Wie nog vanaf april - mei voor een spruitje2??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door robertha, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    En, fijn carnaval gevierd? Hier was het gezellig gisteren. :) Stef is ondanks de drukte super lief geweest. De optocht deed hem helemaal niks, haha. Hij zat heel rustig te kijken en was helemaal niet bang van de harde muziek, echt super. Ik zal van de week even een foto met zijn mooie carnavalspak op de computer zetten. :)

Hoe was de uitslag van Ja haar urine? Kan me voorstellen dat je heel opgelucht was dat ze zoveel was aangekomen! Nu weet je in elk geval dat je je niet heel ernstig zorgen hoeft te maken.

Bij Stef is zijn tweede tandje inmiddels ook doorgekomen! Ook weer beneden, naast het eerste tandje. Ik denk dat hij daarom ook weer vrij veel slaapt, zal best energie kosten denk ik als die tandjes gaan groeien.
    Gisteren hebben we hem voor het eerst mee naar buiten genomen in de wandelwagen. Hij zit er harstikke goed in dus de wieg kan naar zolder...6 maanden is echt een mijlpaal he? Er veranderd dan ineens heel veel. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant sluit je steeds weer een fase af en dat vind ik toch wel jammer...Maar goed, jij weer hoe dat is. ;)

Ik heb het echt druk met mijn studie erbij ja *zucht*. Ik heb mijn lessen voor komende week al voorbereid en allerlei materialen klaar liggen die ik de komende tijd kan gebruiken dus ik ben nu wel klaar om aan de slag te gaan. Alleen dat onderzoek komt er ook nog bij. Dat zal ik de komende tijd moeten laten liggen, maar na mijn stageperiode heb ik nog maar heel weinig tijd om het onderzoek af te ronden. Dus ik voel toch constant een druk om ook daarmee bezig te zijn en niet alleen met mijn werk in de klas. In de derde week heb ik trouwens op maandag en dinsdag ook nog ouderavonden...En ik moet dan op woensdag ook nog stage lopen dus dan zie ik Stef een paar dagen maar heel weinig, daar zie ik echt ontzettend tegenop. :( Het gaat maar over een paar dagen, maar voor mijn gevoel weegt dat heel zwaar. Dus ik hoop dat het me lukt om door te bijten, af en toe is het wel moeilijk...

Heb je nog leuke dingen op het programma deze week? Ik heb geen bijzondere plannen. Mijn vriend heeft vanaf morgen weer een wek storingsdienst dus die moet bereikbaar zijn. We kunnen in het weekend dus ook niet weg want als er wat is moet hij meteen vertrekken. Het schijnt wel mooi weer te worden in het weekend dus dan ga ik in elk geval met Stef en mijn moeder een eind wandelen, altijd gezellig. :)

Zo, je bent weer op de hoogte. Geniet nog lekker van je vakantie!

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoikes,
    sorry dat het zolang geleden is, maar het is hier (voor de verandering ;)) weer eens super druk geweest... Ja was vorig week weer al eens heel erg ziek. 40.5 graden koorts:(. Maar waarschijnlijk was dat van de spuitjes die ze tien dagen ervoor gekregen had. Inmiddels is ze al weer stukken beter, en ook hier twee tandjes erbij! boven aan dit keer. Haar totaal staat nu op 4 tandjes:D
    De uitslag van de urine was helemaal rormaal, oef een pak van ons hart. Je kan nu ook echt zien dat ze wat ronder geworden is!

Voor de rest nog wel wat leuke dingen gedaan. Zaterdagochtend zijn mijn man en ik gaan ontbijten in een kasteel. We hadden nog een bongobon en vandaar dat we eens lekker een paar uurtjes zijn gaan genieten.
    Zondag avond hebben we ook een super avond gehad trouwens!!!!! We zijn naar Najib Amhali geweest in antwerpen!!! GEWELDIGE show! Echt lachen totdat we pijn aan onze kaken kregen!! Die man is echt super! Drie uur aan een stuk heeft hij een ganse zaal geentertaind zonder pauze, zonder dode momenten, echt geweldig!
    Het was trouwens ook de aller allereerste keer dat ik niet thuis was als ons meisje ging slapen. En ze heeft het super goed gedaan met moema en poepa (mijn ouders). Een pak van mijn hart!!

