@ Twijfel; wat een zware tijd heb je nu... Ik vind het een heel mooi idee om je vader een brief te schrijven. Is het al gelukt of ben j eer nog mee bezig? Hoe gaat het nu met hem? Wat toevallig dat onze ukkies even zwaar zijn! Stef is inmiddels wel weer flink gegroeid hoor, volgende week donderdag mogen we weer naar het cb. Heb jij dat ook dat je elke keer zo nieuwsgierig bent hoe lang en zwaar AnnaLena is? Ik heb inderdaad ook al veel kleertjes van Stef op moeten ruimen. Afgelopen weekend heb ik de laatste nieuwe dingen in maat 62 uitgewassen anders heeft hij ze straks niet eens gedragen en is alles alweer te klein. @ Jenna; dank je wel!! Ik ben echt helemaal klaar voor het afstuderen, hopelijk ben ik over een jaartje écht juf! Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij mijn stageschool dus dan hoor ik ook meer over het onderzoek wat ik moet gaan doen, ben benieuwd. Hoe is het daar bij jou? De controle is nu bijna, of niet? Dan krijg je het daarna weer wat rustiger, fijn hè. En met de kindjes alles goed? Nog bedankt voor je reactie op de foto van Stef. Hij wordt echt groot hè. Ik vind het zo leuk om te zien, hij is nu echt al een klein jongetje en geen hulpeloos babytje meer. @ Robertha; Macy is gewoon alweer een half jaar zie ik! Dat wordt dus alweer een hele tante. Wat kan ze inmiddels allemaal al? Ze zit natuurlijk al gezellig in de kinderstoel en de wandelwagen, of niet? En de paardjes verkocht? Hoe komt het, te weinig tijd? Wel leuk dat je winkel nu snel open gaat, gefeliciteerd en veel succes ermee!
ROBERTHA!!!!!!!!!!!!! Wat leuk om nog eens wat van je te horen! We misten je hier hoor!! Wat leuk dat het je zo goed gaat!! En de meiden worden al groot hé! Ja is gewoon al de negen maanden gepasseerd, en Macy al meer dan zes!! PFff, en zo worden wij ook maar ouder zonder het te beseffen!! Hier ook nog steeds alles ok, gisteren is de inspectie mijn klas gepasseerd met succes! En ik ben superblij dat het voorbij is!! Kunnen mijn zenuwen eens uitrusten haha! Vorige week trouwens naar cb geweest. Ja was mààr 100 gram bijgekomen op twee maanden tijd! Ons sprietje weegt nu 7.650kg en is 71.5 cm groot. Maar ze is vorige week erg ziek geweest en heeft in die periode niet zo goed gegeten dus volgende keer zal het wel in orde zijn. Ik maak er me ook niet echt zorgen over! Want ze eet gewoon 300g groentenpap en rond de 200 g fruit! Dus ze verbruikt haar eten gewoon goed denk ik! Ze voelt zich goed en is gelukkig, dus dat is het belangrijkste!
Zo is het Jenna, sommige kindjes zijn nu eenmaal mager, dat wil niks zeggen. Met haar 71,5 cm is ze ook wel aan de kleine kant, of niet? Zijn je vriend en jij ook allebei niet zo groot? Wij zijn allebei niet lang, maar onze stef wel dus ik ben benieuwd of dat zo blijft. Geen idee van wie hij het dan heeft. Fijn dat de inspectie voorbij is, goed gedaan!! Nu lekker uitrusten, dat heb je verdiend!
Hoi Bibi, Met haar lengte zit ze net iets boven het gemiddelde voor de meisjes, dus daar zit ze in het midden. Mijn man en ik zijn bieden niet echt klein. Ik ben 1.72m en mijn man zal ergens rond de 1.85 zitten. J daarentegen is wel groot groot. Hem heb ik vorige week nog eens zelf gemeten en ik kwam uit op 99.5cm!! Om net niet 100 te zijn... Daarmee zit hij bijna bovenaan op de curve! Maar zijn Nederlanders over het algemeen niet groter dan de Belgen? Ik heb toch altijd het idee dat ik niet zo klein ben, maar als ik dan in Maastricht loopt lijk ik een stuk kleiner tegen de Nederlandse vrouwen... haha, misschien maar een idee...
