger zijn. Dan hebben we het geld nodig voor de babyuitzet. Dus ik zeg maar tegen iedereen dat we een last minute gaan doen dit jaar. Doen we misschien ook dus ik hoef niet echt te liegen.
Hallo ladies! --> Hoi Fransa, welkom! Hopelijk is het snel raak! Heb je al een idee over de afgelopen ronde? Zou het al raak kunnen zijn? Wel slim om een last minute te boeken! Wij gaan dit jaar naar de camping, gewoon in Nederland. Lijkt me wel erg leuk, onze meid is dan 8 maanden. Iemand anders al wel een vakantie geboekt? Wij zeggen ook niks, zodat het toch een beetje een verrassing blijft en zodat mensen niet blijven gissen en vragen of het al raak is. Verder baal ik een beetje, want ik denk dat mn ei nu pas ongeveer komt en dan wordt mn cyclus dau weer ong 35 dagen. Ik weet dat het nog erger kan, maar had gehoopt dat die nu wat korter zou zijn, na de bevalling. Vroeger vond ik zo'n lange cyclus nooit zo erg, maar om zwanger te worden is het toch niet zo fijn. Maar ja, mag eigenlijk niet zeuren, want kan iig wel zwanger worden. Beetje egoïstisch stukje, sorry! @all: leuk weekend gehad? nog plannen voor het komende (lange!) weekend? Liefs
Gezellig dat ik mee kan kletsen! Hier weet nog niemand het dat we voor een 2e gaan. Denk ook niet dat ook maar iemand dat verwacht omdat ons zoontje nog geen 7 maanden is en ik altijd heb geroepen dat ik eerst lekker lang van m'n kindje wilde genieten voor ik aan een 2e zou gaan denken. Maar nu hij er eenmaal is vinden we het toch wel fijn om een broertje of zusje er niet al te lang na te krijgen. Voor ons gevoel is ons gezinnetje met 2 kindjes wel compleet en dan vinden wij dit wel de fijnste 'oplossing' Wij gaan hoogstwaarschijnlijk kamperen in Zuid-Frankrijk. Heb vandaag net m'n vrije dagen akkoord gekregen op m'n werk. Nu nog op zoek naar een camping én een tent. Dus we moeten nog wel eea regelen voor die tijd... Ik denk eigenlijk niet dat het deze ronde al raak is. Het is de eerste ronde nadat ik met de pil ben gestopt dus weet niet eens of m'n cyclus weer op gang is (gekomen). Toen we voor de eerste gingen duurde het eerst bijna 4 maanden voor ik ongesteld werd en daarna had ik een cyclus die varieerde van 27 tot 33 dagen. In de ronde dat het raak was had ik een cyclus van 28 dagen. Dus ik wacht eigenlijk gewoon een beetje op m'n ongesteldheid zodat we het de volgende ronde allemaal wat beter kunnen plannen.... Heb overigens al wel de hele dag een wee gevoel in m'n buik dus dan denk ik toch wel van mmmmm.... Maar wil eigenlijk niet testen voor het weekend omdat ik er eigenlijk toch niets van verwacht. We zullen zien.... Ga nu maar eens bijlezen wat er al geschreven is.... Groetjes
Hier geen vakantieplannen... Wij zijn eigenlijk niet zo'n grote vakantiegangers. Een weekendje weg doen we wel geregeld. Wij hebben hier ook heel veel diertjes waar we dan een verzorger voor moeten vinden... dus is niet zo evident! Dit weekend is eigenlijk rustig verlopen! en tegenstelling tot het weekend wat gaat komen... Pasen, dus hopen eitjes gaan rapen vrees ik!!! En wie gaat dat dan allemaal opeten... Ga een deel weggeven denk k! @Bibi: verheugen mag altijd hé Enne het zomaar uit je hoofd zetten (zoals er zoveel beweren...) dat lukt toch niet hoor!!! @Robertha: Zo'n lange cyclus is niet zo plezant hé! Alhoewel ik tegenwoordig al blij ben dat ik zoiets heb wat op een cyclus lijkt. Maar je hebt dan zo het idee dat het oneindig lijkt te duren hé! @ Fransa: tenten vind je wel bij dechatlon... In Heerlen heb je er een maar weet voor de rest in Nederland niet zo veel... Groetekes
Fransa, ook al weet je niet hoelang je cyclus gaat duren... toch vind ik het wel spannend om 'je kan vandaag testen' te lezen.... Toch veel succes als je in het weekend gaat testen!!!!! Hopelijk blijven de :x:x:x nog even weg. En moest het toch niet raak zijn, dat ze dan maar zo snel mogelijk komen zodat je terug aan de slag kan!!!!
