Mogge, Hier ook al zo'n vroege vogel. En nu is ze natuurlijk moe, maar ik wil haar eigenlijk aan het schema van 1 slaapje houden. Maar even kijken hoe lang ze het volhoudt. Ga zo even een 2e-hands babylaptop voor haar ophalen. Misschien dat ze weer een half uurtje is afgeleidt, haha. En vanmiddag tennissen. Fijne zondag allemaal!
@fransa, Gelukkig gaat het weer beter met je zoontje. @bibi, Ik denk dat ik er wel heel anders in sta. Mijn zus heeft 8 jaar op de 1e moeten wachten. Zij heeft inmiddels 2 kern gezonde dochters waarvan de 1e dmv IVF is geboren, en de 2e spontaan. Daarin tegen was een hele goede vriendin binnen 2 maand zwanger. Zij heeft een niet zo gezonde zoon gekregen. Deze heeft een hart afwijking en de toekomst van dat kindje is heel onzeker. Inmiddels is dat ventje 6 jaar oud. Toen hij geboren werd was mijn zus nog bezig in de mmm voor de 1e. Mijn zus zei toen dat ze er liever lang op een gezond kind wacht. Dan heel snel zwanger zijn en een ongezond kindje krijgt. Dit heeft mijn kijk op kinderen krijgen ook heel erg veranderd. Daarom ben ik heel relaxt en heb echt zo'n instelling van ik zie wel wat er komt, en wanneer het komt. Als het maar gezond is. En natuurlijk vind ik het op het moment dat ik ongi wordt wel jammer, maar ik ben het ook zo weer vergeten en ga vrolijk weer verder met de volgende ronde. Sorry voor het lange verhaal.
Hallo allemaal, Ik lees nog wel mee hoor, maar probeer het ook wat los te laten. Was er vorige keer wel heel erg mee bezig en dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ben nu ook afgeleid, omdat ik misschien van baan ga wisselen dus heb een hoop om over na te denken. Van de week ergens anders mee gedraaid en dat was wel erg leuk en het is vlakbij, maar waaar ikzit heb ik alle zekerheden en daar heb ik het ook gewoon nog naar mijn zin Fransa fijn dat het met de kleine weer iets beter gaat. Heerlijk is dat hè even kindloos op stap te gaan, je merkt dan inderdaad dat het met kind allemaal wat meer tijd kost (wel gezellig daar niet van ). Bibi goed dat je het los kan laten, ik denk dat je dan ook meer van deze periode kan genieten in ieder geval dat heb ik wel. Ook deze periode heeft zijn charmes en is ook leuk om dat positief te ervaren. Denzel, kan me voorstellen dat je er dan heel anders tegenaan kijkt. Wat een tegenstellingen zeg, heftig hoor!! Jenna leuk daagje Maastricht gehad begreep ik. Heerlijk geshopt. Leuk hoor even in het nieuw straks je buik showen Nou ik ga nog even wat doen, straks lekker wandelen, de hond van mijn vader is hier dus even erop uit als de kleine wakker is Fijne zondag allemaal verder geniet van het weer!!
Nou, de koorts kwam in de loop van vanochtend toch weer helemaal terug. Op z'n hoogst 39.7. Weet niet hoe het nu is, heb nog niet weer getempt. Hij is wel wat rustiger dan anders maar zit nu wel weer lief te spelen. Als de koorts er morgen nog is toch maar even de arts bellen om te zien of er toch iets aan de hand is...
Yeah! Het zag er allemaal goed uit vanochtend! Een mooi bewegend kindje gezien van zo'n 5,5 cm. De gyn heeft me een paar dagen vooruitgezet naar 28 januari. Denk zelf niet dat dat kan maar vind het wel prima zo. Loop je ook eerder over tijd Heb mezelf nu officieel zwanger verklaard want om zo'n mooi kleintje kunnen we niet heen natuurlijk. Helemaal happy dus! De gyn vond het wel bijzonder dat ik eigenlijk helemaal nergens last van heb gehad. Misschien ben ik wel immuun voor dat HcG hormoon ofzo . Verder bloed geprikt en de standaardtestjes gehad. 23 augustus mogen we weer. Ik ga lekker genieten!