Haha, geen idee eigenlijk. Je bent in elk geval een stuk groter dan ik, ik ben 1.65 meter. Ik zag vanochtend wel in mijn eigen babyboek dat ik vroeger ook boven het gemiddelde zat met mijn lengte, net als Stef nu en ik ben uiteindelijk maar een klein moedertje dus misschien wordt Stef uiteindelijk ook niet echt lang. J is wel groot zeg! Dat zul je dan op school ook wel goed kunnen zien in vergelijking met de andere kindjes in zijn klas.
Dan klopt het cliché voor ons niet ... hahaha J is inderdaad aan de grote kant. Hij is bij de jongsten van de klas maar wat lengte betreft zit hij bij de grootsten. Maar wie weet, net zoals je zegt, wil dat nog niet zoveel zeggen naar later toe! Ik ben eigenlijk net andersom geweest als jou. Ik hoorde altijd bij de kleinsten, dat werd in de turnles dan nog eens benadrukt. Wij moesten altijd in een rij van klein naar groot gaan staan... Tot op mijn 14-15 jaar stond ik dan helemaal vooraan bij de kleintjes, en dan ineens ben ik afgestudeerd als op één na grootste... tja, het kan zich keren hé! Maar ach als we maar gelukkig zijn hé! Hier is het weekend net begonnen!! Joepie!!! Op 11 november vieren we in B wapenstilstand en dan hebben we een dagje vrij! Lekker met de kindjes thuis voor het lange weekend. Zaterdag hebben we een familiedag met de familie van mijn man. We gaan samen wandelen, Alden Biesen bezoeken (een kasteel hier in de buurt) en dan lekker gezellig tafelen allemaal samen. J gaat ook mee, maar Ja blijft lekker bij mijn ouders. Zij heeft er niets aan en kan in de buggy niet goed slapen, dus laten we ons meisje lekker in haar bedje slapen mijn moema en poepa (zo noemen de kinderen mijn ouders!) En het weertje gaat lekker mee zitten dus hopelijk wordt dat lekker genieten!
Hallo, sorry ik zal geen beloftes meer maken, want ik kan ze helaas niet na komen. Het is een beetje chaotisch hier. Druk met school. Een vriendin 30 geworden, mijn vader 65 waar van alles voor hebben geregeld. Een andere vriendin haar moeder lag heel slecht en is helaas overleden, dus die loop je ook af, omdat je er even voor haar wil zijn. Al met al heb ik hoofdpijn en loopt mijn hoofd een beetje over terwijl er met mijn eigen leven direct alles vrij soepel verloopt... Grappig he gewichten en lengtes, het zegt lang niet altijd alles. Ik ben 1,70 dus Jenna je wint het ook van mij Met de mannen gaat het super. Colin is echt een voorbeeldige baby. Hij is zo makkelijk en rustig. Tuurlijk heeft hij ook weleens dagen dat de flessen er niet allemaal in gaan en dat hij slechter slaapt. en 's nachts komt hij vaak rond 4u nog voor een klein flesje, maar dat zijn echt dingen waar ik me niet druk om kan maken. Hij lacht echt altijd zelfs 's nachts, hihi. Hij heeft het omrollen helemaal ondekt, ligt dus constant op zijn buik, maar naar zijn rug lukt nog niet. Als hij het dan zat is leg ik hem terug op zijn rug, maar binnen 1 minuut ligt hij weer op zijn buik Jesse is flink aan het hoesten de laatste dagen, maar gelukkig gaat verder ook alles goed. Hij is super lief voor Colin en vindt het erg leuk om hem aan het lachen te krijgen en dat doet hij dus ook bijna heel de dag (als Colin wakker is). Colin moet echt schaterlachen om Jesse dus het is hier thuis gelukkig een vrolijke boel Hoe is het met jullie kinderen? Wat doen ze motorisch gezien allemaal al wel of niet? Lekker echo berichtje, maar moest het even van mij aftikken.
