Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Robertha; veel plezier met de babykamer inruimen en een rustig dagje toegewenst. Jongetjes zijn over het algemeen ook wat zwaarder en groter dus misschien jullie ook een jongetje?

Helaas geen 04-04 geworden. Bij de vk was alles goed, ze verwacht niet dat ik weer doorloop tot 41 weken en bovendien schijnen jongetjes sowieso wat eerder te komen. Nou ik hoop het.

Jenna; hoe is het gisteravond gegaan?

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Wat heerlijk dat je zo lekker hebt kunnen shoppen. Altijd leuk om te doen. :)

TF: nog even en jij kunt ook van je verlof gaan genieten en niet lang daarna van je eigen beeb.

Jenna: is een draagdoek niet iets voor jou? Dan kan Ja lekker dicht bij jou zijn en heb jij toch je handen vrij om andere dingen te doen. Ik heb het veel bij mn oudste gebruikt die ook niet tegen alleen zijn kon. Zelfs stofzuigen en afwassen lukte op die manier. :D

Fransa: kan me je zorgen wel voorstellen. Ik ben meestal ook zo onzeker of ik alles wel goed interpreteer enzo. Gaat het inmiddels al wat beter met hem?

TF: was alles goed? Hopelijk gaat de kleine nu toch snel draaien en krijg je wat meer ruimte.
    Wat een leuke, stoere kamer hebben jullie ervan gemaakt. Hij vindt het zelf zeker ook geweldig?

Robertha en kipkip: hoera! 37 weken! :)

Robertha: pin jezelf niet teveel vast op die echo's wb groei. Onze 3e zou netjes 7 pond zijn, maar was net als de andere 2 toch weer 10 :$:D pond.

kipkip: toch geen 4-4 dus; jammer. Ik hoop met je mee dat je idd niet tot 41 wk moet wachten. Pfff als die uitgerekende datum eenmaal in zicht komt, dan lukt wachten niet zo goed meer he.
    Kan me wel voorstellen dat je geen 2 verjaardagen op dezelfde datum wilt, dus hopelijk komt dit kuikentje eerder.

3. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi dames,

hier gisteren avond een superrustige avond gehad, bijna griezelig rustig...:D zonder huilbuien of enige drukdoenerij... Dat deed nog eens deugd, maar het baarde ons zorgen voor de nacht... Maar ook die is supergoed verlopen met weer zeven uur slaap voor de volgende voeding... Bijna ongelooflijk, als dat maar blijft duren;)

Wel merken we weer dat de reflux nog niet over is... Haar medicijn was op maar vandaag doet ze niets anders dan wenen als ze plat ligt... Als ze rechtop zit gaat het goed, dus de nieuwe portie geneesmiddelen zullen in intrede weer gaan doen:(.

Robertha, dat je kleine ukje dan nog maar een weekje wacht totdat papa wat meer tijd heeft:)
    Het wordt blijkbaar al een groot ukje!! We zijn allemaal heel erg benieuwd hoe hij/zij eruit zal zien! Geniet maar lekker van je kindvrij dagje, hier is J ook vandaag naar de onthaalmoeder, dan kan je zo eens even iets in huis doen (Als Ja stil is toch:);) en dat is nog niet zoveel geweest...) En de kinderkamer inruimen, heerlijk.

Kipkip, jammer van 4-4, maar blijkbaar zal het dan toch niet meer héél erg lang gaan duren hé, nog even doorbijten! Gisteren avond heel goed geweest zoals je hierboven ziet!:D

Twijfel, ik heb een draagdoek (een ringsling) maar vind het een heel onhandig ding:). Het doet me erg pijn aan mijn schouder en zit me niet zo lekker eigenlijk. Misschien dat ik beter eentje zonder ringen had genomen, nu ligt er een ding van 50 euro in de kast dat maar een paar keer gebruikt is... zonde!
    10 pond...? Is dat niet ongeveer 5kg???:$ Ons Ja weegt nu nog geen 5kg...:) Dat moet dan toch enorm zwaar zijn op het einde van een zwangerschap, niet?

