Nou, ik denk dat ik een klas vol met kleutertjes ook zwaar zou vinden... Ik kan nog denken... lesuur duurt maar 50 min. daarna zijn ze weg
Vanaf april-mei voor een nieuwe spruit Fransa- 2e kindje - ronde 1 Bibi - 1e kindje - ronde 1 Guusje44 - 2e kindje - start in apri Kipkip- 2e kindje - start in aprill Jenna - 2e kindje - start in mei Marloes80 - 3e kindje - start in mei RoberthRoberthaa - 2e kindje - start in mei/juni Kalender: 12-4: kipkip, date bij dokter 20-4: Guusje gyn
Hey! De kleine meid hefet er inderdaad veel last van. Toch hebben we het ergste volgens mij wel gehad. Vanacht sliep ze tenminste weer tot 5 uur, ipv elk uur wakker worden Hier zijn konijnen, een hond, eenden en paarden Na een vakantie kan ik ook nooit wachten om weer thuis bij de diertjes te zijn En wat toevallig... ik werk in de kinderopvang BSO en KDV afgewisseld. Vind het erg leuk werk en kan het goed combineren met de kleine. Maar hebben helaas niet zoveel vakantie als een school Ik ga lekker eten! Liefs
Aniej, gefeliciteerd! Leuk! Jenna en Marloes, jullie dus in het onderwijs. Ik doe de financiële administratie voor een Amerikaans bedrijf. En dan de NL-afdeling zeg maar.... Robertha, wat vervelend dat je meisje waterpokken heeft. Inderdaad best vroeg. Weet je waar ze het heeft opgelopen? Hier nog een 'enge' dingen gehad. Alleen een bronchitis toen hij 4 maanden oud was. Heb een nieuwe pendel; juni 2010 zwanger van een jongen. Dus die jongen is iig de constante factor en de maanden liggen wel dicht bij elkaar dus zou wel mooi zijn. En iig betekenen dat mijn ongi geen eeuwen op zich laat wachten. Vandaag en gisteren best veel witte vloed. Misschien toch een goed teken? Laten we het hopen... Ik ben nog steeds niet helemaal fit dus opruimen nog maar even uitgesteld. Morgen en donderdag maar even aan de slag. Vrijdagochtend een aantal jonge mama's met hun kids op de koffie dus dan moet het wel schoon en netjes zijn he... Nu tijd om te slapen, morgen weer hard aan het werk! Groetjes!
Heb ook maar even een berichtje gestuurd voor een pendel. Weet dat het geen zekerheid geeft, maar misschien dat het mij wat rust brengt. Dat je toch een klein beetje een punt hebt waar je niet aan vast mag houden, maarr stiekem toch naartoe leeft. Ik werk trouwens ook in de kinderopvang, verticale groep. En studeer nog dus op mijn stage heb ik elke week een klas vol kleuters en het is erg gezellig!
@ Robertha: Dat zij er ook een heleboel ja! Tof is dat hé, zoveel liefde dat je van die beestjes krijgt!!! Gisteren trouwens met J in de wei gaan stappen (aan een handje8)) en hij genoot enorm! Allen spijtig dat de kippen steeds wegliepen. Volgende week komen de geiten terug ( gaan overwinteren in de stal van de buurman) en die zijn helemaal niet schuw. Dan zal hij zich ook nogal kunnen uitleven! @Fransa: Dat zou leuk zijn hé, zo snel zwanger, wij hopen het in ieder geval voor je mee! @Bibi: studeer je dan voor het onderwijs? kleuters, lager onderwijs...? Ik zou ook supergraag eens een pendel laten doen, maar ben bang dat ik er te veel mee bezig zou zijn dan. Geloof er niet voor 100% in maar toch zou ik me er aan vastklampen denk ik... Weet niet of ik het wil laten doen of niet... nog eens over nadenken Veel meiden in de 'kindersector' aan t werk zo te zien. Hier inderdaad in het onderwijs. Ik geef nu les aan de derder kleuterklas, dit zijn de kinderen die dit jaar 6 worden en volgend schooljaar naar het 1 ste leerjaar gaan. Hier in Belgie gaan de kinderen vanaf 2.5jaar naar school. In Nederland is dat pas vanaf vier dacht ik hé? Ik woon dicht bij de grens, daarmee dat ik dat een beetje weet
Vandaag ga ik trouwens voor een mini fotosessie met J!!! Spannend, hoop dat het wat lukt. Vorig jaar met het doopsel een kadobon gekregen van de meter voor een foto op doek. Maar zelf een foto maken daarvoor vind ik zo lastig. Wil dat ook echt wel een mooie, die lang tegen de muur kan blijven hangen. Vandaar dat we er eentje gaan laten maken...
Wat leuk jenna, die fotosessie! veel plezier! Ik studeer inderdaad voor onderwijs ja. Vind het echt heel erg leuk! En hier gaan kinderen inderdaad vanaf 4 jaar naar school. Vanaf 2 kunnen ze naar de peuterspeelzaal. Hoe zit dat dan in België? Is het meteen echt school, met echte lessen of is het ook meer speels?
Hier gaan de kinderen vanaf 2.5 naar de kleuterklas. Dat is allemaal heel speel en ingedeeld in hoekjes: poppenhoek, bouwhoek, leeshoek... Maar toch krijgen ze er al opdrachten en werkjes. Die worden natuurlijk moeilijker naargelang de leeftijd. Er zijn drie kleuterklassen 2.5-3jarigen, 4 jarigen en 5 jarigen. Het jaar dat ze zes worden starten ze in het lager onderwijs. Dit is zes jaar en is echt heel schools... Bankjes op een rij en de juf vooraan... Niets voor mij... Daarom ben ik kleuterjuf geworden!
