haha, wat geweldig, een mega-mindy feest! En alweer 3 jaar, dat wordt al een hele jongen! Wat heb je voor 'm gekocht? Wat gezellig dat jullie samen naar de bios zijn geweest! Ik verheug me ook al op dat soort dingen. Probeer me soms voor te stellen hoe het is als Stef straks loopt en praat, lijkt me zo gezellig! En Ja alweer 1 jaar, wow! We kletsen hier toch alweer een hele tijd hè. Zo waren we nog niet zwanger en zo hebben we alweer van die 'grote' kindjes. Ik ben zelf volgende week donderdag jarig, mijn eerste verjaardag als mama, hihi. Toch ook wel weer speciaal vind ik. En als Stef groter is wordt het natuurlijk nog leuker. Kan hij mooi zingen en iets voor me knutselen enzo. Voor mij zitten inmiddels de eerste twee werkweken er al op. Ik zag er zondag weer heel erg tegenop om weg te moeten, maar het is me meegevallen. Gisteren heb ik de hele ochtend les gegeven en dan gaat de tijd helemaal super snel. We zijn gisteren middag begonnen aan ons nieuwe project, de bakker. Erg leuk en de kinderen zijn ontzettend enthousiast. Ik was nu wel twee dagen pas na 17:00 thuis en dan slaapt Stef al, dat is echt heel jammer...Maar hij heeft het maandag en dinsdag wel heel goed gedaan, oma en papa hebben van hem genoten dus dat is dan wel heel fijn om te horen. Vandaag gaan jullie dus weer voor de keuken op pad? Ben benieuwd! Wel laten weten als je iets hebt gevonden hè? Ik hou er ook altijd van om het huis gezellig aan te kleden en af en toe eens iets te veranderen. Vooral foto's verwissel ik heel regelmatig, heb eigenlijk nooit echt oude foto's staan. Zeker nu met Stef bestel ik regelmatig nieuwe afdrukken. En ik heb al gezellig wat lentebloemetjes in huis. Hyacinten en blauwe druifjes. Van mij mag het voorjaar beginnen en ik haal het dan ook altijd lekker vroeg in huis! Stef heeft gisteren bij papa een potje wortel met aardappel op en dat scheen hij erg lekker te vinden. Vanavond krijgt hij de andere helft dus dan kan ik het zelf zien, ben benieuwd! Als hij het met aardappel wel goed eet doe ik er voortaan gewoon wat aardappel purree doorheen. Veel plezier vandaag met de keukenjacht! Ik ga zo nog even aan de poets, Stef ligt lekker te slapen.
Oef, sorry dat het zolang geduurd heeft t Is hier een druk boeltje geweest (en nog steeds), maar wil nu toch echt wel even tijd maken! Allereerst een supergelukkige verjaardag gewenst!!!!!!!!!! Laat je vandaag maar lekker in de watten leggen!!! Geweldig hé, jarig zijn als mama!! J zijn feestje was echt top!! hij heeft er zooooo erg van genoten!! heerlijk om te zien, als hij op het stoeltje mocht staan en iedereen maar zingen, stond hij echt te pronken met zijn kroon!! We hadden een fiets voor hem, vond hij echt super!! En maar fietsen in de living Hopelijk wordt het snel wat beter weer zodat we de straat op kunnen. Maar op dit moment is hij wel erg ziek, :x De ganse dag maar overgeven, zelfs na een slokje water... Nu ligt hij al van 12.00u in bed en slaapt nog steeds, denk dat het hem goed doet!! Hopelijk is hij opgeknapt tegen zaterdag, want dan in ons Ja jarig!! 1 jaar, niet te geloven.... Leuk te horen dat het werken in combinatie met je gezinnetje je zo goed af gaat!! Inderdaad wel jammer dat hij dan al slaapt als je terug komt! Maar wordt hij dan de ganse avond niet meer wakker? De keuken is nog niet besteld, willen nog eens op twee andere plaatsen gaan vragen, wat hun prijs is, en de verschillen eens afwegen. t Zal nog niet voor vandaag zijn Weet je zonder kinderen vertrek je naar een zaak en legt uit wat je wil, maar eens je kinderen hebt, moet je dan weer voor oppas zorgen enzo, en dan duurt het zoveeeeeeel langer vooraleer zoiets geregeld is hé, maarja, geduld hebben zeker. Hier ook geregeld nieuwe foto's, ik heb een fotobord ophangen in de living, daarop verander ik ook geregeld de foto's in nieuwere, ik heb er nu ook weer een hoop besteld!!