En hoe valt je stage een beetje mee? Lukt het wat om het met je gezinnetje te combineren? Ben je nu eigenlijk elke dag van huis om te werken, of ook nog steeds twee dagen?

Stef ook weer een tandje bij, goed seg! En de wieg op zolder... Ik weet inderdaad hoe dat voelt! Niet leuk hé, die fases afsluiten... Maar denk maar, dat hij bij jou zeker nog wel eens naar de beneden zal komen!!;)
    We vinden het leuk als onze kindjes groot worden en weer iets nieuws kunnen maar wat vinden we het toch jammer als er weer een fase om is hé!

Zo druk meid... Niet leuk he, maar toch nog even doorbijten, je zal zo blij zijn als je het gehaald hebt!! Ik zou ook het onderzoek laten liggen tot na je klasstage, dan kan je je op de twee dingen goed concentreren. Misschien als je ze gaat combineren dat je het door elkaar gaat gooien en alleen maar meer stress gaat krijgen... (Mijn mening hé;))
    Hier trouwens ook volgende maandag en donderdag ouderavonden... Toeval hé!

Nog heeeeeel veeeel succes in je stage, en probeer er maar lekker rustig onder te blijven, dan zal het wel lukken!

Groetjes

3. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Hoi hoi!
    Nu ben ik degene die wel érg lang niet geweest is *schaam schaam*. Het is ook zo druk allemaal, pfff. Vandaag was er natuurlijk de staking in het onderwijs in nederland. De school was dicht, maar wie niet ging staken moest natuurlijk wel gewoon komen werken. Ik dacht lekker veel te kunnen doen en dat is ook wel gelukt, maar ik kwam tijd tekort. Ben bijna nog vermoeider dan wanneer de kids er gewoon zijn, haha. Heb nu wel mijn lessen voor volgende weer voorbereid, kopieerwerk klaar dus dat scheelt voor deze week. Hoef ik dat thuis allemaal niet te doen.

Ja heeft het dus toch van Stef gewonnen met de tandjes. :D Hier staat de teller op twee, beneden zijn ze allebei door. Ik vind het echt een grappig gezicht.
    Hoe is het nu verder met je kindjes? Geen zieken meer gehad? Met Stef gaat het nog steeds super! 7 maanden alweer...
    Wat goed dat Ja nu lekker aan het groeien is! Dat moet voor jullie wel heel fijn zijn om te zien.
    Heb vorige week trouwens een mama-fiets gekocht! Ben er echt blij mee. Als Stef wat steviger zit en het wat mooier weer wordt kunnen we erop uit, heerlijk. :)

Ow, je bent naat Najib geweest; jaloers!! Daar wil ik ook echt een keer naartoe, die man is geweldig! :D Ik lach niet zo snel op zich, ik vind weinig cabaretiers echt leuk, maar Najib is echt gaaf!
    Mijn schoonzusje heeft nu de nieuwe show van Jeff Dunham op dvd, die gaan we snel een keer van haar lenen want dat vind ik dus ook echt humor. :D

Dat was het weer meis, fijne avond en tot schrijfs maar weer!

4. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes,

Ah ja, ik had iets gehoord over jullie staking. Hier hebben ze de laatste maanden ook een aantal keren gestaakt, maar wij hebben met onze school ook niet meegedaan. Wel leuk dat je dan wat hebt kunnen werken voor de volgende dagen, hoef je thuis daar minder tijd in te steken hé!
    Vlot het een beetje met je stage? Moet je nog lang?

Hier staat Ja nog steeds aan kop met de tandjes. Ze heeft er vorige week vanboven nog een snijtandje bijgekregen dus dat maakt het totaal op vijf!:D Maarja ze is dan ook 6 maanden ouder hé!;)
    Voor de rest hier geen zieken meer gehad, dus hopelijk houden we het een tijdje zo!

Een mamafiets? Is dat dan een volledig nieuwe fiets? Hier zetten we gewoon een zitje op de bagagedrager. Wel leuk hé, als je met je spruitje kan gaan fietsen, en het weer gaat de komende week ook meezitten hé!!

