@ Robertha; bedankt meis! Het was echt zó bijzonder, wow...Echt het meest gelukkige moment van mijn leven tot nu toe, kan het niet omschrijven. Wat vervelend dat jij zo'n last van je bekken hebt...Misschien een stomme vraag, maar kan dat al vroeg in de zwangerschap beginnen? Heb zelf namelijk erg last van mijn onderrug, trekt door in mijn billen en bovenbenen dus ik ben bang dat dat ook door de zwangerschap komt. Had het van de week toen ik thuis gepoetst had en nu ook weer nu ik vandaag gewerkt heb. Ik hoop dat bij jou de bekkenband zal helpen! Was trouwens gisteren niet bij de vk, moet voor de echo's ergens anders naartoe. Mijn vk is een aardige vrouw, had meteen een goed gevoel bij haar toen we daar geweest waren. Nu mag ik de 17de weer. @ jenna; lekker druk dus. Wel leuk hoor, de kaartjes voorbereiden.
@ iedereen: Lieve meiden, SORRY SORRY SORRY dat ik jullie zo verwaarloosd heb!!! Bloedingen bleven af en aan terugkomen, dus had even besloten de eerste 12 weken uit te zitten, zonder ook maar enige communicatie (los van familie dan natuurlijk). Vandaag exact 12 weken, en alles was gisteren nog helemaal goed (en vandaag natuurlijk weer bloed, bloed, bloed ), dus volgens mij heb ik een klein Hulkje in mijn buik, deze kan de hele wereld aan ! Ik zit nu gewoon lekker in de "veilige zone" tot zover dat is te voorspellen, dus ik ben weer terug! Ontzettend lief dat jullie aan me dachten en dank voor de pb's! En zoooo mijn excuses dat ik nergens op heb gereageerd, maar werd steeds weer zo bang dat het mis zou gaan, dus durfde niet te blij en vrolijk te zijn. Nu dus wel helemaal blij en vrolijk , en ben van plan dat (bloed of geen bloed) de komende 28 weken te blijven. Ons ukje groeit goed, en donderdag mag ik alweer terug voor een echo, zal dan ook weer mooi fotootje plaatsen. En dan vrijdag lekker weekendje naar Milaan, heerlijk even hoofd leeg en genieten! Ben er nog nooit geweest, maar ze verkopen vast hele schattige Italiaanse babypakjes . Misselijkheid is (gelukkig) zo goed als verdwenen, en begin zowaar een buikje te krijgen wat volgens mij baby is in plaats van opgezette darmen! Trots trots trots!!! Ik heb even tot begin 2011 terug gelezen, de rest werd een beetje veel. Twijfel, dank je wel voor je pb, ik reageer even hier, net zo makkelijk, kan ik de rest ook even mijn excuses aanbieden... En... GEFELICITEERD!!! Wat ben ik on-ge-lo-fe-lijk blij voor jou en je gezin dat jullie weer gezegend zijn met een nieuwe aanwinst!!! Wie had dat nog gedacht op de valreep in 2010! Bibi, wat fijn dat alles goed gaat! magisch he, dat hartje? Qua last van je bekken, de zus van mijn schoonzus heeft daar vanaf een week of 8 zoveel last van gehad (bekken, onderrug), dat ze de laatste dire maanden haast het huis niet meer uit kon. Schijnt door de hormonen te kunnen komen, en ja, kan dus al vroeg beginnen... Robertha, ik hoop dat bij jou de bekkenband helpt! Wat vervelend die kwaaltjes, en ook al heeft een ander het misschien moeilijker, velen hebben het ook makkelijker, dus je mag lekker spuien hier hoor! Zijnmanlief en jij er al uit of je het geslacht wil weten? Ik absoluut wel (manlief gelukkig ook). kan ook echt niet wachten, begrijp wat je bedoelt met dat het dan nog weer iets "echter" lijkt! Jenna, wat leuk, de kaartjes!!! Dan komt het ineens wel heel dicht bij!! En jij denkt dat je ZP verwaarloost? Daar ben ik volgens mij toch echt kampioen in *schaam*. Helpt de rust je nu een beetje? Kikip, gecondoleerd met je oma, wat ontzettend naar... Sterkte de komende tijd... TF, *zwaai zwaai terug* emo's beginnen bij mij volgens mij net de kop op te steken, moet daar wel even aan wennen zeg! Fransa, jeetje, een keizersnede! Lijkt me heel apart om nu al je bevallingsdatum te weten! En toch fijn, iedere week nu een controle! Denzel, wachtbankje zie ik, wanneer ga/mag je weer testen? En binnen 2 weken al naar de gyn, spannend! (Tenzij dat dan natuurlijk niet meer nodig is, duimduim!!!!) Iedereen die ik vergeet, sorry!! Maar is zoveel bij te lezen!
