Ik moet wel lachen om het woord "uitgeteld" bij de zwangeren. Welkom Tutti en Citta! Het is inderdaad rustig vandaag. En Klevkin, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Laat je een klein berichtje achter? En Mimi, hoe was de echo???
@ Tutti Frutti en Citta; welkom! Het lijstje wordt steeds langer, gezellig! @ Robertha; wel ja joh, maak het even lekker spannend. Ga toch lekker voor je duimen meid, you never know. @ Mimi; ben ook benieuwd naar de echo!
NOD: 01-06: Robertha (oefenronde) 06-06: Jenna09 (1e ronde, 2e kindje) 09-06 : kipkip (2e ronde, 2e kindje) 09-06: Guusje ( 1e ronde, 2e kindje) 10-06: Jolijn2008 (1e ronde, 2e kindje) 11-06: Cindy1981 (1e ronde, 2e kindje) 20-06: Twijfel (1e ronde, 4e kindje) 22-06: Bibi26 ( 3e ronde, 1e kindje) 27-06: TuttiFrutti (1e ronde, 2e kindje) Anders: ?: paard van Robertha Zwanger: Cherie (1e ronde, 3e kindje) uitgerekend 22-01-2011 Mimi (1e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 23-01-2011 Fransa (2e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 01-02-2011 Speciaal voor Kipkip heb ik het maar even aangepast . Maar vind zelf uitgerekend ook wat beter staan hoor Pfff... sinds dat mannetje van ons ontdekt heeft dat hij ook kan staan wil hij zich echt werkelijk waar overal aan optrekken. Hij vindt het heel leuk om over mij heen te klimmen als ik met hem zit te spelen en hij heeft de trap dus ook ontdekt... Traphekje wordt dit weekend gehaald, lijkt mij geen verkeerd idee... Gisteravond had hij ook ineens door hoe hij zich aan de box moest optrekken. Stond meneer dat lekker trots te gieren. Echt zo gaaf om te zien! Robertha, ga je het nog spannend maken ook?? Ga dan toch maar even voor je duimen hoor! Hier vandaag eigenlijk best regelmatig een wee gevoel in m'n maag. M'n buik lijkt al opgezet vanavond. Was nog niet eens van m'n buik af en nu gaat het alweer. Dat belooft nog wat. Weet nu al dat ik na deze echt megastreng op dieet ga. Wat ons betreft zijn we eerst heel gelukkig met 2 kindjes dus dan kan ik er straks mooi de tijd voor nemen. Maar goed, dat duurt nog wel een jaar. Pfff... wat klinkt dat lang. Februari klinkt ook nog zooooo belachelijk lang weg. Hopen dat de komende weken voorbij vliegen!
tis op dit moment ff teveel voor me. net op een ander geconcentreert en nu kan ik t niet meer volgen.. ... komt mede omdat ik de hele dag al misselijk ben. en het nu weer naar boven komt.. juk.. nou ja.. moet maar doorbijten heb iig wel het gevoel dat het goed zit.
Cherie, niet leuk die misselijkheid, maar weet je wel nog dat alles goed zit hé. Robertha, ik geloof dat mimi pas zaterdag iets kon laten weten door één of andere reden... Maar ik ben ook erg benieuwd! Enne... vind het ook wel spannend voor jou hoor! Alles wat je daar opnoemt... Fransa, leuk hé als ze zo nieuwe dingen ontdekken en dan apetrots op zichzelf zijn!
Hey! Mn temp is alweer aan het zakken dus denk ik dat ik maandag of dinsdag ongi ga worden. Volgens mij gaan we dan onze laatste oefenronde in! Effe verder neuzen hier...
