Wat leuk Robertha en veel plezier met de echo. Jullie zijn er nog steeds van overtuigd dat jullie het niet willen weten? Iedereen een leuke Sinterklaas gehad?
Robertha, heel veel succes met je echo. En heel veel plezier natuurlijk!!! Bij ons is sinterklaas vorige week al geweest. Ik heb een broodrooster gekregen, echt zo'n retro ding, super gaaf. En lekkere broodjes dat eruit komen!!
Pinkeltje: wat een ongelooflijk goef nieuws!! GEFELICITEERD!! Heb jij nog veel bloed verlies of wordt het minder? Heb je nu extra controles? Wat super zeg, heerlijk ook dat jullie het hartje hebben zien kloppen. Oprecht een wonder!! Kipkip: Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Wat leuk dat er een jongen bij komt in jullie gezin!! Wat fijn dat je met je meisje ook weer goed gaat!! Bibi: Witvloei is inderdaad gewoon normaal!! Ik was daar bij J. ook zeer verbouwereerd over tot mijn vk zei: "het kan nog meer worden ook", Nog meer Cherie: *zwaai* Robertha: Wat leuk dat je schoonzus ook zwanger is. Ik heb dat ook met mijn zus. Ik liep eerst voor, nu zij. Erg leuk om dat met iemand die dicht naast je staat te delen!! Heel veel succes en plezier vandaag met jullie echo. Kanp dat jullie het niet willen weten. Leuk hoor straks die verrassing, helaas ben ik daar te nieuwsgierig voor Denzel: Gaaf zo'n broodrooster, die zien er inderdaad erg leuk uit!! Ik las nog iets van MvM ik heb met J ook mee gedaan, deze keer niet, omdat ik zo ziek was in het begin en die urinelucht er niet bij kon hebben Ik kan trouwens vrijdag mijn diploma gaan halen. Ik hoef NL en rekenen dus niet te halen
Tutti; wat goed, je diploma! NL en rekenen...wat heb je gedaan dan? (volgens mij wist ik dat al, maar ben het even kwijt ) Ik moest vorig jaar taal en rekenen halen bij de Pabo en dat rekenen viel in elk geval niet mee. @ Robertha; succes vandaag bij de echo en veel plezier, hopelijk is alles goed, kunnen jullie mooi nog een laatste blik op jullie spruitje werpen voordat hij/zij ter wereld komt. @ hier; ik slaap me toch slecht. :x Echt zó vervelend, kan 's avonds de slaap niet vatten. Meer dames die daar last van hebben/hadden? (sorry, ik vraag steeds bevestiging, hoezo onzeker?? )
Yep, spijt, ben zo misselijk nu mijn lijf besloten heeft "en nu ben je zwanger ook!!!" Als misselijkheid wat zakt straks zal ik weer netjes op iedereen reageren Hieronder mijn nieuwe uitgerekende datum en afspraken. Moet zolang ik nog bloed iedere 2 weken terug voor een echo. NOD: 11-12: Denzel (8e ronde, 1e kindje) 27-12: Twijfel (3e ronde, 4e kindje) Anders: Guusje44: Ronde ?, 2e kindje 26 oktober weer naar de gyn om hopenlijk weer te beginnen Zwanger: Jenna09 (1e ronde, 2e kindje) uitgeteld op 13-02-2011 Robertha (1e ronde, 2e kindje) uitgeteld op 24-04-2011 Kipkip (5e ronde, 2e kindje), uitgerekend op 25-04-2011 Paard van Robertha (3e ronde, 5e kindje) uitgeteld op 05-05-2011 TuttiFrutti (3e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 13-06-2011 Jolijn2008 (5e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 03-07-2011 KellyAernoudt (4e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 09-07-2011 Pinkeltje82 (6e ronde, 1e kindje) uitgerekend op 26-07-2011 Bibi26 (8e ronde, 1e kindje) uitgerekend op 04-08-2011 Afspraken Robertha controle vk 17-11-2010 Jolijn2008 echo gyn 19-11-2010 TuttiFrutti 12w echo 01-12-2010 Kipkip 20w echo 02-12-2010 Jenna09 30w echo 07-12-2010 TuttiFrutti afspraak vk 13-12-2010 Pinkeltje82 8w echo 17-12-2010 Bibi26 intake vk 21-12-2010 Pinkeltje82 10w echo 29-12-2010
