Haihai dames Oei Fransa 111 dagen is idd wel heel erg lang ja. We zullen duimen dat het er aankomt! Hoi Robertha, Hier heb ik ook pas mijn menstruatie gekregen na 10 maanden. Het is bekend dat bv de menstruatie in de war kan sturen, dus volgens mij kan je verhaal idd wel kloppen hoor! Al hoop ik natuurlijk dat het toch in orde komt voor je, want kiezen tussen bv en een tweede is ook wel lastig!!! Hier zit ik ondertussen op dag 31 of 32 dus hoop dat er volgende week ook :x:x te zien zijn! En dan ben ik nu super aan t twijfelen... Zou ik de volgende cyclus al beginnen of niet??? Wil echt echt niet bevallen dit jaar en moest ik volgende week mijn ongi krijgen, en drie weken erna eisprong... dan ben ik uitgerekend voor januari of zo denk k (nog niet correct geteld maar zo snel even in t hoofd. Maar dat wordt dan echt wel krap... Maar al besef ik ook dat ik waarschijnlijk niet van de eerste poging ga zijn... Dus...... twijfel twijfel twijfel.......... Ga maar eens goed aan het tellen binnenkort denk k... Geloof trouwens dat bij mijn zoontje ook de iui eind april was en toen was hij 27 jan uitgeteld en 20 jan geboren! Eens opzoeken! Sorry voor t lange, moeilijke ego verhaal, maar moest er even uit... Wat zouden jullie doen??? Groetekes Jenna
Jenna, ik denk dat je dat zelf moet beslissen uiteindelijk, maar ik denk dat ik er wel voor was gegaan na deze cyclus. Je weet ook niet hoelang de volgende cyclus is. Zeker omdat je bij je zoontje in mmm zat. Maar dat is wat ik zou doen. Hopenlijk kom je er voor jezelf uit.
Hey Jenna, Het is zeker moeilijk om te beslissen. Het is ook niet niks (voor een tweede net zo goed, als voor een eerste)... Ik denk dat ik er ook voor zou gaan als ik jou zo hoor, omdat je idd nog niet weet hoe je cyclus is. Maar het is een keuze die jullie samen zelf moeten maken. Succes! Ik ga mn meisje in bad doen. Liefs
Hé Jenna, Je kunt op verschillende sites wel zo'n zwangerschapscalculator gebruiken. Ik was ook al aan het rekenen geweest want mij lijkt uitgerekend zijn rond de feestdagen niet zo heel leuk. Ik had gerekend dat wanneer ik 2 weken geleden m'n ei zou hebben en ik zwanger zou zijn ik dan de eerste week van december zou zijn uitgerekend. Dus als jouw cyclus volgende week begint en je na ongeveer 3 weken je eisprong hebt zit je volgens mij al zo'n beetje in januari hoor. Maar je moet natuurlijk zelf beslissen.... En als je niet zo gemakkelijk zwanger wordt zou het mij lastig lijken een kans voorbij te laten gaan... Succes met nadenken en laat het ons even weten als je eruit bent he! Wij gaan morgen een weekendje weg. Zin in! Dus ik zal me hier een paar dagen niet laten zien... Groetjes!
@ Fransa: Fijn weekend, geniet ervan! @ Jenna: Je moet natuurlijk altijd zelf beslissen wat je wil. Ik heb ook zitten rekenen en mijn vriend en ik zijn allebei in dec/jan jarig. Bevallen in die tijd zou dus niet heel handig zijn. Toch wil ik geen kans voorbij laten gaan op een wondertje. En in jouw geval, als je niet weet hoelang je cyclus is en het niet zo makkelijk gaat zou ik denk ik geen enkele kans onbenut laten. Maar nogmaals, dat is natuurlijk aan jou en je vriend/man. Succes met de beslissing!
Hoi ladies!! Goed nieuws hier, ben nu al ongi!!! Op dag 33!!!! Echt een MIJLPAAL! Voor mij toch... Heb ook weer netjes mijn eisprong gevoeld (schrijf altijd in mijn agenda wanneer ik meen mijn ei te voelen...) Denk wel dat ik deze cyclus nu voorbij laar gaan. Moest ik nu zwanger worden is het voor 4-5 januari ongeveer. Is dus heel nipt. en wil echt graag vanaf januari pas opnieuw. Klinkt gek hé maar zou het zo zonde vinden om twee kindjes te hebben die 23 maanden schelen en toch maar 1 jaar. Je weet natuurlijk nooit dat je te vroeg bevalt maar dit lijkt me echt te gewaagd. T zal moeilijk worden, maar dit is VOORLOPIG mijn beslissing. Wie weet verander t nog hé @Fransa: Veel plezier, ontspan maar lekker!!
Fijn dat je ongi bent nu Jenna! Dat is toch in elk geval alweer een goed gevoel hè, dat je cyclus mooi op gang lijkt te zijn. Wat voel je eigenlijk bij een eisprong? Ik ben nu zelf uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. Kan zijn dat ie wat korter of langer is, maar dan weet ik ongeveer wanneer ik mijn eisprong moet hebben en ik ga dus in die tijd echt goed opletten wat ik allemaal voel.