Kipkip: Hoe is het nu met je? Hoe was het gisteren? Robertha: Balen joh dat je zo'n last hebt, hopelijk helpt die band ook een beetje ter ondersteuning!! Het zijn denk ik ook wel hormonen hoor dat je dingen soms donkerder ziet. Ik zit al een tijdje niet super in mijn vel en gisteren was ik om 10u klaar met werken (slaapdienst) en J. zat op het KDV dus heerlijk wezen winkelen. Even boodschapjes gedaan. Mijn moeder op visite geweest en samen J. van het KDV opgehaald, gekookt (wat ik in geen weken meer heb gedaan, doet mijn vriend). En was gezellig en ontspannen toen mijn vriend thuis kwam, hihi. Heerlijk dagje. Echt genoten weer van alles om me heen. Heerlijk op de bank 's avonds uitgebreid met mijn handen op mijn buik gelegen (de kleine liet alleen niet van zich horen ) Nog een broek korter gemaakt. Het kan dus ook anders Hoe reageerd die kleine met zwemmen? vond je dochter het leuk? Jenna: Goed teken juist, pak lekker je rust. Leuk dat jullie met de kaartjes bezig zijn!! Je heb je voor kaartjes? Bibi: GEFELICITEERD, wat fijn dat jullie zo'n goede echo hebben gehad en dat je er zo van hebt kunnen genieten!!! Hou je lijf goed in de gaten, je kan inderdaad al zo vroeg last krijgen van je bekken. Pinkeltje: Heel begrijpelijk dat je even afstand hebt genomen. Blijft toch spannend dat je nog steeds bloed. Alweer 12 weken, GEFELICITEERD!! Fijn te lezen dat het nog steeds goed gaat. Wat heerlijk dat jullie naar Milaan gaan, even je kop leeg en genieten. Ben benieuwd of je wat leuks vind voor de kleine. Verschrikkelijk hoor dat emo, ik kan niks treurigs zien of horen, of de tranen lopen over mijn wangen Moest wel lachen om je onderschrift van klein hulkje of mini megamindy
@ bekken; bedankt voor de reacties dames. Dan zal ik echt voorzichtig moeten zijn...Valt niet mee met mijn werk, maar dan moeten de collega's maar extra sjouwen. @ Pinkeltje; wat fijn dat je weer terug bent!! En heerlijk dat je de 12 weken gepasseerd bent. Dat is nu ook mijn volgende mijlpaal. Wel heel vervelend hoor, dat bloedverlies. Weten ze niet waar het vandaan komt? Leuk dat jullie een weekendje naar Milaan gaan! Ik wil eigenlijk in Maart een weekend weg, maar ik denk dat we morgen ook alvast onze vakantie gaan boeken. In Mei willen we er nog even lekker samen tussenuit. @ echo; beebje is te bewonderen hoor, heb een foto geplaatst.
Bibi, super de foto's! Heb meteen ook even die van je buik bekeken Leuk om de verschillen al te zien he? Wat een lief, klein wondertje zit er in jouw buik! Met je bekken moet je echt wel opletten. Daarom werk ik ook zo weinig (werk op een kdv) want het werd echt te zwaar. Idd door de hormonen waardoor alles weker wordt. Bij de een is dit sneller dan bij de ander. De fysio zegt dat het bij mij ook wel komt omdat er niet zolang tussen mijn 2 kids zit. Zal laten weten of de band werkt. Pinkeltje, wat fijn weer van je te horen!! Het is idd helemaal niet leuk om al deze weken in onzekerheid te zitten. Ik hoop dat je over een paar maanden een prachtig kindje in je armen hebt, zodat het allemaal niet voor niks geweest is. Dat hebben jullie wel verdiend! TF, gelukkig hebben wij ook betere dagen. Anders zou het helemaal niet leuk zijn geweest. Maar juist door die dagen kun je toch lekker genieten van de zwangerschap. Ik vind het ook nog steeds heel bijzonder om schoppen te krijgen van die kleine. Het is weer een hele sterke, want ze doen soms al erg zeer Ik hoef nooit lang te wachten tot die kleine reageerd want hij/zij lijkt wel nooit stil te liggen Dat belooft nog wat... Wel lekker om af en toe van die ontspannen dagen te hebben. Is de slaapdienst soms niet pittig? Het zwemmen was leuk, ons meisje geniet er echt heel erg veel van. Gelukkig bleef het in mijn buik rustig Liefs
Hallo dames, Bibi; wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Bijzonder he om te zien?! Pinkeltje; fijn dat je je hebt gemeldt en 12 weken alweer. Wel raar dat je nog steeds bloedverlies hebt. Hebben ze enige idee hoe dat komt? Gister drukke dag; werken, begravenis, werken en daarna een borrel van het werk. Was zo druk dat je alleen maar kon staan. Was kapot om 22 uur. En al die mensen die ongevraagd aan je buik gaan zitten! Kwam kapot thuis, kippetje was bij opa en oma aan het logeren en dat was helemaal super gegaan maar vandaag....We gingen vanmiddag even proberen in haar peuterbed (vanaf 12.30 geprobeerd, om 14.30 uur maar weer in haar ledikantje gelegd!) was dus geen succes, klom er de hele tijd uit. We gaan het over een tijdje nog wel eens proberen en anders toch maar een 2e ledikantje nog kopen.
