Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik ga zo even bijlezen, maar eerst even het laatste nieuws:
    Ik kom net terug van de echo en alles is goed met Wuppie! :) (begint al wel weer wat boven het gemm te komen qua groei)
    En nu heb ik een brandende envelop in mn tas zitten. :D Gelukkig zijn de kids vanmiddag thuis, dus heb ik afleiding.
    Ik was vandaag bij een andere gyn en hij had het er nu al over dat als deze baby weer groot zou worden, om het dan eerder in te leiden; misschien al met 36/37 wk. Uit ervaring van vorige keer weet ik dat mijn "eigen" gyn daar niet zo'n voorstander van is, dus ik zorg dat ik op het laatst bij deze man mn afspraken inplan ;)

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    TF: wat goed dat ze alles helemaal onderzoeken, maar ook heel erg spannend natuurlijk.
    En het is alleen maar logisch dat je het soms even moeilijk hebt met je eigen zw-schap dat zal best even duren, maar als het je dwars blijft zitten wacht dan niet te lang om erover te praten met je familie; hoe moeilijk dit miss ook is.

kipkip: zelfs de bitter lemon heeft niet geholpen :$ Nou zeg. Het kuikentje zit gewoon te lekker bij jou denk ik.

robertha: hoe gaat het nu met jou en kleine Macy?

3. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Kipkip: Hun tweede kindje, wat nu ook wel heel veel troost geeft. Ze moeten door voor hun eerste kindje en hij sleept hun er ook echt doorheen!!
    Ja het is inderdaad wel spannender, heb het ook bij de vk verteld en gevraagd of ze mijn angsten serieus willen nemen en misschien ook iets sneller reageren bij angst of onzekerheid en dat gingen ze zeker doen.
    Deze week wil ik aan hun wijden en volgende week zal ik soms ook wat aandacht vragen voor mijn verhaal en gevoel als dat nodig is ;)

Heb je al ananashart geprobeerd, trappen lopen en een bepaalde thee die ook weeen op kan wekken :D
    Ben je het zat aan het worden of kan je er ook wel vrede mee hebben als de kleine nog even blijft zitten?

Twijfel: Ik ben ook super nieuwsgierig, zo snel mogelijk laten weten hoor, als je wil!! ik ben zo benieuwd naar het geslacht van dit kleintje helemaal omdat ze de vorige keer dachten te zien dat het een meisje zou zijn.
    Fijn dat alles goed was, gefeliciteerd met dit goede nieuws!! HIHI, das een goede gyn inderdaad op het eind maar naar hem gaan, zal niet verkeerd zijn als het inderdaad weer een flinke baby wordt.

Bedankt voor je lieve woorden. Ze vinden de uitslag nu ook nog niet interressant, ze zijn nu ook nog erg druk met van alles. Ze willen het wel graag weten, maar er is ook een kans dat ze niks vinden en ik hoop dat ze daar dan ook rust in kunnen vinden.

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    TF; nee hoor valt nu wel weer mee hoe zat ik het ben. Ik vind alleen de dagen dat het kippetje thuis is en ik een slechte nacht heb gehad heel vermoeiend. Maar morgen en overmorgen gaat ze naar het kdv, dan lang Paasweekend en ik was van plan om de dag na Pasen te bevallen :).
    Fijn dat hun eerste kindje nu zoveel troost geeft maar jee, wat moet dat toch moeilijk voor ze zijn. Probeer me enigszins een voorstelling erbij te maken maar dat is onmogelijk. Vergeet idd niet om over jouw eigen gevoelens te praten. Nogmaals sterkte.

Twijfel; wanneer ga je de enveloppe openmaken dan of twijfel (;)) je nog of je dit gaat doen?

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Twijfel; maak het niet zo spannend! :p Fijn dat alles goed is met de kleine! En als jij niet eerder ingeleid wil worden dan niet toch? Heb je de vorige keer zwaardere bevallingen gehad doordat de baby's zo groot waren? En zit er dan een risico aan? want als dat zo is dan zou ik er wel over nadenken om de kleine eerder te laten komen, maar je bent in elk geval nog altijd zelf de baas. ;)

@ TF; snap heel goed dat het voor jou heel dubbel is allemaal. Ik heb dat ook met mijn klasgenoot. Heb haar nu een aantal weken niet gezien door toetsweken enzo, maar ben heel benieuwd na de vakantie als ze mijn dikke buik ziet...Ik voel me daar ook ongemakkelijk bij terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Nogmaals sterkte en probeer van je eigen ukkie te blijven genieten...

