Hey, Zag vanochtend dat ik 2 smsjes had gekregen van een tante. Mn moeder heeft weer en nachtje in het ziekenhuis moeten blijven Vorig jaar ook al een keer rond deze tijd. Volgens mij had ze het benauwd en druk op de borst, maar lijkt het weer mee te vallen. Ik zal het zo gaan horen....
Oh, Robertha, bij jou dus ook niet zo'n goed nieuws! Hopelijk gaat het niet zo slecht en is ze gauw weer thuis! Veel sterkte meid!
Het lijkt vooralsnog mee te vallen, maar er was wel iets te zien. Daarom houden ze haar nog even, zodat ze haar helemaal kunnen bekijken. Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat ze nu daar is en het helemaal uitgezocht wordt. Als er dan iets uitkomt, kan ze daaraan geholpen worden. Ik maak me dus nog niet ongerust en wacht het nog even af. Kei lief dat jullie zo meeleven!! Ik hou jullie op de hoogte! Liefs
Robertha, das even schrikken. Gelukkig lijkt het mee te vallen. Veel sterkte hopelijk mag ze snel naar huis, goed gekeurd en wel!!
@ Robertha; hoe is het nu met je moeder? Altijd schrikken zo'n bericht...Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat het allemaal meevalt. Sterkte! @ Guusje; via deze weg nogmaals sterkte meid...*dikke knuffel*
Bedankt TF! Hoe gaat het nu met jou? Voel je je nog goed of valt het een beetje tegen? Ben benieuwd of het strippen effect heeft! Mn moeder wordt vandaag of morgen gekatheteriseerd om te kijken of er ergens vernauwingen of zo zitten. Dat vinden we wel fijn, omdat ze dan geholpen kan worden of we kunnen dat uitsluiten. Ze voelt zich verder wel ok en heeft geen pijn of zo. Ik vind het allemaal wel spannend, maar ben er ook wel blij mee.
Kipkip, bij jou is de overgang naar het grote bed dus heel vlot verlopen. Hier heb ik even een staakt het vuren ingelast... Omdat hij sinds maandag thuis geen pamper meer aan heeft en dus goed moet voelen wanneer hij op het potje moet gaan heb ik beslist het bed even achterwege te laten. Ze kunnen ook niet alles tegelijk leren hé! Maar ik hoop binnenkort op een evenvlot scenario als bij jullie Je hebt dus lekker een dagje rust gehad in het weekend, lekker hé TF, bij jou ging het dus ook supervlot met de overschakeling! Heerlijk, hier nog een beetje afwachten... Bij kipkip staat waarom! Ja in de tuin werken vinden we hier ook heerlijk, J kan me echt al helpen met de poeloenen (bloemen) water geven enzo! Hij kan daar net zo van genieten als ik! NU NOG... Binnen een paar jaar zegt hij misschien: 'doe het maar zelf!' Wat goed dat ze je zo gerust gesteld hebben! Dus wie weet krijgen we snel goed nieuws!! Bibi, leuk hé die kleine tuinspullen!! Jaja binnen twee jaar loopt er bij jou ook een kindje in de tuin die je daar leuk mee kan helpen! De vermoeidheid kan nu wel heel normaal zijn hoor! Je bent ook al aan je derde en laatste trimester bezig hé! (Niet te geloven hoe snel het allemaal gaat hé!) En die hormonale emobuien, tja niet leuk hé, maar eens lekker huilen kan dan wonderen doen! Robertha, goed te horen dat het niet heel erg ernstig is met je mama! Maar ze zijn op zo'n moment goed af in een zh hé. Dan hebben ze de beste zorgen dichtbij! Hier alles ok hoor. J is naar de onthaalmoeder vandaag, maar ons meisje krijgt honger, dus moet jullie even gaan laten. Dag!
