Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hey Pinkeltje!! Wat leuk dat je er weer bent! Het zit jullie ook allemaal niet mee. Zo te lezen gaat het nu de goede kant op, gelukkig!! Wat kunnen die moeders van ons toch uitspoken. Ben blij voor je dat het nu een stuk beter gaat met haar. Een moeder is toch heel speciaal voor en vrouw (nog meer tijdens een zwangerschap, vind ik) Voel je je verder goed?

TF, hoe gaat het??? Beetje rust genomen zodat het gerommel weer afneemt? Geniet nu nog heel hard van elk momentje rust die je kunt nemen, straks is het druk genoeg;)
    Mn moeder is ondertussen thuis gekomen met een hoop medicijnen. Ze voelt zich goed dus hopelijk gaat het hier ook weer de goede kant op. Macy slaapt nog steeds door dus ik=blij:D. Gisteren zijn we niet meer in de trein geweest, omdat er bussen ingezet waren tussen den bosch en utrecht (en we moesten naar houten). Volgende keer beter!

Twijfel, wat fijn dat je suiker nu goed is!:) Wel handig dat je zo'n apparaatje hebt kunnen lenen, want dan ben je er toch meer gerust op. En je moet echt rustiger aan doen!! Die harde buiken zijn er niet voor niks, laat je lekker verwennen door je familie en vrienden. Als de beeb er is, krijg je het druk genoeg;). Met mn moeder gaat het dus weer een stuk beter. Ze moet zich nog een paar dagen rustig houden, maar ze voelt zich goed.

Hier alweer door kunnen slapen, dus begin er stiekem op te hopen dat het zo blijft. Ik probeer dus ook zoveel mogelijk hetzelfde ritme en voedingen te houden;) en dan maar hopen dat het helpt:D
    Nu naar een vriendin om gezellig bij te kletsen. A.s. zondag hebben we het kraamfeest van Macy dus hoef me niet te vervelen de komende week!

2. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Twijfel: Ja zal ik zeker doen!!
    Balen zeg dat je lichaam zo reageerd op inspanning. Misschien is het tijdelijk, even pas op de plaats en laat je even lekker verwennen door je mannen ;)
    Fijn dat het dieet helpt en dat je een metertje hebt zodat je het in de gaten kan houden!!

Robertha: Jammer dat de trein niet door kon gaan gisteren. Gelukkig vandaag weer leuke dingen op het programma!!
    Leuk zondag het kraamfeest, moet je nog veel doen? Doe je het thuis? Wat heerlijk dat Macy doorslaapt!!
    Wat fijn dat je moeder thuis is, hopelijk knapt ze snel verder op en mag ze over een tijdje de medicatie gaan afbouwen!!

@hier: Net gestript, baarmoedermond al iets verweekt en 1cm ontsluiting dus het lukte gelukkig wel nu afwachten. Woensdag komen ze weer strippen als er niks gebeurd. Ik houd jullie op de hoogte!!

3. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Tutti; ow, wat spannend!! Ik hoop voor je dat het snel doorzet meis, succes!!

@ Pinkeltje; wat fijn dat je er weer bent! :) Goed om te horen dat het met je moeder weer beter gaat en dat jullie kleine mannetje zo goed groeit. Ik gun het je echt dat je de laatste maandjes nu eens echt ongestoord van je zwangerschap kunt genieten! Wat gaat het allemaal snel hè? Ben heel benieuwd wanneer onze beebjes zich zullen aandienen...:)

@ Robertha; ow wat luxe dat je al een paar nachtjes lekker door hebt kunnen slapen! Voed jij op afroep, of niet? Heb nu een babytje op het werk van bijna 4 maanden wat nog steeds op afroep wordt gevoed. Niet erg handig voor op een kdv, maar ik vind het ook zo vreemd om steeds als ie huilt maar te gaan voeden. Op die leeftijd kan er toch wel een ritme in komen dacht ik eigenlijk.