@ allemaal; ik heb Pinkeltje een tijdje terug een berichtje gestuurd en kreeg vandaag antwoord. Ze vroeg me jullie allemaal op de hoogte te brengen dus bij deze: met de zwangerschap gaat gelukkig alles hartstikke goed, maar haar moeder heeft een hersenbloeding gehad en daar gaat het helemaal niet goed mee op het moment...Dus of ze deze zwangerschap nog op het forum komt weet ze niet. Ze hoopt in elk geval dat het met jullie allemaal goed gaat!

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Jeetje, ben al ff niet geweest en lees hele dubbele berichten.

Allereerst Robertha, gefeliciteerd met jullie dochter Macy! Mooie naam hoor! Ennuh... da's volgens mij wel een lekker dikkerdje (als ik het zo mag zeggen....) of niet? Flink gewicht bij die lengte. Ennuh... hier ook een mannetje die dat gewicht pas veel later had. Maar ja, die begon ook ruim 1kg lichter...
    Geniet van je mooie gezinnetje meid! Hopelijk gaat alles goed met jullie!!!

Tutti, jeetje wat een nieuws zeg. Wat heftig!! Je hoort zulke dingen maar weinig, maar wat rot dat het je zus heeft getroffen. Onvoorstelbaar, zoiets kun je je gewoon niet voorstellen. Heel veel kracht en sterkte gewenst voor natuurlijk je zus maar ook voor jullie als familie.

Ik ben inmiddels in NL aanbeland voor een paar dagen vakantie. Heb alweer aardig inkopen gedaan vandaag. Baby doet het momenteel niet zo heel goed. Qua eten dan. Laat sinds zondag de helft van z'n flessen staan. Zit even met m'n handen in het haar want ik weet niet wat ik er mee aanmoet. Verder is hij wel aardig vrolijk over het algemeen. En oogt hij wel helder enzo. Maar ja, tis toch niet normaal dat hij na ongeveer 100ml al genoeg heeft gehad... Hij begon halverwege vorige week net met doorslapen maar hij is nu door het weinige drinken dus weer compleet van de regel. Nou ja, we modderen dus nog wel weer even verder...

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Vervelend dat de kleine niet goed eet Fransa. Hopelijk kunnen jullie toch even een paar daagjes lekker bijkomen en van het prachtige weer genieten. :)

Hier zijn ze nu rolluiken aan het hangen bij de badkamer en de babykamer. :) Nu hopen dat de gordijntjes ook snel komen en dan 12 mei de meubeltjes. Krijg er wel heel veel zin in om alles te gaan inrichten hoor!

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
  9. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes, ben ik ook weer even!

Kipkip, als je vandaag zou bevallen is je kippetjes precies twee jaar en acht dagen oud! Zo oud was J precies toen Ja is geboren!! :D Wie weet!
    Hebben jullie het kippetje haar verjaardag goed gevierd?

TF, Je zus weet dus absoluut niet hoe het is kunnen gebeuren... Vervelend hé. Heeft ze eigenlijk al kinderen? Gaat het een beetje met jou nu, want zo'n slag krijgen tijdens je zwangerschap is niet gemakkelijk hé.
    Oh, lees net dat het het tweede kindjes is, die vraag is dus al beantwoord.

Twijfel, jij kan er wat van om het zo spannend mogelijk te maken! Ik krijg er zelf al kriebels van!!:cool: Open maken zou ik zo zeggen:D. Nee hoor, doe maar lekker op je gemakje! Wanneer ben je van plan het te ontdekken?

Robertha, hoe gaat het daar met je twee meisjes? Hoe neemt S de nieuwe situatie aan?

Pinkeltje, ook bij jou dubbel nieuws zo te horen... Goed dat je zwangerschap goed verloopt, maar wat een nieuws van je mama seg...:( Ik hoop dat het er toch een beetje goed mee gaat en wens jou en je familie in ieder geval heeeeeel veeel sterkte!

Fransa, leuk nog wat van je te horen, al horen we natuurlijk niet graag dat je mannetje niet zo goed eet... Maar als hij lekker vrolijk is enzo dan zal het misschien gewoon een fase zijn waarin hij wat minder eten nodig heeft. Hier met de bv weet ik eigelijk niet hoeveel ze drinkt, dus misschien zijn er ook wel dagen tussen dat ze veel minder drinkt. Maar als ze lekker blijven bijkomen en zich goed voelen is dat al veel hé! Wel jammer dat hij s nachts nu weer vaker komt...:( Dat is natuurlijk minder leuk als hij begon door te slapen...

