Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Tjonge, dat is toch wel spannend kipkip. Veel sterkte en succes!
    Hier een meisje van 1 jaar die over heel de dag nog maar 1,5 tot 2 uur slaapt. Weinig he? Maar ze is verder gewoon vrolijk en 's avonds gaat ze tussen half 7 en 7 uur naar bed en horen we haar de volgende ochtend pas weer:) Ook goed toch?
    Met eten kan ik je niet echt verder helpen. Ons meisje eet alles wat los en vast zit en weegt dus net zoveel als die van jullie.
    Kippetje klinkt idd wel leuker dan haantje;)

Jenna, ik heb een echo gehad met 7,1 wk 10,1 wk 11,4 wk 13,5 wk en 20wk:) Maar dat komt omdat onze verloskundigen een echoapparaat hebben dus kijken ze vaak tijdens een controle en er is nog 1 verloskundige bezig met haar diploma voor de echo's dus mocht ik extra komen. Maar ik denk dat ik nu toch nog wel even weer moet wachten;)

*zwaai zwaai* naar TF en Twijfel!!:)

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Amai, robertha, dat zijn er een heleboel seg!! Wat leuk om je kindje zovaak te zien!

3. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Slapen van die kleintjes wisselt toch ook wel per kind hè. J slaapt rond de 2 uur 's middags en 's nachts ongeveer 12 uur, hij is 2,5 jaar. Zijn neef van dezelfde leeftijd slaapt echt een gat in de dag ;)

Leuk Jenna dat de kleine mee gaat, ben benieuwd of hij het begrijpt en ziet.

Inderdaad Twijfel, toch wel druk met leuke dingen?

Kipkip: Spannende tijd voor jullie, heel veel succes met je schoonvader. Kan me voorstellen dat er een hoop herrinneringen weer boven komen.

HIHI Robertha, ik zwaai terug naar jouw *zwaai*

Och ben echt niet vooruit te branden... Dan maar niks doen ;)

4. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Ik heb trouwens onze baby via mijn angelsound gehoord, heerlijk hoor dat ik weer even kan luisteren. Het wordt er zo heerlijk echt van.
    Ik merk trouwens wel dta ik het weer op mijn heupen begin te krijgen. Alls moet weer opgeruimd worden en wordt gek van alles wat maar niet op zijn plek ligt. De kerstboom staat weer, maar kan niet wachten om hem weer op te bergen heb het gevoel dat me hele huis op zijn kop staat ;)

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Tutti; kan die angelsound geen kwaad? Ik heb er ook over gedacht om die te kopen, maar ik heb er wisselende berichten over gelezen...

@ Kipkip; sterkte met je schoonvader! Dat is niet niks...Ik hoop dat ie er helemaal bovenop komt.

@ Jenna; fijn dat jullie mannetje weer zichzelf wordt. :) Wat kunnen kindjes toch veel ziek zijn hè. Hopelijk is J snel helemaal beter!

@ Robertha; wow, wat veel echo's! :$ *jaloers :p* Ik heb geen idee of mijn vk een echoapparaat heeft...Ze is zelfstandig en houdt spreekuur in het wijkgebouw dus ik verwacht van niet. Ik zag een tijdje terug wel een oproep op de site van Fontys voor een gratis echo, die wordt dan gemaakt door studenten. Zal eens kijken of ze dat binnenkort weer doen dan ben ik wel vrijwilliger. :D

@ hier; ben zo suf als een konijn! :) Kan dat al door de zwangerschap komen of is dat wel erg vroeg? Ben gewoon voor vandaag op stage een hele les vergeten voor te bereiden, ik zou een andere student iets doormailen en ik wilde dat meteen gaan doen, had de pc al aan staan, totaal vergeten! Toen wilde ik naar het computerlokaal, sta ik ineens in de kopieërruimte zonder dat ik wist wat ik ging doen....Heb thuis al verschillende dingen totaal op de verkeerde plaats neergelegd. Ik ken dat helemaal niet van mezelf, ben altijd super georganiseerd. Op zich is het niet erg, maar vroeg me gewoon af of het zo vroeg in de zwangerschap al kan. ;)

6. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Bibi: ja dat kan hoor!! Lang leve de hormonen :D
    Of de angelsound kwaad kan, naar mijn idee niet. Hij heeft geen stralingen af zeggen ze. Ik doe het niet te vaak en je moet uitkijken dat je het niet te vroeg doet. Je hoort dan tpch nog niks en in het begin is het vruchtje nog heel kwetsbaar. Ik kon er heerlijk rustig van worden. Als ik dan zo onzeker was ging ik op bed liggen en werd dan helemaal rustig van het ritme van het hartje.
    Ik moet zeggen dat ik bij J. ook veel onzekerder was als nu. Het gaat soms ook langs me heen dat ik zwanger ben. Ben ook druk met van alles en J. houdt je ook lekker bezig op een dag. Hebben meer dames dat hier?

Jenna hoe was het?

Mijn vriend is niet thuis, denk dat ik maar een patatje haal, heb geen zin om te koken...

ps: in mijn ticker staat dat mijn buik nu iets zou kunnen opbollen, nou dat iets is heel veel. Mijn collega zei gisteren ook al dat wordt een flinke buik als je nu al zo'n buik heb *oeps*

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Lekker, een patatje. :D
    En bedankt voor de uitleg. ;) Ik zal nog eens kijken voor zo'n apparaat, het lijkt me wel heerlijk om af en toe zelf te kunnen luisteren.
    Wij willen natuurlijk wel een buikfoto zien!! :D Ben gek op buikfoto's dus wacht maar tot de mijne gaat groeien, kom ik hier flink spammen. 8)

8. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier was de echo weer helemaal goedgekeurd:D! Ons kleineke ligt al netjes met het hoofdje naar beneden en alles zag er in orde uit. Het woog 1470g en de gyn schatte het geboorte gewicht dan iets tussen de 3kg en 3kg400. Wat ik netjes genoeg vind, meer moet dat niet zijn voor mij, want het moet er natuurlijk ook nog uit...;)!
    Enkel jammer dat we geen mooie plaatjes in 3d mee naar huis hebben gekregen...:( Het kindje lag niet goed voor een mooi exemplaar te maken, maarja. Zelfs de gewone echo-plaatjes zijn niet zo heel duidelijk dit keer. Jammer, maar binnen een week of tien zullen we wel zien hoe het eruit ziet hé.

Bibi, vermoeidheid kan zeker al beginnen op te spelen hoor! En dan kan je gewoon niet anders dan eraan toe geven hé. En die dingen vergeten... tja dat hoort er ook allemaal bij! Welkom to the club:D!!!

Tuttifrutti, wat heerlijk dat je je kindje kan horen wanneer je wil, hier heb ik zelf geen angelsound, maar het lijkt me wel leuk dat je op eender welk moment van de dag even kan luisteren.

Wel leuk trouwens dat we allemaal dezelfde organisatiefreaks qua huishouden zijn!!!:D Je hoort hier regelmatig: 'het is hier een boeltje!' en dan komt mijn man thuis: 'Waar dan???';)

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Gefeliciteerd met de goede echo Jenna! Inderdaad nog eventjes geduld, dan mogen jullie de kleine in levende lijve aanschouwen. :) Bijzonder eigenlijk, je zet gewoon een nieuw mensje op de wereld met een eigen gezichtje en karakter....Mooi hè.

Ik heb weer een vraagje :D Heb net zitten zoeken en ik heb hier in de buurt een echobureau gevonden waar veel dames goede ervaringen mee hebben. Nu zit ik te twijfelen of ik een afspraak zal maken...Iemand van jullie die weleens een vroege echo heeft laten maken uit nieuwsgierigheid? Ik vind het enorm spannend, maar het zou natuurlijk wel rust geven als alles goed blijkt te zijn...

10. Pinkeltje82

8 okt 2010
    91
    0
    0
    Human Resources
    Leiden
    Bibi, ik zou i.i.g. even de 6 weken afwachten.
    Ik had met 5w6d mijn eerste (inwendige) echo, frummeltje van 0,4 cm en geen hartslag. Met 6w3d opnieuw, frummeltje van 0,6 cm had toen al wel een hartslag! En volgende week weer met 7w3d :D
    De kans is groot dat er nu nog geen hartslag bij je te horen is, en dat zal je misschien alleen maar onzekerder maken.