he meiden, IK was gisteravond zo moe dat ik om half 9 ben omgevallen. dus daarom niets gepost. Ik ben gewoon 23 jan. uitgerekend en er is 1 vruchtzakje te zien verder nog niets, dus een 1 ling of 1 eiige tweeling kan, mijn baarmoeder ligt dus vrij hoog en dat is de rden voor mijn inmense buik en het voelen van mijn baarmoeder die aan het groeien is, dus ik voelde niet de baby, had ik ook niet verwacht maar ik voelde wel degelijk iets en dat klopte, dat was mijn baarmoeder dus. fraxiparine: bij colin heb ik het vanaf zwangerschapsweek 11 tot 6 weken na bevalling gespoten. En nu hoeft het niet!! ik heb vorig jaar onderzoek gehad in AMC en hij heeft die gegevens bekeken en zei op deze basis hoef je niet te spuiten..ik slik wel nog steeds 100 mg acetylsalicilzuur op eigenhoutje wat ikzelf vertrouw mijn stolling dus niet en ben er van overtuigd dat dat de reden is voor mijn miskramen iets wat heeel veeeel vrouwen hebben en ze vaak te laat ondekken. Dus als alles goed is 10 juni volgende echo, mag ik zelfs terug naar de verloskundige die hebben s avonds afspraken met eigen echo appratuur!!!, dus hoeft martin geen vrij te nemen en dan alleen als het een meisje zou blijken moet ik op het laatst in overleg met ziekenhuis en AMC wat protocol is voor de bevalling i.v.m. 100 % draagster van hemofilie. dus ik helemaal blij..
hihi vind het zo lief dat jullie nieuwsgierig waren. haha. citta: welkom Fransa: hier ook iemand die het werken zwaar valt.. wat doe jij voor werk? Ik werk in een drogist dus de hele dag lopen (gem. 11 km per dag hebben we uitgerekend met een stappenteller), tillen, bukken enz. ik sta 18 uur op papier maar meestal draai ik meer uur, nou heb een meedenkende bedrijfsleidster dus na de zomervakantie zal ze me waarschijnlijk ook zo min mogenlijk overuren laten draaien, maar goed ben benieuwd hoelang ik het normaal volhou totdat ik echt rustiger aan moet gaan doen en dus de kassa en kleine klussen moet gaan doen.. Gaaf he als ze ineens ontdekken dat ze ook op die kleine pootjes kunnen staan.. haha nog even en dan loopt ie dan is inderdaad traphek onmisbaar, wij hebben er 1 boven en 1 beneden, we hebben namelijk een klimgeit als zoon die overal op en af klimt als ie de kans krijgt.achh buik ja die groeit gewoon.. ik weet wel dat ik van mt 48 naar 44 ben gegaan nadat colin 1 jaar was en dat hoor ik vaker dat de grote afvalrace pas begit na het eerste jaar, dus zou me er na de bevalling het eerste jaar niet erg druk om maken, want voor je ljf is het dan dus duidelijk niet de bedoeling om veel af te vallen, afvallen is wel iets anders als gezond eten he.. dat kan wel natuurlijk. tuttifrutti: welkom en hopenlijk kunnen jullie inderdaad met z'n 4 en trouwen.. robertha: spannend.. al wat veranderd?? cherie: irritant he dat misselijke,.. jenna : het had gisteravond gekunt als ik dus niet in slaap was gevallen Jaa zoonlief is wakker..
Hoihoi! Nou Mimi, dat klinkt allemaal wel goed hoor! Wel fijn als je gewoon bij de vk onder controle kunt. En ook wel fijn dat je niet hoeft te spuiten. En 23 januari is ook wel prima toch? Wel bijzonder dat je nu al je baarmoeder kunt voelen groeien. Was er eigenlijk al veel te zien op de echo? Ben ik dan wel benieuwd maar. Je bent natuurlijk maar een week verder dan ik en ik vind die eerste weken altijd zo bizar. Er groeit wel iets maar je merkt er nog maar zo weinig van.... Ga zo de gyn bellen. Had al geprobeerd maar zijn op vrijdag pas vanaf 09.30 telefonisch te bereiken... Zoonlief heb ik maar even voor de tv gezet. Kan momenteel niet veel beginnen als hij op de grond speelt of in de box zit. En hij vindt de tv wel even leuk. En straks kan hij mooi z'n bed weer in. Robertha, dat klinkt wel goed. Ben benieuwd hoe lang er straks tussen je ei en je ongi zit. En je hebt iig ee cyclus, da's ook wel prettig om te weten... Guusje, goed geklust? We duimen hoor! En Kipkip, hebben jullie er ook goed werk van gemaakt deze ronde? En Jenna, het wachten al zat?
een grijze brij(baarmoeder )en een klein rondje nog onder de centimeter dat is het vruchtzakje..meer was er nog niet te zien.. wonderlijk eigenlijkals je bednkt dat dat al zoveel verschil maakt in je lijf..
lang leven de hormonen, mimi We hebben het over wondertjes, maar dat zijn het ook echt als je het zo bekijkt. Zoiets kleins heeft een hele grote impact... Fransa, ik ben ook heel blij dat ik nu een "normale" cyclus heb. Het is ook nog niet de bedoeling, maar blijf het spannend vinden. Hopelijk over een week of 12 beter nieuws!