Pinkeltje wat "fijn" om te horen! Geniet nu nog maar lekker van het zwanger zijn! Bibi, dat heb ik soms ook, dat ik de slaap niet kan vatten. Komt vanzelf wel weer goed! TF, officieel gefeliciteerd nog een keer met je diploma! Onze echo was helemaal goed!! En........................we weten nog niet wat het wordt! Het blijft voor ons dus nog even spannend, maar dat vinden we juist wel leuk. Ik ben nu gewoon heel blij dat alles goed was, want dat is veel belangrijker. Nu kan ik gaan aftellen NOD: 11-12: Denzel (8e ronde, 1e kindje) 27-12: Twijfel (3e ronde, 4e kindje) Anders: Guusje44: Ronde ?, 2e kindje 26 oktober weer naar de gyn om hopenlijk weer te beginnen Zwanger: Jenna09 (1e ronde, 2e kindje) uitgeteld op 13-02-2011 Robertha (1e ronde, 2e kindje) uitgeteld op 24-04-2011 Kipkip (5e ronde, 2e kindje), uitgerekend op 25-04-2011 Paard van Robertha (3e ronde, 5e kindje) uitgeteld op 05-05-2011 TuttiFrutti (3e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 13-06-2011 Jolijn2008 (5e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 03-07-2011 KellyAernoudt (4e ronde, 2e kindje) uitgerekend op 09-07-2011 Pinkeltje82 (6e ronde, 1e kindje) uitgerekend op 26-07-2011 Bibi26 (8e ronde, 1e kindje) uitgerekend op 04-08-2011 Afspraken Jenna09 30w echo 07-12-2010 TuttiFrutti afspraak vk 13-12-2010 Pinkeltje82 8w echo 17-12-2010 Bibi26 intake vk 21-12-2010 Pinkeltje82 10w echo 29-12-2010 Robertha controle vk 05-01-2011
Bibi: Ik heb SPW 3-gehandicaptenzorg gedaan. Dat slecht slapen ken ik van mijn zus. Ik heb wel gehad dat ik heel veel ging dromen en daardoor dus niet uitrustte!! Je hoort het meer van zwangere dat het slapen anders gaat. Ik vind het juist super leuk dat je die dingen allemaal vraagt. Daar is zo'n forum toch voor. Ik herken er heel veel in mijn eigen eerste zwangerschap, heerlijk alles zo nieuw en spannend en nog alles aan het ontdekken. Laat me daar maar lekker weer van mee genieten Pinkeltje: HIHI, leuk dat je spijt moet hebben van je uitspraak, das een goed teken!! Maarre leuk is het niet, kan er helaas over mee praten. Neem lekker je rust en laat je maar verwennen door de mensen om je heen!! Robertha: Wat fijn om te horen dat alles goed gaat met de kleine. Wat je zegt, veel belangrijker als het geslacht. Leuk dat jullie het nog niet weten. Aftellen maar!!!
Bibi, hier had ik ook veel last van afscheiding. Nu nog maar minder dan in het begin. Het is een compleet normaal verschijnsel hoor, geen zorgen maken. PINKELTJE, wat een supergoed nieuws lees ik hier!!!! Wie had dat nog gedacht!! De hoop blijft er natuurlijk inzitten maar dit is toch wel een superverrassing voor je hé!!!! Alsnog een keertje een dikke proficiat met je zwangerschap!!!!!!!!!!!! Het slapen is ook een typische kwaal hoor... zo zie je maar de kwaaltjes komen stilaan op... Cherie, groetjes voor jou ook!!!!!!! *zwaait even* Robertha, je wordt dus niet alleen terug mama, maar ook weer tante! Spannend!! Wat goed van de goede echo, en inderdaad het is heeeel spannend als je niet weet wat het wordt! Sint, hier ook een gans weekend op ronde geweest!! Ben blij dat het om is, J heeft een ganse buit verzameld, amai. Hier komt de Sint trouwens alleen cadeautjes brengen voor de kinderen, en wat snoep voor de groten... Met kerst worden hier cadeaus uitgedeeld onder de volwassenen. Hier morgen voor de 30w echo alweer... Het gaat me echt snel nu pfff... Ik zou nog zolang willen genieten van het drukke mensje in mijn buik!! (Zeg ik nu, binnen een week op 7-8 spreek ik wel anders)
@ Robertha; gefeliciteerd met jullie mooie echo! Je kunt inderdaad gaan aftellen, wat gaat het toch snel allemaal hè. En leuk dat jullie het geslacht nog niet weten. Willen wij ook niet (tenminste, zo denken we er nu over ) Ik heb ook totaal geen voorkeur, zolang ons kindje maar gezond is. @ Jenna; wow, 30 weken echo! Je bent er al bijna. Waar blijft de tijd. Kun je nog mooi even een keer naar jullie ukkie kijken. @ Pinkeltje; oeps, ik zal ook maar niet teveel meer zeuren over kwaaltjes willen hebben dan. Ik hoop dat de misselijkheid niet al te lang aanhoudt bij je, sterkte ermee! @ Tutti; gelukkig dat je mee geniet. Ik ben zó onzeker, té erg. Ik maak het mezelf altijd enorm lastig. *zucht* Durf niet blij te zijn, terwijl ik helemaal geen reden heb om zo negatief te denken. Ik zal dus de komende tijd veel tegen jullie aan blijven zeuren.
