Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Goedeavond dames,

Twijfel; hard zoekende naar een nieuwe banner :)? Dringt het al een beetje door?

Bibi; wat leuk zeg die reacties. En vooral bij de eerste reageert iedereen zo leuk.

Denzel; jij bent vast ook snel aan de beurt. Misschien wordt het ook nog wel geboren in 2011.

Hier een goede eetdag gehad met het kippetje. Net op het moment dat ik me weer afvroeg de kinderarts verder te laten onderzoeken gaat ze weer eten. Nou ja gelukkig maar. Morgen fijn weer werken.

Robertha; ja, wordt aftellen nu. Maar aan de andere kant heb ik ook constant het idee; ben ik nog maar op de helft, schiet ook niet op.

Oh ja, nieuwe buikfoto staat in mijn album. Scheelt nu trouwens niet zo heel veel meer met de vorige zwangerschap.

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Jenna: dit was idd het mooiste, beste (enzv) kerstkado in aller tijden :D Vooral omdat ik eigenlijk testte omdat ik dacht niet zw te zijn en rust in mn hoofd wilde. Dus het was een hele grote verrassing! :)
    Onze kerst was super! Erg druk, maar heel leuk. Kerstavond kindermusical (die heel goed ging) en "nachtdienst" (was al om 19.30 ivm de kinderen, maar het heet nou eenmaal zo :D), 1e kd thuis gebrunchd met het gezin en daarna naar mn ouders, 2e kd eerst naar de kerk en daarna met zn allen daar gegeten (eten was bij een catering besteld en was echt heeeeerlijk!).
    Mooi dat met J alles weer goed was.
    En nu weer hard aan het werk lees ik; tja z gaat dat he met vrije dagen :D Hier ook vaak zo.

denzel: 2011 wordt vast jouw jaar. :) Wie weet sluit je dit jaar op de valreep roze af, zoniet dan begin je iig bij de gyn al meteen in januari. Dat moet toch helemaal goedkomen dan? We blijven hoop houden hoor.

Bibi: heerlijk dat je er nu lekker over kunt praten en wat een geweldige reacties hebben jullie gekregen. :p

robertha: wat leuk dat jullie het kamertje besteld hebben. Wat voor iets is het geworden als ik zo nieuwsgierig mag zijn? ;) Ook wij willen daar straks eens gaan kijken, maar hebben ook tijd genoeg om te wachten tot het ijs weg is.

kipkip: mooie foto. Gelukkig dat jullie kleine meid weer een goede eet-dag gehad heeft. Lijkt wel alsof ze het aan voelt komen wanneer mama er serieus werk van wil gaan maken :D

Hier dringt het nog steeds niet echt door. I merk ook nog helemaal niets. Wie weet is dat wel een goed teken; bij onze oudste ben ik bijna door de hele zw-schap heen gefietst zonder enig kwaaltje. Bij de andere 2 was ik al misselijk en moe voordat ik kon testen ;) Ik denk dat ik eind van de week voor mn eigen rust nog een testje doe :D En ik heb me ook ingeschreven bij MvM en die testen ook, dus dan heb ik straks als het goed is 3 posi testen...dan kan zelfs ik niet meer twijfelen :D ;)

3. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Twijfel; heerlijk hè meid, zulk nieuws! Geniet er maar van hoor. Ik merkte ook niks, nu nog niet veel, maar het begint wel steeds meer te komen. En wie weet heb je weer zo'n ideale zwangerschap zonder klachten, zou mooi zijn.

@ Kipkip; mooie buik! Jij hebt wel strakke buikspieren zeg, op die eerste foto te zien. Dan krijg je meestal echt een buikje naar voren, leuk is dat.
    Fijn dat de kleine weer eet, je hebt er maar veel zorgen mee zo iedere keer.

4. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hey allemaal!

Kipkip, mooi buikje! Heb ook een foto in mn album gezet, kun je vergelijken;) Mijn buik is al wel groter dan bij ons meisje, maar valt nog mee. Jij hebt wel een mooi lijntje!
    Wel fijn dat kippetje iets beter eet, hopelijk blijft het zo!
    Ik vond het eerst ook snel gaan, maar nu lijkt het wel even heel erg langzaam te gaan. Helaas kan ik het niet versnellen;)

Bibi, fijn dat je nog geen klachtjes hebt! Geloof me maar, want als je ze hebt, dan wil je ze niet meer:) Kun je er lekker van genieten.

