Hoi bibi!!! Wat schaam ik me... Ik heb het de laatste week zo druk gehad... Pfff, ben blij dat ik s avonds in de zetel lig... Maar nu even met de laptop op schoot om te reageren!!! Vee slapen is gezond hoor! De hersentjes ontwikkelen dan goed (heb ik me laten vertellen) Dus genieten van de vrije tijd die je dan krijgt van je mannetje. Trouwens wat een lekker ventje is het!! Knap ding hoor!! TF, dan doet Colin het toch wel heel erg goed hé!! Leuk zo lange nachten hé! Hier is het nog steeds wisselend. Rond half acht s avonds gaat ze slapen. Soms slaapt ze door en soms komt ze ook nog eens rond een uur of vijf. Maar ik geef nog steeds bv dus dan kan het zijn dat ik eens wat minder melk heb gehad of zo. En dan heeft ze rond vijf uur natuurlijk weer honger hé! Hier ook alles min of meer in orde! Ja is weer wat ziekjes, hoesten en een verstopte neus enzo, maar ze is daar al elke keer zonder veel medicijnen vanaf geraakt, dus hoop dat het nu ook zo zal zijn. J kloeg vandaag over oorpijn, dus ik hoop dat dat niet echt gaat doorzetten, nu met het sinterklaas weekend in zicht... Morgen mogen ze trouwens hun bordje zetten voor de sint en dan komt hij zaterdag pakjes brengen. En dan weer een lekker gezellig druk weekend, bij oma's en opa, meter en peter naar de sintcadeautjes gaan kijken! Komt hij bij jullie ook al in het weekend of komt hij op pakjes avond?
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Ik begin weer een beetje uit de roes te komen, maar is nog steeds allemaal erg onwerkelijk. Jenna: we wisten nog maar sinds 6 weken dat hij ziek was. Het is dus idd heel erg snel gegaan. Te snel. Maar ja, daar doe je helaas niets aan iedereen leuke pakjesavond (gehad)?
Twijfel: Dat is zeker snel gegaan zeg, wat heftig!!! Heel veel sterkte met het rouwen en dit verdriet een plekje te geven. Neem je tijd!! Jenna: Geniet jij ook wel van die nachtflessen? Ik vond het echt wel heerlijk hoor even in alle rust samen met hem. Hij slaapt nu sinds een week helemaal door. Hij slaapt ruim 12-13 uur achter elkaar heerlijk hoor. Vandaag voor mijn Mirena spiraal geweest, het zetten viel mij reuze mee. Gyn gaf ook wel aan dat het erg makkelijk ging. Dat bevallen toch voor meer dingen handig Ben benieuwd hoe ik er op ga reageren, hoop dat dit voor mij een goede conseptie is. Het idee dat ik over een aantal maanden misschien of een stuk lichter ongesteld ben, stemt me goed Niet aan pakjes avond gedaan, moest werken. de 27ste november met mijn moeder en zus en aanhang gevierd. Ik ben druk op puppy jacht, er mag een hondje komen hier, joehoe!! Het wordt een chihuahua of een kruising met een chihuahua. Lekker klein, onze woonkamer is ook niet zo super groot, dus we moeten een beetje aanpassen
Twijfel, goh, dat was wel heel erg snel, dat moet een erg agressieve ziekte geweest zijn... Neem maar je tijd hoor meid, dat heb je waarschijnlijk wel nodig! TF, Ik kan (hoe gek het ook klinkt) ook genieten van die nachtvoedingen. (ach ja, vroege ochtendvoedingen eigenlijk) Dan liggen we met zijn tweetjes lekker te genieten van elkaar. Erna kan ik haar gewoon in bedje leggen en slaapt ze heerlijk verder, en als je dat weet is het natuurlijk nog meer genieten! Want als je weet dat ze erna gaan huilen of zo... dan is het natuurlijk minder leuk. Wat leuk dat er een hondje mag komen!!! Weet je al een naam? Hier ook totaal geen last gehad van het plaatsen van de mirena. Nu ook niet eigenlijk, ik heb hem ongeveer een half jaar en heb er echt geen last van. De eerste maand voelde ik wel net alsof ik hem voelde zitten, maar dat was blijkbaar normaal! Mijn menstruatie is nu bijna nihil!! Heb af en toe een paar druppeltjes oud bloed, en daar houdt het me op! Maar ik moet zeggen dat ik nog bv geef dus ik kan daarna misschien pas echt zeggen hoe het is.