@ Twijfel; het is vervelend voor jou, maar ik ben wel blij om te horen dat ik niet de enige ben die niet veel meer kan. :p Ik vind het zo'n rare gewaar wording dat zelfs een stukje lopen al teveel is. Donderdag gaan we naar de Efteling. Heb gelukkig kaartjes voor de helft van de prijs want ik denk dat we zo weer thuis zullen zijn. ;)

@ hier; alles ok. :) Zometeen gezellig met mijn mams op de koffie bij een collega van haar. Dat was mijn mentor toen ik bij mams op school stage liep. ;) En daarna naar de vk. Ben heel benieuwd hoe beebje ligt en wat ze nog meer te vertellen heeft. Ze zal toch wel een keer de bevalling met me gaan doorspreken lijkt me. :(

4. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Bibi, waw de dertig weken gepasseerd!!! De laatste loodjes dus...

Kipkip, gaat het ondertussen al wat beter met je jongen?

Twijfel, wat vervelend van de hooikoorts! Hopelijk gaat het met de medicijnen toch wel wat beter, want geen lucht krijgen is inderdaad erg benauwend...
    Hier nog goed gewerkt in de tuin ja, samen met J. Geen grote werken, gewoon wekelijks onderhoud... Maar het zegt weer zoveel meer als het pas gebeurt is!
    Is het nu al beter met je heupen? en goed dat je een metertje hebt kunnen lenen, weet je toch waar je aan toe bent hé!

Robertha, wat goed dat je de paardjes zo weg kan doen! Je kan ze toch niet allemaal houden hé. Ik zou het absoluut niet kunne...:) Als er kleine kuikentjes van de eenden in de wei zouden zijn, kan ik ze nog niet weg doen... En nu is mijn eend aan het broeden op 2 eitjes, dus wie weet hebben we binnen een week of twee, drie wel twee nieuwtjes in onze wei lopen!
    Met je moeder gaat het dus ook weer goed gelukkig, houden zo!
    Jou meisje slaapt ook al goed door seg!! Leuk hé! Ja slaapt nu ook al een paar dagen van 10 tot ongeveer 7! dus ik hoop ook op meer van dat!:D

Pinkeltje, wat leuk van je te horen!!! En goed nieuws over je moeder dus, het gaat toch al de goede kant op, dat is belangrijk!!
    De zw gaat dus ook redelijk goed zo te horen. Wat sneu voor je dat ze niet weten hoe dat plekje daar komt, maar hopelijk verandert dat na de geboorte. We zullen duimen dat het niets ernstigs is!!

TF, hoe is het ermee ondertussen, al bezig??;)
    Wat spannend, het strippen. (Klinkt misschien stom, maar wat doen ze dan precies? Ik weet dat ze de bevalling opwekken, maar kan niet echt juist zeggen hoe ze tewerk gaan bij het strippen...:))

5. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Bibi: Ze vertelde mij rond de 35-36 weken pas over de bevalling. Ze plannen dan een wat langere afspraak in, dus denk dat je nog even moet wachten ;)

Jenna: Bij strippen moet je dus wat ontsluiting hebben, anders kunnen ze er niet bij. Ze halen de vruchtzak bij de baarmoedermond van je baarmoeder af die 2 zitten verkleefd. Daardoor komt er een hormoon vrij wat de bevalling in gang kan zetten...

Maarre helaas werkt het nog niet bij mij. Wel wat regelmatige krampen gehad, maar daar blijft het tot nu toe bij... Net even gelegen en geslapen, maar het voelt weer helemaal rustig. Probeer me niet te veel te focussen, want ben bang dat ik mezelf van alles laat voelen :D

6. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Jenna; ja, het schiet echt al op. :) Ben ook echt aan het aftellen.

@ Tutti; jammer dat de bevalling nog niet op gang komt meid. Maar het kan zomaar veranderen, wie weet. ;)
    De vk had een bevalling dus spreekuur is verzet naar woensdag. Moet dus sowieso nog twee daagjes geduld hebben. ;)

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Bibi, hier vertelde de gyn me ook pas rond 36 weken over de bevalling. Maar als je het woensdag vraagt zal ze toch wel op je vragen gaan antwoorden normaal gezien hé.

