even kort... ben gisteren bij de gyn geweest en met ons kleineke is alles goed. Alleen moet ik nu echt wel meer gaan rusten... Heb al één cm opening en dat is toch nog wel wat vroeg. Maar ik had al wel zo'n vermoeden omdat ik deze laatste dagen wat last kreeg van ongikrampen... Dus ga het vanaf nu maar even rustiger aan doen. Moet wel zodadelijk naar de orthodont dus vandaar weinig tijd om te reageren...
Oei Jenna, dan moet je inderdaad wel goed je rust nemen meid! Beebje moet nog even lekker warm blijven zitten.
Jeetje Jenna! Dan moet je toch echt rustig aan gaan doen! Ik zou toch nog maar even wachten met bevallen Spreek hem/haar maar eens streng toe. Wel fijn dat alles goed was! Ik kan eigenlijk ook niet wachten om hem/haar weer te zien, alleen moet ik nog 2 weken wachten tot de volgende echo. Lijkt nog zo lang..... Ik heb steeds meer de neiging om dan ook naar het geslacht te vragen. Wil zooooooooooooooo graag weten of het een jongen of meisje is. Voor mijn gevoel wordt het dan wat "echter" (klinkt dat raar?) en persoonlijker. Eens kijken of ik manlief om kan praten Bibi nog 2 nachtjes slapen! Ps. met ons meisje gaat het gelukkig weer helemaal goed
Jenna; idd rustig aan hoor! Robertha; Fijn dat je meisje weer van de diarree af is. Jij krijgt tenminste nog echo's , ik kan me heel goed voorstellen dat je het wil weten....ik was ook veel te nieuwsgierig. Bij mij was de 20 weken echo de laatste . Trouwens het was toch laatst in het nieuws dat ze ook nog een 30 weken echo willen gaan vergoeden? Ik heb daar verder nog niks van gehoord.
Hé meiden! Was ik weer.... Kipkip, allereerst gecondoleerd. Zoiets maak je liever nooit mee maar helaas is het leven soms erg hard. Sterkte er mee de komende tijd! Wat goed trouwens dat je kippetje al op het potje gaat. Best snel, toch? Kan me niet voorstellen dat zoonlief daar binnen nu en al te korte tijd al aan toe zou zijn.... En een weekendje Texel klinkt wel leuk. Wel mooi dat jullie er elk jaar even samen tussenuit gaan. Ook wel goed voor de familiebanden lijkt me zo. Bibi, nog even meid! Spannend hoor! Zal hard voor je duimen dat alles goed is!! En die kleertjes; zo schattig! Als ik ze nu in m'n handen heb kan ik me niet voorstellen dat zoonlief er ooit in gepast heeft. Maar tis toch echt zo. Nog meer onwerkelijk wordt dan het idee dat ik straks weer zo'n kleintje in m'n armen heb.... Jenna, da's al aardig vroeg idd. Maar aan de andere kant... Kan bij een 2e een stuk harder gaan dan bij een eerste. Mijn zus werd bij de 3e ingeleid bij 37+3 en toen had ze ook al 3cm ontsluiting. Maar wat rust zal je zeker geen kwaad doen. Het einde is in zicht meid, dus dat is wel een fijn vooruitzicht! En het is voor uk zeker nog beter om nog even lekker bij je te blijven zitten.... Twijfel, de eerste afspraak staat gepland dus. Leuk! Je bent op 4 september uitgerekend zie ik. Grappig, bij zoonlief was ik dat op 5 september. September is een leuke tijd alleen was hoogzwanger zijn in de zomer niet het meest prettige..... Maar je moet misschien daarna wel door naar de gyn? Nou ja, heb je tenminste 1x een vk gezien deze zwangerschap Zal straks jullie website eens even bekijken! Robertha, begint de nieuwsgierigheid je toch een beetje op te breken? Ik begrijp het wel hoor... Alhoewel... Weet nog dat toen m'n zus zwanger was van de eerste en het geslacht wist ik dat maar bizar vond. Maar zelf eenmaal zwanger kon ik me niet voorstellen 9 maanden zwanger zijn zonder te weten of het een hij