Hoi Jenna, wist niet (meer) dat jij hem ook hebt. Fijn om te horen dat jij er ook over te spreken bent!! Heb jij de mirena ook tussen J en Ja gehad? Ja had het ook hoor met Colin. Helemaal stil en alleen even jij met die kleine. had soms weleens het idee dat ik dingen miste van hem, omdat Jesse ook al om mij heen liep, dus dan was dat voor mij even "inhaaltijd" met hem
@ Twijfel; fijn om je hier weer even te zien. Neem de tijd om dit verlies een plaatsje te geven meis. Het zal wel een tijd duren voordat het volledig door dringt, het is niet niks natuurlijk...Sterkte! @ Jenna & Tutti; wat knap dat jullie zo kunnen genieten van de nachtvoedingen! Ik vind het ook heerlijk als Stef lekker zijn flesje ligt te drinken, maar ik ben toch wel héél blij dat ik er 's nachts niet uit hoef. Sinds gisteren zijn we naar 4 voedingen gegaan, de arts bij het cb gaf een paar weken geleden al aan dat dat mocht. We moesten Stef 's avonds twee keer wakker maken, om 7 uur en 11 uur en nu drinkt ie zo rond 9 uur. Dat is voor hem ook minder rommelig en papa en mama kunnen voortaan vroeg naar bed. Die laatste fles is een papfles, Bambix rijstebloem en afgelopen nacht heeft Stef er in elk geval prima op geslapen. We werden om 7 uur wakker van de wekker. @ Tutti; wat is nu het voedingsschema van Collin? Ik ben er wel een beetje onzeker over, ook wanneer ik met fruit zal starten en hoe ik dat in de dag ga inpassen...
TF, ik heb hem tussen de twee kinderen niet gehad... Omdat ik bij J zwanger werd door IUI en een zééééér onregelmatige cyclus had, wilde ik tussen de twee kinderen mijn lijf gewoon laten doen... Geen pil, of andere hormonale anticoncepties... Ik was toen bang om het erger te maken dan het ervoor al was... Maar nu ik het na Ja heb laten zetten ben ik er heel tevreden mee. De pil zou ik toch maar vergeten... Bibi, mama en papa vroeg naar bed...? Hoor ik daar een broertje of zusje voor Stef?? hahaha, grapje hé!! als ik mag kiezen sta ik liever ook niét op hoor, maar als ze wakker wordt geniet ik er even van... Weet je, met bv hoef ik haar maar even uit de kamer te halen en dan komt ze een kwartiertje bij mij liggen drinken. Dat valt dan wel reuze mee! Wat het veranderen van voeding betreft, ik was er ook altijd heel onzeker over hoor, maar mijn ervaring is dat het wel los loopt. Je probeert iets en je merkt dan wel of ze het aangenaam vinden of niet... Als ze lekker tevreden zijn met de verandering dan kan je ze aanhouden, merk je dat ze niet tevreden zijn dan probeer je een ander tijdstip uit of zo... Wel zo leuk hé, dat je hem nu maar één keertje s avonds moet eten geven!! Als hij ook gewoon blijft doorslapen wil het toch wel zeggen dat hij er tevreden mee is hé, die stap is dan al genomen hé! Wanneer wil je starten met fruit? Hier, een zeurderig meisje... Ze is alleen tevreden bij mama en voor de rest weent ze veel vandaag... Ze slaapt ook meer dan normaal, dus ik hoop dat ze niet ziek aan het worden is... Ze heeft er net een goede verkoudheid met veel hoestbuien op zitten, dus het is wel even goed geweest zou ik zo zeggen...