Najib was inderdaad geweldig!!! Als hij volgend jaar weer komt, gaan we zeker terug! Jeff Dunham ken ik eigenlijk niet...:)

Voor de rest thuis alles ok! deze week is de lichtstoet voorbij gekomen thuis. J heeft er echt van genoten!! Hij had zijn clownspakje aan en vond het geweldig om snoepjes te rapen en in zijn zakje te gooien!! Hij moest wel heel goed aan een handje blijven, want ik vond het maar eng met al die grote wagens en tractoren! Maar hij heeft het super gedaan!

Op school wel superdruk... pfff, ga blij zijn als deze week om is. Donderdag en vrijdag is er een grootoudersfeest. Dan komen alle grootouders naar de school en treden we met de kinder op, zeggen we versjes en liedjes en krijgen de oma's en opa's cadeautjes!
    (Ook mijn ouders en schoonmoeder zal er dus zijn)
    als klap op de vuurpijl is één van mijn collega's ziek, longontsteking, dus is er daar een vervangster. Maar niet gemakkelijk in zo'n drukke periode!
    En dan vertrekken we vrijdag avond op weekend met de familie van mijn man. (zijn moeder, zussen, schoonbroers en de kinderen) Druk druk druk!! Maar ach... hoort erbij zeker!

Donderdag gaan we trouwens de keuken bestellen!! Joehoe!!!

Groetjes

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Jippie, dus de keuken komt eraan! Wat voor iets is het geworden?

Ja, drukte schijnt erbij te horen op school, maar fijn is het niet. Ik kom echt elke dag tijd tekort. Voor de kinderen is het ook niks, ik denk echt dat ze vaak zo druk zijn omdat het programma zo vol zit. En dan heb je inderdaad nog allerlei aparte dingen zoals nu bij jullie grootoudersfeest. Super leuk, maar het kost heel veel tijd.
    gelukkig kun je komend weekend een beetje op adem komen. Of zal dat niet meevallen met de hele familie erbij? Waar gaan jullie naartoe?
    Ik heb nu lekker een weekje vakantie. Dat heeft de school blijkbaar opgespaard van het hele jaar. kOmt wel goed uit hoor want ik moest deze week 3 ipv 2 dagen en dan ook nog de ouderavonden dus dat was wel pittig. Nu nog 6 weekjes, maar daar zitten nog 3 weken vakantie tussen dus ben pas over 2 maanden klaar. En dan moet ik mijn onderzoek nog afronden, maar ik sta dan dus niet meer voor de klas.

Ja alweer een tandje erbij, dat gaat vlot! Stef had daarnet wat verhoging en een hele rode wang dus ik denk dat daar ook weer wat aan zit te komen. Boven is zijn tandvlees ook erg dik en je ziet ook verschil, denk dat het tandje links als eerste gaat komen.

Jeff Dunham is een buikspreker, hij heeft echt geweldige typetjes! Zoek hem anders maar eens op bij Youtube, er staat genoeg op. Ik vind het echt super grappig.

Alvast een heel fijn weekend, geniet ervan!

6. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes!!

alles goed daar bij jullie? Met de studie ook? Moet je nog lang?

Jaja, hier is de keuken besteld! Op dinsdag komen ze opmeten en eind mei wordt ze geplaatst!! Kan haast niet wachten. Het is een heel strakke geworden met zwart en wit. Witte hoogglans deuren en zwart composiet werkblad. Ook de tafel is uit zwart composiet.

het weekendje weg was zozo... Doordat Ja nog veel slaapt overdag heb ik er weinig tot niets aan gehad. En dan mijn schoonbroer die zich met de opvoeding van onze kinderen bemoeidt!!! AARRGGH. dus ik was eigenlijk blij om terug thuis te zijn!!! Lekker met ons viertjes op ons gemakje, zonder drukte om ons heen.

Ja op school kan het soms druk zijn hé! Ben je er nu eigenlijk dagelijks met de stage of twee dagen per week zoals in het begin?
    Met zo'n stage moet je soms echt te veel inplannen, en daardoor kunnen de kinderen soms erg druk zijn ja! Dat ken ik, maar later als je een eigen klas gaat hebben is dat wel anders. Maarja, wanneer gaan wij ooit onze eigen klas hebben hé! Dat is in het onderwijs dan weer een ander probleem!! geen gemakkellijke sector hé!

Die tandjes hé! Zijn bij stef de bovenste tandjes ondertussen erdoor? Altijd spannend hé wanneer ze er nu door gaan komen. Hoe is het ondertussen met hem? Ik zag een geweldige foto van hem op fb! Geweldig knap ventje hoor! Je mag terecht trots op hem zijn!