of een zij zou zijn. Voor mij persoonlijk helpt het wel voor de band met m'n kindje. Vind zo'n hele zwangerschap al bizar en onwerkelijk genoeg, dus dit vind ik dan wel fijn om te weten.... Nog even 2 weken doorbijten dus voor je weer naar je uk mag zwaaien. Maar ze zijn om voor je het weet hoor! Denzel, hoe is het met jou?? Nou, ook nog maar even over mezelf dan.... Ben gisteren ook op controle geweest bij de gyn. Eerst gelijk maar gezegd dat ik besloten heb om voor een keizersnede te gaan. Manlief en ik hebben alle voors en tegens nog maar weer eens tegen elkaar afgewogen en de ks kwam er gewoon als meest zekere en veilige optie uit voor ons. Dus gisteren ook gelijk maar een datum gepland. Jaja, ik weet gewoon al wanneer ik ga bevallen!! Echt zooooo bizar! Maar aan de andere kant biedt het ook wel weer rust moet ik zeggen. Weet nu waar ik aan toe ben en kan nu wel mooi naar het moment toeleven. Verder bleek bij de echo de dikte van mijn litteken ook op de grens te zitten dus waarschijnlijk is het wat dat betreft ook wel een verstandige beslissing. Ik had dus ook nog weer een controle echo. Hierbij leek beeb wat achter te blijven in groei. Tot de 33 weken zat 'ie precies op de middenlijn qua groei maar was er nu onder gezakt. Groei was er nog wel en ook nog wel binnen de marges maar het zat op de grens. Zo ook de hoeveelheid van m'n vruchtwater. Er is genoeg, maar het houdt niet over zeg maar. Dus heb ook al aan de CTG gelegen om het nog extra te controleren maar hij lijkt het gewoon wel prima te doen. Moet vanaf nu wel elke week op controle komen tot aan de bevalling om het zo goed in de gaten te houden. Wel een prettig gevoel. En zelf moet ik ook gewoon alert zijn op de bewegingen en veranderingen bij mezelf. Als ik het niet vertrouw mag ik altijd bellen. Maak me niet echt zorgen hoor, maar vind het wel fijn dat ik nu extra in de gaten word gehouden.... Zo, genoeg geblaat voor nu. Ga nog even een bakkie doen
kipkip, Gecondoleerd meid sterkte ermee! jenna, rustig aan doen hoor, de beeb moet nog ff blijven zitten! Twijfel, leuke site hoor, ik houd ook wel van dat oud hollandse. Mijn feestdagen zijn heel gezellig geweest. We hebben het heel even over oma gehad, zo van: ze had er nog zo leuk bij kunnen zitten. Want ze genoot altijd zo van de feestdagen. Ik zit nu weer op het wachtbankje, en over 2 weken mag ik al naar de gyn. Wel spannend hoor.
@ Denzel; zeker spannend meid. Wie weet heb je de gyn mooi niet meer nodig. Ik hoop het echt voor je! @ Fransa; dat lijkt me echt bizar joh, als je al weet wanneer de baby komt. Maar fijn dat jullie je allebei goed voelen bij de beslissing, daar gaat het om. Extra controle is altijd prettig lijkt me. Hopelijk is er niks aan de hand, maar dan ben je in elk geval elke keer gerust gesteld. Ik heb net weer kleertjes gekregen...Een heel mooi pakje; jasje, truitje en broekje. Ik vind het wel leuk allemaal, maar ik hoop dus niet dat mijn schoonmoeder onze hele garderobe gaat uitzoeken...Of zeur ik nu? Heb niet zo'n goede band met haar (of eigenlijk gewoon een slechte band) dus daar zit ik niet op te wachten... @ Robertha; manlief wil het geslacht dus niet weten? Ben benieuwd wat jullie beslissing uiteindelijk wordt...Ik zat er daarstraks nog aan te denken hoe lang je inderdaad moet wachten tussen de echo's in...En na de laatste echo, dan is het helemaal een lange rit. En ik vind het nu al zo lang duren. Inderdaad nog 2 nachtjes slapen, laat het maar snel donderdag worden!
