Dames....sorry....had per ongeluk het abonnement verwijderd en wist niet meer waar ons topic stond. Hier gaat alles goed...alleen was zoonlief een beetje ziek, spugen en diarree. Maar nu gaat het weer goed, ik ga nu alleen slapen. Maar ik heb het nu weer gevonden dus ik ga weer even aktiveren!
Hoi kipkip, we misten je al!! Ik ga altijd via mijn profiel. Daar klik ik op statistieken en ga dan naar laatst geschreven berichten. Misschien handig als je nog eens iets terug zoekt! Fijn dat je terug bent hoor!! Bibi, Wat balen seg!! Niet leuk hé, als ze zo alles door elkaar gooien! en zeker de nachten kunnen dan super zwaar zijn! Maar probeer maar goed je rust te nemen, dat doet al zeer veel! Dinsdag is het goed gegaan! Om half acht moest ik weg en ik had Ja nog op het laatste ogenblik zelf eten gegeven. Daarna heeft ze nog 100cc aan het tuitbekertje gedronken, dus het gaat de goede kant op!! Ze heeft zelfs doorgeslapen tot half zeven, toen even gegeten en terug het bedje in!! Hier... ben benieuwd of ik wel mee kan op het weekend! J en Ja liggen in bed en ik hoor ze beurt om beurt hoesten... J had daarstraks ook 38.1, niet echt heel hoog maar toch... Als het zo blijft ga ik niet mee! Dan mag mijn ventje wel alleen op weekend!! Dan kunnen de kindjes goed hun rust nemen in het weekend! Voor de rest........ superdruk op school!!!!! Pfff, we krijgen doorlichting in november, dus nu moeten nog alle puntjes op de i gezet worden... We hebben gewoon keivaak vergadering en overleg, dus van mij mag het snel november zijn!!
@ Kipkip; gezellie! Fijn dat je mannetje weer is opgeknapt. @ Jenna; lekker druk dus op je werk. Dat is even doorbijten, maar voor je het weet is het november. Ik vind vergaderingen altijd wat minder, maar dat hoort er helaas bij in het onderwijs. Ik ben benieuwd of ik volgend jaar mee moet vergaderen. Ik ben dan afstudeerder en werk in principe echt voor mijn stageschool dus ik denk dat ik er wel bij verwacht wordt. Hoe is het nu met de kindjes? Ik hoop niet dat ze ziek gaan worden. En het is nog wel zulk prachtig weer, ze moeten nu juist lekker naar buiten kunnen. Maar voor jou is het natuurlijk niet zo heel erg als het weekendje niet doorgaat hè. Als je gaat wens ik je veel succes en als je thuis blijft wens ik je een heerlijk rustig weekend met je twee schatjes. @ hier; de puckababy doet wonderen! Stef heeft vannacht zónder wakker te worden geslapen tot 6:20! Dus ik voel me ook weer een heel stuk beter nu ik wat uitgeruster ben. En Stef is ontzettend vrolijk en gezellig vandaag dus hier is het weer genieten.
Ik ben dus thuis... J zit rond de 38° en hij hoest enorm. Ik ben bang dat hij met zo'n druk weekend met weinig slaap er een keelontsteking aan over houdt, dus... thuis gebleven!! bibi, ik vind het inderdaad niet héél erg nee! Maar hopelijk is hij morgen weer beter. Vergaderingen zijn inderdaad minder, maarja, part of the job hé. Hier moesten wij in het laatste jaar ook mee de vergaderingen volgen, wie weet, is het voor jou volgend jaar ook zo ver... Wat goed van Stef! Hopelijk houdt hij het zo vol!! Ik heb al veel goeds van die inbakerdoek gehoord!
@ Jenna; en, hoe is het met J? Hopelijk is ie inmiddels weer beter? Heeft je man het naar zijn zin gehad het weekend? En jij, toch nog een beetje van het weer kunnen genieten? Hier gaat het super! Stef slaapt de nachten gewoon weer hartstikke goed en ook overdag heeft hij zijn ritme weer gevonden. Zijn flesje drinkt ie ook ineens veel sneller dus ik denk dat de onrust ook wel wat met zijn ontwikkeling te maken had. Heb net geprobeerd één handje uit de slaapzak te laten, maar dat werkt nog niet. Hij raakt steeds gefrustreerd omdat het duimen niet wil lukken. Dus voorlopig stop ik zijn handjes gewoon weg en krijgt ie z'n speentje. Liever tutten en slapen dan duimen en doodmoe zijn.
