Hoi Guusje zal het zeker voor je doen... Begrijp dat het moeilijk is voor je! Ik dacht er gisteren aan je eraf te halen, maar wou toch eerst je goedkeuring. Hoe gaat het met je? NOD: 05-04: Denzel (12e ronde, 1e kindje) Zwanger: Jolijn2008 - 5e ronde, 2e kindje - 03-07-2011 KellyAernoudt - 4e ronde, 2e kindje - 09-07-2011 Pinkeltje82 - 6e ronde, 1e kindje - 22-07-2011 - Jongen Bibi26 - 8e ronde, 1e kindje - 05-08-2011 - verrassing Twijfel - 3e ronde, 4e kindje - 04-09-2011 - Meisje! Bevallen: Fransa - 2e kindje - 19-01-2010 - Jongen Jenna09 - 2e kindje - 28-01-2011 - Meisje Robertha - 2e kindje - 18-04-2011 - Meisje Macy Kipkip - 2e kindje - 01-05-2011 - Jongen Palermo - 5e kindje - 09-05-2011 - Jongen Gangster TuttiFrutti - 2e kindje - 03-06-2011 - Jongen Colin Afspraken Twijfel - 9 juni gyn + groei-echo Bibi26 - 20 juni 17:30 controle vk
Lekker druk hier vandaag! Tof tof!! Robertha, dat klinkt allemaal supergoed hé! Je zal wel moe zijn na zo'n vermoeiende dag! Maar dat is dan voldaan moe hé (ik heb dat dan toch altijd... Jij volgende week met macy naar cb, dan weten we misschien of macy ons Ja al voorbij gestoken heeft Ik vermoed dat Ja nu zo'n 5.600kg ongeveer zou wegen... Volgens de curve toch zoiets... Twijfel, graag gedaan hoor! Is gewoon ook leuk om te horen dat het goed met je gaat! Ja die verdomde kiezen, ze mogen er morgen helemaal op staan TF, Dat is al een flinke man hé!! En die stuwing gaat wel weer over hoor! Maar in die periode krijgen ze het soms niet geslikt hé, dan krijgen ze veel te veel tegelijk binnen, en dat vinden ze niet zo leuk hé. Wat kraamkado's betreft... pfff moeilijk als je er al eentje hebt hé, dan heb je de nodige dingen in huis... Hier in Belgie is het de gewoonte om dan centjes te vragen, ik weet niet of dat in Nl ook gedaan wordt... Hier is het normaal in ieder geval! Hier nog steeds een heel drukke jongen... Hij steekt echt dingen uit die hij anders nooit zou doen, met eten spelen, schreeuwen op mij... Pfff zeer vermoeiend eigenlijk... Gelukkig is Ja wel heel braaf!! Maarja die tanden ook hé... Eentje heeft nu een klein puntje dat erdoor is, maar nog lang niet helemaal, de andere kant zal ook niet lang meer duren vooraleer er een puntje tevoorschijn komt, je ziet het zo zitten maar nog niet erdoor!
@ Jenna; dat hoop ik echt, dat de kilootjes er snel af zijn. Vandaag zei een klasgenoot nog dat ik er zo slank uit zie. Het is wel heel leuk want heel veel mensen zeggen 'wat zie je er goed uit!' Nu zeggen ze dat misschien toch wel, maar ik voel me ook gewoon goed. Op deze manier is zwanger zijn echt heerlijk. Je kleine man wordt dus een beetje ondeugend zo te lezen? Hij houdt mama goed bezig dan. Misschien komt het wel doordat hij jouw aandacht nu moet delen. Als kindjes bij mij op het werk een broertje of zusje hebben kun je dat altijd wel aan het gedrag merken. @ Robertha; fijn dat het zo gezellig was gisteren! Jullie hebben ook prima weer gehad, toch? Heb nog aan je gedacht hoor. Jurkje is inderdaad van de Prénatal, heb ik van mijn collegaatje geleend. Mijn weekend was ook gezellie hoor. Zaterdag avond vrienden op bezoek gehad en gisteren een lekker rustig dagje. Even met de hond gewandeld en verder een beetje in huis gerommeld enzo. @ Tutti; dank je voor het compliment! Ik heb werkelijk geen idee wat je voor kado's kunt vragen. Een collega van mij vroeg het pas ook. Zij wilde wat gaan kopen namens de kindjes op het werk en ik had echt geen idee wat ik moest vragen. We hebben nog weinig speelgoed dus toen heb ik een mobiel voor boven de box gevraagd of een slinger met speeltjes voor de wandelwagen of maxi cosi.
