Môge! Jolijn wanneer ben jij begonnen met voorlezen? Ik zit er nl ook over te denken maar vind haar nu nog wat te klein, al zeggen ze dat het goed is. Fransa, wat super zeg! Dat is al lekker betijds dat hij is gaan staan! En klinkt idd luxe maar kan me voorstellen dat je liever gewoon niet was gaan werken en lekker in NL was gebleven. @rest, alles goed? Hoe voel je jezelf, Bibi? Je bent de volgende in het rijtje! Daarna mn paard maar denk niet dat die zwanger (dragend) is, helaas. Maandag weet ik waarschijnlijk meer... Wie gaan er allemaal op vakantie deze zomer? Wanneer? Waar? Wij gaan een weekje naar de camping op de Veluwe. We hebben wel vaker op campings gestaan (met de motor) maar is toch weer spannend nu met een kindje erbij. Wij gaan eind juli dus dan is de kleine 8 maanden. Ben benieuwd! Liefs
Goedemorgen meiden, @ Jolijn, wat schrikken zeg van je meisje. Gaat het nu weer wat beter met haar? @ Fransa, vermoeiend zeg even op en neer naar FR om te werken. Maar je hebt wel nog een paar lekkere daagjes om naar uit te kijken. Het word in ieder geval mooi weer. Tenminste ik hoop dat de weermannetjes gelijk krijgen. @ Robertha, ik hoop voor je dat je paard wel drachtig is. Hoe kom je daar eigenlijk achter? Gaan ze een echo doen of bloedonderzoek? Wij gaan dit jaar niet op vakantie. We wilden eigenlijk wel een paar daagjes weg in nl, maar mijn man is nu sinds een paar maandjes assistent bedijfsleider en hij wil dan liever niet weg. Misschien dat we nog een lastminute weekendje weg doen. We zitten natuurlijk ook met ziekenhuisbezoeken, dus het komt wel goed uit zo. @ Mimi en Robertha, werkse!
@ Fransa; wat leuk dat de kleine zich al kan optrekken! Natuurlijk ben je daar trots op. Je hebt wel mazzel trouwens dat je hebt kunnen vliegen, ik hoop voor je dat die gekke vulkaan niet weer voor overlast gaat zorgen. @ Robertha; jep, ik ben de volgende. Heb wel besloten echt te wachten met testen tot zaterdag. Ben te bang voor een nega test. Heb vandaag eigenlijk geen klachten...Van woensdag tot gisteren veel krampen gehad in mijn onderbruik en liezen. Gisteren ochtend echt het gevoel dat mijn ongi zou gaan doorzetten, maar er is nog niks te bekennen. En vandaag dus nergens last van, alleen wat gevoelige tepels. Dus erg spannend. Probeer mezelf al voor te bereiden op nog een ronde hoor, kan haast niet geloven dat het weleens raak zou kunnen zijn.
Hallokes! Bibi, nog een paar dagen geduld, maar die laatste dagen lijken zoveel langer te duren dan normaal hé. De klachten klinken in ieder geval toch al positief! Ik hoop zo voor je dat je zaterdag iets positiefs in handen krijgt hoor!! Mijn duimen zijn al gekruist!! Robertha, wat doet je vermoeden dat je paard niet drachtig is? Geeft ze symptomen aan? Hoop voor je dat het toch nog gelukt is. @ Voorlezen: hier gaat het als volgt. J neemt heel graag boekjes en kruipt dan gezellig tegen me aan. Voorlezen is nog niet aan de orde, maar ik benoem voor hem de dingen die er te zien zijn en vertel er kort wat bij. Hij draait zo snel de pagina's om dat er geen verhaal te vertellen valt! @ Vakantie: hier geen vakantiegangers. Met de dieren is het heel moeilijk om langer dan een weekend weg te zijn, maar we zijn ook geen fan van lange vakanties... Wel gaan we graag een weekendje weg. Meestal altijd op dezelfde plaats. Maar we zijn daar tevreden, het is een huisgezin in de Moezelstreek. (zimmer frei) Meestal gaan wij met z'n drieen dan samen met mijn ouders, dat is altijd wel heel gezellig. (Klinkt gek hé... nog altijd met mama en papa op vakantie, maar t is leuk) @ ovutesten: heb vandaag de sensitesten in de bus gekregen. Heb er daarnet eentje gedaan, maar de controle streep was heel erg licht... Als ik hier foto's van testen zie zijn deze altijd heel donker... Iemand ervaring? Het teststreepje was nog lichter maar wel zichtbaar, dus denk dat mijn ei er wel aan zit te komen, morgen of overmorgen nog maar eens een testje wagen! dan ben ik in ieder geval wel al zeker dat ik een ei heb...