kipkip: die naam is door mijn man verzonnen Ik gaf hem bij de test een sleutelhanger van een of ander knuffelgeval wat niet echt thuis te brengen is, maar wel heel schattig is (kun je 'm volgen) en toen noemde hij het: "onze blije wuppie" Wat bijzonder dat jullie er een traditie van hebben gemaakt om samen weg te gaan rond de sterfdag van je vader. Zo te horen hebben jullie een hecht gezin. Ik had ook iets gehoord over vergoeding van de 30 wk echo; zou leuk zijn! Bibi: ik denk niet dat ik dan ook een echo krijg, die afspraak moet ik apart maken, maar dan wil ik eerst zeker weten of ik niet toch naar de gyn moet, want die doet het wel zelf. Morgen of donderdag ga ik even langs de ha om het na te vragen. Jenna: nu bevallen is idd nog wel erg vroeg. Nu weet ik dat er vrouwen zijn die een paar weken met 1 of 2 cm ontsluiting rondlopen, maar ik zou het idd toch maar even rustiger aan proberen te doen. robertha: ik ben benieuwd wie er gaat winnen; jij of je man Kan me zo goed voorstellen dat je gewoon nieuwsgierig bent en het wilt weten. Idd wordt het dan wat "echter" Gelukkig maar de je dochtertje weer beter is. Fransa: wauw, jullie weten dus gewoon al wanneer de kleine komt Lijkt me wel apart hoor. Ik wist het ook wel, maar dat was meestal maar een paar dagen ervoor. Gelukkig dat ze jou en je kleintje goed in de gaten willen houden; hij moet nog even lekker doorgroeien. denzel: gelukkig dat jullie er over hebben kunnen praten met elkaar en dat het gezellig was. Nog 2 weekjes in spanning afwachten dus. Ik hoop dat jullie snel echt geholpen kunnen worden. Ik vroeg me ook af hoe het met Pinkeltje is. Zal eens een pb sturen of heeft iemand anders dat al gedaan? Bedankt allemaal voor de complimentjes over de site. Het was een tip van een vriendin.
kipkip: Onze kleine man is misschien 2 keer eruit gekomen. Hij komt zelf verder nooit zijn bed uit, pas als wij zeggen dat hij naar ons toe mag komen. Wat leuk dat jullie naar texel gaan!! Wij hebben ook weer geboekt. In April een weekje naar Volendam en we kregen een weekend gratis, dus in Februari al een weekendje naar Weert. Even heerlijk eruit met mijn schoonouders zodat wij ook een keer met z'n 2en op pad kunnen. Twijfel: Spannend dat je een afspraak heb bij de vk, hoe was het bij de ha? Leuke site!! Jenna: Das even pittig nieuws, probeer lekker je rust te pakken!! Robertha: ik snap je helemaal, ik zit ook echt af te tellen naar de 20 weken echo. Dan kunnen we serieus over 1 naam na gaan denken en als ik het nu met J. over de baby heb is het je broertje of zusje. Het is al zo lastig om het zo'n kleine uk uit te leggen, lijkt me makkelijker als ik weet welke ik kan gaan gebruiken Ben benieuwd of je man zo ver krijgt Fransa: Fijn dat ze je zo in de gaten gaan houden. Gelukkig heb je er zelf een goed gevoel bij, jij voelt het het beste. Lijkt me inderdaad wel vreemd als je al echt een datum weet wanneer je gaat bevallen, maar ook wel handig Denzel: Heerlijk dat jullie over je oma hebben gesproken, zo is ze er toch een beetje bij. Ik hoop voor je dat het nu raak is zal wel heel fijn zijn en anders gaat het hopelijk snel lukken met wat hulp. Bibi: Het is inderdaad een lange tijd tussen die echo's, terwijl die echo's het zo heerlijk echt maken, hihi. Hoelaat mogen jullie morgen? Spannend hoor!! Twijfel: Weten je zoons al dat je zwanger bent? zo ja hoe hebben ze gereageerd? De naam op de site is inderdaad erg grappig!! @ hier: ik ben helaas nog steeds erg moe en heb veel hoofdpijn. Merk dat mijn bekken gevoelig worden, dus moet wel gaan opletten. Bij J. ook gehad, maar dat werd niet heel erg. 2 vriendinnen hebben allemaal een ouder verloren, de 1 haar moeder en de ander haar vader en allebei heel onverwachtst, dus ben veel met hun bezig in de hoop dat ik steun kan bieden. Ik werk onregelmatig, maar ik maak zelf de rooster, dus heb een redelijk vast rooster tot aan mijn verlof gepland. Even wat rust en duidelijkheid. Ik vind het werken best zwaar... Ervaren jullie dat ook? Je bent thuis ook veel met die kleine bezig dus tijd om je rust te pakken is gewoon minder. Hij is nu ook 2 weken al 's ochtends vroeg uit bed en dat breekt echt op, want je moet er heel de dag voor hem zijn, je huishouden en verplichtingen en dan ook nog werken... Zo gelijk even mijn frustratie eruit gooien hoor