Hey Tutti! Geeft toch niks dat je het druk hebt. Gelukkig vooral met leuke dingen zo te lezen, behalve natuurlijk dat van de moeder van je vriendin. Een vriendin van mij heeft afgelopen zomer hetzelfde meegemaakt en dan moet je er gewoon voor diegene zijn, logisch. Als ik straks weer aan de studie ga zal ik hier denk ik ook wat minder te vinden zijn. Ik heb gewoon het geluk dat Stef het zo ontzettend goed doet, heb per dag aardig wat uurtjes tijd voor het huishouden en mezelf. Wat leuk dat Colin het zo onwijs goed doet! Dat schateren is lief hè? Stef doet het sinds een paar weekjes ook, zo geweldig! Lijkt me ook hartstikke mooi om te zien dat Jesse zo'n lieve grote broer is. Je boft maar met twee van die fijne knulletjes! Onze Stef doet het rollen precies andersom. Als ik hem op zijn buik leg rolt ie zo weer terug naar zijn rug, maar van rug naar buik lukt nog niet. Grappig om zo te kunnen vergelijken. Ik ben gisteren met Stef naar het cb geweest en zoals je in mijn handtekening kunt zien is hij weer super gegroeid. Hij is helemaal goed gekeurd dus hier weer een tevreden mama.
Ja daarom vroeg ik er ook om, even lekker vergelijken, zo leuk!! Geen kind is hetzelfde Jij hebt dus ook een tevreden mannetje zo te lezen!! Slaapt hij nog in de puckababy (hoe heet dat ding, hihi)? Lekker he als je af en toe ook gewoon je eigen dingen kan doen? Stef doet het zeker goed, hij blijft vrij geregeld groeien he?! Ja echt genieten hier, de jongens doen het super. Nee van mijn vriendin is zeker niet tof, ze is begin dit jaar haar vader verloren, dus er is veel verdriet alles in het kwadraat... Heb soms wel moeite met 2011. Voor ons is het zo'n heerlijk jaar, een klein super lief mannetje erbij en getrouwd (en tussen mijn man en mij gaat het ook zo lekker de laatste maanden. Ken je dat al ruim 9 jaar bij elkaar en we zijn echt nog super gek op elkaar, hihi, echt geluk dus onder dit dak) En bij sommige naasten zien we zoveel verdriet, zoals bij mijn zus (verlies van haar kindje) en bij mijn vriendin (overlijden ouders). Vind dat soms wel heel lastig hoor. Maar ja aan de andere kant moet ik maar blij zijn dat ik er nu volledig voor hun kan zijn en dus veel kan incasseren...
Ik snap je dubbele gevoel, maar het is zoals je zegt, je kunt er nu helemaal voor je naasten zijn en dat is heel wat waard. Wie weet (en dat hoop je natuurlijk niet) hoe hard jij hen ooit nog eens nodig gaat hebben. Intussen moet je gewoon lekker genieten van je gezinnetje en heel blij zijn dat het bij jullie zo geweldig gaat. Hier gaat het met ups en downs, een kindje drukt wel een stempel op je relatie vind ik en er samen een weg in vinden is niet altijd even makkelijk. Maar dat komt best goed. Stef slaapt niet meer in de Puckababy, na een week of 4 sliep hj gewoon zelf weer rustig dus hij heeft weer een normale slaapzak aan. Gisteren was ie 's ochtends ineens al om kwart voor vijf wakker, hij had niet zo'n geweldige dag gisteren, maar vandaag gaat het weer stukke beter. Lekker tot 7 uur geslapen en hij was weer helemaal vrolijk na de fles. Groeien doet ie inderdaad geleidelijk in een keurige lijn. Zijn gewicht zit ook precies op het gemiddelde, zijn lengte er net iets boven dus helemaal top!