Blegh, de gyn die ik wil die neemt geen nieuwe mensen meer aan momenteel. En nu probeer ik m'n 2e keuze te bellen maar die krijg ik maar niet te pakken. Robertha, nog even wachten dus. Pfff.. wel dapper hoor. Bij ons was zo dat we hadden bedacht dat we zouden beginnen voor nr. 2 als zoonlief 9 maanden zou zijn. Toen ik het in februari helemaal gehad had met de pil zou ik stoppen en het dan eerst op z'n beloop laten. Maar toen ik eenmaal was gestopt hadden we zoiets van nu gaan we er ook gelijk maar voor. Nou, ga nog maar weer even proberen te bellen....
En ik heb trouwens relatief beperkte keuze wat de gyn betreft. Ik wil in een kliniek vlakbij ons huis bevallen (ben ik ook bevallen van zoonlief) en dan kun je alleen terecht bij de gynaecologen die daar de bevallingen mogen doen. En ik wil ook eentje die niet zo ver bij ons vandaan zit dus dan blijft er niet zoveel meer over... M'n eigen gyn is keuze nummer 3. Maar goed, eerst maar eens zien of ik nr. 2 nog te pakken kan krijgen....(kreeg zojuist weer antwoordapparaat met de melding dat ze bezig zijn en je het later weer moet proberen....)
Hihi hallo dames!! Hier alles goed hoor Houd jullie in de gaten (big sister is watching you ) Wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om het volgende te zeggen (nee ik ben niet zwanger hoor ). Ik ben vorige week naar de huisarts geweest, o.a. vanwege mijn vermoeidheid, maar ook omdat er een kwartje viel. Ik ben al snel vermoeid vanaf mijn pubertijd, vaak ook naar de huisarts geweest hiervoor, nooit wat gevonden. Daarnaast heb ik een lading aan andere klachten die elke keer weer terug kwamen. Nu ik gestopt ben met de pil zijn ze er allemaal weer. De huisarts heeft geluisterd naar mijn verhaal en kwam tot de conclusie dat ik PMS heb. Hier is in principe niet echt wat aan te doen, behalve anti-depressiva, wat ik niet wil, of aan de pil gaan, wat ik natuurlijk ook niet wil! Ik ben nu aan het kijken naar natuurlijke oplossing, ik probeer momenteel teunisbloemolie en extra vitamine B6. Of het werkt moet de tijd maar uitwijsen ik ben in elk geval heel erg blij met het plakkertje! ik heb nu een verklaring @Fransa, mijn dochtertje loopt ook al zelf trap!! Nog voor ze los loopt. Dikke donder! We hebben vandaag traphekjes gekregen, we wilden in eerste instantie niet, maar ze vind de trap zo leuk dat we het toch maar doen. Tot laters weer dames
He Klevkin, leuk even wat van je te horen! En kan me voorstellen dat je het wel fijn vindt dat er nu een sticker op je klachten zit. Dan weet je iig dat het niet aan jou ligt maar dat het echt wat is... Hopelijk kun je het zonder medicijnen oplossen. Zou in dit stadium wel fijn zijn.... Nou, uiteindelijk maar weer bij m'n eigen gyn belandt. Kan op 11 juni al terecht! Geen idee wat ze dan gaan doen maar dat zien we dan wel. Ben dan nog maar 5,5 week zwanger dus vraag me af of ze al een echo gaat doen of alleen een intake. Maar de assistente vroeg alleen naar de datum van m'n laatste ongesteldheid. En als je dat neemt is het natuurlijk al 5 dagen langer. Dus ben benieuwd....