Arghhh, doet hij het weeral (zet gewoon de reactie te vroeg)... Ben jij ook zo een lente meid, ik ook... wat een toeval!! Lente is echt mijn favo seizoen!!! Ik kan zo genieten van de eerste zonnestralen, die eerste bloemetjes en bloesems, heeeeeerlijk!! en dan vind ik het weer zo jammer dat het weer zomer wordt, weeral een jaar op het voorjaar wachten. Hier gaan we trouwens vanaf vandaag nog meer van de zon genieten! Vandaag hebben ze de zonnepanelen geinstaleerd. Dus nu brengt de zon hier ook nog iets op! En lukt het nog steeds goed met de groenten van stef? Hier in B doen we gewoon vanaf dag 1 van de groentenpap aardappelen erbij. Wist niet dat dat bij jullie niet zo was. Gek hé, weeral een verschil... Meidje, geniet nog lekker van je verjaardag!!
Dank je wel voor de felicitaties! Inderdaad super leuk om jarig te zijn als mama, weer iets heel speciaals. Gisteren heb ik er niks aan gedaan trouwens. Mijn ouders zouden komen eten, maar mijn moedre was ziek dus die is maar heel even geweest. Mijn vader is wel gebleven dus dat was gezellig. Heb een leesboek voor mezelf gekregen en twee boekjes voor Stef. Afgelopen zaterdag had ik met mijn vriend al een kado gehaald, een abonnement op de Efteling!! We twijfelen elk jaar of we het wel of niet zullen doen en nu hadden we toevallig allebei hetzelfde idee. Heb het geld wat ik van mijn schoonouders heb gekregen voor mijn verjaardag erbij gelegd. Een mooi kado, heb ik een heel jaar plezier van. Ik wil nog veel meer typen, maar mijn hele toetsenbord ligt door elkaar Dus ga eerst even uitvinden wat er aan de hand is. Wordt vervolgd...
Zo, al opgelost! En dat voor mij, ik ben echt helemaal niet technisch, snap weinig van de computer, hihi. Maar de instellingen stonden verkeerd dus dat is zo omgezet. Hoe is het nu met J? Is hij al wat opgeknapt? Wat zijn kindjes vaak ziek hè, echt sneu. Het is toch wel te hopen dat hij morgen het feestje van zijn zus mee kan vieren! Alweer één jaar, wat gaat dat snel! Een speciale dag voor papa en mama hè. Is het groot feest morgen? Ik vier mijn verjaardag ook morgen dus ik ga zo even een lekkere appeltaart bakken. Ik krijg er steeds meer plezier in om in de keuken bezig te zijn en van alles uit te proberen, ik word echt een huismoedertje, hihi. Jazeker ben ik een lentemens! Ik baal dan ook als een stekker dat het de komende week zo koud gaat worden. :x Ik kan echt niet wachten tot het weer wat warmer wordt en de vogeltjes 's ochtends weer fluiten als je uit je bed komt, heerlijk! Ik kan ook niet schaatsen bijvoorbeeld en ik probeer het ook niet, véél te koud. Ik verheug me nu al op pasen, haha. Dat is echt altijd een teken dat de lente er is vind ik, paaseitjes en de bloemetjes die weer uit komen...Ik zou best een winterslaap willen houden en in april wakker worden, lijkt me perfect. En in het voorjaar hoop ik natuurlijk dat Stef goed kan zitten dan kunnen we lekker gaan fietsen! Dat lijkt me heel gezellig en het is ook weer wat gemakkelijker om even snel een boodschap te gaan doen hè. Nu moet ik altijd met de auto en ik vond het zo'n gesjouw met de maxicosi. Die dingen zijn echt zwaar! Als we even snel op de fiets kunnen stappen wordt het alweer wat makkelijker allemaal. Wat goed dat jullie zonnepanelen hebben! Precies op het goede moment want de zon schijnt volop vandaag. (bij jullie ook?) Onze buren hebben het ook. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de inverstering terug hebt verdiend? Wanneer beginnen jullie in België met het groentehapje? Misschien is dat wat later, dat er daarom meteen aardappels bij mogen. Hier in NL zeggen ze stapje voor stapje in verband met eventuele allergieën. Als je dan maar één ding tegelijk geeft en je kindje reageert erop weet je meteen waar het van komt. Bij Stef gaat het steeds beter. Wortel met aardappel vindt ie heerlijk en ook bruine bonen met appel. Van de week voor het eerst bloemkool gegeven en dat ging er ook goed in dus gaat de goede kant op hier. Ik moet ervan tussen, Stef huilt. Ik wens jullie morgen een héle fijne dag, geniet lekker van jullie grote meisie!