Tuttifrutti, wat vervelend dat je nog steeds hoofdpijn hebt en moe bent, hopelijk wordt het snel beter Twijfel, ik vind dat je best een beetje voorkeur mag hebben voor een geslacht hoor. Als idd het andere ook maar welkom is. Leuk dat je zoons zo enthousiast waren. Bibi, gaaf dat je echo zo goed was. Jenna, Neem maar lekker de tijd voor jezelf hoor. Pinkeltje, groot gelijk dat je even afstand hebt genomen. En nu dan maar lekker genieten! Robertha, Fijn dat het zo leuk was om te zwemmen met je meisje.
Hoi dames, kom een poging doen tot fatsoenlijk reageren... Robertha, zijn jullie er al over uit of je het geslacht wil weten?? Spannend spannend! Twijfel, ik ga je website zeker eens bekijken, ben zeer benieuwd naar het resultaat! Fransa, wat geweldig dat je al je datum weet! Is inderdaad een stuk geruststelling hé, heb je iets om naar toe te leven!! Zo elke week controle is wel leuk hé. Hier in B is dat eigenlijk standaard vanaf de 37ste week. Hopelijk blijft het wel goed met je beebje gaan. We zullen duimen in ieder geval. Denzel, nog twee weekjes geduld dus. Het komt nu toch aardig in de buurt hé meid. Dan weet je misschien al iets meer. Bibi, een toffe schoonmoeder blijkbaar... Een paar pakjes voor je kopen is inderdaad leuk, maar ze moet natuurlijk begrijpen dat jij zelf het meeste wil kiezen hé TF, wat vervelend van je bekken... Hopelijk zet het niet te snel door en kan je nog alles doen wat je wil doen. Wel goed dat je je rooster zelf kan plannen! Lekker rustig aan doen hé! (hoor mij) Sorry, ga nog even niet verklappen welke kaartjes ik heb... Voor het geval mij mensen kennen hier... Zal na de geboorte een foto in het album zetten!!! BELOOFD Bibi, wat leuk zo'n goed nieuws!!! Lekker verder genieten nu!! En wat een leuke foto in je album!!! Pinkeltje, de twaalf weken al voorbij ondertussen!!! Wat een goed nieuws!!! En wat gaat het toch snel hé! Kipkip, pittige dagen voor jou dus... Hier ook een tweede ledikantje nodig, maar wij hebben er eentje kunnen lenen van mijn schoonzus. Is er bij jullie niemand die er eentje een poosje kan missen totdat jullie kipje in het grote bed kan?
Wat hier betreft: Alles rustig aan en dan gaat het wel! Merk wel dat ik s avonds als ik moe wordt ook een beetje last krijg van emotie-opstootjes... Maar ach zolang het daar bij blijft, geen klagen hé. Alleen is J ziek op dit moment. Donderdag 40.3 koorts en blijkbaar had hij een oorontsteking (maar onmiddellijk naar de dokter geweest). Even geprobeert te genezen zonder antibiotica maar dat lukte blijkbaar niet. Dus gisteren toch maar ermee gestart. Nu hopen dat het morgen alweer beter gaan met ons mannetje! Want hij kan nu niet zo goed slapen met zijn pijnlijke oortjes, en dat komt mij op dit moment natuurlijk niet zo goed uit... Voor de rest begint hier stilaan alles in de plooi te vallen. De envelloppen zijn klaar, dus alweer iets van het lijstje geschrapt. Ohja, als ik ga bevallen heb ik in het zh wel geen internet verbinding... Hier in B liggen we 4-5dagen in het zh, dus als jullie me binnen een paar weken een paar dagen niet hier zien, dan weten jullie wel hoe laat het is hé!