Hoi dames! Ik leef nog!!! ben er ff niet meer geweest, we hebben een gezellig maar druk weekend achter de rug... En vandaag is J echt niet in zijn sas. Het enige wat goed voor hem is is als ik de ganse tijd aan een handje met hem overal mee naartoe loop... pfff vermoeiend seg. Als ik dan even iets wil doen en zeg dat hij moet gaan spelen zet hij het onmiddellijk op een schreeuwen. Tja hij zal het toch moeten leren om ook eens even alleen te kunnen spelen. Hoe zit dat bij jullie, kunnen jullie kindjes mooi alleen spelen of moeten jullie er ook de ganse tijd bij zijn? Soms heb ik t idee dat ik alleen met dat probleem zit!! Bibi, het was idd heel tof in Maastricht! Ze hebben al veel van de nieuwe collectie. Hier in Belgie komt die pas rond augustus. Hoop dat je vriend nog goesting vind om met je mee te gaan! Moeten julle ver rijden naar Maastricht? Fransa, gaat het al weer wat beter met je mannetje? Idd leuk om positiekledij te kopen! al krijg ik heel veel van mijn collega en schoonzus (Zus van mijn man heeft ongeveer dezelfde maat). dus veel hoef ik niet te kopen maar soms kan je dingen toch niet laten liggen hé! Ja zo even eens alleen doet soms erg deugd hé! Ik kan er ook zo van genieten, het gebeurt echt maar zelden het laatste anderhalf jaar! En toch mis ik dan J enorm als ik eens even tijd heb voor mezelf en hangt ik toch wel eens aan de gsm om te vragen of alles goed met hem gaat... Wat een moeder lijden kan... WAT EEN GOED NIEUWS!! Heerlijk genieten nu!!!!!! Robertha, hey hey, had je al gemist hier! Ja ik probeer ook dingen te kopen die ik erna nog kan afdragen! Scheelt een deel in je portomonnee! Wat goed dat het zo super gaat met je paard!! En een leuk dagje Efteling, dat moet voor mij al zeker 15 jaar geleden zijn Binnen een paar jaar wil ik er zeker eens naartoe met onze kindjes, maar dat zal nog even duren denk ik! Denzel, pfff, wat jammer voor je vriendin! dan inderdaad maar wat langer wachten op een gezond kindje!! Tuttifrutti, goed dat je het los kan laten!
Ben er weer! Gisteren feestje gehad en bewust niet op zp geweest. Vandaag hele dag gewerkt, maar nu kon ik het niet laten om hier toch even te kijken. @ Jenna; Maastricht is ongeveer 2 uur rijden voor ons dus niet heel dichtbij, maar ik vind het daar altijd zo gezellig. Ik zou best in Limburg willen wonen, voel me daar altijd erg thuis. @ Fransa; jippie, weer een goed bericht! Geweldig zeg! Hoe is het nu met de oudste, nog steeds koorts? @ Tutti frutti; knap dat het jou ook lukt om alles een beetje los te laten. Ik ben blij dat ik dat ook kan. Ik maakte mezelf helemaal gek en dat kost veel te veel energie. @ Denzel; kan me voorstellen als je zoiets van dichtbij meemaakt dat je dan anders naar zwanger worden gaat kijken idd. Ik vind het in elk geval heel knap van je! Ik voel me soms ook wel een zeur hoor, ik weet heel goed hoe lang sommige mensen op een kindje moeten wachten en ik heb het na een paar maanden al moeilijk. Maar ja, je kunt je gevoelens nu eenmaal niet uitschakelen hè. Maar voorlopig lukt het me aardig om rustig te blijven. Zal ook af en toe aan jouw verhaal denken, wie weet helpt dat.
bibi, t is moeilijk hé om niet eens af en toe te komen piepen hier. Twee uur rijden is inderdaad niet bij de deur! Maar je hebt gelijk, het is er altijd heel gezellig, er hangt daar een tof sfeertje! Hier is J precies weer wat rustiger vandaag! Gelukkig want gisteren was er echt geen huis mee te houden, amai... Maar ik vermoed dat er een kies op komst is, hij zit de ganse tijd met zijn vingertje in zijn mond en weer platte kaka, en dat wijst er bij hem altijd wel op! gisteren na een suppo was hij ook enorm te genieten, dus moet er echt wel iets op hem gelegen hebben!