Zo morgen weer naar de klas en we moeten helaas afscheid nemen van een meisje bij ons. Ze verhuist met mama en papa naar mongolie... Mama is van daar en ze verhuizen nu voor minstens een jaar, waarschijnlijk blijven ze daar een jaar of vijf en dan... hopen ze daar te blijven.

Groetjes

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes,

vlot de stage een beetje? Moet je nog erg lang of zit het er ondertussen bijna op?

Hier alles ok, Ja heeft het wat moeilijk en zeurt nogal veel de laatste tijd, maar er staat een kiesje heel dik gezwollen... dus ik vermoed dat die er voor iets tussen zit!

En kijken jullie ook zo erg uit naar Pasen!! Hier wordt het een heel druk schema om overal eitjes te gaan rapen, maar we kijken er toch naar uit. deze week ga ik met j ook nog eitjes verven!! Gaat ook geweldig zijn!!

Grtjs

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Hoi hoi!
    Sorry dat ik zo lang niet geweest ben. :) Had je berichtje gemist.

Hier alles goed hoor! En jij, lekker van je vakantie aan het genieten? Wel jammer dat het mooie weer nu voorbij is. :(
    Met de stage schiet het al aardig op. Nog 8 dagen te gaan! Komende week alleen de dinsdag, de week erna 3 dagen. Dan is het mei-vakantie en na de vakantie moet ik nog 2 keer 2 dagen. Het gaat eigenlijk toch wel snel, voor je het weet zit het erop. De kinderen vinden het jammer dat ik straks weer weg ga, schattig altijd. Maar ik ben dan nog wel op school dus ik zie ze gelukkig nog wel.
    Wat je zegt, het onderwijs is geen gemakkelijke sector. Zoals het er nu naar uitziet heb ik voorlopig geen kans op een baan. In elk geval niet bij de stichting waar ik nu werk. Er moet flink worden bezuiningd dus er is een vacaturestop. Ook vaste krachten krijgen komend schooljaar geen eigen klas meer en moeten invalwerk gaan doen. Voordat je dan als net afgesturdeerde leerkracht hier tussen komt kan dus wel even duren. Maar ik zie het allemaal wel, dan blijf ik maar gewoon gezellig thuis bij Stef. ;)

Hoe was het afscheid van dat meisje uit je groep? Nooit leuk zoiets hè. Ik vond het vorig jaar ook lastig om afscheid te nemen op mijn werk. Je hebt die kindjes toch een paar jaar verzorgd en daarna zie je ze niet meer. :(

Hoe is het nu met Ja? Stef heeft momenteel geen last van tandjes, hij heeft er nog steeds 2. Ik ben trouwens 2 weken geleden naar het cb geweest met hem en hij was in 6 weken tijd bijna 1,5 kilo aangekomen! :$ En zijn lengte was niet zo hard gegaan dus hij wordt een beetje stevig. :D Hij krijgt nu bij de lunch een kleiner flesje en ik let erop dat ik niet teveel fruit geef want hij kreeg best grote porties. Hij was nog niet te dik, maar dat wil ik ook graag zou houden. ;)

Ik heb zeker zin in pasen! Mijn ouders, broer en schoonzus komen eerste paasdag brunchen. Tweede paasdag is mijn broer jarig en misschien dat we dan ook op zoek gaan naar een autostoel voor Stef. Daar is hij ook alweer bijna aan toe.
    Wat gezellig dat jullie eieren gaan zoeken! En eitjes verven inderdaad, super gezellig! Ik verheug me er al op om dat met Stef te kunnen doen. Ik denk dat het volgend jaar al wel moet lukken. :) Waar gaan jullie allemaal naartoe? Naar de opa's en oma's?