@ Denzel; hoe is het met jou?? Ik duim voor goed nieuws meis! @ Robertha; ja, dat wonder zit gewoon in mijn buik, hoe gaaf is dat! Soms realiseer ik het me ineens heel erg, andere momenten blijft het toch nog vaag. Hoe is het nu met jou? Hoeveel uur werk jij nog? Door mijn studie werk ik maar 19 uur bij het kdv dus dat is op zich niet veel. Maar het zijn twee lange dagen dus ik hoop dat het niet te zwaar gaat worden. @ echo; allemaal bedankt voor de leuke reacties! @ Kipkip; en, opgelucht dat de begrafenis achter de rug is? Ik hoop dat jullie nu jullie portie ellende gehad hebben... Wat lijkt het me onwijs irritant als mensen aan je buik gaan zitten! Dat vind ik echt brutaal, volgens mij ga ik daar echt wat van zeggen als iemand dat bij mij doet. De echo was inderdaad héél bijzonder! Ik wist echt niet wat me overkwam, op dat moment was ik denk ik echt even de gelukkigste vrouw op aarde! @ Jenna; het wordt al spannend bij jou! Hoop dat we je binnenkort even niet zien dan. Ben benieuwd naar jullie beebje! Vervelend dat J ziek is, hopelijk knapt hij snel weer op. @ ziek; ik ben ook ziek. Althans, al twee dagen enorm misselijk, heb er vannacht nauwelijks door kunnen slapen. En ik twijfel of het een griepje is of dat het van de zwangerschap komt. Hoop in elk geval dat het snel over is, moet morgen eigenlijk weer naar school...
jenna, Voor jou komt het echt al heel dichtbij he. Tjonge nog 34 dagen zag ik op je banner. Spannend hoor. Bibi, apart lijkt me dat zo'n zwangerschap. Er groeit gewoon een mens in je buik. Raar idee. hier, Ik voel nog niets, afgezien van wat pijnlijke(.)(.) maar dat had ik vorige maand ook. Dus ik vrees dat ik over 1.5 week gewoon bij de gyn zit. Maar voor mijn gevoel gaan we er dan wel echt voor!
Haha, inderdaad als je er goed over na gaat denken vind ik zelfs af en toe een beetje creepy, een levend wezen wat in jou leeft . Denzel; niet de hoop opgeven hoor. Wie weet deze maand?! Bij ons kippetje werd ik ook zwanger de maand voor de IUI. En anders vanaf volgende maand hulp...dan moet het goedkomen! Bibi; beterschap! Ik ben idd blij dat het weer achter de rug is. Op een kdv werken lijkt me ook wel zwaar, je bent toch de hele dag aan het tillen e.d. Gelukkig doe je dat niet full-time. Jenna; jeetje, 4-5 dagen in het ziekenhuis. Wat vind je daarvan? Het lijkt mij zo lang als je je goed voelt. En wat schiet het op bij jou zeg, spannend hoor! Denk je dat je eerder bevalt? Hoe was dat bij J.? Sterkte met zijn oorontsteking. Hier weinig te melden, lekker dagje gehad, net bij mijn schoonouders chinees gegeten en wat denken jullie...ja hoor dat eet het kippetje dus wel! Kunnen we eens vaker halen, niet echt gezond maar gelukkig vinden wij het ook lekker
TF: gelukkig dat je me begrijpt (mbt toetje met of zonder slagroom) ik vind het soms wel moeilijk om er eerlijk voor uit te komen, omdat het zo ego en ontevreden klinkt. 8) Maar ik zou absoluut geen van onze jongens willen missen! Kan me voorstellen dat het onwerkelijk voelt als je een poppetje vathoudt dat net zo groot/klein is als je beeb nu. Bibi: hoera!!!! Een goede echo! Gefeliciteerd meid! Geniet ervan. Jenna: zoals je ziet ben ik er afgelopen week ook niet zoveel geweest. Kun je aan je man vragen om het ons toch even te laten weten als je bevallen bent? Ik weet niet hoe het met de rest is, maar ik ben wel een klein beetje bieuwsgierig en ongeduldig. Hoe gaat het nu met je zoontje? Helpt de antibiotica? Robertha: balen dat je er niet volop van kan genieten op deze manier. Maar voel je niet bezwaard om het uit spreken, daar zijn we toch voor? Ik hoop dat die band zal helpen. Hoe was het zwemmen? En hoe gaat het eigenlijk met je paard en de stal(len)? Pinkeltje: goed om te horen dat alles nog goed gaat met je. Kan me voorstellen dat je je even hebt teruggetrokken. Wel heel appart dat je nu nog steeds af en toe last hebt van bloed. Weet je hoe dat komt? Heerlijk dat je nu de eerste termijn voorbij bent en kunt gaan genieten; het is voor jou extra spannend geweest, dus nu dubbel genieten meid. Ook van je heerlijke weekendje weg. kipkip: dat is wel een hectisch dagje voor jou geweest met alle uitersten qua emoties en gevoelens. Jammer dat je kuikentje nog niet in haar nieuwe bedje wil slapen. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar ik heb een ledikantje staan wat je zo op mag halen. (Gekregen voor het inzamelpunt, maar grote dingen wil ik liever niet te lang opbergen en ik heb het zelf ook niet nodig.) Denzel: ik hoop voor je dat het bezoekje aan de gyn niet nodig is, maar als het wel zo is dan kan ik me je gevoel helemaal voorstellen, dat je het gevoel hebt om er dan echt helemaal voor te gaan. Wordt nog een spannend weekje voor jullie dus.