Het is nu zo stil om mijn werk dat ik om te voorkomen dat ik inslaap maar even hier kom kijken. Laat ze er maar niet achter komen... Dag 24 vordert gestaag maar gelukkig tot nu toe zonder ongesteldheidsverschijnselen. Is toch al weer een dag meer dan de vorige 2 maanden. Op naar de 28 dagen. Of niet, dat zou nog beter zijn, haha. Maar met een normale cyclus ben ik ook al gelukkig. Bibi en tuttifrutti, goed van jullie om het een beetje los te laten. Ik moet zeggen dat het mij ook wel goed afgaat. Na die 2 1/2 jaar geduld die ik de eerste keer heb moeten opbrengen kan het nu alleen maar meevallen. En als het er maar bij 1 blijft zal ik daar tzt ook vrede mee hebben. De druk is er af, zeg maar. En bij mij was het de 1e keer ook zo dat de maand dat ik me er bij neer had gelegd dat we de eerste ziekenhuisbehandeling kregen ik zwanger werd. Hoe dat werkt weet ik niet, maar het is wel toevallig dat op het moment je het loslaat het juist gebeurd. En dat hoor je bij heel veel dames. Jenna, wij hebben de laatste weken ook zo'n druktemaker, zal wel weer een fase zijn. Voorheen kon ze zich ook heel lang zelf vermaken maar de laatste tijd...pfff. Echt de hele tijd heeft ze volle aandacht nodig. Babylaptop leidde gister gelukkig wel weer even af en het zwembadje in de tuin vind ze ook heerlijk. Fransa, wat fijn dat je nergens last van hebt! Hoe is het met de koorts? Ben je nog naar de dokter geweest? Tuttufrutti, heb je al een beslissing genomen over die nieuwe baan? Wel even reageren he, anders kom ik nog de dag niet door, haha. Oh, het scheelt, nog een half uur en dan heb ik eindelijk mijn eerste afspraak van vandaag. Tot later!
Spannend kipkip, niet betrapt??? En wat goed dat je cyclus de normale toer op gaat! Dat kan alleen maar positief zijn hé! Toen ik van J zwanger werd had ik ook mijn hoofd vol met andere belangrijke dingen. Je hoort het inderdaad vaker! Goed dat mijn mannetje niet de enige is die aandacht nodig heeft, oef! Maar vandaag gaat het alweer stukken beter dan gisteren moet ik zeggen! Ook heb ik de indruk dat hij minder slaapt overdag dan een paar weken geleden. Ik vermoed dat hij stilaan aan het overschakelen is op 1 slaapje overdag! Maar hij is dan ook vandaag al 18m geworden, de meeste kinderen van die leeftijd slapen allang maar één keertje meer. Maar J had er echt nog nood aan! Zo k ga nu maar even relaxen in bad, straks zijn we uitgenodigd bij vrienden op een bbq. Die mensen zijn zo oud als mijn ouders, maar het klikt enorm goed tussen ons vieren! Gek hé! We hebben elkaar op de hondenschool leren kennen en gaan ook geregeld samen op weekend enzo.
Ahh...gelukkig een reactie . Niemand die er achterkomt want ik zit alleen op kantoor . Zo saai. Op zich wel dingen te doen maar ik kan me er niet toe zetten. Net kwamen klanten binnen met een kleintje van een week oud. Zo klein, je kunt het je bijna niet meer voorstellen! Mijn dochtertje kan ook nog prima 2x slapen op een dag maar omdat ze 's nachts vaker wakker werd en op de creche ook maar 1x keer slaapt, dacht ik dat ze misschien overdag thuis te veel sliep waardoor ze 's nachts slecht ging slapen. Maar eigenlijk heeft dat geen effect gehad maar blijf vooralsnog maar vasthouden aan 1x slapen. En dan slaapt ze wel 3 uur achter elkaar, geeft mij ook even tijd om wat dingetjes te doen. !8 maanden hebben ze ook weer een sprong dus misschien dat hij daar last van had? Onze dochter is nml 15 maanden en dat was een megasprong BBQ-se! Het is er hier ook echt weer voor. En zo zie je maar weer dat leeftijd niet uitmaakt, wel grappig!