Zo dat gaat hier snel zeg! Als je even een paar dagen niet oplet, ben je zo 10 min. aan het bijlezen. En ik dacht dat ik zo'n kletskous was @ Bibi: wat heerlijk dat alles goed was @ Fransa: Jammer dat je 1e en 2e keus niet door konden gaan. Het maakt het wel makkelijker als je gyn in de buurt is en je niet voor alle controles ver moet rijden. @ Citta en TuttiFrutti: Leuk dat jullie ook mee komen kletsen. @ Robertha: Spannend, nog even afwachten @ Cherie: Vervelend is dat he, die misselijkheid. Ik hoop voor jou dat het snel over is. Hier is er natuurlijk nog niets bijzonders te melden en zit nu ook niet op die spannende wachtbank, dus ben ik er minder mee bezig. Alhoewel ik mijn man gisteren wel heb uitgenodigd voor een "date". We moeten nu wel de dag goed in de gaten houden natuurlijk Maar met een jongen zijn we ook weer blij hoor (dit wil ik toch maar even zeggen, omdat het anders overkomt alsof we echt alleen maar een meisje willen). Pas toen we allebei zeker wisten dat ook een jongen weer welkom was, hebben we de knoop doorgehakt om er weer voor te gaan. En nu: lekker de zon in! Genieten zolang het weer het toestaat
Haha Twijfel, het kan hard gaan hier hoor. Je kunt je bijna niet veroorloven een paar dagen afwezig te zijn.... Ik bedacht me vanochtend ineens dat ik 11 juni helemaal niet kan. Dan moet ik namelijk werken. Normaal op maandag en vrijdag vrij maar die week werk ik 5 dagen vanwege de vakantie van een collega. Dus maandag maar even bellen om de afspraak te verzetten voor een week later. Vind ik ook niet zo heel erg hoor dan ben ik ook ruim 7 weken en heb ik meer kans op een (goede) echo...
Hallo! Bonjour! Fransa, jammer dat je niet bij die andere gyn terecht kon. Wel spannend week zo'n eerste echo! Ik weet nog dat alles in het begin heel langzaam lijkt te gaan, omdat je dan echt naar de echo toe leeft, daarna gaat het even snel, en aan het einde duurt het weer vrij lang omdat je uitkijkt naar de baby. Twijfel, ik wilde in eerste instantie heel graag een jongen. Totdat iemand tegen mij zei dat meisjes leuker zijn voor moeders omdat die vaak meer delen (later) met hun moeder. Dat is in ons geval ook wel zo. Ik deel heel veel met mn moeder, en met mn zus. Nu ben ik dolgelukkig met ons meisje en zou ik er graag een meisje bij willen zodat de zussen later ook wat meer aan elkaar hebben. Maar een jongen zou weer leuk zijn omdat het anders is en de familienaam draagt. Dus nu maakt het niet meer uit! Vanochten weer lekker wezen zwemmen met de kleine dus nu ligt ze lekker te slapen. Ik had zoveel krampen dat ik dacht ongi te worden, dus had voor de zekerheid maar een tampon in gedaan. Maar er was nog niks te zien.... Zal maandag of dinsdag wel worden... Mn schoonzus en zwager willen morgen gaan uiteten met de familie omdat ze een weddenschap hadden gewonnen of zo en voor de verjaardag van ouders (beetje vaag) dus ik denk: Die heeft iets te vertellen!!!! We zullen zien morgen! Ze heeft al een zoontje van 3 (feb 07) en een meisje van nog geen jaar (aug 09) dus zou nu lekker snel zijn. Nu ik dat denk wil ik ook weer graag...... Misschien toch maar eens met manlief gaan praten Uiteindelijk zijn we met z'n 2en, maar manlief is vaak werken (eigen zaak) dus de opvoeding komt toch voor 90% op mij aan. Dus waarom niet als ik denk dat het kan? Ik ga nog even verder lezen!
Bedenk me nu dat er vanochtend een Jolijn in de zwemles was, moest meteen aan jou denken Jolijn! Jij komt toch niet uit brabant? Cherie, balen van de misselijkheid. Het lijkt nu lang te duren, maar hopelijk is het snel weer over.