TF; wij geven dit weekend een kraamborrel en ik hoop op veel kleertjes maar goed, jij hebt waarschijnlijk nog veel aangezien het 2 jongens zijn. Verder tja...weet ik het ook eigenlijk niet. Gaat het nog steeds goed? Bibi; die kilo's zijn er vast zo af. Jij was toch nog maar weinig aangekomen? Ik was 16 kilo binnen 3 weken kwijt. Niet dat ik nu al mijn broeken weer pas want mijn bekken moet nog wel in de oude stand komen, het lijkt wel of mijn heupen 2x zo breed zijn als ik een broek probeer te passen . Maar dit weet ik ook nog van de vorige keer en dit kwam toen na een week of 8 ook goed. Robertha; Fijn dat het feest geslaagd was. Wij hebben zondag de borrel maar volgens mij niet heel goed weer. Jenna; ondeugend ventje aan het worden dus? Hoop dat hij snel weer de oude is. Hier gister naar het cb geweest, kippetje volgt qua gewicht nog steeds de -1 lijn (11 kg nu) en 89 cm. Zoonlief was dik 5 kg en 57 cm. Dus duurt niet lang meer of hij haalt haar in Kippetje was bijdehand aan het doen met die arts, ze ging zich de hele tijd verstoppen en dan roepen, meneer kom eens hier, kom zoeken! Die arts zei nog: ze heeft in ieder geval praatjes genoeg .
Ja hier een ondeugend mannetje de laatste dagen... Maar ik heb die ervaring altijd als er tanden op komst zijn, dus ik hoop vurig dat het van voorbijgaande aard is... Vandaag gaat het trouwens voorlopig wel heel goed, dus... Vandaag ook op cb geweest! Ja is nu 6.040 kg en 65 cm!!! J is nu 13.700 kg en 95 cm Ja is met haar lengte van p50 naar p90 gegaan!! Ze heeft dus een serieus groeispurtje achter de rug. Ook met haar gewicht is ze de hoogte in gegaan op haar curve! En normaal gezien met bv gaan ze nu lager op de curve zitten. Dus alles super hier!! Bibi, als mensen dat zeggen zal het ook wel zo zijn hoor! Op de foto zie je er in ieder geval toch al slank uit voor zo ver te zijn in de zw! Ik denk niet dat je zo heel veel kilo's aangekomen bent hé. Kipkip, bij jou kindjes ook alles picobello dus!! Kippetje zal gewoon een lekker slanke meid zijn! Zolang ze zich goed in haar vel voelt is er geen probleem hé! Je kleine man zal haar misschien wel gaan inhalen ja, dat zou wel grappig zijn hé! Hoe is het nu met jou? Voel je je al wat beter in je vel?
Jenna; ja gaat al wat beter, gelukkig (voor iedereen) geen dagelijkse huilbuien meer. Nu ik weer ben gaan tennissen, wat meer buiten kom en wat dingen zonder de kinderen doe (zoals morgenavond uit eten met vriendinnen) voel ik me weer mezelf worden. Kijk er ook naar uit om over 5 weken weer te gaan werken. Wat betekend p50 en p90?
Ah, dat is fijn kipkip! p betekent percentiel. Dat zijn de curves die de kinderen volgen. Dat wil zeggen waar je kind staat in een rij van 100. Bv. 100 kinderen. Ja zit wat lengte betreft op p90, dus staat ze op de 90ste plaats, dan zijn er 10 kinderen groter dan haar en 89 kinderen kleiner. Werken jullie in Nl ook met deze curves, of hebben jullie een ander systeem? Zo nu even aan de strijk, hij is helaas deze week niet weggelopen...