Hallokes huismoedertje , Een leuke verjaardag achter de rug zo te lezen! Wat jammer dat je moeder ziek was... Maar wel leuk dat je vader toch gebleven is! Vaders en dochters is toch een speciale band hé! Wat leuk een abbonement! Nu kan je echt gaan wanneer je wil!! Wonen jullie heel dichtbij misschien? Ik las op fb dat je al geweest bent met Stef, hij zal het ook wel een schitterend kado vinden! Och, helemaal alleen je toetsenbord gemaakt!! Ferm! Ik ben wel redelijk technisch aangelegd, maar als er aan de pc iets scheelt... paniek!!! Met J is het onderhand wel al weer stukken beter, morgen kan hij weer lekker terug mee naar school! En geen medicijnen nodig gehad, dus dat valt ook al wel meer mee! Ja, ze zijn wel vaak ziek hé, maarja zo kunnen ze wat antistoffen opbouwen waardoor ze weeral sterken worden, dus we zullen het maar posi bekijken. Het is nu ook wel weer een seizoen waarin ze veel ziek worden, eens voorjaar gaat dat al weer stukken beter! (alweer een voordeel van de lente) Oh, dan hebben we gewoon samen feest gevierd, want wij hebben inderdaad ook groot feest gehad voor Ja!! Maar wat nog leuker is, lekker de herinneringen aan vorig jaar ophalen. *blijft echt in zwijmelmodus* hihi, zo'n winterslaapje zou me op het moment ook wel deugd doen! Ik hou ook zo erg van het voorjaar!! Al vind ik het vriezeweer dat er aan komt toch wel leuker dan dat druilerige van de laatste tijd. Daar heb ik echt een hekel aan, regen, nat, wind... pffff... Wat maxicosi betreft, Ja zit sinds kort in de autostoel, veeeeel gemakkelijker!! Dat is inderdaad een gesjouw... En dan overal tegenop botsen met de grote ding... Heel onhandig! Onze panelen hebben inderdaad gisteren en eergisteren goed opgebracht, vandaag weer minder natuurlijk. Na 4 - 4.5 jaar zouden we ze terug verdiend hebben. Dus dat zou mooi zijn hé! Hier 'mag' je vanaf vier maanden beginnen met groentenpapje of fruitpap. Ik heb gewacht tot zes maanden, dat is dan weer het uiterste. Dan worden er gewoon vanaf de eerste dag aardappelen in gedaan maar met vlees is het wachten tot zes maanden. Stef doet het nu precies al heel goed met zijn groentjes!! hij zal snel een grote jongen zijn op die manier! Hier is Ja veel aan het zeuren de laatste dagen, alleen maar bij mama zijn enzo, maar haar tandvlees staan gewoon enorm gespannen, ze dik van de tandjes. Die verwacht ik dus wel heel in het kort, maarja, dat hoop ik allang! Donderdag trouwens nog eens naar cb, en ik denk dat ze dan weer spuitjes moet... Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker... hoop wel dat ze wat bijgekomen is, want ze is maar een mager sprietje! Maar ach zolang ze zich goed voelt! Dat is het belangrijkste!!