Hier is ons meisje nu 8 maanden maar is helaas ziek vandaag. Afgelopen nacht is ze elk uur wakker geweest en overdag had ze koorts. Nu heb ik haar een zetpil gegeven want ze had 38.7 en op bed gelegd maar slapen doet ze nog niet Je dag een beetje doorgekomen, kipkip? Bij ons op het werk (KDV) is het bijna nooit rustig, er is altijd wel wat te doen. Soms wel erg vermoeiend maar de dagen gaan lekker snel Ik duim voor je dat je cyclus 9 maanden duurt!! Jenna, ik ben hier bewust niet zo veel omdat ik het van me af gezet heb. Zodra ff mn ei aangeeft, stop ik denk ik ook met tempen, omdat mn cylcus al vrij duidelijk is geworden. Krijg je al beetje een buikje trouwens? Guusje, joehoe!!! Super een goede echo! Dat geeft zo'n fijne gevoel of niet? Hoe is het nu met jullie mannetje? @rest: fijne dag gehad? Wie heeft de volgende NOD in het lijstje? Liefs
he meiden, ik leef nog, ben nog moe, mijn bekken hebben de strijd nu echt opgegeven, dus s avonds ben ik af van de pijn.doe alles in kleine stapjes, heb vandaag zittend in de tuinstoel 1 kant van onze hoekbox geverfd. En ben bij de buren geweest, colin was daar de hele dag, waren s middags nog meer kids en veel water. dus dat heb ik 1,5 uur vol gehouden toen weer naar huis en ben in bed gekropen.. martin is normaal om half zes thuis, maar had mij een berichtje gestuurd dat hij een uur later was, nooit gehoord natuurlijk, dus colin was nog bij de buurtjes, hij hem halen, at hij al lekker aan een toetje. Had ie gewoon meegegeten. Mijn buuf: kim was zo moe ik had al het idee dag ze in bed lag, dus denk jij komt vanzelf thuis, zal hem gewoon mee aan tafel zetten. Zo lief. ( ze weet trouwens dat hij alles mee eet en alles lust en wij daar vrij makkelijk in zijn hoor, zijn ook vrienden van ons). en wij hebben nu lekker grieks besteld, dat word met een 10 min. bezorgd.. zal donderdag (dan is colin bij mijn schoonmoeder) proberen weer eens uitgebreid te reageren. Gelukkig is alles verder hier goed. Kelly: goed dat jullie er goed overgepraat hebben en samen tot een beslissing zijn gekomen.
Mimi, wat fijn zulke lieve buren. Daar heb je wat aan! Robertha, hoe is de nacht gegaan met die kleine? Is ze nog ziek? Vandaag weer een dag alleen op kantoor, morgen gelukkig weer gezelschap van een collega. En goed nieuws, mijn cyclus loopt nog steeds door (waar je al niet blij mee kunt zijn, haha)
@ Kipkip; nou, dat is toch ook iets om blij mee te zijn. Ik probeer het ook elke keer weer van de zonnige kant te zien dus ben ook blij dat mijn cyclus redelijk mooi is en dat ik weet dat ik een ei heb. Positief blijven is het enige wat helpt om het niet op te geven. Wat saai trouwens dat je alleen zit. Heeft iedereen al vakantie? Ik moet na deze week nog 3 weken werken, dan begint mijn vakantie pas.