Je moet nog even wachten op je keuken zie ik. wat duurt dat toch altijd lang hè. Maar dan heb je ook wat en kun je weer een jaar of 10 vooruit!
    Wij zijn zondag met de meubels aan het schuiven geweest. We hebben de box voor het raam gezet zodat Stef lekker naar buiten kan kijken. Alleen onze huiskamer staat aardig vol dus we willen iets veranderen, maar we zijn er nog niet uit wat. Ik wil eigenlijk een kleinere eettafel, maar het zou ook kunnen dat het dressoir weggaat en er een kleinere kast komt. Er moet toch ook ruimte zijn voor Stef zijn speelgoed en straks moet hij ook met een loopauto binnen kunnen. Dus papa en mama moeten ruimen. :D

Zo, je bent weer op de hoogte. Alvast hele fijne paasdagen en veel plezier met eitjes verven! :D

9. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Even kort, want heb weinig tijd om te reageren! Kom straks of zo even langs hier!

Maar even: het is zover!! Stef is ons Ja voorbij in gewicht:D Hier vorige week bij de dokter woog ze 8.600kg! hihi.

10. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ow jeetje! :$ Haha :D En dat terwijl er ruim 6 maanden tussen zitten. Dan is onze Stef toch een mollig ventje aan het worden. Maar mama let goed op dat het niet té erg wordt. ;)
    Fijne eerste paasdag gehad? Hier was het onwijs gezellig! En toch nog mooi weer dus heb nog gezellig gewandeld met Stef en mijn ouders. Echt een fijne dag. :) Stef heeft alleen wel weer last van zijn tandjes. Vanochtend had hij wat verhoging en vuurrode wangen. Hij was ook heel mopperig dus ben benieuwd wanneer het volgende tandje zich zal aandienen...

11. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi hoi,

stef is niet abnormaal hoor ;)! Ja is wel erg smal, zit heel laag bij de gemiddelden. en het verschil tussen jongen en meisje is ook al groot hoor!

Leuk dat het zo fijn geweest is! Lekker genoten van de eerste paasdag met z'n drietjes zo te zien! Jammer dat de tandjes een beetje roet in het eten strooien, ben ook benieuwd wanneer de volgende erdoor is! Spannend.

Hier ook leuke paasdagen! Wel erg druk, moeten op veel plaatsen eitjes gaan rapen, en door de slaapjes overdag van Ja moeten we dus heel erg goed op voorhand plannen. Want ik hou graag de kindjes aan hun ritme. Straks nog naar mijn oma en dan zijn we rond. Het was wel leuk, weer eens gezellig met de familie en genieten van de kindjes. J weet nu echt dat de paashaas komt en dat hij eitjes moet zoeken en in zijn mandje steken! zo heerlijk om te zien, als je kind zo gelukkig is!

Zo nu ga ik even je vorig berichtje bijlezen!:D

12. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hier inderdaad lekker aan t genieten van de vakantie met de kindjes! En het weer… zit helaas niet mee, maar we krijgen de tijd wel om;):D

Oh, je stage duurt dan niet meer zooo heel erg lang. Spannend hé! En afscheid nemen van de kinderen is nooit leuk hé, je kant ze dan heel erg goed enzo… Maar je krijgt wel veel appreciatie van kinderen. De kinderen waar is stage gedaan heb worden nu ongeveer 15 jaar. Als ik ze tegenkom zeggen ze nu nog dat ze het fijn vonden in de stage weken. Wij moeten onze stage wel anders doen. Wij gaan veertien dagen of drie weken aan één stuk. En dan verderop in het schooljaar nog eens.
    Bij jullie ziet het er in het onderwijs dus ook niet al te best uit! Pff, niet leuk hé! Wel goed dat je het toch goed inziet! En met Stef thuis zijn is ook leuk hé! Ik ben dan wel vastbenoemd en dus heb ik zekerheid in loon. Maar zoals jij al zei, hier in Belgie gaan ook veel minder kleuterleidsters zijn en dus kan het zijn dat ik weer naar een andere school moet of meerdere scholen moet combineren om fulltime aan het werk te zijn. Maarja ook ik zie het volgend schooljaar dan maar weer. Ik probeer er niet te veel aan te denken…

Afscheid nemen van een kindje dat naar een ander land vertrekt is niet leuk hé… nogal emo… Maarja we hopen dat ze het daar goed heeft. We zouden binnenkort eens met haar kunnen skypen, lijkt me wel leuk!

Ah, jullie zijn vandaag een verjaardag aan het vieren!! Altijd leuk vind ik! Gezellig samen zijn, lekker wat drinken en iets bikkelen!! Hmmm, lekker genieten!!