Hier gaat het nu goed, nog altijd licht bruin/bloedverlies, maar raak er aardig aan gewend (had zo gehoopt 9 maanden geen menstruatie, en koop me nu zot aan inlegkruisjes en maandverband :(). Misselijkheid kent geen tijd, dus op de meest vreemd momenten van de dag een vlaag, maar nog niet moeten spugen, valt weer mee.

Kipkip, leuk dat je een haantje krijgt!

Jenna, fijn dat alles goed is met je kindje, aftellen kan beginnen!

Tuttifrutti, mijn buik hoort nog helemaal niets te doen qua groei, maar darmen zijn zo opgezet dat ik wel 4 maanden ver lijk ;)

11. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Jenna: wat fijn dat de echo goed was, jammer dat je geen foto's hebt, maar dat alles goed gaat is het belangrijkste!! Geboortegewicht klinkt ook heel netjes, ben benieuwd of ze het goed hebben ;)

Bibi: Ik had bij J. een vroege echo, omdat ik korter zwanger bleek te zijn dan we dachten, omdat een een cyclus van 6 weken heb. Bij deze zwangerschap heb ik erom gevraagd. Heb het een beetje aangedikt dat ik onzeker was :) Ik zou als ik jouw was dan wel gaan als het hartje klopt, dus rond 7 weken dan weet je bijna zeker dat het klopt (mits je berekening klopt ;) )

12. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Bibi, ik zou ook even de 6w-7w afwachten. Dan kan je pas een hartslag zien zoals er hier al gezegd werd. Vroeger kunnen ze toch niet echt iets zien.

Pinkeltje, wat leuk te horen dat het nog steeds goed gaat! Lekker pronken met je opgezette darmen. Alleen wel te hopen dat die bloedingen eindelijk stoppen, hoef je ook niet meer om inlegkruisjes;)

TF, dank je, ja jammer van de foto's maarja. Bij J gokten ze op hetzelfde gewicht als nu en hij woog uiteindelijk 3340g, dus dat klopte aardig! Hoop nu hetzelfde!

13. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik heb gekeken op de site en ze doen daar sowieso pas een echo vanaf 8 weken. Dussss, ik moet geduld hebben. :D Ik wacht naar gewoon even af, zit niks anders op. ;)

@ Pinkeltje; wat leuk dat je al een buikje krijgt! Of heb je ook echt last van je darmen? Want dan is het wat minder natuurlijk. ;) Geniet maar lekker van alles.

14. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Ben vandaag erg druk geweest dus kom morgen weer even reageren. Wilde alleen even Jenna feliciteren met de echo! Blijft spannend maar het is echt aftellen voor jou!
    Tot morgen!

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo dat was een spannende middag. Schoonvader werd om 8 uur vanochtend geopereerd en ze zouden tussen 14 en 16 uur klaar zijn maar om half 6 waren ze nog bezig en uiteindelijk net een pas een telefoontje dat het gelukt was.PFFFFF....ik ga even bijkomen met een Bavaria o.o. . Maar ben zo blij!

16. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Kipkip: Dat zal een spannende dag geweest zijn, fijn om te horen dat alles goed is gegaan!! Zijn jullie al bij hem geweest? Hoe is het nu met je schoonvader?

Jenna: Dat hebben ze bij J. goed ingeschat. Bij mij kwam het toen ook aardig overeen. Best knap hè?!

Straks een lastig gesprek op mijn werk. Er zijn wat dingen gebeurd waar ik het niet mee eens was en mijn mond over open heb getrokken. Straks heb ik daar een gesprek over met mijn teamleidster en sectormanager. Ben heel benieuwd. Heb me voor genomen om me niet meer druk te maken en aan mezelf te denken, maar hoe later het wordt hoe spannender... In de zorg werken is echt heel leuk, maar soms loop je zo tegen dingen aan, jammer dat ik me soms zo hard moet maken voor cliënten terwijl dat toch eigenlijk vanzelf sprekend moet zijn?!
    Sorry moest het even van me af schrijven, zijn de zenuwen ;)

17. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Robertha, speciaal voor mij, lief seg!!:D Dank je wel trouwens. Ja t wordt nu aftellen, hoewel we nog veel moeten doen... De kamer nog ineen steken, de kleertjes nog wassen, beslissen welk geboortekaartje, de doopsuiker is af, maar de presentatie ervan nog niet... Pfff nog een hoop maar t zal wel af geraken zeker;)

Kipkip, wat kan dat wachten dan lang duren hé, dan zeggen ze beter geen uur. Maar heeeeel leuk om te horen dat alles goed gegaan is! Veel beterschap voor je schoonvader gewenst in ieder geval.

TF, ja bij J kwam het netjes uit, hoop nu hetzelfde!
    Inderdaad knap dat ze het nu al ongeveer kunnen zeggen hé, de wetenschap amai...
    Spuw maar even gal hoor! Doet deugd! Veel succes met het gesprek straks!!!! Niet teveel zenuwen en gaan voor jou gedacht!

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    dank jullie wel voor de lieve reacties. :p Ik heb het gewoon druk met afspraken, schoonmaken, de kids en "afleiding zoeken". Ik was er vorige maand echt teveel mee bezig; maakte mezelf helemaal gek. :D

TF: leuk dat je zelf af en toe naar je kleintje kunt luisteren. Hoe is het gesprek gegaan?

kipkip: spannend die operatie. Vooral als je het al eens anders hebt meegemaakt. Gelukkig is alles goed gegaan. Nu moet hij "alleen" nog herstellen.

Jenna: wat fijn dat het met J weer beter gaat. Hoe ging het bij de echo? Alles weer goed dus. Jammer dat je geen duidelijke foto hebt. Hoe vond J het? Snapte hij het een beetje?

Bibi: klinkt heel herkenbaar van mijn zw-schappen, maar ik vergeet van mezelf ook nog wel eens wat :D daar hoef ik niet zw voor te zijn :D

19. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Kipkip, Fijn dat het goed gegaan is! Het blijft spannend en zeker als het dan ook nog eens langer duurt. Het een ingrijpende operatie en ik hoop dat hij voorspoedig herstelt.
    Mn moeder is van de week ook weer naar de huisarts geweest omdat ze druk op de borst had (in maart al in het ziekenhuis geweest, maar niet echt iets uitgekomen). Gelukkig was het nu niks, maar er zijn er veel in de familie met hartproblemen dus ze moet bij het minste of het geringste naar de arts als ze het niet vertrouwd.

Vandaag schoonmoeder jarig dus ben zo weer weg;)

20. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    goedemorgen!

Twijfel, J was heel geconcentreerd naar het echoschermpje aan het kijken maar ik denk dat hij eerder zoiets had van: 'waar zijn julli en nu geinteresseerd in???'8) Hij begrijpt het niet echt hoor. Maar als je vraagt voor wie is dat kleine shirtje, antwoord hij heel lief: 'baby!' Maar dat zal wel zijn omdat wij dat er een beetje inpompen hé:D

Robertha, fijn feestje gehad?

Hier is de bovenverdieping nu echt wel een boeltje........ Gisteren is mijn nonk de badkamermeubels komen leveren en morgen gaan ze die plaatsen. Dus de inkomhal staat vol met meubels... Vandaag gaat papa de plafond in de badkamer dan nog schilderen zodat we niet op de meubels kunnen knoeien. Dus al ons badkamermateriaal staat op onze slaapkamer...
    Ondertussen staat de berging bomvol met dozen van de kinderkamermeubels. Gisteren avond hebben ze de kast in elkaar gezet, enkel de deurtjes moeten er nog in... Dus alles staat hier vol met onafgewerkte en ongeplaatste meubels... en dat in een zwangerschap vol nestdrang... arggggghhhhhhhh, even doorbijten.....

Hebben jullie de kerstboom trouwens al staan? Hier hebben we er gisteren eentje gehaald en hoop hem morgen op te kunnen zetten, anders zal het zondag zijn. Ik ben eens benieuwd hoe J daarop gaat reageren eigenlijk, hoop dat hij er een beetje af kan blijven...;)

Deel Deze Pagina