Zo nog even iets proberen te doen, nu ons kleine meidje stil is...
    Doei

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik ben net bij een vriendin van mij geweest die vk is. En alles is Ok! :) :) Het hartje klopte heel erg goed en de kleine is toch erg actief. Waarschijnlijk voel ik het niet omdat het naar achteren beweegt of omdat ik toch wat steviger ben en het niet door mijn vetlaag heen komt.
    Hoe dan ook; ik ben heel blij! :)

Jenna: dat is idd wel jammer dat je jouw draagdoek niet fijn vindt. Ik had er eerst ook een die over 1 schouder hing en die vond ik na een tijdje ook niet meer zo geweldig, maar later had ik er zo een die je zelf moet knopen en dan is het gewicht beter verdeeld.
    (En ja, 10 pond is idd 5 kg. En dat was op het laatst idd erg zwaar, maar weet niet of het zwaarder was dan met een lichtere baby, want daar heb ik dus geen ervaring mee.)

5. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Echo was helemaal goed. Ik was inderdaad on-line Robertha, maar helaas was dat via mijn telefoon en daar kan ik niet mee reageren, heel irritant!!

Onze man is nog steeds een man en prima gemiddeld. Hij was nu 1600 gram en zal met de geboorte ongeveer 3600 gram zijn. Ben benieuwd of het klopt!!

J. is ook meegeweest en zag op het beeldscherm de baby, toch knap dat hij dat ziet op een echo, terwijl je het sommige volwassenen nog moet uitleggen hoe en wat je ziet ;)

Enne de kleine lag goed, hij is toch soms aan het draaien, dus dat klinkt hoopvol!!

Robertha: Dat wordt een flinke baby, inderdaad misschien een jongen?! Misschien is die kleine wel klaar om te komen?!

Twijfel: Wat fijn dat het allemaal goed gaat met het kleine WUPPIE!!

Jenna: Bij jouw gaat het ook de goede kant op, hopelijk blijft het zo!! Jammer dat je meisje weer zo'n last heeft als jullie geen medicijnen geven... Hoe gaat het nu?

Kipkip: J. kwam met 39 weken, hopelijk doet jouw mannetje dat ook wat eerder komen ;)

Kipkip en Robertha wil jullie alvast heel veel succes wensen. Het kan nu toch ieder moment gebeuren en ik hoop dat het voorspoedige bevallingen worden :D

6. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Twijfel, wat leuk om te horen dat alles goed gaat! Denk ook dat een draagdoek over twee schouders beter zou zijn... Heb spijt dat ik de mijne gekocht heb, maarja, we zullen hem maar gebruiken hoe dan ook...
    En 5 kg, dat lijkt me toch echt wel zwaarden dan eentje van 3 kg denk, ik. Maar ik heb alleen daar ervaring mee...

TF, ook bij jou alles ok dus! Leuk leuk. En 3.600 is een mooi gewicht hé. Bij mij hebben ze twee keer gegokt en dat kwam netjes uit! Maar ze gokten wel met gemiddelden. J zou tussen 3.100 en 3.500 zijn en Ja tussen 3.000 en 3.300 en het kwam mooi uit.

Kipkip, onze jongen kwam ook met precies 39w. Wie weet!

Hier gisterenavond weer heel erg goed geweest. De medicatie zijn we opnieuw gestart, dus de reflux zal daarmee wel terug onder controle geraken. Maar gisteren weeral geen huilbuien en om 22.30u sliep ze als een roosje tot 5.15u Dus weeral 7 u tussen de voedingen! Ik kan het bijna zelf niet geloven. Te denken aan J op die leeftijd;) pfff, dat was wel wat anders! Maar het is natuurlijk nog niet zeker dat het zo mooi blijft gaan, maar we blijven hopen en genieten van de nachten dat het wel goed gaat!

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; wat fijn dat jullie kleine meid het zo goed doet! Zoals je zegt, geniet van alle rust die je kunt pakken.

@ Twijfel; wat fijn dat je bij die vriendin langs kon! Ik vind het ook akelig als ik de kleine een tijdje niet voel, maar ik moet zeggen, sinds eind vorige week meldt hij/zij zich elke dag duidelijk. :D Het is nu niet alleen te voelen, maar ook heel goed te zien. Als ik 's avonds op mijn rug ga liggen dan begint het feest, zo leuk. :) Geniet er lekker van meid!