Ah, sneu! Het is inderdaad niet te hopen dat ze weer ziek wordt. Ligt ze nu lekker in bed? Haha, nee hoor, nog geen brusje in de maak hier. Eerst maar eens mijn diploma halen en lekker van Stef genieten. Als alles goed gaat en ik studeer eind 2012 af dan mag tegen die tijd de pil denk ik wel weer de deur uit. Stef is inderdaad super tevreden met zijn papflesje dus dat gaat goed! Vanochtend werden we weer gewekt door de wekker. Stef was al wakker toen ik hem ging halen, maar hij lag heel tevreden een beetje met zijn handjes te spelen, echt zó lief! Ik wil nu zeker een week, maar misschien twee weken zo doorgaan met de pap en als hij het zo goed blijft doen daarna voorzichtig fruit bij gaan geven. Ben heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden, maar hij eet altijd super goed dus ik verwacht dat ie er wel blij mee zal zijn.
Ja heeft namiddag heel erg goed geslapen, een uurtje langer dan normaal en was daarna terug veel beter gezind! Gelukkig nog geen tekenen van ziek worden... oef...!! Nu ligt ze ook al weer van half acht in bed, maar dat is het normale uur hier. dan gaan ze alletwee het bed in! En dan begint hier nog een beetje huishouden, afwassen, tas klaarmaken voor de volgende dag enzo... Dan doet hij het inderdaad erg goed! Als hij dan wakker ligt en nog niet om eten vraagt is zijn buikje zeker goed gevuld s avonds! Ik zou ook nog een weekje of twee wachten, anders is het misschien te veel verandering ineens hé!
haha, zeg dat wel! Ik doe nu maar weer een nieuwe poging... Wat ik dus vanochtend al wilde zeggen, fijn dat Ja niet ziek is geworden Jenna! Is ze weer helemaal de oude? Als Stef 's avonds slaapt doe ik inderdaad ook altijd nog wat dingetjes in huis. De laatste dagen slaapt hij overdag weer weinig dus je moet iets hè. Nu ligt hij al vanaf 16:30 te slapen dus dat is erg fijn. Heb net al mooi wat kerstdecoratie neergezet, dat vind ik altijd wel leuk om te doen. Ik ga morgen of zondag maar weer verder, zondag gaan we ook de boom zetten. Wanneer mag bij jullie de boom naar binnen? Ik denk dat wij zondag met fruit gaan beginnen. We zitten dan een week op het nieuwe schema en het gaat hartstikke goed. Woensdag had ik de papfles niet helemaal goed geschud en toen heeft Stef zelfs het restje wat er nog in zat gegeten van een lepeltje! Hij deed dit hartstikke goed en wilde alleen maar meer dus wat dat betreft zal het met het fruit ook wel goed komen denk ik. Fijn weekend! xx
Hoi bibi, Ja is gelukkig voorlopig nog niet ziek, maar blijft toch wel veel meer zeuren dan normaal... Ik gok op een sprongetje misschien... Ze wil ook dolgraag vooruit geraken, maar krijgt het kruipen niet onder de knie!! Wel kan ze haar eerste woordje zeggen.......... vind dat wel supervroeg!! PAPA!! Maar ze zegt het heel gericht naar haar papa. Ze lacht dan ook heel hard als papa dan ook tegen haar begint te praten... als ik zeg, roep maar eens op papa, dan zegt ze weer 'papa'!! Ze doet dit al enkele dagen dus ik denk niet dat het een toevalstreffen is. Praten voor je kan kruipen... tja het is eens iets anders hé Hier heb ik vandaag met J de boom versierd, heerlijk was dat!! De ballen deed ik erin, maar ik heb ook sterretjes en pluimpjes erin en die mocht J erin doen! Allemaal op een hoopje, maar hij en ik hebben beiden genoten, dus dat is het belangrijkste hé. (Achter zijn rug heb ik ze dan maar wat verspreid... hihi...) Voor jou ook een leuke dag morgen zo te horen, kerstboom zetten en eerste dag fruit!! Spannend! veel succes met het fruit, maar als hij zijn papje al van het lepeltje eet, zal dat ook wel lukken hé! Misschien nog even wennen aan de nieuwe smaak... Leuke gezichtjes levert dat op!! Hou het fototoestel maar in de aanslag! Veel groetjes en plezier morgen!