Wij moeten morgen ook naar het cb, toevallig! Ben benieuwd hoeveel Ja en Stef gegroeid zijn. Stef is zeker geen mager sprietje dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om, hihi. Er zijn wel meer kindjes die altijd te mager worden gevonden, maar als ze het verder goed doet moet je je geen zorgen maken hoor. Als ze lekker in haar vel zit en zich goed ontwikkeld is het allemaal prima, toch? Fijn dat jullie goed gefeest hebben! Hier was het ook gezellig, maar wel laat; laatste gingen rond 2:00 weg! Ik dacht nog het wordt niet zo druk dus het zal ook niet zo laat worden, maar ja. Mensen die zelf nog geen kinderen hebben snappen niet dat je er de volgende dag weer vroeg uit moet hè. Stef was zondag gelukkig niet zo vroeg wakker en we hebben zondag lekker een luie dag gehad dus het viel allemaal mee. We zijn zaterdag inderdaad naar de Efteling geweest! Het was zulk mooi weer dus we dachten daar gaan we maar eens van genieten. Stef vond het allemaal erg interessant, hij is super lief en gezellig geweest. De hele tijd kletsen en lachen in de kinderwagen, het was echt een fijne middag! En nu is het koud hè. Geen weer voor ons, bah. :x Ik hoop echt dat de kou niet te lang aan gaat houden, ik vind het een verschrikking. Mooi dat J weer beter is! Is hij gewoon naar school geweest de afgelopen dagen? Op welke dagen werk jij ook alweer? Ik moet nu nog twee weekjes. Dan is het vakantie en daarna moet ik het helemaal alleen gaan doen. Ik vind het toch best spannend...Mijn mentor vind het gelukkig erg goed gaan en ze durft met een gerust hart de klas aan mij over te laten zegt ze dus dat was mooi om te horen, dat geeft weer wat vertrouwen. Succes morgen bij het cb en tot schrijfs maar weer!
Hallo, even korte reactie... Ja heeft nu de buikgriep van J te pakken... al twee dagen houdt ze niets binnen... alleen gisteren avond een beetje groentenpap binnen gehouden...:x Om kwart voor zes zo dadelijk mag ik naar de pediater! hopelijk valt het mee. Ze heeft geen reserve gewicht, dus mag niet te veel verliezen hé. Ik vind het niet erg dat ze aan de smalle kant is, maar dit is dan wel een nadeel... Morgen gelijk naar cb, spannend. Hopelijk is Ja beter, anders kan ik niet gaan... J is inderdaad weer lekker naar school geweest deze week. Ik werk elke dag. Maandag tot einde klasdag (half vier) Dinsdag tot twaalf, woensdag tot twaalf (maar is in B voor iedereen zo) Donderdag tot 14.00 en vrijdag weer de ganse dag. Ben dus elke dag weg maar heb drie dagen maar een halve dag, dus dat vind ik wel goed zo! Dat was me inderdaad een lang feestje!! Leuk seg!! Maar inderdaad als je er vroeg uit moet is dat minder. Mensen zonder kinderen denken daar niet bij na! Zo, ga maar even voortdoen, Ja slaapt, dus ik denk dat het haar deugd doet, ze slaapt overdag veel meer dan normaal met dat ziek zijn... Ben benieuwd naar de lengte en gewicht van onze spruitjes morgen!
Och jee, wat zielig voor Ja. Hoe is het vandaag met haar? Ze mag natuurlijk inderdaad niet teveel afvallen, dat is dan wel iets waar je je zorgen om maakt. Hopelijk kan ze alweer wat eten? Ik ben met Stef naar het cb geweest en alles was weer prima in orde met ons mannetje! Hij is goed gegroeid, keurig volgens de lijn; hij weegt nu 7590 gram en is 69,2 cm lang dus echt al een flinke kerel. Heb een tandenborstel gekregen want onder komt het eerste tandje eraan! En boven wordt het tandvlees ook al dik dus die tanden zullen ook niet meer zo lang wegblijven. Nu weer een nieuwe schema maken met de voeding. De pap naar de ochtend ipv de avond en de fles van 15:00 mag eraf. Maar ik ga wel eerst proberen of hij die grote porties groente op kan voordat ik een fles minder geef. Wow, elke dag werken! Het zijn veel halve dagen, maar het lijkt me toch pittig hoor. Met twee kleine kindjes erbij, petje af! Beterschap met jullie meisje!