TF, Ah zo, ik wist niet precies hoe het in zijn werk ging, nu dus wel, mercikes!! Wel jammer dat het nog geen effect heeft... Misschien dat het gewoon traag op gang komt;)... En dan krijgen we morgen misschien goed nieuws!!!

8. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Bibi: Tot hoeveel weken werk jij door? Ja het gaat echt opschieten nu ook voor jouw. Heerlijk hoor, ben benieuwd naar het geslacht van de kleine :D

Jenna: Helaas nog steeds geen babynieuws ;) Ik wist ook niet wat het was, kende het woord en daar hield het bij op. Weet het nu ook omdat ik vroeg wat het was gezien het bij mij ging gebeuren. Sommige woorden ken je van horen of lezen, maar wat het nou exact is is dan de vraag he, hihi...

Kipkip: Hoe is het met je mannetje?

Robertha: Hoe gaat het bij jouw? Gangster lekker met mams in de wei aan het spelen?

9. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    robertha: alvast veel plezier komend weekend. Doen jullie alles zelf of heb je het uitbesteedt?

TF: jammer dat het strippen niet meteen heeft gewerkt; wie weet volgende keer. Als je bevalling dan nog niet begint gaan ze dan actief opwekken (met infuus) of nog niet?

Bibi: kan me voorstellen dat je inmiddels al wat vragen hebt over je bevalling; gewoon stellen dan weet je vk meteen dat het je bezig houdt en krijg je miss volgende keer al een uitgebreidere afspraak.
    Hoe was de kofiie-visite?

Jenna: o, schattig kleine eendjes in de wei.
    Met mij gaat het weer een stuk beter; ik heb eigenlijk geen pijn meer, maar ik blijf op mn hoede en plan bewust rust-momenten in.

Pinkeltje: hoe gaat het met jou? Kun je al een beetje gaan genieten?

10. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Tutti; alles nog rustig meid?
    Ik ben ook echt heel benieuwd naar het geslacht ja, word met de dag nieuwsgieriger. :D Ik werk door t/m de 34 weken dus nog maar 4 weekjes! :D Heb volgende week donderdag al een afscheidsavondje met mijn collega's en dan de 23ste mijn laatste dag. Ze hebben een feestje georganiseerd met alle kindjes, echt heel leuk. Moest een verrassing blijven, maar ik heb per ongeluk een briefje gevonden. :) :D

@ Twijfel; de visite was gezellig hoor. We raken nooit uitgepraat. ;)
    Hoe is het met jou?

11. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    TF, kom eens even kijken of er nog geen nieuws was...
    Ben blij dat ik niet de enige ben die niet wist hoe het in elkaar zat...:);). Ik wist inderdaad ook waar het voor diende en kende het woord, maar wat het precies inhield...???

Bibi, wat leuk dat ze een feestje gaan organiseren!! Weten je collega's dat je het briefje gevonden hebt? Of laat je hun lekker in de waan?

Robertha, schiet het wat op voor het kraamfeest meid? Drukke periode is dat even hé! Slaapt Macy nog steeds zo goed door? Hier is het terug vijf uur in de morgen, maar na die voeding valt ze terug in slaap tot een uur of tien meestal! Dus dan heb ik een uurtje of twee met J alleen, waar we ook alletwee van kunnen genieten!

Twijfel, ik hoop ook op jonge eendjes binnenkort. Maar vorig jaar heeft dezelfde eend ook twee maal gebroed en is er niets van geworden helaas, we hopen dit jaar beter!
    Goed dat je je rust neemt, luister maar naar je lichaam!