Wat een heerlijke dag! Mn moeder mag waarschijnlijk naar huis want ze hebben niks gevonden. Ze krijgt dan medicijnen om haar bloeddruk stabiel te houden en hopelijk krijgt ze het dan nooit meer. Macy heeft weer doorgeslapen!!!! Ze werd pas om 5 over half 7 wakker! Ben meteen een stuk vrolijker Jenna, hier ook zo'n kindje die heel graag buiten is. Nu we een stuk afgezet hebben, hoef ik niet de hele tijd mee buiten te blijven, dus is Suzy nu veel buiten te vinden. Behalve vandaag denk ik, want hier regent het al Hoe gaat het verder met iedereen? Nog nieuwtjes of afspraken? Liefs
@ Robertha; wat een goed nieuws!! Hopelijk is je moeder snel thuis. Ga je haar ophalen? @ Jenna; ja, het gaat echt zó snel! Zit net de tekst onder mijn banner te lezen; de meeste baby's liggen al met het hoofd naar beneden. Nu komt het echt dichtbij! Kijk er zo naar uit om ons kindje eindelijk te kunnen zien en knuffelen...
Jenna; wat goed zeg zonder luier! Hier was enige interesse in het zindelijk worden begin van het jaar maar dat was echt maar een paar weken. Daarna taalde ze er niet meer na...waarschijnlijk werd toen iets anders interessanter. En idd ze kunnen niet alles tegelijk. Zo wil ik haar ook van haar speen af hebben maar lijkt me met het oog op de komst van haar broertje nu ook niet zo'n goed tijdstip om het te proberen. Robertha; wat fijn dat het weer beter gaat met je moeder.En wat zeg dat doorslapen....lijkt me ook wel wat . Hier nog 7 voedingen. TF; hoe is het met jou? Al een beetje nerveus aan het worden? Bibi; lekker je rust pakken nu het nog kan. Hier gaat het weer even wat minder de afgelopen dagen. Ik vermoed dat ons zoontje verborgen reflux heeft. Ben gister begonnen met het toevoegen van JBPM aan zijn flesjes dus hoop wat verbetering te zien. En ik ga zodirect met hem naar de chiropractor.
Sorry meiden ben er niet zo veel geweest afgelopen week, maar we hebben een erg drukke week achter de rug. Eerst maar ff ego: afgelopen dinsdag naar de dietiste geweest. Een voorbeeld dagmenu en een koolhydraten lijst meegekregen. Eerlijk gezegd valt het me best mee. Al blijf ik ervan balen dat ik geen meet stetje krijg. Onze verzekering vergoedt het pas als het zo ernstig is dat je insuline moet gaan spuiten. Op het moment vreselijk last van mn hooikoorts, maar gelukkig krijg ik vanmiddag extra medicijnen. Ha heeft er nog wel bij gezged dat ik het liever niet moet gebruiken, maar dat ik op deze manier ook niet kan functioneren. (Ik word soms wakker van de benauwdheid en kan overdag amper uit mn ogen kijken) Jenna: is je tuin mooi geworden? Heerlijk om samen met je kids buiten beig te zijn. Hier vinden ze het nog steeds erg leuk. Robertha: deze zw-schap is idd weer anders dan de andere. Het is iig makkelijker; ik heb minder pijn en heb meer energie (ondanks de hooikoorts). Ook zat bij de 3e de placenta voor, dus voelde ik bijna niets en nu gelukkig wel. Dus ik geniet volop. Het is wel een klein eigenwijsje want niemand anders mag voelen... Hopelijk is je merrie weer bevrucht en heb je volgend jaar weer zo'n mooi veulen. Vind je het niet moeilijk als Gangster zo ver weg gaat? TF: wauw, wat heb jij een meelevende vk; heerlijk iemand die zo meedenkt. Het gaat nu sowieso al erg opschieten he; spannend hoor. Bibi: hormonen kunnen echt van die rare dingen met je doen he. Hier thuis hebben ze al de bijnaam hormonsters gekregen; kun je nagaan hoe ik af en toe niet mezelf ben. Guusje: he nee. Wat erg voor jullie. Heel veel sterkte meid. kipkip: hopelijk heeft je haantje snel geen last meer van reflux. Heb je zn bedje al een beetje schuin gezet?
@ Twijfel; ow gelukkig ben ik niet de enige dus! Heb van vriendlief de bijnaam 'hormoontje' gekregen. Ach ja, het is niet anders. En die mannen mogen ook best weleens wat nadelen van de zwangerschap ondervinden, toch? Vervelend dat je zo'n last hebt van je hooikoorts. Lijkt me erg lastig. @ Kipkip; vervelend dat het niet zo lekker gaat meid. Ben je bij de ha geweest voor de reflux? Kindjes van een collega van mij hadden het ook allebei en dat is geen pretje. Succes bij de chiropractor, hopelijk heeft jullie mannetje er baat bij!