Amai, Stef wordt al een flink ventje! Wat doet hij het goed seg! En alweer een fles minder! Hij wordt toch echt al een grote kerel hé Hier ook thuis vandaag... ziekenverlof... De buikgriep heeft mij dus ook geveld ondertussen... Maar vandaag is het al wel beter dan gisteren. Ja was op het randje!!! Woensdag naar de pediater geweest en ze was nog maar 7.900kg... Ze was bijna een halve kilo kwijt... ZE moest dan met hele kleine beetjes eten en hopen dat ze het binnen houdt. Want als ze nog vaak zou overgeven en gewicht zou verliezen moesten we het zh is!! Gisteren heeft ze dan toch wel een beetje gegeten en binnengehouden. Ik mag nu ook terug overdag haar vaker aan de borst leggen (ze krijgt nog steeds bv) En in haar water moest ik suiker doen, zodat ze energie op kon doen. Voorlopig geeft ze net meer over, maar veel eten zit er nog niet in. Woensdag moet ik dan terug op controle voor haar gewicht maar als ik vermoed dat ze nog afgevallen is moet ik toch nog het zh in... Niet leuk hier dus... We hopen het beste!! Moet zeggen dat het me eigenlijk toch wel een beetje goed uitkomt dat ik nu zelf ook ziek ben, gek hé, maar nu ben ik tenminste thuis bij haar.
Dat snap ik wel hoor alleen is het wel zwaar om voor een ziek kindje te zorgen als je zelf ook ziek bent. Lukt het een beetje? Ik hoop echt voor jullie dat Ja niet naar het ziekenhuis hoeft! Het is natuurlijk goed als ze goed verzorgd wordt daar, maar het best kan ze gewoon thuis bij mama opknappen hè. Ik hoop dat jullie allebei snel weer aansterken en lekker thuis kunnen blijven. Stef wordt echt al groot ja...Hij is natuurlijk nog steeds een baby, maar nu hij steeds meer vast voedsel gaat eten, kan zitten en tandjes krijgt gaat dat hele kleine er wel af. Ergens vind ik dat wel jammer...Ik verheug me erop met hem te kunnen gaan fietsen en het lijkt me super gezellig als ie gaat brabbelen, maar de tijd gaat een beetje té snel. Ik probeer in elk geval iedere dag volop van hem te genieten! Heel veel beterschap voor jullie!! Lekker warm binnen blijven en rustig aan doen, buiten is het toch maar ellendig.
Dank je wel voor de lieve woorden. Kom je even trots vertellen dat Ja lekker groentepapje gegeten heeft en het zit er nog allemaal in. Ik hoop dus dat ze goed aan de beterhand is! Ze weent vandaag ook niet meer zoveel als de laatste dagen en ze speelt er weer lustig op los... Iets wat ze de laatste dagen ook niet meer deed! Ik weet maar al te goed wat je bedoelt, de tijd gaat veel te snel, maar soms zouden we toch al eens even vooruit willen kijken. Alleen maar om te weten hoe het later zou zijn! Ik ben soms ook benieuwd hoe het zou zijn als Ja al kan stappen enzo. Maar toch vind ik dat ze nu al zoooo groot is en de tijd te snel voorbij gaat als baby! Stef gaat dan zijn bovenste tandjes misschien nog voor ons Ja krijgen! Ja heeft nog steeds alleen maar de twee onderste, de bovenste tandjes staan nu al bijna twee maanden dik maar ze willen er maar niet doorkomen! Met mij gaat het inmiddels ook wel weer wat beter, buikkrampen zijn bijna verleden tijd gelukkig!
Wat fijn dat het beter gaat! Heeft Ja vandaag ook alweer wat gegeten? En jij, ook weer wat beter op de been vandaag? Ben benieuwd wie van de twee ukken als eerste de boventandjes krijgt dan. Dat onderste tandje gaat ook erg langzaam hoor dus het zal allemaal nog wel even duren. Stef slaapt weer vrij veel en heeft af en toe flinke huilbuien dus volgens mij zit het hem ook echt dwars. Ben vandaag een nieuw schema aan het proberen met de voeding. Vanochtend zijn we begonnen met een bordje pap ipv een fles en dat ging er goed in. Daarna heeft ie een flinke portie fruit op en om 11:45 heb ik hem op bed gelegd; eerst slapen en dan de fles dan kan de fles van 15:00 vervallen. Het wordt allemaal wel steeds handiger zo. Als je 's middags wat boodschappen wil doen bijvoorbeeld hoef je geen rekening meer met die fles te houden. Ik hoop dat Stef het ritme snel te pakken heeft. Fijn weekend en nogmaals beterschap!