Bibi: Ja klopt daar heb je helemaal gelijk is. Ook al wil ik er nog niet aan, mijn tijd zal helaas ook nog wel komen. Zo gaat het nu eenmaal Ja een baby drukt inderdaad op je relatie. Ik kan me herinneren bij Jesse dat wij ook echt een tijdje hebben gezocht naar een goede weg en nog hebben we weleens discussies over hoe de een of de ander met de kinderen om gaat, maar gelukkig op een rustigere manier. Vergeet niet dat jij als vrouw ook nog aan het ontzwangeren bent en dat je nog een hoop hormonen in je lijf hebt waardoor je ook anders op dingen kan reageren. Het is even zoeken, maar als je eruit komt, heb je een sterkere en hechtere relatie!! Fijn dat Stef de puckababy niet meer nodig heeft. Soms weet je het niet he, wat er met die kleintjes is. Er zijn dagen dan gaat alles zo soepel en heb je een heerlijk ritme en ineens is er weer een dag dat je aan het zoeken bent en je de kleine niet helemaal kan volgen Tot 7u geslapen, dat is keurig. Wanneer heeft hij dan zijn laatste fles? Colin komt nog steeds rond half 5 's nachts en slaapt dan terug in tot 8:30 ongeveer. 's Avonds krijgt hij om 18:15 zijn laatste fles. Rekken lukt met geen mogelijkheid en 's avonds wakker maken voor nog een fles lukt niet, hij slaapt gewoon door, hihi. Dus dan maar eruit 's nachts....
Ben er nog dames, maar kom morgen even bijlezen en reageren... Een druk weekend en dagje achter de rug, dus ga zo mijn bedje opzoeken...
Ben ik ook weer! @ Tutti; Dan slaapt Colin al lang zeg, van 18:15 tot 4:30! Hoeveel slaapt hij overdag dan nog? Stef slaapt nogal veel de laatste tijd. Op zich ideaal natuurlijk, hihi, maar ik vraag me soms af of ie dan weer niet té veel slaapt (hoezo ben ik een zeur? ) Hij gaat 's middags rond 17:00 naar bed en dan maken we hem 's avonds twee keer wakker voor een fles: 18:30 en 22:30. Als ie dalijk vier maanden is wil ik naar 1 fles 's avonds dus bijvoorbeeld om 21:00 en dan een papfles. Overdag slaapt ie ook nog wel 3 à 4 uur verdeeld over twee slaapjes dus hij rust in elk geval goed uit. @ Jenna; nog steeds druk denk ik? Hoe is het er allemaal mee? Alles ok op het werk? En met de kids ook? @ hier; even een fotootje wat ik jullie niet wilde onthouden, vind 'm zelf té schattig: Bekijk bijlage 201357
*breekt in* Twijfel smste mij met de vraag of ik hier wilde vertellen dat haar vader vannacht is overleden. Ze zijn er bij geweest en hebben samen met hem gebeden. Het was mooi zei twijfeltje... *breekt uit*
Twijfel heel veel sterkte met het verlies van je vader!! Fijn dat je een goed gevoel bij het afscheid had. Dikke knuffel vanaf hier!!!
Hoi dames, schaam me diep... Sorry dat ik er even niet ben, maar t is hier ongelooflijk druk... Kom snel reageren hoor! want ik ben er nog!!! TWIJFEL, gecondoleerd meid!! Wat heeft dat ongelooflijk snel gegaan seg! Jullie weten toch nog niet zo heel erg lang dat hij ziek is hé? Ik wil je graag heel veel sterkte wensen met dit zware verlies!! Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar in deze moeilijke periode! En als je erover wil praten, zijn we er voor je meidje!!