Zo even mijn handtekening gewijzigd, als je mijn babietje met een klein blikje soep gaat vergelijken ben ik er wel klaar mee
@ Tutti; leuke banner! Wij mogen morgen pas om 20:15 dus dat wordt een lange dag...Heb ik zelf zo gedaan hoor, moet toch tot ongeveer half 6 werken, mijn vakantie zit er weer op. Ik ben wel heerlijk uitgerust. Vervelend dat je je niet zo goed voelt. Hoeveel uur werk je? @ echo; meiden, ik moet echt nog even ego doen hoor, na morgen is dat weer voorbij. Ik vind het zo spannend!!!!!!!! Ben blij en bang tegelijk, hoop zo dat ons ukkie het goed doet. Duimen jullie allemaal morgen? Thx! @ Twijfel; vroeg me ook al een tijdje af hoe het met Pinkeltje is. Heb wel of haar profiel gekeken en haar banner stond er nog dus neem aan dat de zwangerschap goed gaat. Maar je mag gerust een pb sturen, weet ze in elk geval dat we aan haar denken.
Bibi: ik werk 20 uur, maar als ik een slaapdienst draai heb ik er al 14 uur opzitten, dus mag niet klagen eigenlijk Gooi je gevoelens maar even eruit hoor, het is ook onwijs spannend, buiten dat het heel leuk is, vraagt er toch een stemmetje in je hoofd: "is alles wel goed". Ik kijk ook heel erg uit naar de 20weken echo, maar ook heb ik weer die spanning stel dat ze iets zien dat niet goed is, enzovoort... Ik zal heel hard voor je duimen en hopelijk wordt er snel duidelijk dat je kan gaan genieten van je echo en zie je een heel klein mensje zwemmen Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Pinkeltje is. Was toch een bijzondere start voor haar, hopelijk gaat alles nog goed en is ze gewoon druk!!!
TF, ik werk ook ong 20-24 uur maar dat is wel genoeg zo. Thuis idd veel achter ons meisje aanlopen dus rust zit er niet echt in op de vrije dagen Het komt vast wel goed bij de 20wk echo nen dan weet je wat het is!! Ik ben trouwens ook nog steeds snel moe en voor mijn bekken loop ik al bij de fysio. gaat goed met ons. Volgend jaar kijken we erop terug en dan denken we: Het viel wel mee Bibi, geeft niks! Het is ook zoooooooo spannend. Dat vindt ik ook nog steeds en ik ben ruim 24 wk van ons 2e kindje. We willen natuurlijk zo graag dat alles goed is en dat onze kindjes de mooiste en liefste van de hele wereld worden, daarom maken we ons zoveel zorgen. Moederinstinct denk ik Fransa, hele bijzonder dat je al weet wanneer je kindje komt. Maar ook wel fijn dat je dan naar die datum toe kunt leven. Nu doen wij dan naar de uitgerekende datum, maar de vorige keer was ik ook al 1 week overtijd dus ga ik daar nu ook gewoon vanuit. Zie je jezelf al weer zitten met de kleine spruit? Zooooo leuk! Twijfel, leuke site! Wij zijn ook wel van het oudhollandse. Stuur jij Pinkeltje een Pb? Hoop dat alles goed is! Nice banner!!! Denzel, laatste keer dus op het wachtbankje voordat je naar de gyn gaat. Hoop dat alles lekker snel gaat voor jullie! Liefs