Bibi, hoera, 30weken!!! Weer een mijlpijl bereikt! Kan me voorstellen dat het allemaal dichtbij komt nu. Ik ga mn moeder niet halen, dat doet mn zus. Maar ga er vanmiddag natuurlijk wel even heen. En hier ook nog steeds wat "last" van hormonen Kipkip, hier ook nog steeds 7 voedingen, maar dan overdag. Gister bijvoorbeeld het volgende schema: 6u - half 10 - half 1 - half 4 - half 7 - kwart voor 9 - 11u Er zit dus steeds maar max 3 uur tussen en dan heeft ze weer honger. En 's avonds laat ik haar wat eerder drinken zodat het niet te laat wordt. En ze doet het echt niet elke nacht zo goed dus daarom ben ik zo blij als ze het wel doet. Komt bij jullie ook vast binnenkort! Ik hoop voor je dat de JBPM helpt. Waarom ga je precies naar de chiropractor? Voor de reflux? Twijfel, haha, geniet maar van dat eigenwijsje inderdaad! Zo leuk dat het nu nog even echt van "jou" is en niemand anders mag voelen. Straks moet je de beeb toch al delen met de rest Wel vervelend dat je zoveel last hebt van je hooikoorts. Heb je dat vaker gehad? Gangster is nog niet verkocht, dus misschien blijft hij wel gewoon in NL. Maar moeite heb ik er niet echt mee, omdat hij dan bij mensen komt waarbij hij een goede kans in de sport krijgt. Heb ondertussen zoveel paarden gehad, dat het nu: uit het oog, uit het hart is. Je denkt wel aan ze, maar daar blijft het bij. En als je hoort dat ze het goed doen, dan is dat alleen maar leuk. Ik geniet gewoon van mijn paardje (Palermo) en zij mag natuurlijk we héél lang bij mij blijven
Hoera, weer door kunnen slapen!! Macy werd pas om kwart voor 7 wakker! Als je die gebroken nachten hebt gehad, waardeer je een nachtje slapen pas goed Hoe is het met iedereen? Nog plannen voor t weekend/ Wij gaan misschien morgen met de trein ergens heen, omdat Suzy dol is op treinen. Zo leuk! Veel plezier iedereen! Liefs Ps. TF gaat het nog? Ben je stiekem al bevallen?
Dag dames, daar ben ik weer eens. Heb nog niet bijgelezen van de afgelopen twee maanden, daar ga ik snel weer eens tijd voor maken. Spannende weken gehad, zowel met mijn zwangerschap als met mijn moeder (ik heb begrepen dat Bibi al kort had toegelicht dat zij een herseninfarct heeft gehad op 11 april jl). Wat betreft mijn moeder: na 7 weken ziekenhuis, waarvan de eerste twee heel erg spannend omdat zowel haar hart als haar hersenen beschadigd zijn, is zij nu eindelijk overgeplaatst naar een revalidatiecentrum, en gaat alles boven verwachting goed. Haar rechterbeen functioneert bijna normaal, haar rechterarm kan ze sinds vorige week zelfs haar vingers iets bewegen, alleen het praten lukt nog niet, maar ook daar hebben we goede hoop. Gelukkig is ze helemaal helder, en ook haar karakter is niet aangetast door het infarct, ze is dus nog steeds "mijn moeder" zoals ik haar ken. Wat betreft zwangerschap: het plekje op de lever wat ze bij 20 en 22 weken zagen, zit er nog steeds, en over de oorzaak weten ze niets te zeggen. Wel is het zeker dat het geen infectieziekte betreft, want ik ben ondertussen getest op alles wat er bestaat. Nu moet hij dus na de geboorte naar een kinderarts om zelf een echo te krijgen. Maar ons ventje groeit en beweegt goed (wat leuk een echo met 32 weken, je ziet echt "babygedrag"! In zijn oogjes wrijven enzo...), dus we hebben geen reden om ons druk te maken, ook is het plekje in de afgelopen 10 weken slechts 1 mm gegroeid, dus t.o.v. de groei van de baby eigenlijk stabiel gebleven. Wel tijdens en na de opname van mijn moeder weer bloedingen gehad, maar die zijn nu gelukkig ook weer over. Ik moet en ik zal dus nu deze laatste weekjes optimaal gaan genieten van mijn zwangerschap, ik heb nog wat geniet-werk in te halen, dacht ik zo... Ik heb in mijn fotoalbums wat buikfoto's en foto's van het kamertje(-in-aanmaak) geplaatst, en ben vanaf nu dus weer lekker terug op het forum, al zal het niet dagelijks zijn. Ik hoop dat jullie zwangerschappen/baby's/zwanger-worden-pogingen allemaal goed gaan, en ik ga lekker al jullie avonturen bijlezen!