Hoi allemaal. He he, ik heb ein-de-lijk weer eens tijd voor jullie. Poeh, het is hard werken, maar we kunnen er gelukkig ook volop van genieten. Helaas heb ik iedereen hier wel erg verwaarloosd; sorry. Gelukkig beginnen we nu een beetje een ritme te vinden en slaapt AnnaLena wat beter. Ze zat op de grens om als huilbaby bestempeld te worden , maar gelukkig is dat nu (bijna) over en krijg ik weer wat meer tijd voor mezelf en komt zij ook aan haar rust toe. Zo zielig zo'n kleintje constant in onrust en stress te zien. Nu is ze vaker lekker tevreden en ze begint ook de box al een beetje te accepteren. Hoe gaat het hier met iedereen? (Iemand zin en tijd om een update te geven?)
Hey Twijfel! Wat leuk om jou hier weer te zien. Snap heel goed dat je met een kindje wat zoveel huilt niet aan het forum toekomt en ik ben heel blij voor je dat het beter gaat. Stef heeft nu 's ochtends een huiluurtje, dan ga ik meestal maar wandelen want anders weet ik ook niet wat ik met hem aan moet. En dat vind ik al vervelend genoeg dus ik snpa wel dat het bij jullie echt even lastig is geweest. Jullie meisje is ook alweer een maand, wat gaat het snel hè? Stef is morgen alweer twee maanden, echt ongelooflijk! Hij doet het nu gelukkig weer heel goed. Hij slaapt in de Puckababy en heeft daar echt baat bij. Wat hebben jullie bij AnnaLena gedaan om het huilen op te lossen?
Bibi: AnnaLena slaapt nu in een slaapzak en we stoppen haar strak in onder de dekens. Zelfs toen het zo warm was, had ze dat nodig. Wel een dun dekentje, maar toch... En het moeilijkste: 2 dagen laten huilen Alleen haar oppakken nadat ze geslapen had - eten - even spelen (ong 15 min) - en dan wegleggen (en snel weglopen, want ik kan er echt niet tegen om haar zo lang zo hardverscheurend te horen huilen). Het duurde soms wel een uur voordat ze in slaap viel de eerste dagen en aangezien ze er ook ong een uur over doet voordat ze klaar is met eten, bleef er niet veel tijd over. Het is even afwachten of dit blijft werken, zoniet dan gaan we ook nog inbakeren. Ik lees dat jij Stef ook in de puckababy stopt. Was hij ook zo onrustig? Heerlijk dat het nu, op de ochtenden na, beter gaat. Gaat inderdaad snel die eerste weekjes. Daarom probeer ik er ondanks de moeilijke momenten echt volop van te genieten.
Ow, wat sneu dat ze zo lang huilde! Ik zou daar ook echt niet tegen kunnen, knap dat je het vol hebt weten te houden. Stef was inderdaad ook super onrustig. Hij is gewoon een druk ventje, maar vanaf dat hij 6 weken was, was ie opeens helemaal van slag. Hij sliep 's nachts niet meer door (en een fles geven hielp niet) en overdag sliep hij ook nauwelijks. Nu ligt hij sinds een week in de puckababy en dat is echt een succes! Hij probeert ook te duimen en als dat niet lukt wordt ie boos. Met die slaapzak kan ie dat gewoon niet. Ik geef hem af en toe gewoon zijn tutje en dan is er niks aan de hand.