Nou, helemaal geen gekke gezichtjes hier, het fruit was binnen no-time op! En daarna was Stef boos want hij wilde nog meer, haha. Dus dat ging prima. Hij spuugt ook niks uit ofzo, het is echt hap-slik-weg. Dus nu morgen weer een klein beetje meer. Echt leuk hoor, weer een nieuwe fase. Wat knap dat Ja al praat! Geweldig zeg, die eerste woordjes lijken me zo ontzettend leuk! Ik weet niet of ik eerst kon praten of eerst kon kruipen, maar ik praatte ook al met 10 maanden. En lopen deed ik pas véél later, wat dat betreft was ik ook niet zo vlug. Ben benieuwd hoe dat met Stef zal gaan en wat Ja haar volgende woordje gaat worden. Hopelijk is dat mama. De boom staat hier inmiddels! Wat gezellig dat je samen met J de boom hebt gezet. Daar kijk ik ook al naar uit, dat Stef lekker mee kan helpen. En dan kerstliedjes zingen en verhaaltjes lezen, echt een top-tijd. En dat je der versiering een beetje veranderd hebt snap ik wel hoor. Zolang J het niet merkt en jullie het gezellig hebben gehad moet dat kunnen, toch?
Wel bibi, wat een flinke man!! Zo goed eten van de eerste keer! Hopelijk ging het vandaag nog steeds zo vlot! Dan is hij er echt wel klaar voor om fruitje te eten hoor, dat kan echt niet anders! Ik hoop stiekem ook dat Ja haar volgende woordje 'mama' is... hihi Heerlijk hé, boom zetten, en inderdaad leuk dat J het nu ondertussen beseft en kan mee helpen! Heerlijk is dat! Hier staat ook de kerststal van little people, dus hij kan lekker met de kerststal spelen! Ook Ja grijpt er graag naar! Want sinds gisteren kan ze 'bijna-kruipen'!!!!!!! Joehoe!! Ze kruipt nog helemaal niet vlot maar stilletjes aan geraakt ze overal waar ze wil zijn!
Applaus voor Ja! *klap klap* Wat leuk zeg! Er zal een wereld voor haar open gaan nu ze zich kan verplaatsen. Leuk dat je die kerststal van Little people hebt. Er is ook een hele leuke van Dick Bruna volgens mij, die wil ik volgend jaar wel hebben voor Stef. Het fruit gaat nog steeds zo vlot hoor, we hebben een klein lekkerbekje geloof ik. Vandaag heeft ie appel op en ook dat vond ie lekker. Ik vind het alleen wel lastig om appel helemaal fijn te pureren. Er blijven toch hele kleine stukjes in zitten dus ik denk dat we eerst maar een paar dagen banaan gaan doen en dan een paar dagen kiwi. Dan laten we de appel nog even achterwege. Ik zal trouwens een link geven van die boekjes waar ik het over had, van Bobbi. Ik heb nu deze: bol.com | Bobbi naar het bos, Ingeborg Bijlsma & Monica Maas | Nederlandse boeken... Ik heb er ook het oppasboek van, ik vind ze echt geweldig!