@ Jenna: Kan het inderdaad niet uit m'n hoofd zetten, maar dat wíl ik ook helemaal niet. Veel te leuk al die voorpret! @ Fransa: Ik zit hetzelfde nu als jij. Heb ook een banner met mijn cyclus. Ben gewoon uitgegaan van 28 dagen, maar ben ook pas net gestopt met de pil dus geen idee of mijn cyclus al op gang komt en hoe lang die gaat zijn. We proberen het deze ronde gewoon en als het niet zo is gaan we gewoon verder.
Lijkt idd oneindig te duren, die cyclussen...Maar ja kan nu wel genieten van ons meisje. Dat scheelt een hoop. Vond het veel moeilijker voor de eerste. @Bibi; hoop dat je cyclus netjes op gang komt en korter is dan van sommige van ons (snap je het nog? ) @jenna; zoiets lukt gewoon nooit om uit je hoofd te zetten. Dat merk ik nu ook terwijl wij nog even wachten. Slaap lekker voor straks!
Ja hoor Robertha, ik volg je. Ik hoop ook zó dat het allemaal meteen werkt. De tijd zal het leren. Ik kan heel geduldig zijn, maar soms ben ik ook een heel ongeduldig typje en daar heb ik nu last van, haha.
Slikken jullie trouwens ook allemaal foliumzuur? Ik ben er van de week mee begonnen. Heb ook voor de zekerheid extra vitamine D. De rest van de vitamines krijg ik wel genoeg binnen als ik zo kijk wat je per dag zou moeten eten.
Ha Bibi, tis zeker leuk die voorpret. En ik denk bij een eerste nog wel meer dan bij een tweede. Nu weet ik al wat me te wachten staat en dat was bij de eerste natuurlijk niet het geval. Maar ook in mijn geval gaan die cyclussen wel wat sneller. Ben druk genoeg met kind, werken, etc. Dus wat dat betreft... Nog geen ongi hier. Ga even een banner zoeken die gewoon cyclusdagen telt en niet dat ik overtijd ben. Heb namelijk absoluut niet het gevoel dat ik zwanger ben. Voel ook nog geen ongi komen dus ik denk gewoon dat de boel wat langer nodig heeft om op gang te komen. Nou ja, we wachten rustig af... Ik slik sinds de laatste pilweek foliumzuur. Verder geen extra vitaminen. Ja, af en toe graai ik een multivitamine uit het potje van m'n man... Ik denk dat we eens bij Obelink in Winterswijk gaan kijken voor een tent. Iig maar eens online. Want die hebben veel keuze en goede keuze ook. M'n ouders kochten daar vroeger altijd al hun kampeerspullen. Maar ja, we moeten eerst maar eens een camping zien te vinden... Verder heeft zoonlief het tijgeren ontdekt. Te schattig, want het ziet er megakomisch uit. Hij steunt op z'n ellebogen en gooit dan z'n linker of rechterheup vooruit. En zo maakt hij nu z'n centimeters. Maar trots dat hij is! Echt lachen om te zien.... Nou, flestijd en daarna bedtijd. Tot schrijfs!
Hier ook nog steeds geen foliumzuur, denk ook altijd 'volgende keer ik de apotheek passeer stop ik even...' Maar ofwel vergeet ik het ofwel komt er iets tussen. Maar moet ook 'binnenkort' echt wel gaan beginnen. @Fransa: leuk hé als ze weer iets nieuws ontdekken! Hier is er eentje die nu supergraag aan n handje loopt (wou hij twee weken geleden echt nog niet doen.) Zaterdag heeft hij zelfs twee stapjes alleen gezet. Was supertof om te zien.