@ Tutti; ook bij jou alles ok dus, mooi zo! :) Ben ook wel benieuwd of het geboortegewicht klopt ja. En ben zo benieuwd hoe groot ons ukkie zal zijn.

@ Kipkip; fijn dat alles goed was bij de vk! Nog geen nieuwe ontwikkelingen bij jou?

@ Robertha; een flinke beeb dus bij jullie! Ben benieuwd meid, hopelijk is ie niet al te groot. Mijn vriend woog 11 pond bij zijn geboorte, da's toch niet meer normaal?! :$ Dus ik hoop heel hard dat ons ukkie in dat opzicht niet op papa lijkt. Papa is nu trouwens maar een iel mannetje en ik ben ook niet groot dus denk dat ons beebje ook niet al te groot zal zijn.

@ kamertje; hier alvast een foto zodat jullie enig idee hebben van de kleur:
    Bekijk bijlage 142268
    De meubetljes komen eind april/begin mei dus even afwachten nog. Als alles staat en de gordijntjes hangen dan zal ik het zeker showen!

8. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    TF, daar zijn we weer tegelijk;)

Jenna, wat fijn dat het nu zo goed gaat! 7 uur slaap achter elkaar lijkt me idd ook heerlijk. Hier nu regelmatig wakker om naar de wc te gaan. De kleine ligt steeds tegen mn blaas aan te duwen. De vorige keer hebben ze het geboortegewicht van S ook vrij goed geschat dus ga er nu vanuit dat ze weer gelijk krijgen.

Twijfel, weer even gerustgesteld door je vriendin. Wel gemakkelijk zo'n vriendin;) Ligt je placenta niet aan de voorkant? Dan voel je de baby ook minder makkelijk. Wanneer krijg je de echo ook alweer? 5kg is zeker niet mis! Heb ook geen vergelijkings materiaal, maar 1-1,5 kg minder lijkt me wat fijner;)

Kipkip, Alles nog rustig? Waarom verwacht je vk dat je nu niet over tijd gaat? Merken ze dat ergens aan? 2 vriendinnen van mij zijn op 25 okt bevallen van een jongen. De ene was 11 dagen te laat en de ander 4 dagen. Ik hou het dus nog wel in mn achterhoofd dat ik gewoon weer over tijd kan gaan.
    Hoewel ik gister een beetje het idee kreeg dat er wat begon te rommelen. Heb dus niet zo rustig geslapen, maar nu merk ik niet zoveel meer. Misschien dat hij/zij zich gewoon klaar aan het maken is. Ik denk ook nog steeds dat het een jongen is, maar we weten het over een tijdje natuurlijk pas zeker:)

TF, fijn dat de echo goed was! En 3600gr is een mooi gewicht.
    Ik heb het idee dat de baby er ook wel klaar voor is, maar stiekem nog even geniet van mijn buik;) Als hij/zij nu komt is die in ieder geval al groot genoeg:)

Hier:
    Gister dus het idee dat het wat begon te rommelen, maar denk dat het alleen voorwerk was want nu is het gewoon rustig. Afwachten dus maar weer.... Heb zojuist de link gekregen van de foto's en ze zijn super! Nu even op de cd wachten, want kan ze natuurlijk niet van haar website af halen;) Wordt snel vervolgd!

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    En wij ook tegelijk Robertha! :p

10. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    :DBegint er al mooi uit te zien Bibi!
    Over het gewicht maak ik me niet zoveel zorgen, maar 11 pond!! Jeetje! Zo groot zal onze beeb niet zijn;) Vrije dag vandaag?

Vriendin komt zo met haar Giovanni (geb 3-3-2011) dus ga er weer vandoor!

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bibi; ziet er al leuk uit hoor het babykamertje, komen er witte meubeltjes in?

Robertha; ik weet niet, de vk gaf aan dat ze zag dat mijn lichaam er klaar voor was? En toen ze aan mijn buik voelde kreeg ik meteen een harde buik en dat vond ze ook een teken?! Het is een Ghaneese mevrouw, wie weet wat voor vooruitziende blik of theroriën ze heeft... maar vooralsnog wil ik haar graag geloven, haha.

Ik heb iedere avond het idee dat het gaat beginnen maar in de loop van de nacht trekken de krampen weg. Helaas...