he meiden, Hier helemaal moe van het werken.. Maar wel rustig mijn bedrijfsleidster heeft me toegezegd mijn contract absoluut te laten verlengen, me daarnaast op het hart gedrukt om rekeing te houden met mijn bekken en ik mag nu al niet meer de zware vracht binnen tillen van haar.. haha.. daarnaast zei ze dat ze december wel regelt, daar was ze niet bang voor (zwangerschapsverlof), alleen zat ze met drie weken in juli/ augustus.. ze zegt die moet je kunnen, anders de drie weken ervoor en evt. erna laat ik je minder uren draaien, maar dan is er niemand haha dus ik dat komt vast wel goed..gelukkig zei ze.. als het echt niet meer wil ga ik gewoon kassa sraaien en lichte klusjes doen.. dus dat voelt goed dat er zoveel rekening NU al mee gehouden word. nu redt ik het allemaal nog, behalve de zware dozen maar dat doen de chauffeurs maar dan.. haha.. Nou moest ik ontspannen (heb nachten niet geslapen, omdat ik bang was mijn werk kwijt te raken) en van mijn zwangerschap genieten waren haar afsluitende woorden.. Nou dan gaan we dat maar doen he.. Jenna : zo gaat voorlezen hier ook.. en nog een keer en nog een keer en.... hihi
@ Mimi; fijn dat ze op je werk zo goed mee denken! Moet vast goed komen. Hoe voel je je nu? @ Jenna; die laatste dagen lijken wel een eeuwigheid. Ik zat net te denken, het is pas de eerste 'echte' ronde, vorige ronde hebben we niet heel serieus geklust. Dus er is niks an de hand als het nu niet raak is, maar ik zou er wel even verdrietig om zijn denk ik...Maar goed, zover is het nog niet! We houden de moed er nog even in. Wat gezellig dat je altijd met je ouders op vakantie gaat. Dat zou ik ook wel willen, maar de mijne gaan altijd kamperen en dat wil mijn vriend absoluut niet. Ik hou er zelf ook niet heel erg van hoor. Dus we gaan mijn ouders altijd een dagje opzoeken op de camping, dat is ook leuk.
bibi: ik voel me moe.. haha Nee het is nog niet helemaal doorgedrongen dat ik echt zwanger ben.. symptomen vol aanwezig in ieder geval. Denk dat vrijdag het besef komt. Dan hebben martin en ik een bruiloft een aangezien we niet op de kerkbank gaan zitten voor 2,5 uur hebbenwe tussen 14.00 en 20.00 tijd voor ons zelf..
Op tijd naar bed dan. Kan me wel indenken dat het nog niet door dringt, ik geloof dat dat bij mij ook wel even zal duren als het zover is. Heb vandaag een 20 weken echo gezien van mijn collega, zó mooi!! Het blijft een groot wonder, een klein mensje in een ander mens, ongelooflijk...