Robertha: Het gaat redelijk. Vandaag veel harde buiken en last van mijn onderrug, maar zet niet door. Kleine wordt er erg druk van, wat wel wat spanningen geeft bij mij helaas... Probeer realistisch te blijven. Wat een goed nieuws van je moeder!! Is ze thuis? Wat heerlijk dat Macy al zo doorlsaapt zeg, ben jaloers J. sliep pas na 6 maanden ofzo door, dus houdt mijn hart vast Weet je al wat je morgen gaat doen? Jenna: Groot gelijk dat je het grote bed even laat rusten, zindelijk worden is ook al een hele stap alles tegelijk kan misschien onrust geven en dat niks gaat lukken. Heerlijk he als je kind zo kan genieten als hij mag helpen!! Kipkip: Nee nerveus niet, heb er wel zin in. Ben die nesteldrang zat, elke keer heb ik weer puntjes om te doen en moet heel mijn huis tip top zijn Dat zou vervelend zijn als je mannetje reflus heeft. Merk je al iets van de JBPM? Twijfel: Fijn dat het meeviel bij de dietiste. Balen van je hooikoorts, wel fijn dat je medicijnen hebt, misschien kan het tijdelijk even wat verlichting geven en heb je het niet te lang nodig. Zeker een fijne vk ze kwam er eigenlijk zelf mee... Pinkeltje: Wat leuk om weer wat van je te lezen. Wat fijn dat het met je moeder de goede kant op gaat, dat moet een spannende tijd geweest zijn. Met de zwangerschap gaat ook alles goed begrijp ik. Jammer dat ze nog niet hebben kunnen achterhalen waar dat plekje op zijn lever van is, maar gelukkig houden ze het goed in de gaten zo te lezen. Ik hoop voor je dat je nu echt mag gaan genieten, het is je wel gegund na alle spanningen!!!
Bibi: mee eens hoor, niet alleen vrouwen hoeven de ongemakken van het zwanger zijn te ervaren robertha: hoe gaat het met je moeder? ze is zeker wel blij om weer thuis te zijn. Wat heerlijk dat je alweer door kon slapen. Ik zie het idd ook zo hoor, dat de kleine nu nog even alleen van mij is; vind het wel grappig dat ze nog even niets van haar broers of papa wil weten. Pinkeltje: allemaal goed nieuws op het moment dus. Jeetje wat hebben jullie heftige tijden achter de rug zeg. Nu moet het maar eens afgelopen zijn, zodat je nog even volop van je zw-schap kunt gaan genieten. Leuke foto's hoor. Kamertje ziet er erg fris en licht uit. TF: kan me voorstellen dat het toch weer even spanningen oproept. Als het teveel wordt, meteen aan de bel trekken he bij je vk, zoals ze gezegd heeft. Nog een paar weekjes en dan kun je je kleintje lekker knuffelen. Ff ego (weer): Sinds gistermiddag heb ik het ineens "op mn heupen" . We waren lopend naar de winkels gegaan (helemaal niet zo ver weg) en op de terugweg, voelde ik dat ik eigenlijk niet meer verder moest, maar ja ik kan maar moeilijk halverwege stoppen en bij iemand anders op de bank gaan hangen . Thuis meteen op de bank gaan liggen, maar het ging niet meer weg. Echt stekende pijn in mn rug, mn buik en heupen en een paar pijnlijke harde buiken achter elkaar. Terwijl ik echt niet veel gedaan heb gisteren. Vanmorgen dacht ik dat het weer over was, maar ik merk dat ik niet teveel moet doen. Ik kan zelfs mn tas niet dragen zonder dat het pijn doet . Hopelijk helpt het als ik een paar dagen rustig aan doe... Nou ja, gelukkig helpt het dieet wel tegen de suiker . Ik heb een metertje geleend en ik zit nu steeds keurig tussen de 5 en 7. Hoera! Als het zo blijft, vind ik het prima.