Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jenna09, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    kipkip, spannend morgen ben benieuwd. Gelukkig eet ze wel warm eten... Heerlijk lekker op vakantie, wat is de bestemming? Kan me voorstellen dat je het spannend vind, het vliegen. Wij gaan in Augustus naar Frankrijk, dik 1000km rijden en dat vind ik nu ook al erg spannend ;)

Nou Bibi dat beloofd wat . Snap niet helemaal hoe dat zit met die ovulatietesten, want hij verkleurd dan ook als als je ei eraan komt? Want een eicel is toch maar een bepaalde tijd vruchtbaar, maar je kan dan al sex hebben, omdat zaadcellen langer overleven... Begrijp ik het dan?! Ik begrijp wel dat jij nu op het juiste moment hebt geklust gezien hij erg donker was en de volgende dag al een stuk lichter.

Fransa schoonmaken is ook niet mijn hobby, het blijft helaas terug komen :x Soms wordt je daar weleens simpel van. Sinds onze zoon werk ik nog 20u en dan is het huishouden wel beter bij te houden vind ik. Ik ben toch meer thuis door mijn zoon.
    Jij mag dus ook aan de bak, waarom moet je meer werken?

Ik zie bij sommige zwangere dat jullie al bij de verloskundige zijn geweest of echo hebben gehad. Ik weet dat ik bij mijn zoontje vroeg was omdat we ons vergist hadden, maar het was wel zo kom rond de 12 weken maar. Is er een reden dat jullie al eerder mogen komen? Wel erg fijn, ik wil dat als het lukt zwanger te worden toch ook wel proberen hoor. Kan niet zolang wachten ;)

Robertha fijn dat het met je meisje weer beter gaat. Werkse!!

Straks 2 honden in huis om op te passen, hopelijk werkt het weer mee dat ik lekker kan gaan wandelen...

Over dieren gesproken (late reactie op gesprekje tijdje terug :)) Ik heb ook een hele tijd een eigen paard gehad. Ik heb hem vorig jaar verkocht gezien ik het niet redde met mijn zoontje, huishouden, werk, vriendje en sociale contacten. We hebben nog wel 2 katten en 2 konijnen en een blijdorp abonnement :D

2. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Haha, ja klopt helemaal Robertha! :D Weet je hoe blij ik was vanochtend?? Haha :p Heb wel wat bloedverlies, maar een ovulatiebloeding schijnt geen kwaad te kunnen. Dus nu zit ik weer heerlijk een houten kont te krijgen op de wachtbank. :p

@ Fransa; maandag naar de gyn, wat leuk! Heb je wat afleiding dit weekend, of niet? Ga je voetbal kijken? Ik wel, heb er al helemaal zin in en is een welkome afleiding zo in de wachtperiode. ;)

@ Tuttifrutti; je zegt het helemaal goed van de testen; zaadcellen blijven als het goed is enkele dagen leven. Wanneer de test dus positief is (zoals die van maandag en dinsdag bij mij) kun je het best vrijen. Je ei springt dan niet lang daarna en als het goed is liggen er dan nog zaadcellen klaar om het eitje te bevruchten.

@ Kipkip; bijna op vakantie, geniet ervan! :) En succes morgen bij de logopediste, hopen dat ze jullie kan helpen.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

Alles was goed op de echo. Het is 1 kindje:D. hartslag gezien en gehoord! wat bijzonder is het toch dat zo 'n mini gewoon in je groeit.ben erg moe ga zo even slapen. Mag naar de verloskundige omdat het prima gaat zo en moet zoals mijn huisarts al zei heel rusti aan doen vande gyn, want de extreme duizeligheid is inderdaad oververmoeidheid van mijn lijf en die geeft nu dus aan dat het teveel is.

tutti: ik was eerder bij gyn omdat we niet zeker wisten hoever ik was omdat ik zo groot ben. en met 7 weken is normaal in ziekenhuis hier.. Ik mag nu weer naar verloskundige dus dat is erg lekker s avonds afspraken..

4. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Super mimi dat de echo goed was!

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mimi, gefeliciteerd met je goede echo!!

Even snel hier.... voel me ff erg onzeker. Spotte net een beetje oranjekleurige afscheiding. Gatsie, vind ik dus echt niets aan he. Dinsdag had ik ook al donkergele afscheiding. Het zal wel niets zijn en van de warmte komen (31 graden hier en erg zweterig vandaag) maar het zit me dan toch niet helemaal lekker... Gelijk maar wat wit ondergoed uit de kast getrokken zodat ik vanavond beter kan zien wat het is als het nog een keer komt...

Zo, nu lekker met manlief en zoonlief buiten zitten...

6. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Mimi; wat heerlijk dat alles goed is!

@ Fransa; hè bah meid, vervelend. Zal vast niks zijn inderdaad, beetje donkere afscheiding kan altijd, toch? Even volhouden tot maandag dan heb je duidelijkheid. Fijne avond met je mannetjes!