Bibi: Laat inderdaad het sjouwen maar even aan je collega's over Mooie echo foto!! Hoe is het nu met je? Vervelend dat je zo voelt. Hopelijk is het een griepje, daar ben je sneller vanaf Robertha: Inderdaad, gelukkig ook momenten van genieten. Moet zeggen dat ik de kleine ook steeds meer ga voelen en krachtiger waardoor je nog meer beseft waar je het allemaal voor doet. Heerlijk dat je meisje zo van het zwemmen geniet, lekker dat de baby rustig was en je even helemaal op je dochter kon focussen. Is het zo'n drukteschopper joh? Nou dan kan je lol nog op hihi, hopelijk komt er wat rust als die wat krapper ligt Ben je er al uit met je man of jullie het geslacht willen weten? Slaapdiensten zijn wel pittig, omdat je pas na 11en naar bed kan en om 6u er weer uit moet en je niet in je eigen bed slaapt. Alleen hoef ik nu maar 1x heen en weer en ben ik 1 avond kwijt, terwijl ik anders 2x heen en weer moet en 2 avonden werk. Wij hebben doordeweeks geen dagdiensten. Ik werk ze alleen van donderdag op vrijdag of in het weekend (dan kan je langer slapen) en op vrijdag is J. naar het KDV dus dat scheelt weer. Jenna: Begrijpelijk dat je de kaartjes nu nog niet wil neerzetten. Wel leuk om ze strakjes te mogen zien. Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig als ik je dan een paar dagen hier niet zie. Wil je man niet een berichtje schrijven, of 1 van ons een smsje sturen, je mag mijn mobielenummer wel weten, dat zet ik het hier neer als het zo ver is... Kijk maar!! Hoe is het met J. nu? Wat vervelend dat hij oorontsteking heeft... Heerlijk dat alles een beetje af raakt, geeft ook weer rust Denzel: Zou jammer zijn als je ongesteld wordt, maar wel een fijn idee dat jullie er straks helemaal voor kunnen gaan!!! Kipkip: ik vond dat bij J. inderdaad ook een eng idee dat er wat in me groeit, gelukkig was dat alleen aan het begin en heb ik het nu helemaal niet gehad Fijn dat jullie zo'n lekker daagje hebben gehad en dat jullie kippetje goed heeft gegeten. Soms kunnen ze je echt verbazen!! Twijfel: Nee hoor, je mag overal een mening over hebben, dus hier toch ook voor. Als je inderdaad maar blij bent met je kindje, jongen of meisje Ik denk dat een hoop mensen wel een voorkeur hebben, maar het is ook een beetje een taboe om dat uit te spreken. Hoe is het verder met je? Heb je last van zwangerschapsklachten? @ hier: ik heb 2 buikfoto's in mijn album gezet voor degene die het leuk vinden. Gisteren heeft mijn vriend de kleine voor het eerst gevoeld. Ik merk dat de kleine onder je hand gaat liggen als mijn hand op mijn buik ligt. Dat deed hij/zij gisteren ook bij mijn vriend en hij voelde dus geen schopjes, maar wel de kleine voorbij zwemmen. Dus iets hards voorbij gaan en weer terug gaan en ik voelde de kleine inderdaad onder zijn hand. Later zelf gevoelt met mijn hand en ik voelde hetzelfde. Heel gek, maar zo leuk!! Is wel wat moeilijk om te voelen, omdat het heel lichtjes is en mijn buik beweegt met ademen en soms voel je mijn hartslag. Maar ik was helemaal blij dat we het nu nog meer samen kunnen delen
TF; aaahhhh.....wat een schattige foto met je zoontje. Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt? Twijfel; lief van het ledikantje maar ik woon in de randstad dus niet echt in de buurt. Ach, we proberen het over een maandje nog eens, we hebben tenslotte nog even. Het bedje staat nu in de babykamer en daar staat ook de commode waar ze wordt verschoond, kan ze er even aan wennen. Net geboortekaartjes besteld! Gisteravond kreeg ik het opeens op mijn heupen. Ik had 4 voorbeeldkaartjes liggen en toen manlief om half 1 thuis kwam van de tennis zei ik; nu moet je er 1 kiezen dus zo gezegd zo gedaan, haha. Nu nog een definitieve naam, dat lijkt me een leuk klusje voor vanavond. Ik ben er wel over uit maar bij hem moet het altijd even inweken.