Oei, hopelijk wordt Stef ook niet ziek... Want dat is niet leuk hé! Zullen we racen voor de tandjes? Leuk leuk hihi!! Een nieuw ritme is ook weer even wennen hé, zowel voor Stef als voor jou, maar wel leuk dat je daardoor wat meer tijd krijgt om te gaan winkelen enzo. Slaapt Stef dan nog maar één keer per dag, of twee. Ja gaat nog steeds twee keer, van 10u tot 12u en van 15u tot 17u. Niet veel tijd dus om even de deur uit te gaan, want J slaapt ook nog van 13u tot 16-17u. Het komt erop neer dat van 10 tot 17u hier altijd wel iemand in bed ligt Met Ja gaat het alweer beter! Ze heeft al weer meer gegeten als gisteren, nog niet zo veel als normaal, maar het gaat alleen maar de goede weg op! Behalve met de melk... Ik geef nog steeds bv, maar door het ziek zijn van Ja dronk ze steeds minder en nu heb ik natuurlijk niet veel melk meer. Vandaag voor het eerst dan maar eens (met veel tegenzin van mama) groeimelk geprobeerd, maar dit ligt haar helaas niet. Dus ik ben bang dat ze de eerstkomende tijd bijna geen melk meer gaat hebben... Heb er echt moeite mee dat de bv nu bijna afgelopen is, ik weet wel dat het lang genoeg geweest is maar toch doet het nog steeds zeer om er afscheid van te nemen... Beetje een dipje... vind het niet zo leuk. En dan de mensen rondom je die zeggen: "ach het werd toch wel stilaan tijd dat je er mee stopt hé" AAAARRRRGGGHHHHH Hatelijk... Maar ik zal me er wel overheen moeten zetten, maar als ik dan toch zou stoppen nu, dan hoop ik wel dat ze snel voldoende gewone groeimelk drinkt!
Hallokes, kom je even laten weten dat we hier weer de oude zijn! oef, doet deugd! Zodadelijk om 17.00u met Ja naar de pediater, dus hoop dat ze al goed is bijgekomen. Ze eet wel goed maar niet superveel, dus fingers crossed!
Fijn dat jullie weer beter zijn allemaal! Hoe is het gisteren bij de pediater gegaan?? Ik snap best dat je het moeilijk vind dat de bv bijna voorbij is hoor. Geeft toch aan dat Ja nu écht baby-af is en aangezien er waarschijnlijk geen derde meer komt is het een levensfase waar je afscheid van neemt. Ik zou dat ook niet makkelijk vinden. Ik denk nu al wel eens 'gelukkig komt er (als het goed is) een tweede'. Ik vind de babytijd echt gezellig en ik zou het echt jammer vinden als ik dit allemaal nooit meer mee kan maken. Mensen hebben toch altijd een oordeel klaar en iedereen weet alles beter dus daar moet je je echt niks van aan trekken! Dat is wel even lastig nu bij jullie met slapen inderdaad. Op zich is het ook wel makkelijk dat ze elkaar afwisselen, dan heb je altijd tijd voor allebei. Als ze allebei wakker zijn moet je de aandacht weer verdelen. Stef slaapt twee keer, maar zijn tijden zijn nog niet zo handig. Hij doet het wel goed, maar hij slaapt 's ochtends alweer rond 8:00 en hoe lang is altijd verschillend. En dan gaat hij rond de middag naar bed. Gisteren om 11:30 en toen heeft hij gedronken ná het slapen. Vandaag heeft hij eerst gedronken en is hij om 12:15 naar bed gegaan. Gisteren was hij wakker van 12:45 tot 18:00! Ik had hem eerder op bed liggen, maar hij wilde niet slapen. Hij kan dat wel goed volhouden 's middags, maar eigenlijk hoort een kindje van zijn leeftijd geen vijf uur aan een stuk wakker te zijn. Ik hoop dat hij binnenkort zo rond 9:30 kan gaan slapen na zijn fruit en dan 's middags rond 13:00/14:00. Maar we zien het wel, hij geeft het zelf allemaal goed aan dus ik ga gewoon in zijn ritme mee. Ga je nog carnaval vieren eigenlijk volgend weekend? Ik niet hoor, ik vind er niks aan. Op dinsdag is er hier altijd een grote optocht en dan komen er een hoop mensen bij ons kijken dus ik wil voor Stef nog wel een leuk pakje halen. Mijn vriend gaat wel carnavallen, die vindt het geweldig dus dan blijf ik lekker rustig thuis met Stef.