Twijfel, het is juist heel erg leuk als het komt wanneer je het het minste verwacht. Dat was bij ons deze keer ook zo en daardoor was de impact groter. Maar dan moet ik ook zeggen dat het volgens mij altijd als een verassing komt als je een posi test in je handen hebt;) We zijn er gewoon altijd blij mee!

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wat is het hier stil meiden. Iedereen druk zo met de laatste dagen van het jaar? Ik moet straks even boodschappen doen en kadootjes halen, we hebben vandaag en morgen verjaardag. Lekker alles tegelijk altijd aan het eind van het jaar. ;) Vanavond komt mijn bazin op de koffie, ben benieuwd hoe zij op het nieuws gaat reageren...:D

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoi meiden,

Was ik ook weer eens...... :)

Al veel te lang geleden. Heb het een hele poos heel erg druk gehad. Een periode gehad waarin ik me niet zo fit voelde maar momenteel gaat het eigenlijk hartstikke goed. En dat terwijl hier toch echt de laatste loodjes aangebroken zijn!
    Ben nu 2,5 week geleden gestopt met werken en ik moet zeggen dat me dat echt heel erg goed doet. Veel van de stress is weg en kan gewoon lekker relaxen, genieten, etc.

Met de zwangerschap gaat het dus ook goed. Beeb groeit prima, is mooi gemiddeld volgens de gyn. Zal dus geen reusje worden. Groei zelf ook niet zo hard hoor. Heb nog een heel bescheiden buikje voor deze termijn. Zal eens kijken of ik een foto van afgelopen weekend online kan krijgen....

We zijn inmiddels bijna klaar met de voorbereidingen voor de komst van nummer 2. Naam is verzonnen, kaartje is klaar, kamertje is zo goed als af en alles is gekocht, gewassen, etc. Als na deze week alle visite naar huis is ga ik het kamertje verder inrichten (bedje opmaken enzo) en dan ga ik gewoon relaxed zitten wachten tot nummer 2 zich aandient. Nog niet definitief beslist of het een ks wordt of niet maar ik neig nu voor 95% naar een ks. Dus dat zegt wel genoeg denk ik.... Komende maandag weer voor controle naar de gyn. Dan gaat ze ook met een echo naar de dikte van het litteken kijken maar ik denk dat ik daar de keuze niet meer van af laat hangen. Was ik eerst wel van plan....

Ik zie dat het heeeeel goed gaat met de zwangeren hier. Bibi en Twijfel, nog gefeliciteerd! Mooi hoor! En Bibi, jij gaat alweer lekker op weg naar de 12 weken. Da's wel fijn! Voel je je nog steeds goed?
    En Twijfel, bij jou is het dus echt vers van de pers. Ben je zeker begin september uitgerekend. Bij zoonlief testte ik positief op 30-12 en was ik op 05-09 uitgerekend... Geniet er van!

Hoe is het met de andere zwangeren?

Ik zal eens kijken of ik de komende tijd wat vaker kan komen buurten. Heb nu tijd genoeg (tenminste, dat zou ik moeten hebben he.....)

7. denzel

denzel Actief lid

24 mei 2010
    118
    0
    0
    Almelo
    @bibi, gaaf die reactie’s! Mooi dat ze allemaal zo emotioneel reageren!

@robertha, wat leuk dat jullie een leuk kamertje hebben gevonden.

@jenna, Voor jou is het grote aftellen ook begonnen, nog 45 dagen. Spannend!

@kipkip, wat fijn dat je kippetje nu een goede eetdag had. Ik ben zelf als kind ook een slechte eter geweest. Mijn moeder heeft er nooit een drama van gemaakt dat ik niet wilde eten. En uiteindelijk is het wel goed gekomen hoor. Nu vind ik alles veel te lekker, en moet ik uitkijken dat ik niet dik wordt.

@ iedereen, bedankt voor de opbeurende woorden

Mijn lichaam is een beetje gek aan het doen deze maand, mijn ongi was afgelopen keer erg kort, amper 2 dagen, en veel minder dan normaal. Ik was deze week in de avond steeds een beetje misselijk, mijn ovu testen waren steeds witter dan wit, en vandaag zo uit het niets ineens een posi ovu test. Normaal word hij door de maand heen steeds een beetje blauwer. Heel raar. Maarja vanavond maar ff flink aan de klus. En dan afwachten maar weer!

8. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Fransa!!:D Wat leuk weer van je te horen!
    Ik vroeg me al af hoe het met je was en nu zie ik dat je al ruim 35 weken bent:$, wat is dat snel gegaan! Fijn dat het allemaal nog zo goed gaat, kun je lekker genieten van de laatste tijd met die trappelende jongen in je buik en van je zoontje. Ben benieuwd naar de foto!

Denzel, idd een beetje vreemd... Klussen kan natuurlijk geen kwaad;) maar zou je ook niet stiekem zwanger kunnen zijn? Wil je niet in de war maken, maar idd heel vreemd. Hip aan de klus:)!

Heeft iemand nog hele leuke plannen voor oud en nieuw? Wij gaan naar mijn familie en ik denk dat we op tijd naar bed gaan. Maken jullie, jullie kids wakker voor middernacht? Ik denk dat wij ons meisje laten liggen zo lang ze slaapt, want ze krijgt er toch niet veel van mee...

9. denzel

denzel Actief lid

24 mei 2010
    118
    0
    0
    Almelo
    Robertha, De gedachten dat ik misschien toch zwanger zou zijn is bij mij ook al door mijn hoofd gegaan. Maar dan was mijn ovu test toch niet ineens positief geweest? Pff vervelend hoor als je lichaam ineens iets anders doet dan normaal.

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Robertha; wij gaan naar vrienden en laten ons kippetje daar in een campingbedje slapen en dan 's nachts terug naar huis. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan, ik vind het nml best zielig als ze lekker ligt te slapen om haar uit haar bedje te trekken en een autostoel in. Maar goed, ik ga het toch een keer proberen. Bovendien heeft zij ook nooit medelijden met ons als ze 's nachts wel wil eten....;) maar ik ga zeker niet wakker maken om 12 uur (heeft ze toch helemaal niks aan)

Fransa; leuk weer eens van je te horen. En nu je alle tijd hebt, weer gezellig mee komen schrijven hoor!

Hier 's avonds vaak last van mijn buik, ik weet niet wat het is, heb er de 1e zwangerschap nml nooit last van gehad. Voelt als gewone buikkramp. Rustig aan dus maar. Sowieso wel wat meer ongemakken dan de 1e, om maar even wat te noemen; soms last van bekken (overigens wel een stuk beter nu ik gestopt ben met tennis en ben gaaan zwemmen), soms brandend maagzuur, jeuk op mijn rug (vooral 's ochtends na een warme douche), 's avonds dus buikkramp. Ik wil niet zeggen dat ik er echt last van heb, het zijn toch vooral ongemakken en dit kende ik nog niet.

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Dat schijnt overigens wel te kunnen hoor!

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Denzel, wel spannend hoor. Irritant als je gewoon niet weet hoe het zou kunnen zijn...

@all; foto is ge-upload. Kunnen jullie zien hoe ik het doe met m'n buikje....

13. denzel

denzel Actief lid

24 mei 2010
    118
    0
    0
    Almelo
    Er net toch maar even een testje tegenaan gegooid, omdat ik wel heel erg twijfelde. Maar helaas negatief. Dus toch maar aan de klus straks;)

14. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Ben een tijd niet geweest, wel af en toe meegelezen via mijn tel. maar helaas kan ik via mijn tel. nog steeds niet reageren...

Twijfel: GEFELICITEERD!!! Wat een super goed nieuws. Geweldig dat je het nu niet verwachtte, zo zijn er meer zwanger geraakt hier :D

Denzel: Wat vervelend, klonk veel belovend. Gelukkig in januari snel een afspraak bij de gyn en misschien heb je succes met het klussen, ik duim voor je. Ik vroeg naar de gyn afspraak, sorry toen je het uitlegde wist ik het alweer :)

Fransa: Wat leuk om wat van je te lezen, het schiet al lekker op jouw!! Hopelijk kan je inderdaad rust vinden deze laatste weken :D

Ik wil even met jullie allemaal vriendjes worden, zodat ik foto's kan zien, als het mag natuurlijk...

15. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Heb je al toegevoegd Tutti. ;)

@ Fransa; heb toevallig nét je foto gezien! Ik dacht ik zal eens kijken of ze nog wel eens op zp komt en hoe het ermee is. Je bent gewoon alweer 35 weken, wat gaat het snel! :$ Fijn dat het zo goed met je gaat en dat jullie beebje het prima doet. :) Lekker van je rust genieten nu.
    Ik ben ook alweer 9 weken op weg ja, waar blijft de tijd...Voel me nog steeds goed, maar wel misselijk hoor, bleèègh. Maar ik mag niet mopperen. Alleen ik kom momenteel echt niet aan de aanbevolen hoeveelheid aardappelen, vlees en groente, ik krijg het gewoon niet weg. Maak vanavond maar weer een pan soep met veel groente erin voor de vitamientjes. ;)

@ Denzel; oei, was het toch nog even spannend bij jou. Maar wel fijn dat je een posi ovutest had, hopelijk klussen jullie gewoon hartstikke raak zo in de laatste dagen van het jaar. ;)

16. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Fransa: Mooie buik heb je, ziet er keurig uit.

Jenna: Heb je toevallig nog een foto gemaakt van het kamertje, ben benieuwd!! Jij hebt trouwens ook een keurig buikje. Ik ben bang dat ik een reus ga worden ;)

Hier leuke kerst gehad, maar ik merk wel als ik wat afspraken heb of gewerkt heb, ik ben dan zo moe. Moet er echt meerdere dagen van bij komen *zucht*

Met oud en nieuw zijn wij thuis, de buren komen en nog 2 vrienden zodat de kinderen van ons en de buren in hun eigen bedje kunnen liggen. Vorig jaar heeft J. door geslapen. Ik maak hem er ook niet voor wakker en als hij het wordt gaan we lekker naar beneden en vuurwerk kijken :D

17. denzel

denzel Actief lid

24 mei 2010
    118
    0
    0
    Almelo
    Wij gaan met oud en nieuw naar een oom en tante, We zijn alle feestdagen met die oom en tante, en mijn ouders samen, tot vorig jaar was mijn oma er ook nog bij, maar die is vorig jaar op kerstavond overleden. Vorig jaar waren mijn feestdagen dus echt heel raar. Volgens mij ben ik er ook in een soort trance door gegaan, want ik kan me heel weinig herinneren van vorig jaar. Het zal dus wel een beetje freaky zijn als ik zo vlak voor oud en nieuw zwanger zou raken, aangezien we haar vorig jaar op oudjaarsdag begraven hebben. Dan komt dood en leven wel heel dicht bij elkaar voor mij.

Dit is misschien niet echt iets voor dit forum, maar hier ben ik deze dagen heel erg mee bezig, en het is wel even fijn om dat van mij af te schrijven. Mijn oma en ik waren namelijk echt 2 handen op 1 buik.

18. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Denzel, ik kan het best begrijpen dat je zo close kunt zijn met je oma. Ik had ook een hele leuke oma maar helaas is die overleden toen ik een jaar of 13 was dus dan sta je er niet echt bij stil. Ik ben nu uitgeteld op haar verjaardag, hoe bijzonder is dat:)!
    Ik zou het je van harte gunnen om nog even gauw (voor de gyn) zwanger te worden;)

TF, Ik herken het helemaal, want dat heb ik dus ook. Deze week geen werk dus ik verdeel zo veel mogelijk over alle dagen. Denk ook wel dat ik na oud en nieuw ook weer even bij moet komen;) Ik hoop dat ons meisje ook doorslaapt deze keer. De vorige keer was ze 1,5 maand oud en is ze huilend het nieuwe jaar in gegaan;)

Kipkip, hoe gaat het nu met jou en je kippetje? Ik merk ook wel andere kwaaltjes dan de vorige keer. Maar als je "last" krijgt van je buik is dat toch echt een teken dat je nog rustiger aan moet doen. Dat is tenminste wat ik steeds te horen krijg. Stiekem doen we toch veel omdat we steeds met onze kleintje bezig zijn en dan ook nog het huishouden en werk. Toch best druk;)

Bibi, besef je al wel helemaal dat je zwanger het jaar uit gaat? Ik moet nog regelmatig tegen mezelf zeggen: Ik ben zwanger:)! Ondanks dat ik de kleine veel en goed voel, besef ik het volgens mij nog niet helemaal. Zag gisteren een zw-test in de winkel liggen en dacht nog: Zal ik nog testen? Alsof ik niet zwanger zou zijn?!;):)

Jenna, al zin in het nieuwe jaar? Jij en Fransa zijn gewoon al bijna uitgeteld! Wat denk je zelf dat het is, een meisje of een jongen?