Ik heb in ieder geval wel mijn eerste klusje voor vandaag klaar en dat was traktaties maken voor volgende week als kippetje moet trakteren op het kdv voor haar verjaardag. Verder maar kant en klare berencakejes in huis gehaald die ik ga versieren met blauwe hagelslag voor als ze weer moet trakteren vanwege de geboorte van haar broertje. Ik wilde eerst zelf cakejes maken maar goed ik weet niet hoe ik eraan toe ben. Geeft in ieder geval een fijn gevoel dat alle traktaties klaar staan. Zodirect nog even wat babystrijk en was opvouwen, klein tukje en dan was het wel weer een effectieve dag, haha.

12. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Kipkip, dat heb ik dus ook. Elk avond denk ik dat het die avond/nacht wel een eens kan beginnen, maar tot nog toe niks...;) Klinkt als een fijne vk. Hoop voor je dat ze gelijk krijgt!
    Wel slim dat je alles vast voorbereid hebt, dan kom je in ieder geval niet voor verassingen te staan. Dat gevoel heb ik ook een beetje en stiekem hoop/denk ik dit weekend te (mogen) bevallen:)

13. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ow meiden wat maken jullie het spannend!!

@ Robertha; hoe was de visite? Leuk hè, zo'n inimini beebje?
    Ik was vandaag de ochtend vrij. ;) Er kwam een klasgenoot langs want we zijn samen bezig met een opdracht voor onze studie. En daarna heb ik gewerkt van 13:00 tot 18:00. Dat scheelt zoveel, ik had nog bergen energie toen ik thuis kwam dus ook nog maar even de badkamer gepoetst. :D Nu voel ik de benen wel hoor dus ga zo in bad en dan lekker voor de buis. Ben morgen de hele dag vrij en dan komen ze de gordijnen voor de babykamer opmeten. We hebben dezelfde stof gevonden bij een andere zaak dus nu maar hopen dat het daar goedkoper uitvalt...

@ Kamertje; kreeg net een ingeving, even gegoogled en hier zijn dan onze meubeltjes:
    Bekijk bijlage 142410
    Wat vinden jullie ervan?

@ Kipkip; weet je meteen de kleur van de meubeltjes. ;) Ze zijn niet spierwit, maar net van het wit af.
    Wat heb je voor traktatie gemaakt voor kippetje? Ik vind dat altijd heel leuk om te doen. Toen ik zelf jarig was heb ik ook wat geknutseld voor de kids, ziet er altijd zo gezellig uit als al die traktaties dan bij elkaar staan. :)

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bibi; zo heel creatief was het niet maar het ziet er in ieder geval heel leuk uit ;). Ik heb boefjes koekjes (verpakte koekjes met allerlei kleurtjes) en daaraan een kaartje met een foto van het kippetje met verjaardagshoed met 2 jaar erop en als achtergrond ballonnen en voor de leidsters een doos celebrations. Alles leuk verpakt in een mand met roze servetten en slingertjes.
    Mooie meubeltjes hoor.

Robertha; ja leuk, zullen we allebei dit weekend gaan bevallen? Ik vind 10 april een mooie datum! Ik vind het ook wel fijn dat ik alles in huis heb voor de traktatie. Als ik na de bevalling niet zo goed ter been ben en ik moet manlief erop uit sturen was het niet goed gekomen denk ik:)

15. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    De nacht weer goed doorgekomen, kipkip? Ik vind 10-4 ook een mooie datum:). Misschien moeten we onze baby's eens streng toe gaan spreken;)

Bibi, mooie kamer! Zoiets heeft S ook, alleen dat in houtkleur. Mooi hoor!

16. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    even ego:(

Hier een dipdagje met hoofdpijn van me zorgen te maken...:(
    gisteren onverwacht bezoek gekregen van mijn directeurs! Ik heb twee directeurs verdeeld over drie scholen/vestigingen. Nu was het plan dat ik volgend jaar J zou meenemen naar de school waar ik nu al jaren werk. Nu zit de kans er in dat ik volgend jaar overgeplaatst wordt naar een andere vestiging:x:(.
    Dat komt omdat ik maar een paar uren in die school werk en de rest van de uren die ik daar deed had ik te danken aan een collega. Die werkt deeltijds, dus de deeltijdse job die ze niet werkt, doe ik! Voor de rest zijn er geen uren genoeg om me daar aan het werk te houden.:x:x:x
    Nu zit ik me rot te piekeren daarover. Nu moet ik zeggen dat ik wel vermoed dat mijn collega nog een jaar deeltijds gaat werken, maar zolang ik dat niet zeker weet, zit ik in onzekerheid... Niet leuk, want had er echt naar uitgekeken om J mee naar de school te nemen waar ik werk!
    Weet nu niet wat ik moet doen met J als ik naar een andere vestiging ga... hem meenemen of toch in de school laten wat eerst gepland was... in de hoop dat ik dan het jaar erachter wel weer daar zit... MOEILIJK!!!
    Laat ik maar gewoon hopen dat mijn collega nog deeltijds gaat!!!!!!! Duimen jullie even mee, kan alle duimen gebruiken:).

sorry voor het lange (en misschien onduidelijke) ego-bericht maar het moest er even uit....:(:(

17. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nou heb vanaf 1 uur vanacht al buikkramp maar het zet niet door en is ook heel onregelmatig. Ik zat me net te bedenken dat iedereen hier op een even datum jarig is (hoezo je gaat overal iets achterzoeken:D) dus vandaag zal het waarschijnlijk niet worden. Haha, maar goed morgen mag dus ook. Zal je zien dat het nog weken duurt....

Jenna, wat vervelend. Maar vind je het zo erg als J. op een andere lokatie zit? Misschien wel prettig toch omdat gescheiden te houden, of zeg ik nu iets heel raars :)? Bedoel het niet verkeerd hoor...

18. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; wat vervelend meid. :( Ik zou me ook meteen heel druk maken, maar wie weet lost het probleem zich voor die tijd zelf wel op. ;) Er kan altijd iets veranderen in de situatie van je collega's waardoor er ineens wel uren voor jou vrij komen. Ik hoop in elk geval dat je een goede oplossing kunt vinden!

@ Kipkip; beetje traag van begrip, maar het valt me dus nu ineens op dat jouw kindjes op dezelfde dag jarig kunnen zijn! Vind je dat niet spannend, dat je denkt van 'doe maar niet de 14de'?

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bibi; tja...bij voorkeur idd niet de 14e. Iedere andere dag is goed, lijkt me zelfs wel handig om voor familie en vrienden voortaan 2 verjaardagen op 1 dag te kunnen vieren. Maar voor hen zelf is het wel zo leuk als ze ieder een eigen dag hebben. Daarom dit weekend maar, haha! Heb je nog een nieuwe buikfoto gemaakt?

20. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Genieten jullie ook zo van het lekkere weer?

Jenna: Wat balen zeg van zo'n bericht, kan me voorstellen dat je even de balen hebt. Helemaal omdat je er nu even geen vat op hebt en het nog alle kanten op kan. Hopelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht en heb je binnenkort wat zekerheid.

Kipkip: Fijn dat je het lijstje aardig aan het afwerken en ik vind je traktatie wel creatief klinken hoor, leuk!!

Bibi: Wordt een leuk kamertje zo op de foto en plaatje te zien!!

Robertha: Misschien heel brutaal hoor en als je het niet wil begrijp ik het, maar ben wel benieuwd naar foto's van jouw kinderkamers en de stallen...

Kipkip en Robertha jullie maken het wel spannend hoor, het rommelt toch wel bij allebei als ik het zo begrijp. Ik vond 7-4-11 ook wel leuk klinken, maar dan klopt de theorie van de even dagen niet meer ;)
    Wat mij ook opviel is dat Kipkip, Jenna en ik rond de datum van de eerste bevallen...

Gisteren in de babykamer opgeruimd en schoongemaakt. Wat een zooi kan je al hebben zeg. Alle kleertjes uit gezocht en de kleine maatjes liggen gesorteerd in het ledikantje om te wassen in mijn verlof en dan heerlijk de kledingkast verder inruimen. Commode is bijna helemaal ingericht en het speelgoed is uitgezocht dus ik ben er ook bijna klaar voor wat het kamertje betrefd!!
    Maandag heerlijk een weekje op vakantie, hopelijk houdt dit weer aan!!

Deel Deze Pagina