Pfieuw, wat is er veel geschreven zeg! Bibi, super dat alles goed was! Heeeeeeerlijk gaan genieten nu! En idd gewoon rustig aan doen. Je moet nog een weekje of 30 mee, dus wat dat betreft.... Hier trouwens een vriendin die het had over een parasiet toen we bij m'n eerste zwangerschap het nieuws vertelden. Soms voelt het ook wel zo. Tis echt zo onwerkelijk!!! Jenna, bij jou komt het ook al lekker dichtbij! Arme J. met z'n oorontsteking. Dat lijkt me geen pretje.... Dus alles is nu zo'n beetje geregeld? Dan de komende tijd maar lekker veel met de beentjes in de lucht Pinkeltje, da's geen pretje idd die bloedingen die blijven kome. Je hoort het wel vaker maar hebt liever niet dat het jou overkomt. Sta je nu ook onder extra controle vanwege dat of moet je alleen komen als het erg(er) wordt? Hopelijk gaat het gewoon over en kun je de rest van je zwangerschap gewoon rustig genieten. Kan me goed voorstellen dat je even afstand nam, eerst zeker weten dat het goedzit. Stelt jezelf ook wat geruster he.... Kipkip, bij jullie de geboortekaartjes dus al voor elkaar. Vlot hoor! Bij ons was de volgorde naam en toen kaartje. Het kaartje was vlak voor kerst af. Nog even een paar laatste aanpassingen gedaan en we zijn nu helemaal tevreden. Naam is altijd lastig he. Hier ook een man die het even moet laten zinken. Ik was er al vrij gauw over uit, maar eerst vond hij het niet echt wat. Ineens een paar weken later zei hij dat hij het toch ook wel een mooie naam vond. Nou ja, scheelde weer Hier trouwens alleen familie en vrienden die m'n buik aan mogen raken hoor. Geen vreemden. Die krijgen wel een uitbrander denk ik. Gelukkig tot nu toe ook nog niet gebeurd.... TF, ga zo ff je foto's bekijken. Ben benieuwd! Denzelf, blijf voor je duimen hoor! Je weet het maar nooit. Hoop echt van harte dat jullie die gyn niet nodig hebben. Knuffel! Twijfel, hoe voel jij je? Robertha, balen dat je zo'n last hebt zeg. Geen pretje! Heb er misschien overheen gelezen, maar had je dit bij je eerste zwangerschap ook? En het is niet raar dat je er af en toe down over bent hoor. Ik had tussen de 25 en 30 weken echt een paar weken flink last van m'n gewrichten bij het lopen. Was zooooo bang dat dat tot het einde zou blijven. Zat toen af en toe ook wel een beetje in de put. Tis niet allemaal roze zo'n zwangerschap.... @hier: Vanochtend weer op controle geweest. Beeb doet het goed, alleen is gyn nog steeds niet helemaal blij met de hoeveelheid vruchtwater. Had ook aan de CTG gemoeten maar haar apparaat had de geest gegeven. Dus nu heb ik een nieuwe afspraak staan voor woensdag. Gaat ze gelijk nogmaals met een echo naar de hoeveelheid vruchtwater kijken. Geen idee wat ze gaat doen als het dan nog aan de krappe kant is. Ik ga iig zorgen dat ik de boel op orde heb deze week! Verder is eigenlijk alles wel af hier. Heb alles in huis. Ook voor F. Heb voor hem nu ruim voldoende fruit, groente, avondeten en luiers in huis gehaald. Wil niet dat manlief zich daar druk over moet maken als ik ben bevallen. Tis voor mij nu een kleine moeite he. Hier wel internet in het zkh trouwens maar de lader van onze laptop is stuk. Dus de batterij kan momenteel niet worden opgeladen. Ben manlief al aan het aansporen dat hij de boel nog even fixt voor de beeb komt, want kan het niet aan een paar dagen niet online te zijn. Heb nog wel internet op m'n mobiel maar da's toch niet zo prettig he... Zo, sorry als ik wat vergeten ben. Weet ik wel zeker. Jullie kletsen ook veel te veel met z'n allen!
