Zo Ik ben weer een ronde verder. Ik heb een hele drukke week gehad, duz geen tijd gehad om alles te lezen, daar neem ik vanavond even de tijd voor, en dan zal ik ook regeren. NOD: 09-02: Denzel (10e ronde, 1e kindje) Anders: Guusje44: Ronde ?, 2e kindje Zwanger: Fransa - 2e ronde, 2e kindje - 28-01-2010 - Jongen Jenna09 - 1e ronde, 2e kindje - 13-02-2011 - verrassing Robertha - 1e ronde, 2e kindje - 24-04-2011 - verrassing Kipkip - 5e ronde, 2e kindje - 25-04-2011 - Jongen Paard van Robertha - 3e ronde, 5e kindje - 05-05-2011 - verrassing TuttiFrutti - 3e ronde, 2e kindje - 10-06-2011 Jolijn2008 - 5e ronde, 2e kindje - 03-07-2011 KellyAernoudt - 4e ronde, 2e kindje - 09-07-2011 Pinkeltje82 - 6e ronde, 1e kindje - 22-07-2011 Bibi26 - 8e ronde, 1e kindje - 04-08-2011 verrassing Twijfel - 3e ronde, 4e kindje - 04-09-2011 Bevallen: Naam - Datum - Geslacht Afspraken Fransa CTG monitoring 16-01-2010 TuttiFrutti afspraak vk 17-01-2011 Bibi26 afspraak vk 17-01-2010 Robertha controle vk 19-01-2011 TuttiFrutti 20w echo 24-01-2011 Jenna09 controle gyn 27-01-2011
Balen Denzel! Iig veel succes bij de gyn! Wanneer mag je daar ook alweer naar toe? Toch weer spannend om daarna "echte" kansen te krijgen. Fransa, gelukkig dat alles nog goed was! Ben heeeeel benieuwd wanneer je gaat "bevallen". Hopelijk gaat alles de komende tijd nog gewoon goed en kun je naar de geplande datum leven. Geniet nog lekker van F, maar ik denk dat hij daarna niet veel aandacht tekort dal komen Dat komt echt vanzelf wel goed. Met mn opa gaat het gelukkig wat beter. De medicijnen zijn goed aangeslagen dus mocht hij vandaag weer naar huis. Nu maar hopen dat het voorlopig goed blijft gaan. Zeker ook omdat mijn ouders morgen voor 2 weken op vakantie gaan. Jenna, gewoon je benen bij elkaar houden Als je verder niet meer last krijgt dan kom je echt wel tot die 37 weken in ieder geval. Hebben jullie een leuke dag gepland voor J? Vind het ook een leuk idee om de voorletters hier te gebruiken. Jullie hebben bij mn foto's wel kunnen zien dat ik dan de letter S ga gebruiken voor ons meisje. J zal straks ook geen aandacht tekort komen. Je went vanzelf aan het verdelen van de aandacht. Dat merk ik tenminste op het kinderdagverblijf. Wij mogen 6 kinderen van 0-4 jaar per leidster hebben, dus wij moeten onze aandacht ook goed verdelen, maar dat gaat vanzelf. Soms is het wel eens lastig maar dan leren ze ook even te wachten. Komt goed! TF, het veulen willen we verkopen. Gewoon omdat we geen plaats hebben om hem/haar aan te houden en het geld wel kunnen gebruiken voor de verzorging ed van de paarden. Het komende veulen is van Uphill (v. Oscar). Ben wel heel benieuwd omdat ik de hengst wel erg gaaf vind. Als het dan een mooie is, verkoopt het ook weer makkelijker. Alvast bedankt voor het meedenken over de naam! Er zit ook wel een reden achter bijna elke naam: - GI Jane of GI Joe, omdat we helemaal niet verwachten hadden dat dit eitje bevrucht zou kunnen worden (dus een sterke) - Garcon, omdat mijn pony/paard die ik 14 jaar heb gehad en 2 jaar geleden in moest laten slapen Chardon heette (ook frans en klinkt hetzelfde) - Grazie of Grazia omdat de moeder van het veulen, Palermo heet (plaats in Italie) en ik zo in de sferen blijf - Gapstar vond ik gewoon stoer klinken8) Gelukkig vandaag een goede dag gehad (in de zin van lichamelijk weinig te klagen) Krijg al wel vaak de vraag: Hoe lang nog? Omdat mn buik nu wel groter is dan bij S. Het duurt nog een week of 14!!! Ach de tijd gaat vanzelf dus leven we in het nu! (lekker diepzinnig) Liefs Ps. ik zie dat ik nog "maar" 100 dagen hoef!! Dus kipkip nog 101