Hallo! Op die ontwikkelingen wacht ik nog even Het gaat allemaal al zo vlug en zij is dan ook nog eens snel. Als je haar op haar buik legt dat probeert ze haar knieen eronder te trekken. Daardoor denk ik vaak: ho niet zo snel! Ik wil eerst nog van het baby zijn genieten. Heb het idee dat mn cyclus veel langer nodig heeft, dan ik denk. Om op gang te komen of zo... Heb besloten voorlopig maar te stoppen met tempen, aangezien we er toch nog niet voor gaan. Wilde graag weten hoe mn cyclus nu was, maar er lijkt nog geen pijl op te trekken Fijne dag allemaal!
Hey meiden, Ik slik ook sinds het stoppen met de pil weer foliumzuur, die multivitaminen van de vsm. Die heb ik de vorige keer ook de hele zwangerschapgebruikt. @ Fransa, wat leuk dat je zoontje het tijgeren heeft ontdekt! Hoe oud is hij nu? Mijn kereltje doet ook verwoedde pogingen, maar het lukt hem nog niet. Hij rolt meer de kamer door. @ Jenna, grappig om te zien is dat dan he, die pogingen die ze doen. Hier ook nog steeds geen ongi, ik merk wel dat er vanalles gebeurd in mijn lichaam. Maar dat zal de PCO wel zijn. Ik kan dan ook niet wachten tot het 20 april is, dan mogen we eindelijk beginnen. Hopenlijk krijg ik dan gelijk een kuurtje mee om een ongi op te wekken, want dan kan de druk er weer een beetje vanaf.
@robertha: Ja geniet er maar van hoor. Alhoewel hier echt elke leeftijd zijn charme heeft hoor. Toen hij zo klein was dacht ik vaak, zo moest het blijven. Maar telkens als ze dan iets nieuw kunnen ben je zo fier dat je denkt, och dit is ook weer leuk! Genieten maar!!!! @guusje: ja zo echt geen ongi krijgen is niet leuk hé, weet je nooit wanneer je het kan doorkomen... Ik kreeg dan ook altijd iets om de ongi op te wekken, primolut geloof ik dat dat heette...
@ Jenna, ik krijg ook altijd primolut. Ik zat eerst te twijfelen om alvast een kuurtje bij de huisarts te vragen, maar ik denk dat dat niet slim is als ik over 3 weken bij de gyn moet zijn. Dan kan ze denk ik niet goed beoordelen hoe het ervoor staat. Nog even volhouden dus.
denk idd ook dat het het beste is dat je alles even op zijn beloop laat. Anders krijgt de gyn misschien een vertekent beeld van de situatie. Moest je 20 april primolut krijgen dan is het toch maar kwestie van dagen hé. Dat ding werkt toch vrij vlug hé. Even geduld maar, al is het heel moeilijk!!!
Ik kreeg volgens mij Provera om mijn ongesteldheid op te wekken toen deze bij mij maar niet kwam. Dat was een kuur van 10 dagen en daarna werd ik gewoon netjes ongesteld. En daarna was mijn cyclus ook weer op gang gelukkig. Hoop dat het deze keer niet zo ver hoeft te komen. Maar ja, voordat ik weer op de 111 dagen zit heb ik nog wel even....
Als ik jullie zo hoor, schaam ik me dat ik baal van mijn cyclus Ik vroeg me trouwens wat af (lang verhaal misschien) Ondanks dat ik volledige bv geef, ben ik 9 maart voor het eerst weer ongesteld geworden. Die week daarvoor was ik nl op vakantie (wintersport) en heb ik minder regelmatig gevoed. Ik denk dat hierdoor mijn menstruatie weer op gang gekomen is. Nu geef ik nog steeds volledig bv en natuurlijk weer gewoon om de 4 uur. Kan het zijn dat mijn eisprong zich hierdoor weer op zich laat wachten? Bedacht me dat dat misschien wel een optie was.... Daardoor krijg ik toch de neiging om verder te gaan met tempen (lijk wel verslaafd), zodat ik weet of en wanneer ik een eisprong heb gehad. Nu snap ik pas wat het :x is om je cyclus (en je lichaam) niet echt te begrijpen. Zit niks anders op dan gewoon met jullie mee te wachten. Hopelijk zijn we allemaal snel weer regelmatig Fijne avond! Liefs