Bibi, het schiet lekker op in je kamertje precies, leuk hé. en wat een mooi buikje heb je!! Geniet er maar lekker van, want ik mis de mijne toch nog wel een beetje hoor!

Hier, alles goed eigenlijk! Gisteren het spiraal laten plaatsen (wat klinkt dat gek op een zwangerschapspagina;)) Heb er eigenlijk geen pijn van gehad, de plaatsing was wat vervelend maar voor de rest voel ik er voorlopig niets van.
    Ons meisje doet het ook wel goed, want ze slaapt nu al drie nachten 8 à 9 uur door:$ dus ikke is blij...!!! Alleen wil ze door de dag niet slapen. Twee uurtjes op de ganse dag en dan is dat nog verdeeld in halve uurtjes... Maar ze zeurt niet echt veel en ziet er gelukkig uit, dus ze zal op het moment niet meer nodig hebben.
    Onze twee kapoenen zijn wel weeral allebei verkouden, dat houdt hier precies niet op, met de snotneuzen...

Zo ben blij dat ik nog eens de tijd heb gehad om ook op jullie te reageren, ipv die egoberichten!! Ga nu maar even in mijn kleren springen vooraleer ze wakker worden!

10. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; ik geniet er zeker van! Kan me heel goed indenken dat je je buik gaat missen als de kleine er is, dat zei mijn moeder ook al.
    Fijn dat het spiraaltje geen pijn doet. Ik zit zelf aan de nuvaring te denken voor straks als de kleine er is. Een vriendin van mij heeft die ook en die vindt het echt ideaal. Geen pil meer in elk geval, dat weet ik wel.
    De kindjes zijn inmiddels wel wakker zeker? Ga je nog iets leuks doen vandaag met dit mooie weer? Ik krijg zo een vriendin op de koffie en dan moet ik om 12:00 gaan werken. Gelukkig maar een half dagje en dan is het lang weekend!

11. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hey allemaal!

Ik kom gauw even een (korte) versie van de bevalling en Macy vertellen, voordat er wéér visite is of Macy honger krijgt;)

Maandag rommelde het dus door. Rond de middag weeen om de 8-9 minuten voor 45 sec. De vk kwam om 17.00 uur en toen had ik 2cm ontsluiting. Na 2,5 uur (20.00 uur) waren de weeen veel erger en al om de 4-5 minuten dus schoot goed op dachten we;). Maar helaas pas 3cm! Ik zag het echt niet meer zitten en wilde naar het zh voor pijnstilling. Maar de vk heeft me overtuigd om te wachten tot de 4 cm en misschien dat ze dan de vliezen kon breken. Dus weer onder de douche, en daarna in bed. Om 21.50 had ik 4 cm en de baarmoedermond was slap dus ging ze de vliezen breken. Om 22.00 kwam de volgende vk (aflossing) en waren mijn weeen ondertussen écht niet meer te houden! Net als je denkt dat het niet pijnlijker kan, kan dat dus wel:) Maar wat was het nou? Om 22.15 voelde ik al persdrang, om 22.20 persen en om 22.30 was Macy er! Dus van 6 naar 10cm ontsluiting binnen een half uur!:$ Ik wist niet wat me overkwam maar was blij dat de weeen meteen weer weg waren en Macy op mijn buik lag.
    Ze was dus 49cm en 4550gram. Idd en klein dikkertje (mag je best zeggen, maar niemand durft het:D) en een flinke bos met donkere haren, een beetje zoals Ja. De foto houden jullie nog even te goed...

Dat was dus mijn verhaal. Nu heb ik last van stuwing, maar gelukkig is de bv dus wel op gang want we moesten al bij gaan voeden, ze viel teveel af en was niet tevreden. Ze komt nog wel vaak voor voeding dus is het voor mij erg vermoeiend. Gelukkig hebben we een lieve familie en doet manlief zoveel mogelijk (want die werkt natuurlijk met dit weer ook nog gewoon door).
    Suzy (de grote zus) reageerde héél lief op Macy. Ze geeft de hele tijd lieve knuffels en kusjes, zoooooooo lief:):)! Ze is (nog) niet jaloers en wordt ook goed opgevangen door de oma's en door papa. Hopelijk blijft het zo goed gaan tussen de meiden;)
    De eerste dagen veel familie op viste gehad dus nu even rustig aan en tot rust komen. Wel jammer dat ik niet buiten kan genieten van het weer, maar er zullen nog wel dagen genoeg komen.