Kipkip, wat fijn dat je nu iig wat hebt gevonden wat je kleine wel eet. Chinees is wel heel lekker. En leuk dat je geboorte kaartjes hebt besteld Tuttifrutti, wat leuk dat je je kleine hebt gevoeld. Lijkt me wel heel bijzonder om te voelen. Gecondoleerd met de vader van je vriendin, zo;n gesprek over de dood kan heel heftig zijn, maar ook wel heel fijn Fransa, bij jou komt het ook al zo dichtbij. Spannend hoor. Robertha, Wat verveldend dat je bekken nog steeds niet helemaal goed voelen. En ook minder van je opa, hopelijk knapt hij snel weer op. Ik vind Gapstar of GI Joe of Gi Jane het leukst Jenna, Wat vervelend dat J iedere keer een ander kwaaltje heeft. Hopen dat het snel helemaal over is. En groot gelijk dat je de naam niet volledig op het forum wil hebben hoor. Twijfel, wat een rot opmerking ik snap niet dat mensen dat zo platvloers kunnen zeggen. Hier, ik ben dus idd ongi geworden, Helaas, wel jammer. A.s. woensdag naar de gyn. Ik ben heel benieuwd wat die gaat zeggen. Verder echt een super leuke week gehad. Veel getraind voor de ballroom wedstrijd van morgen. En gisteren naar Najib Ahmali geweet. Dat was echt super gaaf. Echt een aanrader als je de kans hebt.
Zo heb even snel bijgelezen! Robertha; ik vind die weken in de 20 ook niet opschieten. Als je vanaf 30 weken kunt zeggen dan schiet het lekker op. Alhoewel vandaag bedacht ik me opeens dat ik over 8 weken met verlof ga en dat is dan toch wel weer snel haha. Denzel; wat balen zeg. Nu naar het ziekenhuis, ik hoop zo voor jullie dat ze snel een handje kunnen helpen. Namen op internet; hier ook niet. Daarom heet het kippetje ook kippetje haha. Overigens wordt de beginletter van ons zoontje "J" en daar zijn er hier volgens mij al drie of twee van?! Ga ik het voortaan ook over J. hebben.
hahaha.... even gauw.. Als het bij ons een jongen is wordt het ook J!!!! En bij een meisje M. Zo toch weer wat verklapt Denzel, succes bij de wedstrijd!!! En leuk dat je het gegoogeld hebt. Uphill is idd erg stoer, dus ben benieuwd!!
Meiden, niet zoveel schrijven! Kan jullie niet bijhouden joh. Ok, ik ga proberen op iedereen te reageren: @ jenna; fijn dat alles goed was bij de controle. Nog een weekje tot de 37, ik hoop dat je dat redt, maar zal vast wel. Was J eigenlijk te vroeg geboren ofzo? Leuk als we de naam snel te horen krijgen! Ik vind het een goed idee. @ Robertha, nog maar 100 dagen, jippie!! Ik nog maar 103 meer dan jij... Ben aan het aftellen naar de 12 weken, voelt toch als een mijlpaal... Wat de namen voor het veulen betreft vind ik Gracon en Grazia het mooist. Moeilijk altijd om te bedenken vind ik. Ik ben ook niet bang dat ik er met mijn studie niet uit kom hoor. En dan erbij, ik heb voor een kindje gekozen en dat staat echt op nummer 1. Als ik er een tijd tussenuit zou moeten dan is dat nog maar zo. Ga van de week denk gesprek op mijn werk vragen dan geef ik aan dat ik na de bevalling niet terug kom, mogen zij praten hoe zij het verder zien, wanneer ik dan kan stoppen etc. @ Denzel; ongi, jammer meis... Zenuwachtig om naar de gyn te gaan? Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en hulp kunt krijgen! Najib Amhali is leuk! Zou er ook wel een keer naartoe willen. Hij is een van de weinige cabaretiers die ik echt grappig vind. @ Fransa; mooi dat het allemaal goed gaat met de beeb. Hopelijk morgen weer goed bericht voor je. Dus jullie hebben zelfs de naam al aan de muur? Dat wil ik niet, ik hou teveel van verrassingen om van te voren alles al te weten. Misschien dat het bij een tweede weer heel anders is hoor, maar voor nu vind ik de spanning over het geslachte wel leuk. @ hier; alles prima. Gisteren logeerbed op mp gezet en een nieuw buro gekocht. Kunnen we de kamers leeg gaan ruimen en plaats maken voor de beeb. Leuk om daarme bezig te zijn, zo kom je steeds een stapje dichterbij. Maandag weer naar de vk, ben benieuwd of ze het hartje al kan horen...