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Bibi! Gefeliciteerd!! Nu nog even geduld tot het examen, veel succes daarmee ook natuurlijk!!! (Wat is propedeuse??:))
    Inderdaad je test is heel duidelijk!! hopelijk heeft het klussen nu vruchten afgeworpen!!

Kipkip, wat goed dat het beter gaat vooraleer jullie op vakantie vertrekken! want met een zieke vertrekken is echt niet leuk hé! Veel plezier met pakken deze dagen en daarna natuurlijk een heel heel heel deugdoende vakantie!!!

Ja hoor Fransa, is wel leuk die drukte, heeft ook wel iets gezelligs eigenlijk. Echt zo de laatste loodjes in school die er nog door moeten!
    Natuurlijk tellen wij samen met je af hoor!
    Wat een vervelend nieuws van dat verlies! Hopelijk heeft het niet doorgezet en was het loos alarm

Robertha, wat goed dat je meisje al weer beter is! Is niet leuk hé, als ze ziek zijn! Je zou zelf alles dubbel zo erg zélf willen op je nemen als het kon hé!

Mimi, wat goed van de positieve echo!

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Het was denk ik een 'foutje'. Tenminste, nog niet weer wat gespot. Pfff.. maar kan van zoiets echt zo in de stress schieten... Niet grappig. Laat het maar heeeeeel gauw maandag worden!

9. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Gelukkig Fransa! Hopelijk was het echt echt echt vals alarm! Hopelijk blijft het uit en heb je maandag een prachtig kloppend hartje op het echo apparaat staan!

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Robertha: Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je dochtertje. Eet ze nu dan ook beter om 19.00?

Jenna: Da's nog even hard doorwerken voor de vakantie. En dan ook de verkiezingen nog, je hebt het er maar druk mee.
    De vakantie begint bij jullie al wel lekker vroeg, wij zijn de laatste dit jaar, 23 juli is pas de laatste schooldag. ;)

Tutti: Speciaal voor jou: keep on smiling! :):):):):)
    Niet alleen maar schoonmaken hoor op je verdiende vrije dagen, maar ook uitrusten en genieten. De boog kan niet altijd gespannen staan.

Bibi: Goeie timing! :D En nu maar afwachten, en wachten, en ... (saai) :)

Kipkip: Suc6 morgen bij de logopedist. Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen. En voor daarna alvast een fijne vakantie. :) (En er was volgens mij nog iemand die op vakantie ging? Sorry, ik ben even vergeten wie, maar jullie ook een goede vakantie en lekker genieten.)

Fransa: Dat was toch weer even spannend. Gelukkig dat het niet doorgezet heeft, maar ik snap dat je er onzeker van wordt. Gelukkig mag je maandag naar de gyn. :p
    Wat knap trouwens dat je het zo lang voor je kunt houden. Bij ons is het tot nu toe alleen bij de eerste gelukt om het stil te houden. Bij de anderen vertelden we het meteen als we het wisten, Ik ben dan toch zo blij dat mensen het meteen aan me zien. Een paar vriendinnen van me weten nu zelfs dat we weer een kinderwens hebben. :D

Mimi: Heerlijk dat het zo goed gaat en je voortaan naar de vk mag! Dat vind ik ook een felicitatie waard, net als die echo natuurlijk. :)
    En nu maar goed naar je lichaam luisteren (en niet naar mensen om je heen) en gewoon op tijd rusten als jouw lichaam dat aangeeft.

(Ik had vandaag even zin om de boel op te vrolijken met smily's :):D)

11. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Fransa; gelukkig niks meer gespot dus, nu hopen dat het zo blijft en lekker genieten van dat wonder in je buik. ;)

@ Jenna; propedeuse is de eerste fase van je studie. ;) Volgens mij is dat zo bij alle HBO studies in Nederland en ik denk ook op de universiteit. Vaak moet je je P binnen een bepaalde tijd halen om nog recht te hebben op studiefinanciëring of om door te mogen met je studie.

@ Twijfel; goh, wachten saai? Hoe kóm je erbij...:p Vreselijk, die laatste twee weken. Moet er toch mee om leren gaan want wie weet hoe vaak ik nog de wachtbank op moet. ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goedemorgen dames,

We gaan vandaag heerlijk weg rond 12.00-12.30 zijn mijn schoonouders hier en dan gaan we rijden naar de huttenheugte.:D

Fransa: hopelijkheb je niets meer gevonden qua afvegen. En heel veel succes maandag!

meiden geniet lekker van het weekend zulen wij ook doen haha

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoihoi!

Rustig dagje hier vandaag....

Heb gewerkt vandaag. Normaal ben ik vrij maar vandaag dus niet. Nou, de week viel me wel lang hoor zo... Wel kregen we een pizzalunch betaald door de baas. Maakt het enigszins goed :)
    Ben wel lekker productief geweest deze week dus ga wel met een goed gevoel het weekend in. En met de wetenschap dat ik over 3 dagen naar de gyn mag!!