@ Zwangerschap; het is inderdaad héél raar, er leeft iets in mij! Haha Heel moeilijk voor te stellen... @ Kipkip; ow heerlijk, chinees! Dat is geen straf zo te lezen. Tja, ze kan maar iets eten hè. Als ze het nodig heeft begint ze ook vanzelf aan andere dingen. Wat leuk dat je al kaartjes besteld hebt! Wanneer ben je eigenlijk begonnen met uitzoeken? Je moet aan zoveel dingen denken, pfff. @ Fransa; dank je wel! Wat je schreef bij mijn echo vond ik wel heel leuk; nog 'maar' een weekje of 30 en dan kan ik mijn kindje knuffelen! Dat is wel echt een hele fijne gedachte! Maak inderdaad maar snel alles in orde, je weet nooit, misschien komt de beeb nu al wel eerder. Spannend hoor, alvast sterkte en succes met de bevalling! @ Tutti; het gaat weer beter hoor. Ben erg moe, maar verder ok. Vanochtend lekker rustig aan gedaan en toen vanmiddag even naar school. Wil toch niet teveel missen en ik wilde uiteraard het nieuws vertellen. Wat denk je? Was al nummer 2 in de klas vandaag! Haha, gezellig hoor, een klasgenoot van me is nu 13 weken zwanger van haar eerste kindje. Ik ga zo even naar jouw buikfoto's kijken! @ Twijfel; thank you! Ben ook zo blij met de eerste foto van onze uk!
Hey! Fransa, kan het zijn dat ze de baby eerder halen als er weinig vruchtwater is? Nu je al 37 weken gepasseerd bent, zou dat misschien niet zo erg zijn Had ook al bedacht om van alles ruim voldoende in huis te halen, zodat niemand daar naar om hoeft te kijken als ik bevallen ben. Ik dacht precies hetzefde over de parasiet! Er zit een wezentje in je buik die van je leeft en waardoor je jezelf soms heel belabberd kunt voelen. Gelukkig weten we wat het is en vinden we hel helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet erg Is het trouwens geen fijn gevoel om alles "af" te hebben? De kaartjes zijn we nog niet helemaal over uit (lees nog keus uit ongeveer 4 kaartjes). Wel ongeveer dezelfde stijl als de vorige keer, ook hetzelfde merk dus dat is zo gepiept. De naam zijn we al lang over uit. Ik ben blij dat we daar niet over hoeven te ruzien Met mn bekken gaat het nog steeds niet goed. Ben heel benieuwd wat de fysio morgen zegt... Ik heb het bij de eerste zwangerschap gelukkig niet gehad. Misschien gaat het bij mij over een paar weken (wanneer ik echt héél rustigaan doe) ook een stuk beter. I hope so! kipkip, je hebt nog een aantal weken om te oefenen met kippetje in het grote bed. Misschien gaat het over een tijdje wel goed. Ik heb het nu ook wel eens op mn heupen maar moet echt nog een paaaaaar weekjes wachten totdat ik aan alles kan gaan beginnen... Hoe voel je jezelf verder? En kippetje weer goed gegeten? Maakt niet zoveel uit wat ze eten, als ze maar eten (als het een slechte eter is dan) Die van ons zou je anders kunnen rollen want die eet echt bijna allés! TF, leuke foto's! Wij gaan ook nog foto's laten maken, dat hebben we de vorige keer ook bij 37 weken laten doen. Wil nu bij 34-36 weken gaan. We zijn er nog niet helemaal uit of we het geslacht willen weten. Mijn man liever nog steeds niet en ik ben weer gaan twijfelen (was misschien ook wel een goede naam geweest voor mij) Gaat het deze week weer goed? Ik plan ook de werktijden zelf, dat is wel fijn he? En soms je handen vrij hebben als J op het kdv is, is ook erg prettig! De kleine is zeker een druktemaker. Dat was ons meisje ook en die kan nu echt voor geen seconde stil zitten, dus dat belooft idd nog wat! Twijfel, wat lief dat je naar de stallen vraagt! Er moet nu nog gevoegd worden en daarna kunnen we de stalmatten erin leggen, drinkens- en voerbakken ophangen etc. Dus het wordt echt nog maar een kwestie van weekjes! Ben daar wel heeeeeeeeel blij mee! Ik snap je wens naar een meisje heel goed. Ik wilde als eerste graag een jongen omdat ik op het werk merkte dat ik het beste met jongens om kan gaan. Nu weet ik niet meer beter en zou ik het juist erg leuk vinden om nóg een meisje te krijgen! Aan de andere kant vind ik een jongen nog steeds leuk, vooral voor mn man. Dus we zien wel! Denzel, ik zou het super gaaf vinden als je net niet naar de gyn hoeft! Maar je weet dan in ieder geval wel dat je dan een eerlijke (en meer) kans maakt dan nu. Iedereen duimt nu voor jou! Bibi, ik werk nu 12 uur (50%). Normaal werk ik 2 á 2,5 dag en nu 1 dag op de groep en 1 dag alternatieve werkzaamheden (lees:administratie ed) Dat vind ik voor nu meer dan genoeg, ik ben meestal helemaal gesloopt aan het einde van de dag. Ik besef soms nog steeds niet dat er een kleine in mij groeit maar heb er toch echt de buik voor (en de kwaaltjes natuurlijk) Jenna, wij wachten vanaf nu in spanning af voor jou en Fransa. Zooooooooo benieuwd naar die kleine mensjes van jullie! 