@ Kipkip; haha, die Kippetje, zie het helemaal voor me. En kleine broer wordt grote broer dan als hij zo doorgaat. Heerlijk toch dat ie zo ontzettend goed groeit. @ Jenna; nee, ben 7 kilo aangekomen tot nu toe dus valt heel erg mee. Maak me er ook niet echt druk om, het hoort er gewoon bij, maar ik denk dat het wel fijn is als ik straks mijn 'gewone' kleding weer aan kan en ik wil toch echt wel weer naar mijn oude gewicht. Ik sport nooit, maar als het nodig is ga ik dat straks zeker doen.
Bibi, dat is ongeveer hetzelfde als bij mij. Ik ben beide zw 8 kg in totaal bijgekomen. En dat is er netjes weer afgegaan, dus veel succes. Maar het hoort er inderdaad gewoon bij hé! En voor die kleine spookjes heb je heel veel over, ook een paar kilootjes extra.
Jenna: Geld vragen is geloof ik hier niet zo gebruikelijk, heb wel om bonnen gevraagd van wat babywinkels. Stuwing valt mee, maar het spuit echt in zijn mondje, dus hij zit snel vol, maar is nog niet geheel verzadigd en komt dan snel. Kolf nu even 2x per dag heel mijn borsten leeg en geef dat dan in een flesje aan Colin. Net gedaan en nu laat hij er al ruim 2,5 tussen dus het werkt wel. Doen we ook even met de laatste voeding hopelijk kunnen we dan wat langer slapen. Balen van J. zijn tandjes. Hoe gaat het nu? Zo sneu als die kleintjes daar zo last van hebben. Vind dat echt een foutje van moeder natuur, darmkrampjes en die tandjes die door moeten komen Die groeicurve ken ik inderdaad ook niet. Super zeg dat het zo goed gaat en dat Ja. zo goed groeit. Wat gaat het hard he, zo cliche, maar wel zo waar Bibi: Speelgoed voor wandelwagen en maxi cosi is nog wel een goede tip!! Leuk dat je complimenten krijgt. Heerlijk hoor dat je zo goed voelt. Ben je nog niet moe aan het worden? Gaat het werken nog goed? Kipkip: Ja heb inderdaad nog een hoop kleertjes, das een voor- en nadeel van een tweede van hetzelfde geslacht Fijn dat de kinderen het zo goed doen. Wat een verschil zeg in gewicht van je zoon en dochter!! Heerlijk dat kippetje zo bijdehand was, hihi. Wat fijn dat je zo die tijd voor jezelf pakt!! Ik realiseerde me vandaag ook dat ik langzaam wat melk ga opvangen om in te vriezen, zodat als ik wil straks ook even de deur achter me dicht kan trekken. Weet dat ik dat met Jesse ook een beklemmend gevoel vond dat hij kwa voeding zo afhankelijk was, maar ja dan houd je nog netjes aan de regel na 6 weken pas kolven en flesjes... Vanwege heeft Colin de hielprik gehad, altijd even een lastig momentje Maar het is goed gegaan. Morgen laatste dag kraamzorg. Colin is op 5gr na alweer op zijn geboorte gewicht, dus het gaat lekker. Heb zin om van het weekend even lekker naar buiten te gaan. Merk dat ik graag weer alles wil oppakken, maar wil ook niet gelijk te hard van stapel lopen Hoe is het met de andere dames?
Nee, wel een gemiddelde lijn en -1 en -2 en + 1 en + 2 maar dit is uiteraard ook gebaseerd op gemiddelden van een aantal kinderen dus waarschijnlijk zal Ja met haar p90 op de +2 lijn zitten.