Hier komen ze straks met een paar mannen het speeltuig verder afwerken. Dan hoop ik dat het af is en J er morgen op kan spelen, leuk leuk!
    Het moet nog op zijn plaats gezet worden en de grote losse stukken moeten nog aan elkaar gemaakt worden. Dan de glijbaan vastmaken en de trap nog in elkaar timmeren! Hoop dat het af geraakt!!

12. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Bibi: Heerlijk hoor nog maar 4 weken werken. Wat grappig dat je de verrassing hebt ontdekt, niet helemaal de bedoeling, maar wel erg leuk dat je het weet, hihi :D Knap hoor dat jullie het geslacht niet wilde weten, zijn jullie al helemaal over de namen uit?

Jenna: Leuk, leuk, leuk ben benieuwd hoe J. het vindt als het af is!!

Vanmorgen de verloskundige weer langs geweest. Had nu 3cm ontsluiting dus er is wel iets gebeurd!! Vanmiddag afspraak bij de gyn om vrijdag ingeleidt te worden als er niks is gebeurd... Gezien hemelvaart even vaart erachter gezet, omdat het anders pas maandag zou worden. Hopelijk komt het spontaan op gang, want inleiden lijkt me ook niet alles!!

13. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    TF, het begint dus serieus op te schieten daar van binnen:D Hopelijk zet het snel door en hoef je niet ingeleid te worden!! Fingers crossed!!!!
    Enne..... heeeeel veeeel succes als t zover is!!!

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Tutti; ja, we hebben de namen. :) Vanochtend de meisjesnaam nog eens goed bekeken en die gaat het echt worden dus we zijn er nu helemaal uit.
    Hoe is het met jou??

@ Jenna; nee, mijn collega's weten dat ik het briefje heb gevonden. Ik moest zo lachen toen ik het zag dus ik zei 'euh, dit mocht ik denk ik niet zien, of wel?' :D Maar goed, ouders moesten op geven of ze komen of niet dus wie er zijn is nog een verrassing. ;)
    Alles goed bij jou?

15. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Bibi, amai, zelfs de ouders zijn betrokken erbij! Dat wordt nogal een evenement!!! Leuk dat ze dat voor je doen, je moet nogal graag gezien zijn daar;).
    Hier alles ok, zo dadelijk naar de gyn voor controle van het spiraal... jaja op hemelvaartsdag... gek hé.

TF, nog steeds geen nieuws, spannend...!!!

16. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Kwam even gauw spieken of TF al stiekem bevallen is;) maar helaas.... nog geen nieuws

Hier druk voor as zondag dus kom later (of maandag) pas langer reageren. Macy komt weer gewoon voor nachtvoeding(en) dus merkte nu pas hoe gewend en verwend ik was met die 4 nachten dat ze door geslapen heeft;)
    Kraamfeest wordt toch best groot. Iedereen moest zich opgeven zodat we salade en sate konden bestellen, maar er komt bijna 100 man (incl. kids)!! Ik ga weer wat poetsen/opruimen

17. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Hallo allemaal, helaas heeft het niet vanzelf doorgezet. Straks om 7:30 melden in het ZH en dan wordt ik ingeleidt. Hopelijk vanmiddag onze mooie zoon in onze armen.

Vind het erg spannend en heb 3-4 uur geslapen daardoor. Ben blij dat ik hem straks in goede gezondheid kan zien. Ben emotioneel aardig leeg en ben toe aan even wat positiviteit. Zelfs de gebroken nachten zie ik nu naar uit ;)

Bedankt voor het meeleven.

Robertha heel veel succes met alles regelen. Hoop op een leuke zondag voor jullie!!

18. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    WOW TF!!!
    Héél veel succes en hopelijk kun je snel van je ventje genieten! 39 weken is heel mooi, we zijn ook benieuwd naar jouw verhaal straks. Toi toi toi!
    En bedankt, ik hoop ook dat het leuk wordt zondag.

Macy sliep vanacht gelukkig weer tot 5.40u en daarna is ze ook meteen weer gaan slapen tot nu ongeveer want ik hoor al wat geluidjes...