Een autostoel kiezen, amai zijn jullie ook alweer zo ver… Wat gaat de tijd toch snel hé! Wij hebben stoelen die je kan draaien, en zijn er erg tevreden over. Die van ons is bebeconfort. Veel succes met kiezen.

Waar wij met Pasen allemaal naar toe moeten… hou je vast hé!! :DHaha
    Mijn ouders
    Schoonmoeder
    Mijn tante
    Mijn broer
    Mijn oma
    Tante van mijn man
    Vriendin van mijn man zijn mama
    Buurvrouw

En dan krijgen ze overal eitjes, je kan je wel voorstellen hoeveel er hier op de tafel verzameld staan ondertussen!!!:) T is echt wel een strak en druk schema deze twee dagen, maarja, wel leuk om weer overal eens te zijn.

Volgend jaar kan je lekker ook eitjes verven hoor! Dat zal wel al lukken dan. T Is was heel leuk om te doen allemaal.

Jullie zijn ook wat aan het veranderen zo te zien! Ja een mens heeft wat over voor zijn kinderen hé! We geven alles op. Hebben jullie een grote living? Dan kan je eventueel een stukje afzetten om het speelgoed te zetten. Misschien eens rondlopen in een meubelzaak, soms zie je dan verrassende ideeen. Een loopauto is echt geweldig hoor!! Hier hebben ze daar alletwee nog veel plezier van. Ja kan het al heel goed, maar het sturen lukt nog niet. Haha Hier hebben we een speelkamer in de living geïntegreerd. Met een half hoog muurtje is deze toch een beetje afgezonderd. Onze living is ongeveer 50 vierkante meter dus we kunnen wel een stuk missen.

Zo nu nog even afwassen en om vijf uur naar mijn oma vertrekken, dan zit het drukke paasweekend erop! Nog veel plezier met de stoel kiezen en met verjaardag vieren!!

Groetjes!!

13. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Zo, was gisteren al aan een bericht begonnen, maar toen kreeg is bezoek. ;)
    Wij hebben wel dezelfde kijk op het moederschap hè, leuk altijd om te merken. Ik plan ook alles om Stef zijn slaapjes heen. En als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen zorg ik dat ik ook weer op tijd terug ben zodat hij lekker rustig hier thuis kan eten. Afgelopen maandag heeft ie bij mijn ouders in het campingbedje geslapen omdat we daar bleven eten, maar dat is héél zeldzaam. Ik denk dat hij tot nu toe 4 keer in dat bedje geslapen heeft al die tijd.

Leuk hè dat J nu de leeftijd heeft dat ie het eitjes zoeken echt snapt. Ik vind dat zó gezellig, kan niet wachten tot wij zover zijn!
    Jullie hebben een fijne vakantie gehad las ik op facebook? Echt wel heel jammer van het weer, maar gelukkig hebben jullie toch genoten. :) Moet je nu doorwerken tot de zomervakantie of heb je er nog een vrije week tussen? Ik moet nu dus nog één weekje en dan zijn we twee weken vrij, heerlijk! En dan zit de stage er bijna op inderdaad. Ergens wel fijn hoor, het is toch weer een stap dichter bij mijn diploma, weer iets om af te strepen. Als je bij ons voltijd studeert moet je 4 volle weken achter elkaar stage lopen. Maar omdat ik deeltijd doe is de periode bij mij langer en hoef ik maar 2 dagen per week.

Dank je voor de tip over de autostoel! Ik heb inderdaad weleens een stoel gezien die je kan draaien, lijkt me ideaal. Dinsdag over 2 weken zijn mijn vriend en ik allebei vrij en ik denk dat we er dan een gaan halen. Het wordt dan echt de hoogste tijd, maar het is echt zoeken wanneer we eens een keer tijd hebben, pfff.

Wow, jullie hebben een grote woonkamer! Wij hebben een vrij groot huis, maar de woonkamer is niet heel ruim. We moeten ook echt eens op ons gemakje rond gaan kijken wat er allemaal te koop is en wat voor ons mogelijk is. Gelukkig heeft Stef nog even geen loopauto dus we hebben nog tijd. ;)

Hoe is het met Ja met de tandjes? Bij Stef is er nog niks te zien dus nu vraag ik me toch af of het dat wel geweest is vorige week...Het zou natuurlijk kunnen want ik weet van de vorige tandjes wel dat het uiteindelijk heel lang kan duren voordat ze echt door komen.