Oei, het is hier wel heeeeel erg rustig inderdaad. Met AnnaLena gaat het super goed. Wat een slaapzak en een dekentje al niet kunnen doen. Het enige lastige is dat ze nog steeds niet echt een ritme heeft, waardoor ik nog wel eens achter de feiten aanloop mbt haar in badje doen. Het kan eigenlijk niet na het eten omdat ze dan spuugt, maar voor het eten is ook lastig omdat ik niet weet of ze na 2, 3 of 4 uur weer wil eten. En ik vind het ook zo sneu om haar wakker te maken ervoor als ze eigenlijk misschien nog wel een uurtje zou kunnen slapen. Hoe doen jullie dat? Beetje dubbel nieuws; eerst maar het leuke: Gisteren is onze kleine meid opgedragen in de kerk, waarna we een kraamlunch hadden. Het was erg gezellig en lekker druk. Later in de middag hadden we een paar mensen thuis uitgenodigd vanwege de verjaardag van onze oudste; die kerel is gewoon alweer 15 geworden . We hebben allemaal erg genoten van deze bijzondere dag. Vandaag kreeg ik niet zulk leuk nieuws: we vermoeden al een tijdje dat het met mn vader helemaal niet goed gaat en eindelijk is hij een paar weken geleden naar de huisarts geweest. Hij is meteen doorverwezen naar de internist en heeft afgelopen weken allerlei onderzoeken gehad. Morgen krijgt hij de uitslag en de arts heeft vandaag gebeld dat hij niet alleen moet komen, mn moeder en ik moeten ook mee... Dat beloofd dus weinig goeds. Ik bid dat het mee zal vallen en dat hij zn leven aan God overgeeft. Ik geloof dat Hij hem kan genezen, maar vooral behouden voor de eeuwigheid.
Vaak hebben ze met 6 weken ineens zo'n omslag blijkbaar. Ik heb het al vaker gehoord. Eerst dachten ze dat alleen kinderen die bv kregen het hadden (regeldag) maar blijkt toch dat veel kleintjes het rond die tijd hebben. Nou ja, lang leve de puckababy . Hoe gaat het nu met hem?
Hoi dames! Kom even laten weten dat ik er nog ben hoor! Heb het gewoon onwijs druk... Pfff met die doorlichting binnenkort in school enzo, veel werk en vaak vergaderingen... En dan Ja die vorige week valse kroep gehad heeft... Hoesten ocharme, ongelooflijk, precies een zeehondje... Voor de rest was ze heel hees op den duur en kreeg ze niets meer uit... Als ze weende was dat zonder geluid ocharme! Maar nu is het beter gelukkig!! Hier is het wel heel erg rustig geworden seg... Twijfel, wat leuk dat het nu beter gaat! Het kunnen toch drukke periodes zijn hé, en wat vervelend als ze zo gestresseerd zijn en je kan er niets aan doen... En wat een nieuws over je vader seg... Weten jullie al iets meer? Veel geluk en ook ik zal aan hem denken, en hopen dat hij het goed maakt!
@ jenna; ah, wat sneu voor Ja! Gelukkig maar dat het weer beter gaat. Mijn vriend is ook ziek geweest, ik heb het in mijn keel en Stef is ook al niet helemaal fit, die had wat verhoging vanochtend en heeft van de week een paar keer diarree gehad. Het hangt echt in de lucht blijkbaar. Eeven flink aanpoten dus bij jou op het werk. Wanneer heb je weer vakantie? Vallen jullie vakanties een beetje gelijk met die in nederland? @ Twijfel; hoe is het met je vader?? Ik hoop heel erg voor jullie dat het meevalt meid... Fijn in elk geval dat Anna Lena het zo goed doet. Dan kun je echt optimaal van je kindje genieten hè! En nog gefeliciteerd met de oudste, dat wordt al een hele kerel dus! Dat je na al die jaren nog een keer zin had in gebroken nachten zeg, knap dat je dat aan kunt. Het lijkt me echt druk met zo'n groot gezin. Over het badderen, dat doe ik ook wanneer het uitkomt. De kraamhulp deed het vóór de voeding, maar dan kan ik steeds een krijsende babay uit- een aankleden, daar had ik geen zin meer in. Nu slaapt ie 's ochtends vaak maar kort. Als ie dan veel te vroeg is voor zijn fles gaat ie dan in bad. Gisteren is ie 's avonds met papa mee in bad geweest, dat scheelde vandaag weer voor mij. En zo bekijk ik het gewoon per dag. @ hier; als Stef morgen geen verhoging meer heeft krijgt ie zijn eerste prikjes! Ik hoop toch zo dat ie niet gaat huilen. Volgens mijn moeder deed ik dat ook nooit dus ik hoop maar dat ie wat dat betreft op mij lijkt.