Hoihoi! Mimi, fijn dat je die geruststelling even hebt gekregen. Dat slaapt idd wel wat fijner. En dat moet je dan ook maar gaan doen! Stond net van de week ergens in het nieuws dat vrouwen veel meer rust moeten nemen in de eerste weken van hun zwangerschap... Bibi, je maakt het wel spannend hoor! En waarom zou het niet in 1x raak zijn? Dit weekend nog bij een vriendin langs geweest die zwanger is. Ook in de eerste ronde. Dus alles kan! We blijven duimen!! Jenna, jullie uitjes klinken best relaxed hoor. Ik houd wel van die Zimmer Frei in Duitsland. Wordt altijd goed verzorgd... Wij gaan 2 weken kamperen deze zomer. Hebben net zaterdag een hele mooie gezinstent gekocht. Helemaal blij mee. Ben niet van de caravans en vouwwagens dus moest het een goede tent worden waar we even mee vooruit kunnen. We gaan de eerste week naar de Auvergne in Frankrijk. De tweede week beslissen we dan pas. Of naar de Atlantische kust (Bordeaux) of de Middellandse Zee. Dus lekker weg in eigen land Jenna, zo wordt hier ook voorgelezen. Niet dat zoonlief er al wat van snapt. Hij vindt het vooral leuk om de bladzijdes heen en weer te doen. Ach ja, komt vanzelf wel... Guusje, jullie zomervakantie wordt dus een rustige. Ach, een paar keer er een dagje tussenuit is toch ook wel lekker? En idd met die ziekenhuisbezoeken is het toch ook niet heel handig... Maar hopelijk hoeft het dan al niet meer.... Robertha, zou wel jammer zijn als het weer niet is gelukt bij je merrie. Dus ook voor haar nog even duimen :-d Ging je nu gewoon door met tempen? Ik ga zo lekker een pizza in de oven drukken en dan lekker op de bank met een dvd-tje. Heb een belachelijk lange dag gewerkt vandaag. Maar goed, genoeg in te halen dus het was niet zo erg. Morgen ook nog even een dagje bikkelen en dan weer lekker naar m'n mannen toe....
Fransa! jemig ff voor 2 dagen terug vleiegen om te werken:S bleeeeeeeh! nou sterkte!!! Ik hoop ook voor je dat je sneller zwanger bent dan de vorige keer! Jenna super fijn dat je nu meer hoop hebt voor een natuurlijke conceptie. Ook voor jou duim ik mee!!! Bibi. tis heel hoopvol. ik had het ook heel erg. maar nu nog soms die krampen. t neemt gelukkig wel wat af. want soms werd ik er echt naar van .. en nu nog.. ik voel me vaak gewoon heftig ongi. en dan heb ik gewoon weinig trek. dus voor degene die vroeg hoe ik me voelde. weinig trek. daar luister ik ok naar.. want als ik wel eet wordt ik ook wel weer misselijk.. en als ik er naar luister valt dat mee. koffie drink ik veel minder. tis gewoon niet zo lekker op t moment. Ik heb vanochtend nog wel een testje gedaan. een digitale! en ja hoor.. 2-3 weken dus tis nog gewoon super! Jenna.. die testen hebben eigenlijk altijd wel een licht streepje. naarmate je naar je ei toekomt zul je zien dat hij donkerder wordt tot net zo donker als je controle streep. je hebt namelijk altijd wel wat lh in je urine.. (ook mannen) Mimi wow al gezegd joh?! nou fijn dat er zo lief wordt gereageerd.. lekker op bed joh. ik heb vanmiddag nog bijna 2 uur ko gelegen Twijfel. Ik ben 27 en heb 2 zoontjes. de oudste duurde 6mnd om zwanger te worden. en de jongste in 1 keer net als nu. Nou meiden.. kap er ff mee.
Hey allemaal! Ik denk dat het niet raak is bij mn paardje omdat ze zich daar niet naar gedraagd. Er wordt maandag of dinsdag een scan gemaakten dan kun je, als ze dragend is, een vruchtzakje zien. Het kan nog wel, maar bereid me alvast voor op een nog een "ronde" Guusje, dan komt het nu wel even beter uit zo. En je kunt idd altijd nog een paar dagen "last minute" er tussenuit. Vorig jaar zijn we ook last minute gegaan en dat vonden we ook leuk. Niet hoeven werken vandaag? Jenna, de testjes kunnen idd altijd een licht streepje geven. Gewoon nog even door blijven testen, dan komt het vanzelf goed. Wel gek dat ik nu twijfelde om te gaan voorlezen, want op het werk doe ik het ook gewoon. Idd gewoon de plaatjes benoemen en het bladeren is dan vaak al interessant genoeg. Ach