@ Fransa, Fijn weekend! Waar gaan jullie naartoe? @ Jenna, wat goed zeg nu al ongi! Ik heb ook door de mmm leren kennen hoe een eisprong voelt. Maar ik denk dat het bij mij niet relevant is, want ik heb het de afgelopen maanden al een aantal keer gevoeld. Gaan jullie nog wat leuks doen in het paasweekend? Ik ben zondag jarig, maar mijn man moet beide dagen werken en ik ben dus alleen met mijn kleine man.
T is inderdaad heel fijn te weten dat er echt wel regelmaat in zit en dat ik er op kan beginnen rekenen. Hier zal het weekend vooral druk gaan worden met rond gaan voor paaseitjes... maar daarna twee weken vakantie, lekker twee weken van J genieten!!! Alleen met de mannetjes is wel eens tof hé, maar kan me voorstellen dat het paasweekend alleen zijn niet zo tof is. Doen jullie in Nederland ook paaseitjes rapen bij de familie?? Mijn ventje gaat vanaf 16.00u deze middag ook zijn wachtdienst in. Hoop dat hij niet opgeroepen wordt want dan moet ik alleen overal naartoe...
Wij doen eigenlijk nooit paaseieren zoeken, maar misschien dat wanneer Lucas wat ouder is we het wel gaan invoeren. Ik denk dat ik eerste paasdag wel naar mijn ouders ga om eieren te eten en dan komt mijn man ook na het werk daarnaartoe.
hoi dames, ik zou het wel leuk vinden... 2 jaar schelen en toch maar 1 kalenderjaar op papier..wel apart. Ik had het nu bijna gehad, wel anders maar toch. Eerste kindje op m'n 27e en bij de 2e was ik uitgerekend een paar dagen voor mijn 29e verjaardag. Dus was het 1e kindje op mijn 27e, 2e kindje op mijn 28e en toch 22 maanden er tussen. Fijn dat je ongesteld geworden bent!!! 33 dagen is toch heel netjes. super. Hopelijk is deze cyclus net zo en dan de volgende ronde aan de klus. Voor iedereen een fijn paasweekend. Wij gaan zondag brunchen bij opa en oma. Morgen samen met de oudste eieren schilderen denk ik...
Samen eitjes schilderen lijkt me super. J is nog te klein dus dat zal nog een jaartje moeten wachten. Hier moeten we dus echt op ronde zondag en maandag hé... pff, oma en opa, oma, overgrootouders, tantes en nonkels, geburen.... en ga maar door!!! Veel te veel allemaal en hij krijgt toch nog geen chocolade... Dus wie het allemaal gaat op eten... Joost mag het weten... Tja, dat leeftijdsverschil is echt iets wat me tegenhoudt, klinkt misshien echt stom maar... tja kan er echt geen andere uitleg aan geven. Voor iedereen een tof paasweekend!!!!
12 april gaat het spiraaltje eruit. Over ons dochtertje hebben we 2 1/2 jaar gedaan dus ik hoop dat het nu wat sneller lukt. Vind het wel weer spannend en heel gek, een maand geleden moest ik er nog niet aan denken. Tot ik ging rekenen wat het leeftijdsverschil zou worden (vooral als het weer even duurt) en opeens out of the blue besloten dat we nu voor een 2e gaan.
Welkom kipkip! 2 1/2 jaar is wel lang ja... Hopelijk voor jou lukt het dit keer héél wat sneller! Hier babbelen we ons wel de tijd door, in de hoop dat hij dan wat sneller lijkt te gaan. Hier al even wakker, zoontje nog niet, die slaapt nog vredig. Net zoals mijn ventje trouwens. Ik sta door de week om half zeven op om te gaan werken, in het weekend en de vakanties duurt het dan even voor mijn biologische klok doorheeft dat ik dan niet om half zeven wakker moet worden... Prettige dag allemaal!!!!
Spannend Kipkip, ik hoop voor jullie dat jullie niet zo lang hoeven te wachten op een brusje! Jenna, handig he die biologische klok. Fijne dag! Ik ga zo mijn nieuwe mamafiets ophalen! Heb er helemaal zin in.
Oh tof guusje, was laatst ook aan t denken om een fietsstoeltje aan te schaffen, maar weet eerlijk gezegd niet of we het veel zouden gebruiken, en dan is t geld weggegooid hé. Ik hoop wel voor je dat het weer bij jullie wat beter is dan hier bij ons. Hier is t niet bepaald 'fietsweer', regen, koud, guur... Dat de zon maar snel komt, dan kan je een ritje maken!
Leuk Guusje!!! Nu nog een lekker zonnetje en fietsen maar! Wij hebben van een collega van mijn man, de fietsstoeltjes voor een prikkie overgenomen.
Ja, ik hoop ook echt dat het wat sneller gaat maar goed, ik probeer er rekening mee te houden dat het minimaal een jaar gaat duren (alles korter dan 2 1/2 jaar is meegenomen). En het lijkt me heel fijn om hier wat de tijd te verdrijven. Ik heb een fietsstoeltje op een gewone fiets en dat is ook wel te doen, even wennen met opstappen (je hebt niet zoveel ruimte) maar dochtertje vind het geweldig!