Jenna, ook ik kan dus alleen met Suzy opstarten en dat vind ik ontzettend fijn. Krijgt ze meteen even alle aandacht als ze wakker is. Idd een drukke tijd voor het kraamfeest, maar er komen dan ook veel mensen. Gelukkig hoeven die niet meer op visite te komen, want dan hadden we elke avond mensen over de vloer. En daar heeft mijn man het veel te druk voor met dit weer.

Bibi, leuk een feestje! Ik had dat ook bij Suzy gekregen, maar bij een 2e wordt dat duidelijk minder;) En toch een verassing dadelijk wat er precies geregeld is en wat voor kadootjes je krijgt. Zo leuk! Begint het bij jou al een beetje te kriebel voor de bevalling?

Twijfel, wij doen bijna alles zelf zondag. Alleen laten we een (bevriende) slager een lekkere salade en satetjes brengen tegen het einde. De schuur is nu toch vrijwel helemaal klaar (alleen een werkbank moet er nog in) dus zetten we er een tent tegenaan en dan hebben we voldoende ruimte. Drinken moeten ze zelf pakken en op tafel zetten we cakejes, chips en nootjes. Zo vinden wij het wel prima. Die cakejes ga ik vanmiddag met mn zus en onze dochters versieren met marsepijn e.d.:D

Kipkip, ik heb gestemd op J!!!;):D

Gotta go, want Macy is nu dus wakker!

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Sorry ben een hele tijd niet geweest en zie dat TF op het punt van bevallen staat. Heel veel succes! Ik hoop voor je op een voorspoedige bevalling!!!

Robertha; succes met de voorbereidingen van het kraamfeest. Wij houden volgende week zondag het feest.

Jenna; is het speeltoestel inmiddels af? J. er lekker op aan het spelen?

Hier een lastige aantal dagen (weken) gehad. Niet zozeer met de kinderen alswel met mezelf. Erg emotioneel geweest en werd gek van het binnen zitten. Inmiddels een beetje mijn draai gevonden en ook weer lekker aan het tennissen geweest en even wat dingen alleen met het kippetje gedaan en zoonlief even naar opa en oma gebracht. Ik merkte dat het kippetje dat toch ook wel erg fijn vond om wat exclusieve aandacht van mama te hebben. Anders werd zij iedere keer maar naar opa en oma gebracht. Ik heb in ieder geval nu al een paar dagen niet gehuild. Ook wel zo fijn voor mijn man. Bovendien heeft onze zoon gister en eergisternacht 7 uur tussen zijn voedingen laten zitten dus dat bevorderd de gemoedstoestand ook wel.

20. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Tutti; wat spannend!! ben zo benieuwd hoe het met je is! En met jullie kleine mannetje uiteraard. ;) Hopelijk heb je hem inmiddels lekker in je armen en maken jullie het goed.

@ Robertha; gezellig, kraamfeest! :) Ik hoop dat jullie het droog houden zondag. Als het regent mag het dan voor deze keer wel aan onze kant van de maas blijven hangen. :p
    Het begint zeker te kriebelen! Ik vind het soms echt doodeng. Hangt wel van mijn stemming af, de ene keer kan ik beter relativeren dan de andere. En ik ben zó benieuwd naar ons kindje, dan denk ik 'doe die bevalling maar ff, weet ik daarna tenminste eindelijk wie er al die maanden in mijn buik heeft gezeten'. ;) Maar het is echt onwijs spannend in elk geval.

@ Jenna; ja, leuk dat de ouders er ook bij betrokken zijn hè. Ik denk niet dat ik het droog ga houden die middag. :) Maar goed, ik mag best laten zien dat ik ze allemaal zal gaan missen hè.
    Hoe was het bij de gyn gister? Rare dag inderdaad, hemelvaart.

@ Kipkip; wat fijn dat jij je weer beter voelt! Goed dat je af en toe tijd voor jezelf neemt. Lief dat opa en oma zo voor jullie klaar staan. :)

Deel Deze Pagina