Hallokes, hier een paar lastige dagen achter de rug... Woensdag naar de pediater op controle en Ja was gewoon nog afgevallen... Tot 7.750kg, daar had ik me echt echt niet aan verwacht!! Ik was echt helemaal ondersteboven ervan... Nu moest ik wel overschakelen op flesmelk!! s morgens en s avonds en dan moet ik ze nog indikken met tarwemeel en suiker. Ik zag me echt geen raad omdat ze tot nu de fles echt weigerde! Maar zo stilaan begon ze er toch wel aan te wennen en deze morgen heeft ze zelfs haar volledige 250cc aan de fles leeggedronken, deze avond weeral 200cc!! Dus ik ben wel blij dat ze er mee vertrokken is, al vind ik het toch wel heel lastig om afscheid te nemen van de bv!! Heb echt tranen gelaten, maar het is voor ons meisje haar bestwil!! Daarnet ook nog even gekolft omdat ik een enorme druk had, dan denk ik: zou ik niet gewoon nog een tijdje kolven en haar dat geven... Maarja ik weet dat ik toch wel ooit moet stoppen, en ik denk dat die 'ooit' eraan gekomen is... Als ik nu voor mezelf niet een einde eraan brei, dan komt dat er nooit! Alsof het een soort verslaving is. Sorry voor mijn gezaag, maar het moest me even van het hart! Maar het is zoals je zegt, alles waar ik nu afscheid van neem is een afscheid voor altijd!! Doet toch wel vreemd! bij J dacht ik bij nr twee kom deze fase nog wel eens, maar nu... ach ben een beetje melancholisch door het afscheid van bv Dan heeft Stef nog niet zo'n vast ritme, hier begon dat zowat op een maand of zes! Dus voor jullie zal het er ook wel gaan aankomen hoor. Maar het is niet zo gemakkelijk hé, als je niet echt weet om hoelaat hij wil slapen en zo, dan is het moeilijk om iets te plannen. Maar dat zal binnenkort wel beteren! Jij ook geen carnaval-fan? hier ook niet! Maar allebei niet dus dat valt wel mee! Gaat je vriend meedoen in een stoet? Een stoet voor de deur is wel tof hé!!! Weet je al wat je Stef gaat aan doen? Hier komt er een lichtstoet voor de deur ergens begin maart. Ook wel altijd tof!! Onze vrienden komen dan naar hier om samen aan de deur naar de stoet te gaan kijken. Volgende week gaan we in de klas ook over het thema carnaval werken, en op vrijdag houden we dan een feestje met de kleuters. Ze mogen dan verkleed naar school komen en J krijgt een pakje aan wat ik als kind nog gedragen heb, een clowntje! Mijn moeder heeft het in de tijd nog gemaakt, dus het is wel speciaal dat mijn zoontje het nu gaat dragen! *oef ik blijf maar zwijmelen* Zo bedankt om naar mijn verhaal te luisteren, t doet deugd om het er eens uit te gooien...
Kom je even laten weten de Ja goed is bijgekomen!! Ben vandaag op cb geweest en daar woog ze 8.160kg. Is natuurlijk een andere weegschaal, maarja, het is toch goed gestegen!! Ze kwam vorige week bij de arts nog maar aan 7.750kg, dus het zit wel goed. Vrijdag terug op controle bij de pediater, en dan weten we weer meer. Maar ik ben toch al een beetje gerustgesteld nu! Hoe zit het daar? Ook alles ok? Ik las net op fb dat je deze week al alleen voor de klas moet gaan staan!! Leuk seg, ik dacht dat het pas na de vakantie zou zijn. Ik zou zeggen héééééél véééééél succes! Het zal wel lukken! Ik ken je hier toch als een superleuke meid, dus dat zal je in de klas ook wel zijn! Gewoon rustig blijven en vooral jezelf en dan loopt het zeker los!! Veel succes!
