Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Sorry dames dat ik er zo weinig ben maar 2 kinderen heeft toch wat meer om het lijf dan ik me voor die tijd had beseft. Ik dacht dat de overgang van geen naar 1 kind het grootst was maar ik vind van 1 naar 2 kinderen heftiger. Het lijkt wel of ze het zo uitkienen dat er geen moment van rust is. Is de 1 wakker slaapt de ander, is de 1 net gestopt met huilen begint de ander. Ik loop op mijn tenen door het gebrek aan slaap en weet niet hoe ik het moet oplossen. Kippetje gaat al regelmatig naar opa en oma maar dan heeft zoonlief vaak zijn wakkere uurtjes en heb ik nog geen rust. Ik weet dat ik heel dankbaar moet zijn voor deze 2 gezonde en lieve kindjes maar momenteel zie ik het even niet en kijk uit naar het moment dat ik weer aan het werk mag. EINDE EGO KLAAGZANG

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    t Is niet gemakkelijk hé kipkip, maar als het een troost mag zijn, het gaat binnenkort echt wel beter gaan! Hier was het ook zo en je ziet door het bos de bomen niet meer! Maar na een tijdje heb je echt je ritme een beetje gevonden en lukt het allemaal weer beter!!! Even Doorzetten meid, en je mag er hier gerust over klagen, dan kan je even je frustratie kwijt!!

3. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Kom ook even kijken hoe het met de andere ladies is.
    Iedereen druk met de kleine of moe van de zwangerschap;)
    Gaat het slapen al beter kipkip?

Jenna, fijn om te lezen dat het nu weer beter gaat met J. Blijf het zielig vinden als ze ziek zijn. Als J zo langzaam aan het grote bed kan wennen, komt het vanzelf goed! Over een tijdje wil hij niet meer anders en is hij écht een grote vent (voor ons gevoel dan;))

Bibi, al aan het aftellen naar je verlof? Zo grappig om te lezen dat jij ook al vaak het kamertje in loopt. Das was ik niet de enige die dat graag deed. Nu voelt het al heel gewoon, hoewel ik nog steeds zwijmel en geniet als ik Macy wakker zie worden in haar bedje:)

4. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Sorry kipkip!! lees nu pas je berichtje...

Wat Jenna zegt klopt echt! Over een tijdje ben je niet anders gewend, maar dat neemt niet weg dat je je nu niet moe, vervelend en rot mag voelen. Mijn moeder zei altijd dat een 2e idd het zwaarst is en dat nr3 er vaak weer makkelijker is, maar zover laat ik het denk ik niet komen;)

Iedereen praat vaak alleen maar over de leuke dingen van een baby, maar er zitten echt minder leuke kanten aan. En door het slaapgebrek voel je jezelf al snel geïrriteerd en rot. Daar voel je je dan weer schuldig over omdat je inderdaad gezegend bent met 2 gezonde kinderen en je houd toch van ze. Praat het van je af, zodat andere mensen (in je omgeving) het ook weten en je eventueel kunnen helpen. Er zijn veel vrouwen die zich zo voelen en wij vinden het helemaal niet erg dat je het hier van je afschrijft!
    Succes, probeer toch van de kleine dingen te genieten en ik duim voor je dat het snel beter gaat!

5. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    even ego door hormonen;):
    Suzy heeft een foto van mij met mijn paardje (die 3 jaar geleden ingeslapen is en 14 jaar van mij gweest is) en ze zegt nu: "mama, paardje is lief" en geeft hem dan een kusje. De tranen schoten in mn ogen...

6. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Aaaah robertha, wat liefff!! Daar mag je best een traantje om weg pinken. ;)

@ Kipkip; een dikke knuffel! Niet dat je er veel aan hebt, maar meer kan ik niet voor je doen helaas. ;) Kan me best indenken dat het moeilijk is met twee kleine kids. Je moet toch weer helemaal opnieuw een ritme vinden met z'n allen en dat is even zoeken. Het komt heus allemaal goed meid!

@ jenna; ja, zie het al helemaal voor me dat ons spruitje daar straks ligt en dat ik dan 's ochtends binnen loop en m'n eigen kindje uit bed mag halen!! :D:D Lijkt me zo gezellig!

7. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Robertha: leuke, stoere naam voor het veulentje. Wt dapper dat je moeder weer wilt laten dekken. heb je al iemand die geinteresseerd is in Gangster? Leuk dat jij en Bibi zo dicht bij elkaar wonen.

Bibi: dat zijn van die heerlijke zwijmel-momenten he, als je 's morgens het kamertje binnen knut lopen.

Jena: wat sneu dat J zo'n koorts had Is het weer weg?

kipkip: geen sorry zeggen hoor voor hoe je je voelt. Het is beter om het te uiten dan op te kroppen, En die eerste weekjes zijn gewoon heel zwaar, maar zoals de anderen ook al zeggen, je vindt er echt een ritme in. tot die tijd "overleven" door te genieten van de kleine dingen en proberen geen schuldgevoel te hebben. liefs

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Redelijke nacht gehad, kippetje werd in ieder geval pas om 0645 uur wakker i.p.v. 4 uur.

Robertha; hier geen 3e hoor, ook al is dat dan weer makkelijker. Ik vind 2 meer dan genoeg;)

Twijfel; en jij hebt zodirect 4 kinderen. Maar goed, die gaan natuurlijk al naar school. Kun jij je zodirect tijdens schooltijd in ieder geval richten op jullie meisje.

Manlief is vandaag vrij, kippetje is even bij opa en oma en ik ga even boodschappen doen! Tja...waar je al niet blij van kunt worden :)

9. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Kipkip, gelukkig dat het wat beter gaat nu. Het is zo fijn om weer een beetje mobiel te zijn en het huis uit te kunnen. Daar kun je idd blij van worden:)

Twijfel, heb nog geen geïnteresseerde voor Gangster, maar heb hem dan ook nog niet te koop staan. Als hij iets voller en groter is, maak ik nieuwe foto's en zet ik hem op internet.

Hier vandaag op het buro geweest met Macy en ze was 55 cm en 5080gram! Sterk op mama's melk;) Gaat de goede kant op dus;)

10. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Bibi: Heerlijk he om dat kamertje in te gaan en te kijken naar de spulletjes en alvast weg te dromen naar de tijd die komen gaat!!

Kipkip: Kan me voorstellen dat het flink pittig is!! Fijn dat je er nu even uit kan. Wat boodschappen doen, al niet voor plezier kan geven he ;)
    Kan je man makkelijk vrij nemen?

Jenna: Hoe is het nu met J. heeft hij nog koorts?

Robertha: Stoere naam Gangster, gaat hij na het afspenen gelijk de verkoop in? Wanneer wil je de merrie weer laten dekken?
    Macy doet het goed zo te horen, heerlijk hoor!!
    Wat een heerlijk opmerking van Suzy, kan me voorstellen dat daar de tranen van in je ogen springen!!

Twijfel: Hoe is het nu met jouw glucose, wat gaan ze er verder aan doen? Heb je je mond nog kunnen houden tegen je zoons over het geslacht?

Vandaag onverwachtst op kraambezoek geweest bij mijn vriendin. Vorige keer toen ze was bevallen van haar eerste dochter had ze niks gezegd en onze afspraak gewoon door laten gaan en vandaag hadden we afgesproken en rijd ik de straat in hangt de vlag uit is haar 2de dochter geboren en had ze weer haar mond gehouden. Echt zo'n leuke verrassing en vond het ook wel een eer dat ik voor de tweede keer die kleine al zo snel heb mogen zien :D Moet zeggen dat het bij mij ook steeds meer gaat kriebelen. Ben zo goed als klaar met alles dus de kleine kan met een gerust hart komen nog even wachten tot vrijdag en dan mag het in het weekend los barsten wat mij betrefd ;)
    Straks fotoshoot bij mijn vriendin, is van het weekend niet door gegaan dus strakjes mijn dikke buik en J. op de gevoelige plaat vastleggen.
    Nu eerst even slapen, zolang het nog kan 's middags ga ik maar lekker naar bed, krachten sparen voor wat komen gaat.

Tot snel dames!!

11. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Tutti; wat een geweldige verrassing!! En zo toevallig dat je elke keer net komt als de beeb er is. Gezellig dat jullie kindjes samen opgroeien. Ik heb dat niet. De nichtjes van onze kleine zijn allemaal een stuk ouder en bij mijn broer komt er voorlopig nog geen. Mijn beste vriendin heeft twee stiefkids en haar vriend wil geen kinderen meer dus denk dat ons ukkie voorlopig alleen blijft. Maakt niet zo heel veel uit, maar het is wel een beetje jammer.
    Ben heel benieuwd wanneer jullie spruitje zich gaat aandienen!

@ Robertha; wat fijn dat Macy het zo goed doet! Lijkt me zo leuk als de borstvoeding goed gaat, ik hoop ook echt dat dat hier ook het geval zal zijn.

@ Kipkip; lekker kunnen shoppen? Ook al stelt het weinig voor, kan me best voorstellen dat het gewoon al heerlijk is omdat je even niks aan je hoofd hebt, even lekker alleen bent.

12. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ff ego; sorry
    Vandaag bij de gyn niet echt veel wijzer geworden. Tjonge wat werkt dat langzaam zeg in dit zkh :cool: Ik kreeg een verwijsbrief om een afspraak te maken bij een dietiste (dat was dus nog niet gedaan :(). Volgende week kan ik terecht (dat is 3 weken nadat ik het heb laten controleren!), dan moet ik nadat ik 1 week het dieet heb gevolgd een dagcurve maken (en nee ik krijg geen tester mee naar huis). De week erna moet ik op controle komen en krijg ik daar de uitslag van. Pardon! Dat is weer over 3 weken :x Nu snap ik dat ze zeggen dat een dieet geen zin meer heeft als je voorbij de 30 wk bent. Voordat alles geregeld en bekend is, ben je dan al lang en breed bevallen!
    Bij de 2e woonden we vlakbij BOZ en kreeg ik meteen alles mee naar huis zodat ik het iedere dag kon testen als ik wilde.
    Ik hou niet van die onzekerheid; het is al bijna een keer mis gegaan door die suiker en die ellende wil ik niet nog eens meemaken! Snappen ze dat nou echt niet, dat ik door dat niks weten veel onzekerder en gestressd wordt... :(

Wat wel positief was is dat de gyn bevestigd heeft dat Wuppie giets tekort komt als ik het benauwd heb, want eerlijk gezegd vond ik dat ook geen prettig idee. (Moest wel een beetje om mezelf lachen dat ik dat nog niet wist, terwijl het de 4e zw-schap is :D)

13. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    kipkip: ik kan me er ook erg op verheugen om overdag alleen met de kleine te zijn. Dat had ik met de jongste ook en het was echt heerlijk. Ik probeerde het steeds zo uit te kienen dat hij net gegeten had als de andere 2 thuis kwamen zodat ik dan echt even tijd voor hun had. Dat zal deze keer niet echt meevallen omdat de oudste 2 dan naar het voortgezet onderwijs gaan en dus iedereen andere tijden heeft.

TF: mijn kids weten nog steeds niet of ze een broertje of zusje krijgen. Ik heb zelfs iemand anders gevraagd om de eerste kleertjes te wassen, omdat het anders wel erg makkelijk zou zijn voor hun om te raden.
    Leuk, zo'n verrassing!
    Hoe gaat het eigenlijk met je zus?

14. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Oef heb net een onverklaarbare, verschrikkelijke huilbui achter de rug... :( Maar nu slaapt ons meisje gelukkig in...
    Met J is het ook weer beter, niets meer van koorts te bespeuren gelukkig!

Robertha, ik laat hem ook maar rustig wennen... Jammer alleen dat hij er niet in wil, zijn kamer staat nu gewoon boemvol! Kleerkast, boekenrek, groot bed, klein bed, en bureau... (Dat laatste wordt nog niet gebruikt hoor:D dient nu om toffe spullen op te instaleren!)
    Wat lief van Suzy om zoiets te zeggen!! Schatjes zijn het toch hé!
    en wat doet Macy het goed seg!!! Al 5080g!! Goed hoor!

Kipkip en robertha, jullie hebben hetzelfde idee als ik! Twee is genoeg:D. (Maar ik sluit het nog niet voor de volle 100% uit...) Maar voorlopig zeg ik ook, geen derde meer.

Kipkip, lekker geshopt meid. Op zo'n momenten ben je rap blij om eens uit huis te zijn hé.