Gelukkig niets meer gespot, dus we blijven positief!!

Mimi, fijn weekend (ook al ben je al weg....). De Huttenheugte is leuk!! Voel je je verder goed?

Twijfel, wij vinden het deze keer wel moeilijker dan de eerste keer. De eerste keer hebben wij het pas verteld toen we met 11 weken de echo hadden gehad. Als ik maandag een echo krijg en het ziet er goed uit dan vertellen we het iig onze naaste familie en vrienden. M'n werk mag nog wel even wachten...

En wachten. Dat is het rottigste wat er is he! Eerst wil je zwanger worden en moet je steeds op dat wachtbankje. En eenmaal zwanger is het wachten nog niet voorbij. Dan moet je eerst die 12 weken uitzitten. Vind ik dan.... En daarna ga je zitten wachten tot dat kleintje er uit komt. Zo zie je maar ;)

Hoe is het met de rest?

14. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Inderdaad maar kalmpjes hier! allemaal van het mooie weer aant genieten?

Wij hebben de bbq aangestoken! Heerlijk!

Ah zo zit dat bij jullie bibi! Ik had er nog nooit van gehoord!

Twijfel jullie moeten nog lang naar school dit jaar dan. Maarja kan je langer genieten van de vakantie! Hadden jullie 6 weken?

Veel plezier mimi (als je al niet terug bent ondertussen) en waar gaan jullie naartoe: huttenheugte?

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Dag dames,

Even snel een laatste groet van mij voor ik met vakantie ga. Lichtelijk vakantiestress gehad vandaag maar inmiddels zijn de koffers ingepakt en kunnen we naar Italië! Was weer een grote uitdaging om alles in de koffers te krijgen, nu maar hopen dat we niet hoeven bij te betalen vanwege overgewicht.

Voor de zwangeren, veel sterkte met de kwaaltjes en echo's. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat en geniet er lekker van. Voor de klussers; zet hem op en voor de wachters; succes met wachten. Tot over 2 weken!

16. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Kipkip en Mimi; te laat, maar toch allebei een fijn weekend/fijne vakantie! Geniet ervan!

@ Fransa; ja, wachten wachten en nog eens wachten, geweldig. ;) Dat probeer ik mezelf ook steeds voor te houden, dat stressen geen zin heeft omdat het wachten nog lang niet voorbij is. We kunnen ons er maar beter bij neerleggen. ;)
    Nog maar twee daagjes en dan weet je meer! Spannend! Maak er een fijn weekend van. :)

@ hier; vraagje over FF; hij geeft eindelijk mijn ei aan, maar nu zegt ie testen op 28 Juni? :( Terwijl mijn ei op de 8ste was. Dat zou toch inhouden dat ik de 23ste al kan testen?

17. Fransa

Fransa Niet meer actief

Geen idee hoe het zit bij FF maar in principe is je NOD altijd 14 dagen na je ei.
    Dus als je vandaag je ei hebt, dan zou je 12 + 14 = op 26 juni kunnen testen zou ik zeggen...

18. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Kipkip en Mimi veel plezier!!!! (ook al is het dan te laat;) )

Bibi, hoera een ei!! FF rekend altijd heel erg ruim om vals negatieve testen (dus wel zwanger, maar geen posi test) te voorkomen. Volgens mij kun je ook gewoon 2 weken na je ei testen, dus nog zo'n 1,5 week.... Het is wel verleidelijk om eerder te doen, maar is niet altijd even slim. Wij slepen je er wel doorheen;) !

Fransa nog maar 2 daagjes! Maar moet volgens mij wel goed komen. Fijn weekend in ieder geval!

Liefs

19. denzel

denzel Actief lid

24 mei 2010
    118
    0
    0
    Almelo
    Kip en Mimi, nog een fijne vakantie.

@fransa, nog 2 daagjes en dan mag je naar de gyn. Gelukkig heb je geen gekken dingen meer gespot

Ik zit ook op de wachtbank. Al gebeuren er wel veel dingen die volgens het boekje zouden moeten gebeuren. Ik heb denk ik vorige week zaterdag mijn ei gevoeld. 2dagen te vroeg. Gelukkig hadden we toen wel toevallig geklust. Nu had ik gisteren 3 stipjes bloed toen ik naar de wc ging. Ik vind het allemaal zo spannend. Maar toch heb ik mij voorgenomen om niet eerder te testen dan ik 1 week overtijd ben. Dit is de eerste ronde nog maar, dus ik weet mijn cyclus nog niet precies. Alle mede wachters, ik hoop dat de tijd voor ons mag vliegen.

20. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Spannend denzel en bibi! Veel succes met wachten!, Wij beppen je er wel doorheen:D

Kipkip en mimi, fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!! *probeert zo luid te roepen, tot jullie t nog kunnen horen:D*

Deel Deze Pagina