Robertha; gefeliciteerd met de goede echo! Toch wel weer even spannend (vond ik althans) Jenna; gaat snel zeg, en jij krijgt met 30 weken weer een echo? Of is het een pretecho? Bibi; zeur maar tegen ons aan hoor, wij slepen je er wel door heen. Helaas duurt de eerste periode tot aan de vk erg lang. Je weet zelf dan al een hele tijd dat je zwanger bent maar het wordt pas een beetje echter bij de vk en natuurlijk de echo! AARRRGG, wederom hier een slechte eter. Zaterdag ging het nog goed maar inmiddels al weer 2 dagen haast niks gegeten. Soms twijfel ik zo of we niet verder moeten zoeken maar iedereen zegt dat het wel een keer goed komt en ik denk ook dat er lichamelijk niks met haar aan de hand is maar toch...?! En ze eet sommige dagen wel goed. Ik hoop zo dat onze 2e uk een veelvraat wordt en ze het daar vanaf gaat kijken
Bibi, we zijn hier om tegen elkaar te zeuren hé, dus doe maar lekker Kipkip, t is geen pretecho maar hier in Belgie is 30w de laatste medische echo. Ze controlen dan de groei enzo. Wel doen ze in het zh waar ik ga eventjes een 3d beeld als het kindje goed ligt. Dus hopelijk krijgen we een mooi beeld mee naar huis in 3d
Veel succes en plezier natuurlijk Jenna! Hopelijk straks een mooie foto van jullie uk! Kipkip, was zeker spannend maar toch ook wel weer leuk (natuurlijk omdat alles goed was). Moet jouw handtekening trouwens niet veranderd worden? Er is toch een haantje op komst? Bibi, geeft niks! Vind het juist heel leuk om te lezen hoe je het beleeft! Het is voor iedereen anders en vooral een eerste kindje is gewoon heel spannend.
Dank je wel meiden, ik zeur gewoon onverstoorbaar verder. Mijn vriend heeft dat trouwens helemaal niet, dat onzekere. Hoe was dat bij jullie mannen? @ Jenna; veel plezier, hopelijk inderdaad een mooie foto van jullie kleine mensje! Wel leuk dat je met 30 weken nog een echo hebt, jammer dat wij dat hier in NL niet hebben... @ Pinkeltje; hoe is het vandaag met jou?
Jenna: Succes vandaag, en als het lukt FOTO Bibi: Ik snap je onzekerheid, daar zijn we voor, dus lekker hier neer zetten. Ik zal proberen om wat onzekerheid weg te nemen Mijn mad was ook niet zo onzeker, hij vond wel de tijd net voor een echo heel spannend. Wij veranderen heel erg, komt ook door de hormonen denk ik die gevoelens. Mannen zijn nuchterder en voor hun veranderd er niet veel en hun voelen ook niks (denk ik hoor dat het daardoor komt). Kipkip: Balen dat je meisje weer slecht eet. J. was een hele goede eter, maar hij heeft nu soms ook buien dat hij 2 dagen bijna niet eet. Volgens mij zijn het ook wel periodes bij die kleintjes. GA op je gevoel af, als moeder zijn weet je zelf heel goed of het ok is of niet. Is het 1 maaltijd die ze slecht eet dan of gewoon heel de dag(en).
Hoi allemaal, heb het ff heel erg druk en dus geen tijd om bij te lezen of uitgebreid te reageren. Maar wil ff laten weten dat ik nog leef Hoe gaat het hier met iedereen? Heb ik nog wat gemist? Iig wil ik wel even reageren op het super nieuws van Pinkeltje Wat goed! Dus geen mk gehad? Nou "geniet" dan maar van je kwaaltjes En kipkip verwacht een haantje? verder iedereen met een goede echo: gefeliciteerd en met een echo in het vooruitzicht: veel plezier Ik moet er weer snel vandoor; sorry
Hoi Twijfel, goed teken dat jij druk ben. Even lekker je gedachten op andere dingen Succes met alles en we lezen wel weer wat van je
Robertha; ja, eigenlijk zou ik haantje ervan moeten maken, maar kippetje klinkt leuker. Ik heb wel de baby veranderd in de banner TF; eigenlijk eet ze over de gehele dag weinig, 's ochtends een papfles, wat fruit, half koekje, half broodje, geen of een paar happen avondeten en een paar happen yoghurt. Tja, is niet voor niks dat ze nog maar 9,5 kg weegt met 20 maanden. Maar ze is wel vrolijk en achtief. Twijfel; ben je druk met je kids? Morgenochtend wordt mijn schoonvader geopereerd aan zijn hart, is dus wel even spannend en manlief is dus de hele week meteen uit zijn werk door het ziekenhuis. Voor mij wordt het dus erg lastig om heen te gaan omdat we met die kleine zitten die sowieso de ic niet op mag.