Amai, ook wel een klein applausje voor Stef hoor! Dan is hij er echt wel klaar voor hoor! Wat de appel betreft, dat had ik hier ook altijd. Weet je wat je ook kan doen, Een banaan of zo en dan een stukje appel erbij. Dan heb je niet zo erg veel stukjes dan een ganse appel, en zo leren ze het toch te eten. De kerststal van dick bruna heb ik ook al gezien, ook wel tof hoor! En nog zo gezellig als de kleintjes onder de boom met de stal zitten te spelen! Hier een hatelijke dag achter de rug... arghh. J heeft me echt in school het bloed onder de nagels uitgehaald!! Stoute kuren en vanalles doen wat niet mag... Je kind mee naar de school nemen waar je werkt is wel tof, maar het kan ook echt wel nadelen hebben... Vandaag dus een nadelen-dag... Hopelijk gaat het morgen weer beter!
En, gisteren een betere dag gehad? Niet fijn als je kindje vervelend is, maar hopelijk was het maar even. Hij moet zich af en toe even uitkuren hè. Dat is een goed idee om een klein stukje appel er doorheen te doen, dank je! We zijn nu bij de banaan en daarna ga ik eerst nog kiwi proberen. Ik wil eerst enkelvoudige smaken aanbieden zodat hij alles goed leert kennen, maar volgende week ga ik inderdaad wat smaakjes door elkaar doen dus dan kan de appel er ook mooi bij. Nog leuke plannen voor het weekend? Het is wel vies weer hè. :x Mijn vriend en ik gaan maandag shoppen voor kerstcadeaus. Opa en oma komen oppassen dus ik hoop wel dat we een beetje mooi weer hebben nu we eindelijk eens samen op pad kunnen.
Lieve meiden, ik kom me hier afmelden; het spijt me. Het is niet makkelijk, want we hebben zoveel gedeeld afgelopen jaar, maar het lukt me gewoon niet meer om alles bij te houden (druk met de kids) en vanwege het overlijden van mn vader staat mn hoofd er eigenlijk ook niet naar. Ik wens jullie het allerbeste, ik blijf voor jullie allemaal bidden en ik ben iig blij dat ik jullie heb mogen leren kennen.
Twijfel, wat jammer meid, maar wel begrijpelijk hoor! Maar voel je zeker vrij om terug te komen als je er nood aan hebt of er gewoon terug klaar voor bent! Ik wens je in ieder geval het allerbeste, en nog veel succes! We zijn ook heel blij dat we jou hebben mogen leren kennen! Bibi, Hier ging het gisteren en vandaag veel beter met J gelukkig... oef... Maar vandaag heeft hij namiddag niet geslapen, de ganse tijd maar babbelen in bed en zo... dus ook gek, maarja, hij was 'braaf', dat is belangrijk hé Hier een zeeeeeer tof plan voor het weekend eigenlijk. Morgen met mama en een tante naar de sauna!!! Dat in combinatie met een gelaatsverzorging en een massage... aaaahhh, heb er helemaal zin in!!! Maar dat zal wel een eerste keer zijn dat papa alleen is voor zo'n lange tijd met de twee kindjes... Maar ik denk wel dat dat zal lukken! Ik kijk er in ieder geval hard naar uit! Moet natuurlijk ook rond zeven uur terug thuis zijn voor de bv van Ja, want met het flesje hebben we al even niet meer geoefend... Jullie een dagje voor jezelf op maandag, heerlijk hé, ik zal duimen dat het weer zal meezitten in ieder geval!! Hier zijn bijna alle cadeautjes gekocht, nog enkele, hoop dat ik ze vind, want met zo kindjes is het toch niet gemakkelijk om altijd te zeggen: 'tiens, ga even shoppen!' Maarja... we zullen wel zien!! Moest ik je hier niet meer treffen, in ieder geval héél veel plezier maandag en geniet maar lekker van jullie tweetjes!