Hé meiden, Niet echt tijd om te schrijven, maar er staat nog een actuele foto op m'n profiel. Vanochtend genomen, dus verser kan niet... Denzel, balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden. Hopelijk kan de gyn jullie tot hulp zijn. Is jullie meer dan gegund! Zo, kom dit weekend nog wel ff bijkletsen en anders maandag....
Lekker drukjes hier, tof tof! Tutti, dank je wel dat je dat wil doen!! Leuk! Gisteren inderdaad een relaxed dagje gehad. Deed eens deugd om mijn eigen ritme te kunnen bepalen! Iets doen wanneer het ging en als ik moe werd, even de zetel in... Inderdaad nog even voor de 20w echo. Maar niet te zenuwachtig zijn hoor, het loopt wel los. Als de vorige keren alles goed was zal dat nu ook wel zo zijn hé. Denzel, toch een bezoek aan de gyn dus. Had echt gehoopt voor je dat het niet nodig zou zijn! Maar ik wens je daar in ieder geval veel succes en hopelijk snel een positieve test! Mijn man vind najib ook echt geweldig! Dat is inderdaad misschien eens een idee als verjaardagscadeau of zo voor hem! Robertha, Zal ze stevig bij elkaar houden Allemaal J kindjes! Grappig. Hier zal ook één van de twee geslachten weer met een J beginnen!!! We hebben goede smaak allemaal! Pff, zo zes van die kleine kindjes is toch niet niets hoor. Amai, respect hoor! Dan zal het hier met twee ook wel gaan lukken zeker? Bibi, ik hoop dat ik dat haal. Want voor 37 w komen ze bij ons in het zh op de prematuur afdeling en niet bij je op de kamer (ook al wegen ze 3.500kg) Dat zou ik jammer vinden, wil dat kleine schaapje echt niet afgeven! J is geboren op 39w dus één weekje te vroeg, al is dat niet echt te vroeg hoor. Leuk hé, alles klaarmaken voor het kleine, grote wonder! Fransa, lekker druk bezig dus! Leuke foto, je buikje is mooi rond seg! Ook enkel bijgekomen op je buik en voor de rest niet denk ik hé. Hier net zo, buikje wordt rond maar de rest blijft gespaard. Hier sta ik ondertussen op 7-7.5kg erbij, dus bij tevreden! Heeft er iemand trouwens nog iets van kelly en jolijn gehoord?
@ Fransa; wow, wat een toeter! Echt een flinke buik joh, mooi. Succes morgen bij de controle! @ Jenna; ow, dan kan ik me indenken dat je de 37 weken héél graag wil halen ja. Maar ik dacht dat J misschien te vroeg was en dat je daarom bang was dat het nu weer zo zou zijn. Gelukkig is dat niet het geval dus hoop maar dat deze beeb het voorbeeld van J volgt en nog even lekker blijft zitten. Bed is trouwens verkocht! Althans, als het goed is wordt het maandag avond opgehaald. Dus vriendlief zet nu het buro in elkaar en dan legt hij van de week de kabels van de computer om en is de babykamer binnenkort vrij om ingericht te worden. Echt zo leuk om te doen! Ik ga nu lekker even op internet op zoek naar positiekleding en buikbanden.
En Bibi, nog wat leuks gevonden? Die 12 wk is idd een mijlpaal. En daarna leef je in 8 wk naar de 20 wk toe. Voor mn gevoel gaat het nu even niet zo snel, maar zoals kipkip zegt: Het verlof is al wel aardig dichtbij! Het hartje zullen ze dan wel kunnen horen. Dat is zooooooooooooo mooi om te horen Jenna, 7-7,5 kg? Hoe doe je dat? Ik zit nu al op 8-9 kg! Knap hoor! Fransa, Mooie foto en succes in het ziekenhuis morgen! Kipkip, de tijd naar het verlof lijkt idd niet zo lang meer te duren. Achteraf lijkt het ook allemaal niet zo lang te duren, dus komt vanzelf wel goed. Ik ben wel benieuwd naar de echo woensdag. Altijd leuk om even bij de kleine te spieken. Ik denk dat we nu (nog) niet gaan kijken wat het geslacht is. Manlief wil het echt liever niet weten, dus heb ik besloten om het ook nog even een verassing te laten. Ik denk ook niet dat ik het goed geheim kan houden dus is het voor nu nog wel beter misschien Vandaag een paardje verkocht, dus heb nu nog het paardje dat ik rijd (als ik of zij niet zwanger is) en een leuke pony. De pony houden we als gezelschap en misschien dat ik die ook nog ga rijden. Dan heeft mn dochtertje later als ze wil rijden een lief dier, die we al heel goed kennen. Het veulen dat in mei geboren wordt gaan we dus ook verkopen. Fijne avond allemaal!