ja, als moeder wil ik alles graag goed doen. Zal van de week eens wat boekjes opzoeken. Fransa, ik ga gewoon door met tempen, al is het maar ter "voorbereidng". Mn zus en moeder hebben ook allebei aan de medicijnen voor eisprong gezeten. Vandaar dat het me nu nog wat onzeker maakt. En het is een kleine moeite Klinkt wel erg leuk 2 weken kamperen! Wij zijn normaal ook wel van de tent, alleen dit jaar mogen we een caravan lenen van iemand, dus lijkt ons ook wel een keer leuk. Veel film-plezier! Cherie, rustig aan! Wel leuk dat de test het gewoon weer goed aangeeft. Wanneer ge je voor het eerst naar de vk? Jij ook lekker uitrusten Mimi! Bibi, natuurlijk kan het deze ronde ook raak zijn! En je beseft het dan de eerste tijd echt niet. Pas als je het kindje gezien en/of gevoeld hebt, begin je het echt pas te geloven. Hetzelfde met de geboorte (in mijn ervaring)De eerste tijd ga je op "automatisch" en ben je overdonderd. Later besef je alles meer en geniet je er nog meer van. Ik hoop zo dat het raak is, zodat je dat ook allemaal mee gaat maken. Liefs
G-avond! Robertha, dat ken ik ja 'als mama alles goed willen doen'. Dingen die je op voorhand als 'simpel' beschouwde, ga je nu toch extra over denken en twijfelen! Maarja dat betekent alleen maar dat we onze schatjes supergraag zien hé. Mimi en cherie, rust maar goed hoor! Zal jullie deugd doen! Mimi, wat goed dat je je werk kan houden en dat ze zo meeleven!! Kan geloven dat je er wakker van gelegen hebt! Heb je het tegen anderen ook al gezegd dat je zwanger bent? En hoe heb je t dan gezegd? Cherie, weet er bij jou al iemand van de zw? bibi, gewoon erin blijven geloven hoor! De eerste ronde maak je net evenveel kans om zw te worden dan al de anderen! Kijk maar naar Mimi en cherie, het is mogelijk hoor!! Onze uitjes zijn inderdaad altijd heel relaxed en gezellig! De kamers zijn super verzorgd en de mensen zijn heel heel vriendelijk!!! En de wijnproefavonden zijn natuurlijk ook super. Nu zullen we even niet kunnen gaan na papa zijn operatie, maarja nog even geduld. Misschien dat we in juli of augustus kunnen gaan.
Oh ja over de ovutest: Het is vooral de controlestreep die me heel licht lijkt te zijn of is dat bij iedereen zo?
helaas dat op tijd naar bed is niet zo goed gelukt.. vandaag..ik lig nu wel in bed en ga nu ook slapen maar kan het niet laten om de laptop even van stand by te halen.. hihi
Hier ook eentje die sinds kort s morgens even de pc opzet om hier te komen piepen... (sinds ons gezellige clubje...)
Jenna, vind het moeilijk te zeggen wat betreft die ovu-testen. In mijn herinnering was het gewoon een heldere streep. Maar het kan denk ik wel per test verschillen. Gewoon morgen ofzo nog eentje doen om èn te kijken of er al een ei aan zit te komen maar ook om even het verschil te zien. Zo, ik moet weer aan het werk. Lange dag in het vooruitzicht. En dan vanavond lekker uit eten bij een Indisch restaurant. Mjammie!
Pfff... weet het ff niet meer... Voelde sinds gisterenavond mijn steekjes, die ik aan mijn ei linkte. Deze morgen waren ze heel fel en dacht dan zal nu toch wel een dikke streep te zien zijn... NIKS NIKS NIKS!!! De controlestreep ziet er dit keer goed uit maar de streep die mijn ei moet voorstellen kan je zelfs met een loep niet zien! Nu weet ik het ff niet meer hoor... Heb ik nu een ei of net niet... Poeh heb voor deze ronde nu wel helemaal geen hoop meer (en ik had er al niet veel) Ach we zullen wel zien... ga werken nu! tot deze middag of zo.
Mogge, Ook even snel een berichtje voor ik ga werken. Was jullie niet vergeten hoor en zoals ik al vaker heb gezegd, overdag lees ik gezellig mee. Iemand nog een idee waarom ik met mijn telefoon geen berichtjes kan posten?? Robertha, zou jammer zijn van je paard. Bibi, ik had voorheen ook een licht streepje, pas de dag van de eisprong werd die donker (maar het teststreepje was wel altijd goed zichtbaar) Jenna, rond welke dag zit je nu dan? Ik ga snel, tot later!