Bibi: heel veel succes vandaag. Ik hoop dat je vanavond een mooi beebje zult zien. TF: mijn kids waren meteen heel erg enthousiast. Vond het eerlijk gezegd toch een beetje eng met 2 (bijna) tieners. Maar gelukkig zijn ze op dat gebied nog erg puur en onschuldig; houden zo Ze zeiden wel meteen dat ze het allerliefst een zusje willen, maar ja dat hebben we zelf niet in de hand natuurlijk. Als ik heel eerlijk ben, zouden wij dat zelf natuurlijk ook heel leuk vinden, maar ik heb voor mezelf de volgende vergelijking gemaakt om het uit te leggen: een meisje zou de slagroom op het toetje zijn, maar het toetje is zonder slagroom ook heel erg welkom! Leuke handtekening heb je. Lekker fris (beter dan een blik soep ) Kan me voorstellen dat de combinatie werk, een kind en zw best zwaar is. Vooral als je er ook wilt zijn voor je vriendinnen. Denk je af en toe ook aan jezelf? Ik heb Pinkeltje net een pb gestuurd. Ik laat het jullie weten als ze geantwoord heeft. Ik ben vanmorgen bij de ha geweest en die wil dat ik voor de zekerheid toch eerst even langs de gyn ga. Dus daar heb ik meteen een afspraak mee gemaakt. Nu heb ik iedere week iets om naar uit te kijken: 11/1 MvM, 19/1 gyn (en vlg mij meteen echo ) en 25/1 vk. Nu is mijn ongeduld een beetje getempt
Robertha: hihi, das inderdaad waar. Achteraf is het allemaal helemaal niet zo erg en heb ik het er meer voor over Balen dat je ook last van je bekken hebt, helpt de fysio? Twijfel: Heerlijk die reactie's van je zoons. Kan me voorstellen dat een meid in de familie erg leuk is!! Geweldig hoe je het hebt uitgelegd. Beetje voorkeur moet kunnen, toch wil niet zeggen dat het andere niet welkom is Lief dat je zegt dat ik aan mezelf moet denken. Ben alleen zo emo nu, als ik met mijn vriendin aan de tel. zit dan huil ik gezellig mee. Kan nu zo haar verdriet voelen ondanks dat ik geen idee heb hoe het is om 1 van je ouders te verliezen. Heerlijk dat je nu iedere week even met het kleine wondertje in je buik bezig kan zijn, wordt het weer wat echter!! Hopelijk krijg je een echo, dat zal wel super zijn dat je even kan kijken. Nou een blik soep, dat kan toch niet (had vandaag een popje in mijn hand van een kleine 20cm was wel heel onwerkelijk dat ons frummeltje ongeveer ook zo groot al is) Ik vond deze handtekening ook wel gezellig, met die kleurtjes Lief dat je Pinkeltje een PB hebt gestuurd ik ben heel benieuwd. Pinkeltje ik zwaai naar je *zwaai, zwaai*
Even snel een berichtje van mij, ik kom nml net van de condoleance en heb hoofdpijn dus ga lekker mijn bedje opzoeken, morgen veel werk te doen en de crematie. Maar was zo benieuwd hoe de echo van Bibi was?!
Ook ik even héél kort, moet zo aan het werk. Met onze beeb is alles prima in orde!!!! Mooi kloppend hartje gezien en alles zag er perfect uit! Ben twee daagjes terug gezet dus niet gisteren, maar morgen precies 10 weken. Ik kom snel weer bijlezen hier!
Bibi, wat fijn!! Het is een hele geruststelling dat alles nu goed is. Bijzonder om te zien he? Fijn gevoel bij de vk? Kipkip, heel veel sterkte vandaag. Hopelijk is je hoofdpijn wat minder. TF, de fysio helpt wel wat, maar we gaan nu kijken of een bekkenband helpt. Als het goed is heeft hij er volgende week een. Ik merk nl erg dat mn bekken (SI-gewricht?) nu al erg los is. Aan het einde van de dag kan ik dan niet meer op 1 been staan om bijv mn sokken uit te doen. Best lastig en ik hoop dat het niet erger wordt. Soms baal ik wel eens dat mn lijf niet wat makkelijker door een zwangerschap heen komt, maar dan denk ik aan de vrouwen die het nog veel moeilijker hebben en dan stop ik met klagen We moeten het toch nemen zoals het komt. Lekker zo even zwemmen met mn meisje. Eens kijken of de baby in mn buik dan rustig of juist druk is. Ons meisje was nl heel erg druk... Liefs
Hoi dames, sorry dat ik jullie zo verwaarloos de laatste dagen... Ben bezig met de envelloppen voor de geboortekaartjes in orde te maken, en daarbuiten probeer ik echt goed te rusten. Vandaar dat ik er hier maar weinig ben de laatste dagen!
Geeft niks, Jenna! Eerst aan jezelf en de baby denken We horen het wel weer wanneer je er weer aan toe komt. Liefs