Aangekomen?? Zal ik dan maar niet zeggen als ik jullie hoor (ssstt...vanochtend woog ik 64 en voor de zwangerschap 52 dus....12 kilo aangekomen). Nou was die 52 ook wel te licht voor mij, normaal gesproken (voor zwangerschap 1) woog ik altijd 58-60 dus dan valt 64 wel mee. Vorige keer woog ik met week 40 75 kilo dus zo'n 17 kilo totaal aangekomen. Niet zo gek als je ziet wat ik eet, om even een voorbeeld te geven van een dag van de week.... 2 x yoghurt met cruesli, totaal 10 boterhammen, boerenkool met worst, 3 stroopwafels en 2 chocoladekoekjes . Tja, je zal het maar nodig hebben. Als ik niet zwanger ben eet ik maar 2 boterhammen op een dag! Fransa, vind het een keurige buik hoor! Bibi, nog wat leuks geshopt? Kelly en Jolijn schrijven volgens mij niet echt meer mee. Is in ieder geval al een hele tijd geleden. Hier vandaag even naar de Ikea geweest (altijd leuk op een regenachtige zaterdag ) Nog even wat kleine dingetjes voor de kamers gehaald. Kippetje deed haar middagslaapje even bij mijn schoonouders dus lekker even samen op pad. Echt zo fijn dat zij een paar straten verderop wonen. Verder heeft ze denk ik weer iets onder de leden, eten gaat weer slecht en ze ligt nu al een hele poos te hoesten in bed dus ik ga maar vroeg naar bed dan trek ik het vannacht beter als zij wakker wordt. Oh ja en ik heb vandaag nog een speciaal kookboek gekocht voor baby's tot kleuters. Gaan we dat maar eens proberen.
Hoi lieve meiden. Ik ben jullie niet vergeten hoor, maar mijn computerscherm doet raar en ik krijg er vreselijke hoofdpijn van Vlg mijn man ligt het aan de instellingen, maar kan het even niet anders omdat het scherm ver versleten is.
Bibi, nee hoor, J was niet echt te vroeg, maar omdat ik nu al vanaf 34w met ontsluiting rondloop hoop ik gewoon de 37w echt wel te halen. Maar bij een tweede kindje is het wel normaal dat je vroeger ontsluiting krijgt. Alleen moet je dan geen zotte dingen meer gaan doen. Heerlijk hé, zo die dingen allemaal in orde maken voor de kleine spruitjes. dan besef je al hoeveel je van ze houdt zonder dat je ze ooit nog maar gezien of gevoelt hebt! *zwijmel* Robertha, Ik doe niets speciaal hoor... Ben gewoon één van die gelukzakjes die niet zoveel bijkomt denk ik. Bij J 8 kg op 39w en vermoed dat ik nu op ongeveer hetzelfde ga uitkomen. Tenzij de laatste weken nog een stormloop van kilo's zal worden Het geslacht gaat dus toch een verrassing blijven! Lekker spannend zo hoor! En wat leuk dat jullie boerderijtje uitgebreidt is! Is het een leuk diertje? Kipkip, dan ben je nu toch nog steeds lekker slank hoor! Hier was mijn startgewicht 67 kg! Ik zit nu dus ongeveer op 74-74.5kg. twijfel, oei dat is minder meid!
Roberhta, Bedankt voor het succes wensen, helaas zijn we weer na de halve finale afgevallen. Dus maar weer hard trainen voor de volgende keer. Wat voor kleur heeft jou eigen paard, is die ook bruin? Bibi, Nee ik ben niet echt zenuwachtig voor de gyn, ik vind het zelfs wel fijn om er heen te gaan. Ze hebben ons toch al gezegd dat de kans om natuurlijk zwanger te worden vrij klein was. Dus nu heb ik het gevoel er echt voor te gaan. En wat leuk dat jullie al aan het voorbereiden zijn voor de babykamer. Jenna, nog 6 dagen en dan zit je op de 37 dat zal je wel halen hoop ik Kipkip, leuk zon kookboek voor babys , hopelijk eet ze wat daar in staat wel. Maar als ik zo lees wat je maar eet als je niet zwanger bent heeft ze het niet van een vreemde. Pfff ik eet echt veel meer Twijfel, minder van je scherm, hopelijk is het snel gefixt
Denzel; halve finale is ook goed toch? Maar goed ik kan me voorstellen dat een keer de finale halen ook leuk is. Enne...je eet toch niet meer dan 10 boterhammen op 1 dag?! Twijfel; hoe is het met jullie blije wuppie? Zo, zit al 2 avonden met een hoestend kippetje. Net kon ik nog haar bed verschonen omdat ze zo moet hoesten dat ze moest spugen (en ik net zo blij omdat ze een keer wel gegeten had). Manlief is al 2 avonden weg en in je eentje hoestdruppels geven werkt niet. Tenminste niet met een tegenstribbelende kip, als je haar op schoot moet houden, haar handen tegen moet houden en haar hoofd stil en haar mond open, dan kom je toch even een paar handen te kort. Dus nu zit de hoestdrank overal behalve in haar mand.