Terug van het feestje! t Was weer superleuk! Maar ben nu vandaag weer supermoe natuurlijk! En J is zijn ritme blijkbaar gans aant omgooien. Normaal sliep hij van 10.00-12.00 en van 15.00-18.00. En de laatste tijd was hij namiddag meer aant praten in bed dan aant slapen. Maar vandaag was hij echt nog niet moe om 10 en pas gaan slapen om 11.10u Nu krijg ik hem met geen stokken wakker dus laat hem maar lekker liggen, eens zien hoe de dag dan vordert... Zo'n wisseling van ritme vind ik toch altijd lastig, ik weet dan niet goed of ik er goed aan doe om hem te laten liggen of als ik hem best wakker maak... Pffff al die twijfels vandaag... Morgen wil ik hem tot 12.00u proberen op te houden en hem dan neer te leggen, zullen zien wat dat geeft! Kan echt niet goed tegen die onzekerheid Ben iemand die graag de touwtjes in handen heeft en weet waar ze aan toe is... Kipkip, die kleintjes zijn toch zo geweldig klein hé! Ik heb dat nu met mijn nieuwe neefje! Kan me niet goed voorstellen dat J even klein geweest is... *zwijmel* Wat goed dat je ongi nog niet door is! Hoop houden! Robertha, wat jammer van je schatje! Is het vandaag al wat beter met haar! En goed dat je het wat van je af kan zetten!! Kan je volgende maand lekker op je gemakje voor t echtje gaan! Mimi, leuk je nog eens te horen! Wat jammer van je bekken, kan me voorstellen dat het erg vervelend is! Toch maar goed rusten hoor, maar als je zo niets kan doen gaan de dagen ook niet vooruit hé! Wat een leuke buren seg! Kan je wat tijd voor jezelf nemen! Bibi, dan heb je wel lekker vakantie als iedereen alweer terug aan het werk is! Je moet maar denken dat je het nog te goed hebt!
Jenna, slapende kindjes (net als honden ) niet wakker maken. Ik denk dat hij ook binnenkort wel op 1 slaapje overgaat. Ik probeer mijn dochtertje nu ook tot 11.30-12:00 op te houden en dan slaapt ze tot 14.30-15.00 uur en dan kan ze gewoon tot 19 uur op blijven en is ze 's avonds tenminste weer moe. Bibi, ja iedereen is op vakantie. Wij gingen normaal gesproken ook pas in september en nu zijn we al geweest . Misschien in sept nog maar even een weekje boeken, anders duurt het weer zo lang tot de volgende vakantie (wintersport). Gister was trouwens onze lieve dochtertje op de creche in de strafhoek gezet omdat ze de hele tijd andere kindjes aan het kniipen was . Doet ze bij ons ook, als ze haar zin niet krijgt, kijkt ze je heel gemeen aan en knijpt dan heel hard. Ik zet haar thuis ook op de mat maar vooralsnog vind ze dat alleen maar heel grappig. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet. Hoop maar dat het ook een fase is en de strafmaatregelen wat indruk gaan maken. Zo ik mocht van mezelf even kijken tijdens de lunch op ZP maar ga nu toch maar weer wat werk verrichten.
En, nog hard gewerkt vandaag Kipkip? Dat knijpen zal vast wel een fase zijn. Heb bij mij op het werk ook een kindje wat niks anders doen dan andere kinderen omver duwen. Ze is nu net 2 en het begint langzaam door te dringen dat het niet mag en dat er consequenties aan zitten als ze het wel doet. Kan even duren, maar het kwartje gaat een keer vallen en dan leren ze het wel. Heb trouwens een vraagje aan jou; jij hebt ook een korte cyclus, heb je dan ook al vroeg je eisprong? Ik heb het idee dat mijn ei er al aan zit te komen en ik zit op dag 10. Gisteren al wat pijntjes en vandaag weer en ook heel veel afscheiding (sorry ). We hebben net ge klust dus het is op zich geen probleem, maar is dag 10 of 11 niet te vroeg? Ik vind het wel balen zo want elke maand is anders dus het is wel lastig om mijn eitje te vangen.
Robertha, met mijn buikje alles okidoki, rond en gezond. Als k twaalf weken ban (bijgelovig op dat gebied) zal ik een foto maken en in mijn album zetten! Kunnen jullie meegenieten! Kipkip, Hij heeft ook tot 14.00u geslapen en het heel netjes uitgehouden tot 20.00u. Was nu wel heel moe dus zal wel goed slapen (al doet ie dat altijd wel hoor) Eens benieuwd hoe het morgen gaat lopen. Dat knijpen zal idd wel over gaan hoor! J heeft dat een tijdje gehad met bijten in mama... Hij deed het niet als hij boos was maar gewoon om te spelen. Ik ben een paar keer heel kordaat boos geweest en hem ook even aan de kant gezet. Nu doet hij het niet meer eigenlijk. Bij jou dochtertje zal het ook wel overgaan hoor! Bibi, goed dat je dan geklust hebt meid! Go eitje go eitje!!!!! Mss met een beetje aansporing dat het wel goed komt!!!