TF, twee keer onverwacht babybezoek dus!! Wat een ongelooflijk toeval! Dat moet dan wel voorbestemd zijn.
    Nog even geduld en jij kan ook weer! Wie weet horen we vrijdag wel goed nieuws.
    En hoe is de shoot verlopen? Toffe foto's?

Twijfel, wat jammer dat je nu nog steeds niets weet! Hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt. Maar wel al goed om te weten dat je kleintje er niet onder lijdt hé
    Ah, iemand anders wast de kleertjes voor je! Slim, dat is iets waar wij niet aan moesten denken, met onze kleine ukjes. Maar die van jou zijn al oud genoeg om daar conclusies uit te trekken hé:D. Hopelijk blijft het een verrassing totdat je kleine meid zich aanbiedt!

Zo ons meisje is blijkbaar toch wel goed in slaap gevallen gelukkig, een mens vraagt zich af wat er soms in dat kleine hoofdje omgaat hé! Zo nu maar even iets proberen doen hier, zolang ze allebei slapen (want samen slapen gebeurd niet zo vaak... ze mochten wel afspraken gemaakt hebben wie wanneer slaapt:))

15. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    even gauw want de visite rijdt de oprit al op;)

Macy had 2 nachten "doorgeslapen". Ze kreeg dan om 23.00 uur de laatste voeding en kwam dan tussen half 6 en 6 uur weer. Maar helaas was het vanacht om 3 uur ook weer "drinktijd". Hopelijk doet ze het snel vaker weer:)

Liefs

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Robertha; wat een vroege vogels zeg die visite! Jammer dat Macy afgelopen nacht niet heeft doorgeslapen maar ze is evengoed snel met doorslapen. Hoop dat ons zoontje dat ook gaat doen :)

Jenna; jammer dat hij nog niet zijn bedje in wil. Kippetje heeft destijds ook even moeten wennen maar opeens wilde ze er wel in.

Zoonlief is maandag gewogen door het cb en hij was al 4600 gram dus dat gaat hard! Volgende afspraak is op het cb samen met het kippetje. Ben ook heel erg benieuwd of zij eindelijk wat is aangekomen. Anders duurt het niet lang voor hij haar inhaalt.

17. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Robertha, wat leuk voor je, dan heb je zelf waarschijnlijk ook twee lekkere nachten achter de rug! Nog van dat hé!!

kipkip, jou jongen doet het ook supergoed zo te horen!! Ik hoop dat J idd snel gewoon is, want zijn kamer staat echt wel vol nu...

18. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ jenna; nog een beetje last van je hormonen? ;) En misschien ook wel van slaapgebrek. Een keer lekker huilen kan zo enorm opluchten. Hopelijk voel je je nu weer helemaal happy. :)

@ Robertha; ben benieuwd of jullie meisie weer door slaapt vannacht, succes!

@ Kipkip; wat fijn dat jullie mannetje het zo goed doet! Lijkt me toch wel erg fijn om te horen bij iedere controle, weet je in elk geval dat jullie goed bezig zijn. :)

@ Twijfel; tja, hoe vaak je ook zwanger bent, je blijft toch zorgen houden en hebt af en toe bevestiging nodig hè, ik denk dat dat heel normaal is hoor. ;) Maar maak je dus niet te druk want dat is niet goed voor beebje en vooralsnog doen jullie het prima saampjes!

19. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    :DBibi, dank je voor de troostende woorden, maar het was Ja die een huilbui had in de week...:D Toch bedankt hoor!!!

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Jenna; ik moest ook even twee keer lezen, ik dacht in eerste instantie ook dat het om jou ging :)

Zo hier een heerlijke nacht achter de rug in bed. Manlief op de bank beneden en heeft de voedingen gedaan, ondanks dat hij vandaag moest werken. Lekker hoor, 7 uur achter elkaar geslapen en vanochtend nog een uurtje. Na een enorme huilbui gister (idd door hormonen en slaapgebrek) heeft hij bedacht dat ik het weekend maar eens lekker eruit moet gaan zonder kids. En dat lijkt mij een enorm goed idee, het 24/7 zorgen benauwd mij erg en merk dat ik geen leuker mens daarvan wordt. Nu alleen nog even bedenken wat ik voor leuks ga doen.

Deel Deze Pagina