@ Tutti; wat fijn dat het zo goed gaat! Alweer de laatste dag kraamzorg, dat vliegt voorbij denk ik hè. Is je man nu lekker thuis of moet die gewoon werken? Ik ben wel moe aan het worden ja, maar dat komt ook omdat ik ontzettend slecht slaap. Ben vannacht weer de halve nacht wakker geweest. Net lekker op m'n gemak bij de kapper gezeten en ik ga zo even naar bed, ik val bijna om.
kom even snel laten weten dat alles goed gaat. Macy wordt zelfs al 2 dagen rond 8 uur wakker Ik hoop vanavond weer te reageren en bij te lezen. Hoe gaat het met iedereen? Liefs
TF, en lukt het nu beter met de stuwing? En is het gelukt om hem s nachts wat langer te trekken op een flesje? Ik dacht wel dat het in NL niet zo gebruikelijk was, meen het eens ergens gelezen te hebben. Hier is het doodnormaal, zo zie je maar dat je soms zo dicht bij zit en toch zo verschillende gewoontes kan hebben. Maar bonnen zijn ook wel tof hé, dan kan je gaan halen wat je echt graag wil. Kipkip, ah, zo werkt het bij jullie! Dus de 0 zou dan het gemiddelde kind zijn? Dat is dan gelijk de p50 bij ons. Dan kan ik ook een beetje volgen als jullie over jullie soort curves spreken Bibi, jij ook bij de kapper geweest gisteren, ik ook!! En wat vervelend hé, dat slechte slapen zo op het einde van de zw! Net als je op het toppunt van je vermoeidheid zit kan je ook nog eens niet slapen... Robertha, wat goed van Macy seg!!! Dat zal ook wel deugd voor jou doen!! Tot straks misschien! Hier, Ja zit weer midden in een sprongetje denk ik... Ganse tijd maar aan de borst of gepakt worden. Het park of het bed was voormiddag totaal geen optie helaas... Ze heeft er wat op los gehuild. Maar ach dat zal ook wel weer overgaan, maar vermoeiend is het wel, net nu J weer terug de oude is! Eén kies heeft hij netjes erdoor, maar de andere zal binnenkort ook wel gaan komen... Ik heb hem in de week de film van Cars meegebracht. Wat vind hij die geweldig seg!! Het is hier geen gewoonte van veel naar tekenfilms te kijken, maar bij regenweer ofzo vind ik het wel eens tof om samen met hem te doen! Hij heeft zo hard gelachen, heerlijk om te horen!
Bibi: Mijn vriend is deze week ook nog vrij. Hij heeft wel een vergadering en 1 dag school. Ja het gaat zeker snel!! Jammer dat de vermoeidheid toe gaat slaan. Irritant dat je 's nachts slecht slaapt. Pak lekker je rust overdag als het kan!! Robertha: JALOERS Heerlijk zeg dat MAcy zo goed slaapt!! Jenna: Het gaat redelijk. heb het gevoel dat ik echt even rustiger aan moet doen. Ben erg moe en mijn lichaam geeft allerlei vage klachten af. Toch iets te enthousiast. Heb ook iets van een verstoptmelkkanaaltje, want heb een zeer pijnlijke borst. Leg Colin dus veel aan om het er door te trekken, maar das niet prettig. De harde schijf lijkt minder dus hopelijk was ik er op tijd bij. Gister avond met Colin gedoucht waardoor hij wel wat meer tijd 's nachts er tussen liet. De kinderen wisselen elkaar wel af he bij jouw!! Fijn dat die ene kies erdoor is nu!! Leuk he de film van Cars, heb je deel 1 gekeken? Er is ook een deel 2 uit die wil ik ook graag hebben. Deel 1 hebben wij van tv opgenomen Jesse vond hem ook super. Heerlijk dat jouw J. er ook zo van kon genieten.
TF, dat doet pijn geloof ik hé zo'n verstopt kanaaltje! Rust maar goed dan zullen de klachten hopelijk ook verdwijnen! Cars is echt geweldig!! Het is deel 1 dat ik gekocht heb. Deel 2 komt dacht ik binnenkort pas in de cinema (juli, kan dat??) Misschien dat ik wel eens met J ga kijken dan (als Ja het flesje wil toch) Gisteren trouwens voor het eerst wat melk afgekolft en met de fles aan Ja gegeven. Ja, ik ben er heel laat mee hé, maarja... Van mij wou ze het absoluut niet hebben... Maar bij papa dronk ze het uiteindelijk toch wel leeg, na wat tegenpruttelen en mama uit de buurt!