4-5 dagen in het zkh? Dat kennen we hier helemaal niet. Ik mocht de volgende dag naar huis en hoefde dan ook alleem maar te blijven omdat ik een ruggenprik heb gehad. Las trouwens ergens dat in Belgie veeeeel vaker een ruggenprik wordt gegeven. Heb jij die ook gehad? Of gepland voor deze bevalling? Hoe gaat het nu met J? Het is een heel karwei om voor een ziek kindje te zorgen als je zelf ook tegen het einde van de zwangerschap loopt. En je mag dan zeker emo worden! Heb er soms ook last van, vooral als ik teveel heb gedaan. Is over een aantal weekjes gelukkig weer over Liefs
TF: o, dat zijn van die heerlijke momenten; als je kleintje zich nestelt in je hand. Ik kan bijna niet wachten tot het weer zo ver is. Bijzonder is dat he. Wat goed dat je man het nu ook al gevoeld heeft. kipkip: jij hebt dus bijna alles al rond. Ben je met alles zo georganiseerd? Ik denk dat je kleintje op deze manier er goed aan kan wennen en wie weet is een ledikantje straks toch niet nodig. Fransa: wat fijn dat het met je beeb goed gaat. Vervelend dat de gyn vindt dat je te weinig vw hebt. Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik ook maar alvast zorgen dat je alles klaar hebt liggen. Bibi: wat leuk dat er nog iemand uit je klas zw is. Heb je een leuke band met haar? robertha: geweldig, de stal is dus bijna klaar. Dan kunnen al je lieverds naar hun nieuwe plekje verhuizen. Hoe gaat het met je zw vriendinnetje? (je paard) Je mag mn naam trouwens wel even lenen hoor Ik heb m nu even niet nodig . Ik ben benieuwd of je het op ht moment supreme uiteindelijk zal willen weten of niet. Bedankt voor je reactie mbt voorkeur. Het is soms een beetje moeilijk om er eerlijk voor uit te komen, maar ik denk idd dat de meeste mensen ergens toch wel een licht voorkeur voor het ene of andere geslacht hebben. Het belangrijkst blijft: als het maar gezond is (en zelfs dat is relatief). Ik voel mezelf ongelooflijk goed. Ik heb echt nergens last van; nou ja bijna dan. Af en toe een kleine vlaag van misselijkheid en soms wat lucht in mn maag/buik waardoor ik (genant) moet boeren. 8) Maar verder...helemaal niets. Ik hoop dat het zo blijft. Dit is zo'n verschil met de 2e en 3e.
Kipkip: Wat goed dat jullie de kaartjes hebben. Zijn jullie ook over de naam uit? Wij willen heel graag het geslacht weten, ben al aan het aftellen Fransa: Fijn dat jullie aardig op orde zijn. Spannend dat het hoeveelheid vruchtwater zorgelijk is. Kunnen ze het kleintje dan niet beter gaan halen? Bibi: Fijn dat het beter gaat!! Leuk dat een klasgenootje ook zwanger is. Robertha of Twijfel2 : Ik snap wel dat je weer bent gaan twijfelen. Ik ben er zelf gewoon te nieuwsgierig voor enne als je het nu niet wilt weten, onthoud dan dat het geen lang bewaard geheim blijft. Nog even en dan weet je het of je wilt of niet Wat zei de fysio? Foto's laten maken bij een fotograaf? Mijn vriendin heeft een studio aan huis en heeft daar bij mijn eerste zwangerschap gretig gebruik van gemaakt en mij een paar keer op de foto gezet. Dat wil ik bij deze zwangerschap weer, maar nu hoeft ze niet meer te oefenen (helaas) dus zal haar weer eens vragen en dan ook een paar leuke met J. en mijn buik. Dat doe ik later in de zwangerschap dat ik al echt een flinke toeter heb Twijfel: ja dat is echt het leukste aan zwanger zijn, dat kleintje in je buik voelen. heerlijk terug trekken op de bank of in bed en even genieten van een nieuw leven *smelt* Wat heerlijk dat je zo weinig klachten hebt, houden zo Begrijp ik goed dat je bij de 2de en 3de flink wat klachten heb gehad? Wat zijn wij van de lange antwoorden de laatste tijd Leuk hoor!!! @ hier: Gisteren crematie van de vader van mijn vriendin gehad. Hakt er flink in met je hormonenspiegel hoog!! Lekker emo geweest 's avonds en gepraat over de dood met mijn vriend. Heftig gesprek, maar wel heel fijn. Nu weer terug naar de orde van de dag en genieten van het nieuwe leven in mijn buik Genoeg ellende