Fransa, mooie buik hoor! Nog even genieten, het is zo voorbij;)!

Liefs

19. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi dames,

ben de laatste dagen wel even komen bijlezen, maar had geen fut om te reageren:)... Ben nogal moe de laatste tijd en begin echt te merken dat het hier op zijn einde aan het lopen is. Nog maar 6 weekjes... pfff.... wat gaat het toch echt wel snel ineens! En nu na die feestdagen is het me toch wel vermoeiend geweest, ga blij zijn als we weer een paar dagen verder zijn en alles op zijn normale beloopje draait...

Kipkip, die kleintjes kunnen ons nogal doen twijfelen hé! Net als we hulp willen inschakelen voor het één of t ander doen ze weer net alles zoals het zou moeten.;) Maar goed dat ze weer goed eet!
    Wat een mooie buik trouwens! Lekker strak naar voor dragend buikje!
    Al die dingen van ongemakken die je opnoemt komen hier ook voor. Maagzuur had ik bij de eerste zw ook, maar nu heb ik s avonds ook last van steken helemaal vanonder in mijn buik. Had ik de eerste keer zeker niet. Als ik dan op de bank lig gaat het al weer beter. Volgens mijn gyn is het bij een tweede zw normaal dat je eerder en meer last krijgt van zulke dingen. Ik merk hier wel dat een tweede zw toch wel wat zwaarder is dan de eerste! Ook zonder echt te willen klagen want t is niet dat ik niet meer kan, maar gewoon... je merk meer ongemakjes op!

Twijfel, dat zijn dus heel gezellige kerstdagen bij jullie geweest! Leuk!! En heeft niemand een speciale glinstering in je ogen gespot?;)

FRANSA!!! Wat leuk nog eens van je te horen!!!! En wat een mooi buikje. Jij loopt inderdaad ook op de laatste loodjes! Hier ook hé, maar hier begint de vermoeidheid wel toe te slaan... Maar dat kan ook wel komen door die drukke eindejaarsperiode nu.
    Wat leuk dat al je voorbereidingen getroffen zijn! Geeft toch wel een gerust gevoel hé! Hier ook bijna alles op pootjes. Nog een paar dingetjes, maar niet meer zo veel. De adressen moeten nog op de kaartjes, en nog een paar spulletjes voor mijn toilettas in het zh. Dan hoop ik er ook mee klaar te zijn!
    Probeer maar terug wat vaker te komen ja, goed idee!!!:D Kunnen we je nog een beetje volgen!!

Denzel, wat vervelend voor je dat je lichaam zo raar doet nu! Maar wie weet was het wel een supergoed ei en heb je het ondertussen kunnen vangen.

Robertha, wij gaan strakjes vieren bij mijn ouders. Papa gaat op pensioen van oud op nieuw en we gaan dat vieren!! Alleen weet hij er niets van!!! J ga ik in ieder geval niet wakker maken, hij snapt er toch niets van... En als hij erna de slaap niet meer kan vatten is hij de volgende ochtend niet te genieten... Dan hebben we er hier allemaal niets aan!
    Vorige keer had ik een zeer straf gevoel dat het een jongen zou worden, en dat klopte. Dit keer heb ik het minder erg maar toch vermoed ik weer een jongen... Mijn man blijft erbij dat hij een zeeeer sterk voorgevoel heeft van een meisje, dus hij doet me twijfelen:(. We zullen zien, ik ben wel heel nieuwsgierig aan het worden nu het op zijn einde loopt!!

20. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Dames,

ik heb net nog een buikfoto van 33w1d toegevoegd en de foto's van het kamertje!! Jullie moeten nu natuurlijk wel het grote bed wegdenken en er een babybad in de plaats bijzetten:D.
    Maar omdat we ons kleineke de eerste paar maanden bij ons op de kamer houden laten we het grote bed even staan voor als oma komt babysitten of zo! (Enne, de overtrek op het bed staat niet bij de kleurtjes van de kamer, maar even een oogje dicht knijpen hé)

Op de kamer komt nu enkel nog een gordijn in dezelfde groene kleur als de muur en twee rekjes boven het bureau, ook in dat groen.

Even een vraagje, wie van jullie gaat er eigenlijk thuis of in het zh bevallen? Bij jullie in Nederland is het meer de gewoonte van thuis te bevallen dacht ik hé? Hier gaat bijna iedereen in het zh, ik dus ook.

Deel Deze Pagina