Dank je wel allemaal voor de goede wensen. J gaat trouwens vandaag mee naar de echo... hopelijk houdt hij het wat rustig! Niet dat hij het bewust gaat meemaken, maar we wilden hem er gewoon eens bij hebben... Als t gelukt is van een mooie 3d foto, dan zal ik proberen hem in mijn album te zetten! (Ben niet zo handig met onze scanner...) Hier gaat het met J trouwens terug de goede kant op! Hij wilde de eerste dagen zijn laxeermiddel niet innemen, maar nu doen we het al een paar dagen in zijn joghurtje en dat werkt. Hij kan al twee dagen zelf kaka doen en is sinds vandaag ook terug onze vrolijke ventje! Die hadden we de laatste veertien dagen gemist. Enkel met middageten gaat het soms nog een beetje moeilijk, eerst ruzie maken vooraleer hij begint, maar daar wil ik echt niet over klagen want kipkip krijgt het wat dat betreft wel een stuk harder te verduren, hé meid. Wat jammer kipkip dat je meisje nog steeds niet zo goed wil eten!! Maar als ze lekker vrolijk en speels blijft is dat toch al goed hé! Ik heb trouwens ook een vriendin met hetzelfde probleem. Haar zoontje wordt twee eind december en eet enkel graag frietjes en andere vettige spullen. Hij weegt ook maar iets van een 10 kilo dacht ik, maar blijft ook lekker vrolijk. Er zijn dus blijkbaar kindjes die niet veel nodig hebben... Niet dat dat echt een troost voor je is hé... Kipkip, veel succes met je schoonvader morgen, ik weet helaas wat het is om iemand op ic te hebben liggen na een hartoperatie... Maar hier is het helemaal goed afgelopen en hoop voor jou op hetzelfde!! *duim duim duim* Twijfel, lekker druk blijven meid!!! Al missen we je hier dan wel, het is misschien beter voor jezelf om even met andere gedachten te zitten... zie maar naar bibi! (Alleen hoop ik dat het plezant druk voor je is!) Bibi, op welke tijdstippen hebben jullie dan een echo? Hier is dat 12w, 20w en 30w. Maar bij de eerste controle rond de 7-8w neemt de gyn er ook wel eentje hoor.
Jenna; hier maar 2 echo's, de 1e terijn echo (rond de 10 weken) en dan met 20 weken nog 1. Erg weinig dus vergeleken met jullie. Helaas heeft mijn vader ook een paar weken op de IC gelegen na een infarct maar dit is helaas niet goed afgelopen. Vandaar dat het nu ook allemaal wat beanstigend is en veel herinneringen komen weer terug. Maar goed, dit is een heel ander verhaal en dit gaat vast goed komen. Fijn dat je weer een vrolijk ventje hebt. Slaapt J trouwens nog goed 's middags? Ons kippetje slaapt altijd van 12:00 tot 15:00 uur. Het lijkt me zo vervelend als ze 's middags niet meer willen slapen. Sommige kindjes zijn het middagslaapje al met 2 1/2 jaar zat. Maar dat zie ik hier niet gebeuren, hoop ik, haha.
Kipkip, dan kan ik geloven dat het nog extra beangstigend is!! Maar inderdaad de goede hoop erin houden, dit keer zal het zeker goed aflopen meid!! Ik zal in ieder geval heeeel hard duimen! J slaapt inderdaad ook nog heel goed in de namiddag. Rond 12.30u gaat hij zijn bedje in en dan is het de laatste tijd meestal 16.00u eer hij terug wakker wordt. Maar hij heeft ook periodes dat hij maar tot 15.00u nodig heeft. Dat wisselt soms. Maar het is inderdaad leuk omdat je dan op dat tijdstip zelf even kan rusten of iets doen waar ze niet mee kunnen 'helpen'. Op het moment ben ik bezig met een update van onze foto's op cdrom te maken.