Robertha: Mooie hengst, wat zit er achter bij jouw merrie? Dus je hebt straks je paard, pony en je veulen aan huis staan? Ga je rond de afspeentijd het veulen verkopen? Had je geen moeite met het verkopen van het paardje? Denzel: Leuk dat je een leuke week hebt gehad. Najib Ahmali is inderdaad leuk Ik vind de halve finale toch heel knap, maar het was niet wat jullie voor ogen hadden begrijp ik. Bibi: Leuk dat jullie met het kamertje begonnen zijn, heerlijk om ermee bezig te zijn!! Succes vandaag, hopelijk kan je het hartje horen! Ik leefde ook naar die 12w toe, is toch fijn als je de "zekere periode" in gaat Geslaagd voor kleding en buikbanden? Fransa: Mooie buik!!! Hoe was het gisteren bij de controle? Jenna: Lekker hoor zo'n daagje even voor jezelf en inderdaad even alleen rekening houden met je eigen ritme. Bedankt voor de oppeppende woorden, het gevoel wisselt af. Ik probeer maar gewoon bezig te blijven, nu nog een week en dan weten we het!! Kipkip: Heerlijk om soms even met z'n tweeen op pad te zijn. Leuk dat jullie geslaagd zijn!! Klinkt leuk dat kookboek. Balen dat het met jullie kippetje weer iets minder gaat, hoe is het vannacht gegaan? Ik heb bij J. hoestdrank met een spuitje gegeven, dan kon ik het verder in zijn mond spuiten dat werkte bij ons beter. hij vertikte het ook of spuugde het uit *zucht* @ hier: Straks naar de vk, ben benieuwd. Ga alleen met J. dus hopelijk gaat het goed, vind dat toch wel spannend. J. is zo ondernemend en loopt ook gerust weg. Hij zit nergens aan ofzo, maar gaat gewoon op pad om even te kijken wat daar verder op allemaal is... Twijfel: Balen van je computerscherm. Hoe is het met de klachten?
TF; ben je al bij de vk geweest? Ik ga ook meestal alleen met het kippetje en dat gaat eigenlijk altijd heel goed. Ze is dan onder de indruk van alles en gedraagt zich voorbeeldig. Sowieso vaak een engel bij andere mensen, terwijl ze thuis af en toe echt kan draken, haha. Een spuitje, dat is een goed idee! Waar haal ik die, bij de apotheek ofzo? Het was een lange nacht, ze heeft van 9 tot 1 uur alleen maar liggen hoesten. Zelfs zittend, echt zo'n vervelende kriebel. Nu ligt ze ook weer op bed maar ik hoor haar alweer. Als ze eenmaal slaapt gaat het wel maar als ze eenmaal begint met hoesten wordt het alleen maar erger.
Kipkip: Ja kan je gewoon bij de apotheek halen!! Ik moest J. nog wel goed vast houden, maar je kon beter richten Vervelend die hoest. J. heeft het een aantal weken geleden ook gehad, zo vervelend. Ze hoesten zich ook wakker... Ik heb toen op een gegeven moment de huisartsenpost gebeld, omdat het echt te gek werd. Heb toen een super hoestdrankje gehad wat goed werkte. mijn moeder hoestte toen ook zo en die heeft met die drankje toen eindelijk weer eens door kunnen slapen, dus het is goed spul. Misschien ook even aan de dokter vragen? Als je de naam wilt hebben, moet je het even zeggen dan zoek ik het op!! Bij de vk geweest en ben weer goed gekeurd Beeb doet het goed. Baarmoeder iets boven mijn navel, dus het gaat lekker. J. heeft zich inderdaad voorbeeldig gedragen. Toen hij merkte dat we aan het afronden waren, mocht het wat hem betrefd wel wat sneller, maar hij was echt super lief!!