Wat leuk zeg al die mama's die met kinderen werken. Ikzelf ben een thuisblijfmama en wil dit ook blijven zolang we het financieel redden. @ Jenna, wat leuk een fotosessie.
@ Guusje; ik weet nog niet wat ik doe als ik straks mama ben. Eigenlijk wil ik ook wel lekker thuis blijven. Maar aangezien ik nu studeer zou het weer zonde van de studie zijn om er de eerste jaren niks mee te doen. Twee dagen werken vind ik dan nog wel kunnen, meer lijkt me niks, wil toch zoveel mogelijk tijd met de kleine doorbrengen denk ik. @Jenna; zo te lezen is de kleuterschool in België dan toch wel net als hier. Ik vind 2,5 wel erg jong om al naar school te gaan. Maar dat komt misschien omdat ik het anders gewend ben. Ik wil in elk geval ook graag kleuterjuf worden, heb het enorm naar mijn zin nu op stage! Groep 3/klas 1 vind ik ook nog erg leuk, hoger hoeft voor mij niet zo.
Oef ben net terug van de sessie... Vermoeiend seg!! J is geen zittenblijvertje, dus t was niet zo makkelijk. Volgende week zijn de proefdrukjes klaar en mogen we kiezen welke we op doek zetten! Ben superbenieuwd!! Guusje: thuisblijfmama lijkt me ook supertof! Kan je echt voluit genieten van je kinderen!!! en idd zolang je het financieel redt en het leuk vind, doen zou ik zeggen! Bibi: En hoe oud zijn dan de kindjes in die klas? Hoe zijn bij jullie die groepen precies ingedeeld?
Dat wordt leuk volgende week als je de foto's kunt bekijken Jenna! De kindjes op stage zijn tussen de 4 en 6 jaar, leuke leeftijd vind ik. Op mijn werk zijn ze tussen 4 maanden en 4 jaar dus dat sluit precies op elkaar aan.
Oh Jenna, dat is wel leuk! Hopen dat er een paar mooie foto's tussen zitten. Ik wil ook graag een foto op canvas. Maar ben er nog niet aan toegekomen eentje te bewerken... Hier in Frankrijk ga je ook al naar school als je 3 bent. Soort van groep 0 volgens mij. Heb me er nog niet echt in verdiept. Is ook nog niet nodig natuurlijk.... Guusje, wat super dat je lekker thuis kunt blijven. Wij hebben wel besloten dat ik, als de 2e er is, ook een poosje thuis ga blijven. Lijkt me toch wel fijn om er veel voor ze te zijn. En ik ben gewoon geen moeder die probleemloos haar kinderen dagelijks weg kan brengen om zelf aan het werk te gaan. Daarom heb ik niet voor ze gekozen. Veroordeel niemand die het wel doet, maar het is gewoon niets voor mij. Hier nog geen ongesteldheid te bekennen. We blijven afwachten dus...
Zo lekker veel gekletst hier. Jenna, leuk die foto's. Hoe staat hij er op? Met een knuffel ofzo en wordt het in zwart/wit of in kleur? Wij hebben ook een megagrote canvas aan de muur hangen in zwart/wit.
Bibi, dat is zo dezelfde leeftijd als onze kleuterklassen inderdaad. Toffe leeftijd inderdaad, dan zijn ze nog echt kleuter maar toch kan je er al toffe gesprekken mee voeren! Fransa, jij woont in Frankrijk? Ben je afkomstig uit Frankrijk zelf, of van Belgie of Nederland...? Kipkip, het wordt een canvas van 40*40, niet echt supergroot maar we willen naar de toekomst toe 3 dezelfde canvassen naast elkaar. Dus nog een van ons (hopelijk snel) tweede kindje en dan misschien nog eentje van mijn ventje en ik samen of zo... Voor J hebben we gekozen voor een close up. Dus zonder andere objecten erbij. We gaan ook voor het zwart-witte, vindt dat het tofst voor een canvas eigenlijk!
Jenna, ik ben Nederlandse maar we wonen idd in Frankrijk. Klinkt erg gaaf die canvas. Ik twijfel tussen zwart-wit en sepia. Wij hebben veel bruine tinten in huis dus sepia zou mooier staan. Maar denk dat een zwart-wit foto mooier uitkomt... Daarom hangt er hier ook nog geen een.... Kipkip, ik vind je nick lachen! Nog een reden waarom je die gekozen hebt?
Goede morgen dames! Zoals jullie kunnen zien in mijn handtekening heb ik een pendel gekregen en ik weet dat ik me er niet aan vast mag houden, maar ben er helemaal blij mee! Misschien als ik me er onbewust toch wat aan vast hou, dan het dan makkelijker is om de komende maanden wat geduld te hebben. En aan mijn vriend zijn kant van de familie zijn alleen maar meiden dus die wil maar wat graag een jongen, zou echt super zijn! Fijne dag allemaal, ik ga zo aan het werk.
Hey! Ik heb ook 2 pendels gehad; sept-meisje en juni 2012-jongen Ben heel benieuwd of deze ook uit gaan komen. Dat zou nl betekenen dat er nog 2 kids zouden komen Ik heb altijd gezegd dat ik 2 kinderen wilde, maar twijfel nu toch... We zullen wel zien . Het zou wel leuk zijn omdat ik graag een zusje voor onze meid zou willen krijgen. Ik merk nl dat ik ook veel deel met mn zus. Ik weet dat dat niet altijd het geval is, maar die kans is er dus wel. Ondertussen wacht ik rustig af wat mn cyclus doet... Ik temp niet meer elke dag, want daar wordt ik een beetje gek van zo. Niet zo'n fijn weer trouwens vandaag Toch een fijne dag!