Jenna: ah, dat klinkt wel heel erg sneu. Gelukkig is ze weer opgeknapt. Hopelijk krijg jij het binnenkort rustiger op je werk. Bibi: zo dat is ook ff flink aanpoten (geweest) met zieken bij jullie. Hopelijk is het bij Stef maar een dagje. Succes morgen met de prikjes. Is altijd zo zielig. Bedankt voor je bad-tips. Ik ben vergeten hoe ik dat bij de jongens deed. Het meeste weet ik nog wel. Aan de andere kant hadden zij al snel meer regelmaat, dus was beter te plannen. De uitslag van mn vader is niet goed Hij heeft een agressieve maagkanker met uitzaaiingen in zn buik. Deze kanker reageert meestal nauwelijks op chemo, dus het komt er op neer dat ze ws alleen de symptomen gaan bestrijden (wat natuurlijk ook al erg prettig is) maar dat ze verder niets voor hem kunnen doen en dat hij nog max een half jaar heeft
Ow meid, wat een ontzettend rot-nieuws zeg. Pfff, weet niet zo goed wat ik kan zeggen, maar ik wens jullie in elk geval ontzettend veel sterkte de komende tijd!! Ik hoop voor je vader dat de tijd die hij nog heeft in elk geval zonder al teveel pijn en ziek zijn mag verlopen... Stef heeft zijn prikjes niet gehad vandaag. Heb even overlegd en omdat hij nog niet helemaal lekker is krijgt ie zo volgende week. Je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen hè. Hij is weer ontzettend hard gegroeid (zie handtekening). Ik had echt niet verwacht dat ie de 5 kilo al gepasseerd zou zijn zeg, wow! Zijn gewicht zit precies op de lijn en zijn lengte erboven dus helemaal goed.
Heb niet veel tijd, maar wil héééél graag even twijfel een hart onder de riem steken!!!!!!!!!!!!!!!! Twijfel wat een ontzettend harde diagnose, krijg zelf de tranen in mijn ogen hier vanachter de pc!! Wat moet het voor jou een echt moeilijke periode zijn... Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met dit verschrikkelijke nieuws! Je kan hier natuurlijk altijd je frustrasties kwijt hé!!
Denk dat we allemaal druk zijn. Dat heb je met die ukkepukkies, die houden de mama's wel bezig. @ Twijfel; hoe is het nu met je? Hou je je een beetje staande? En de anders dames, alles goed? Denk dat we niet veel meer van jullie zullen horen, wel jammer...
jammer hé bibi, dat het hier zo stil is... Ik heb het nu zelf ook wel heel erg druk maar wil toch af en toe toch even komen reageren. Omdat we zo'n gezellig clubje hebben (gehad...) Maar nu is het hier echt wel akelig stil geworden, echt jammer... Hoe is het trouwens met jou? Doet stef het nog steeds goed? Zo te lezen van lengte en gewicht wel hé! Leuk hé, als het goed gaat! Is hij ondertussen al wat genezen? Hier is Ja echt wel op tandjes aan het werken. Maar veel last heeft ze er niet echt van... Ze slaapt overdag wel veel minder, maar het is niet dat ze de ganse dag weent of zo. Twijfel meid, hoe is het wel met jou? Lukt het een beetje? Robertha, kipkip, TF... hoe is het met jullie, we missen jullie wel hoor!!
Bedankt voor jullie lieve woorden. Het gaat eigenlijk erg goed. Ondanks alles (of misschien juist, dankzij alles) merk ik dat ik echt gedragen wordt. Ik weet dat er erg veel mensen voor ons bidden en geloof dat God alles onder controle heeft; wat er ook gebeurd. Met ons kleine meisje gaat het ook erg goed. Het is iedere dag opnieuw dingen ontdekken en genieten. Ik heb wel mn leven wat aan moeten passen, want ze is vrij snel overprikkeld en heeft echt Rust en regelmaat nodig. Ach, dat is voor mij ook wel goed natuurlijk. Bibi: ben je al geweest voor de prikjes of is Stef nog steeds niet lekker? Jenna: gelukkig heeft Ja niet zoveel last van haar tandjes. Hoe gaat het met jou op je werk? Ben je alweer gewend?