Even kort:
    Kipkip, Nog steeds niks? Dan kun je nog mooi even van het weer genieten dit weekend. En dan beloof je ons gewoon in de loop van de week goed nieuws;). Toch niet hetzelfde geslacht bij ons! Succes met de bevalling!
    Twijfel, fijn dat alles ok was! En, en, en?
    Bibi, mooi buikje!
    TF, :( vind het heel zielig. Heb kennissen die het ook meegemaakt hebben. Daar bleek het (ook) gewoon domme pech. Bij hun was het ook de 2e, waardoor je nog enigzins door moet gaan. Voel je niet schuldig, dat zouden hun ook niet willen. Ga er vanuit dat bij jou wel alles goed is en geniet van de kleine dingen/momenten. Sterkte!
    Fransa, hallo! (ipv Bonjour;)) zolang het mannetje verder tevreden is en wel steeds wat drinkt, kan het nog niet zoveel kwaad. Snap je ongerustheid wel. Geniet van je vakantie en familie!
    Jenna, Wat klinken die rusttijden héérlijk;). Die verkoudheid heerst hier ook een beetje, heel veel kids zijn verkouden.

Ik ga Macy weer gauw even voeden!

Ps. de namen mag nu iedereen wel weten omdat ik hééééél waarschijnlijk toch niet meer voor een derde kindje ga. Hoef ik er ook niet meer op te letten;)

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Robertha; wat leuk om wat van je te lezen! Idd, voor jullie weer een meid en wat leuk dat Suzy zo lief is voor Macy! Geniet ervan.

Pinkeltje; goed om te horen dat met de zwangerschap in ieder geval alles goed is. En heel veel sterkte met je moeder!

Bibi; wat een keurig buikje! En wat leuk dat jullie zo druk zijn met het kamertje, het kan maar klaar zijn.

Jenna; zo jij mag niet klagen over de nachten. Heerlijk, alleen nu de dagen nog. Maar aan de andere kant, als ze rustig en tevreden is mag ze best even wakker zijn, toch? Ik had ook het spiraaltje (na een bevalling is ook ideaal om te plaatsen, dan doen dat soort dingen idd geen pijn meer ;)) maar ik hoop dat jij iets minder lang ervan bloedt. Volgens mij heb ik een maand of 5 bloedingen gehad.

Fransa; lastig he als ze slecht drinken. Je kunt daar echt moedeloos van worden, wij hadden ook een moeilijke drinker (en nu nog een lastige eter). Bij kippetje is het echt een concentratieprobleem, zodra ze werd afgeleidt moest ze niet meer. Fijne vakantie in Ned.

Hier weinig nieuws, in afwachting van zeg maar. Kan niet echt mijn draai vinden in de tuin dus ben binnen maar een beetje aan het rommelen.

13. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi allemaal, sorry ik heb het heel druk op het moment enb het lukt me even niet om bij te lezen, maar ik wil jullie niet langer in spanning laten.
    We mogen op zoek gaan naar jurkjes en strikjes, want we krijgen een meid! :) :) :)

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    WOW!!! Wat ontzettend leuk voor jullie!

15. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    TWIJFEL!!!!!! Wat leuk voor jullie dat er na de jongens nu een meisje zit aan te komen!!! Nu maar het shirtje van kleine zus gaan shoppen! Proficiat meid!!

Robertha, wat leuk dat alles zo vlot verlopen is! En wat ging dat ineens wel heel erg snel vooruit zeg!! En zo te horen is Suzy wel een erg lieve grote zus! Houden zo.
    Die kleintjes kunnen wel heel vaak voor een voeding komen hé, vermoeiend hé meid, maar binnenkort zal het wel al stukken beter gaan!

Bibi, hier eindelijk eens een rustig dagje, heb drie drukke dagen achter de rug, dus ben blij dat ik even thuis ben met de ukjes. Lekker gras kunnen maaien, zodat de paashaas overmorgen de eitjes leuk kan verstoppen;). J gaat voor de eerste keer echt bewust kunnen zoeken, dus ik kijk enorm uit naar pasen!
    Werk ze meid! Of zit je dagje werken er ondertussen al op?

Kipkip, ze mag zeker lekker wakker zijn overdag zolang ze tevreden is! Dan kunnen we lekker spelen, want dan lacht ze enorm lief, heerlijk.
    Hopelijk horen we van jou ook leuk nieuws! We zijn allemaal heel benieuwd!