Wat lief, dank je wel! Na de vakantie sta ik alleen, afgelopen maandag en dinsdag was mijn mentor er nog. Alhoewel ik toen ook veel alleen ben geweest dus er veranderd niet echt veel. Maar toch is het een beetje spannend. Zal er wel bij horen. Mijn mentor is erg kritisch en zij heeft er alle vertrouwen in dus dat is een goed teken denk ik dan maar. Wat ontzettend fijn dat Ja weer zo goed is bijgekomen!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend geschrokken was vorige week. En afscheid nemen van de bv is even moeilijk, dat is logisch, maar ik denk dat je er ook weer vrij snel aan zult wennen. Hoe voel je je er nu bij? Hoe was het feestje vandaag op school? Super leuk dat J jouw oude pakje aan had! Mijn moeder heeft veel bewaard, maar volgens mij geen carnavalskleding...Mijn vriend heeft gisteren een tiroler-pakje gehaald voor Stef, haha. Het is uit één stuk; een geruit bloesje met een bruine broek en bretels (die zijn erop gestikt). Ik zal wel een foto nemen van de week, kun je ook lachen. Gezellig dat jullie ook een optocht voor de deur hebben! Mijn vriend loopt niet mee hoor. Hij heeft dat wel heel vaak gedaan en ik heb zelfs ook nog meegedaan 6 jaar geleden, maar dat is (gelukkig) voorbij. Ik ga maandag met Stef naar het kinderdagverblijf waar ik gewerkt heb, daar een beetje 'carnavallen' met de kindjes. Hier is verder alles goed hoor! Ik heb het gewoon super druk met mijn studie. Ik ben natuurlijk twee dagen per week van huis en daarnaast moet ik heel veel thuis doen om alles op tijd af te kunnen krijgen. En dat moet dan allemaal in de avonduren dus ik ben 's avonds doodmoe en lig vroeg in bed. Maar ja, je moet er iets voor over hebben hè. Over een paar maandjes is het ergste achter de rug. Ik heb gisteren nog een leuke foto van Stef gemaakt, kun je zien hoe groot hij alweer is geworden: Bekijk bijlage 224435 Een hele fijne vakantie (je hebt toch ook vakantie hè?) en veel plezier met de optocht!
Hier inderdaad ook vakantie! Heerlijk met net kindjes! Wat ziet stef er echt een lekker ding uit!! Echt een schatje!! en is de optocht meegevallen, vond Stef het de moeite! Wat leuk een tirolerpakje! Dat wil ik zeker wel eens zien. Hier komt de stoet pas op 10 maart voorbij, wij moeten nog even geduld hebben dus. Maar het feestje op school was superleuk geweest. J heeft zich ook erg goed geamuseerd, maar op het einde vond hij het niet meer leuk... te druk en hij werd supermoe! We zijn vrijdag ook met Ja naar de pediater geweest voor controle en ze woog toen 8.230kg!! 480gr bijgekomen op tien dagen tijd!!! Hij vermoedde dan ook dat er niets ernstigs (zoals glutenallergie...) aan de hand was.. OEF!! Een hele opluchting. Straks krijgen we nog de uitslag van haar urine en als dat ok is, zijn we zeker dat ze 100% in orde is! Met het afscheid van bv, gaat het wel al beter, al blijft het een stom gevoel... Af en toe kolf ik nog een keertje, zodat ik geen ontstekingen krijg, maar veel melk is er niet meer... Lukt het een beetje met de stagevoorbereiding? Ik geloof dat je het superdruk hebt. ik had in die tijd geen kindjes en vond het al superdruk! Dus voor jou zal het met een kindje nog dubbel zo druk zijn!! Overdag als Stef wakker is kan niet veel doen vermoed ik. Ik hoop dat het je wat lukt om alles op tijd klaar te krijgen! Nog even doorbijten!! Vandaag lekker carnavallen met de kindjes!! Geniet er maar van! Grtjs