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Helaas :( gaat niet meer gebeuren vandaag...

Kippetje haar verjaardag hebben we rustig gehouden, wat familie over de vloer. Had geen zin om het groots te vieren. We geven zodirect een kraamborrel dus dan heeft zij ook nog een feestje (ze heeft toch nog niet door voor wie dat is;))

17. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    En gisteren geen speedbevalling meer gebeurd voor je kipkip?
    Ze snappen het hele verjaardag gedoe nog niet helemaal hé, volgend jaar zal dat een stuk beter gaan denk ik!
    Nog een vraagje voor je: had jij na het plaatsen van het spiraal onmiddellijk last van bloedingen of duurde dat een tijdje? Hier op het moment nog niets te bespeuren... Alleen gisteren wel veel slijm verloren... maar bloed niet voorlopig.

Bibi, met de nuvaring heb ik eigenlijk geen ervaring. Weet ook niet precies hoe dat werkt eigenlijk.

Hier weer een supernacht achter de rug! 22.00u lag ons meisje op bed en om half acht deze morgen had ze pas honger:$ Ik vraag méér van die nachten:D Nu ligt ze er zelfs terug in!! Ok ze slaapt overdag wel niet maar maakt het s nachts ruimschoots goed!

Ik kijk ook enorm uit naar Pasen eigenlijk, J kan nu voor het eerst bewust eitjes rapen, leuk gaat dat zijn! Gisteren hebben we de eitjes geverfd en bestempeld, en dat was ook een topper!
    Volgend weekend wordt het hier wel een drukte, dan is er de babyborrel en de doop! Moet nog een aantal dingen afwerken vooraleer het zover is!

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Jenna; nee, helaas geen speedbevalling, haha. Volgens mij kreeg ik zo goed als meteen een bloeding die, op een paar dagen na, een paar maanden aanhield. Kippetje gaat maandag ook eieren zoeken. Leuk he dat soort dingen, je kunt steeds meer dingen met ze ondernemen. Wat heerlijk zeg zo'n nacht! Hier korte nachten, kippetje wordt standaard om 5 uur wakker en daarna rond 6 uur en dan is ze ook echt klaarwakker! Ik zit al te denken om zo'n slaaptrainer/wekker te kopen maar vind ze een beetje prijzig als dan blijkt het niet te werken. Leuk hoor volgend weekend, hopelijk dan nog steeds mooi weer!

19. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Ik kwam even spieken of kipkip haar paaseitje heet "gevonden";) Maar helaas nog geen nieuws....

Iedereen een leuk Pasen? Het weer is in ieder geval super! Wij gaan morgen voor het eerst naar buiten met Macy. In de buurt is een boederij die mee doet aan de boerderijdagen dus daar gaan we even een kijkje nemen.
    Verder gaat het hier wel. De nachten zijn kort want macy komt nog gewoon om de 3 uur en wordt tussendoor ook wakker. Ze wil geen speen dus zuigt ze op je pink totdat ze weer in slaap is gevallen. Ach ja, ze is nog zo jong;) Ze doet het verder heel goed.

Twijfel, super leuk dat het een meisje is! Het is jullie zo gegund!

oh moet weer gaan voeden...t9ot gauw!

20. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Iedereen een leuke paasdag gehad? Hier wel in ieder geval! Morgen weer een drukke dag, maar het is wel leuk, dus dat maakt het wel goed!

Nog niets van kipkip? Spannend!
    Maar je hebt inderdaad wel drukke nachten seg! J is wel een heel goede slaper dan! Die leggen we er om acht uur, half negen erin en wordt pas rond acht uur s morgens terug wakker:). Als Ja het ook zo gaat doen, zal het binnen een jaartje super zijn. Deze nacht was weer goed, ze was er wel om vijf uur dus had ze toch weer een zes uurtjes tussen! Is netjes.

Robertha, morgen lekker naar de kinderboerderij! Genieten maar met dit mooie weer! En ik heb je foto's gezien!! Wel, jou paarden hebben in ieder geval geen klagen seg!!! Een superstal is dat wel hoor!!
    En ook de kinderkamer heb je prachtig ingericht! Je prinsesje zal tevreden zijn.
    En dat wakker worden s nacht had Ja ook. Dat is inmiddels wel over hier! Dus binnen een maandje of zo zal dat bij Macy ook wel over zijn hoor. Ze hebben nog totaal geen nacht en dag ritme hé als ze zo klein zijn.

Deel Deze Pagina