Zo, jij bent weer op de hoogte. Zal me zo eens netjes gaan maken want we gaan straks even bij een oud-collega op bezoek. Fijne zondag!

14. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    We lijken inderdaad erg op elkaar wat moederschap betreft. Trouwens van job ook, frapant hé! Maar die kleintjes hebben niet liever dan ritme en structuur in hun kleine leventje! Hier trouwens ook winkelen tussen de slaapjes door. Dus met twee slapers is dat nog moeilijker, want van 10.00u tot 17.00u slaapt hier altijd wel iemand van de kindjes. Al moet ik zeggen dat J precies overdag minder slaap nodig begint te hebben. In de vakantie sliep hij s morgens dat een uurtje of twee langer dan onde het schooljaar en dan wou hij in de namiddag niet meer gaan slapen. Ben benieuwd hoe het nu gaat gaan nu de school opnieuw begonnen is. Maarja het is wel normaal voor zijn leeftijd om niet elke dag een middagslaapje meer nodig te hebben.

Hier dus opnieuw begonnen met school vandaag. het leek alsof alle kinderen zo erg gegroeid waren in de vakantie, niet te geloven. Je begint bij ons in de klas echt te merken dat het bijna lagere school kinderen zijn. (Dat is van de kleuterklas naar het eerste leerjaar) Bij jullie heet dat anders denk ik hé!
    Hier geen weekje verlof meer na deze, maar wel nog een paar dagen tussenin. Op 1 mei is hier een feestdag en 30 april maken we dan 'de brug'. Dan hebben we Onze lieve heer hemelvaart nog twee dagen vrij en Pinkster maandag. En dan dacht ik dat we in juni nog een dagje lokaal verlof hadden omdat het kermis is in het dorp.
    Trouwens op 11 en 12 mei hebben we nog schoolfeest, dat betekent weer even een drukke periode...

ah zo zit dat bij jou met de opleiding. Hoe lang heeft je opleiding in totaal dan geduurt? Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat het er bijna opzit. Ik bewonder wel dat je dat allemaal kan met een kindje! chapeau!!!

Zo'n autostoel is echt wel de max hoor, heel gemakkelijk! Maar tijd vinden om samen weg te gaan is niet gemakkelijk hé! Zeker niet als je niet in het ritme van de kindjes wil roeren, zoals wij! Maar als wij dan eens samen weg zijn moet ik dat ik er wel veel meer van geniet dan vroeger!

Ja mag niet klagen van ons huis eigenlijk, klein is het zeker niet. Maar het is vooral heel praktisch ingedeeld! In interieurzaken rondlopen kan inderdaad tot goede ideeen leiden. Leuk altijd om zoiets uit te zoeken vind ik, ik ben daar graag mee bezig!

Misschien heeft Stef vorig week wel last gehad van een sprongetje of zo. Maar tandjes kunnen ook onderhuids duwen en pijn doen, en dan even stoppen met groeien. Dus misschien kan het dat geweest zijn. Ja heeft nog steeds zes tandjes. vier snijtanden vanboven en twee van onder. Al heb ik nu het idee dat de eerste kiezen vanboven erg goed klaar staan. Zou wel gek zijn, een kies voordat ze alle snijtanden heeft.;)

Leuke visite geweest. Tof altijd om bij te babbelen met mensen die je al even niet gezien hebt hé!

Zo nu ga ik me even in de zetel draaien!:D Even genieten van de rust om er morgen weer maar in te vliegen voor de verandering;)...

Groetjes meid!!

15. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Dat wordt een lange periode voor jou tot de zomervakantie. Is vrijdag 29 juni voor jullie ook de laatste schooldag? We hebben erg vroeg vakantie dit jaar. Ik heb eigenlijk altijd liever wat later, maar ja, dat is niet anders. ;) De komende periode zijn er inderdaad nog wel een heleboel vrije dagen. Op zich fijn, maar het maakt het ook wel een beetje rommelig vind ik. De kinderen worden er ook zo onrustig van. Maar ik ben nog maar 4 daagjes in de klas dus het afronden is voor mijn mentor. ;) Maandag is bij ons de schoolfotograaf geweest. Echt leuk dat ik nu eens mee op de klassenfoto kon. :)

Fijn dat J wat minder slaap nodig heeft. Soms is het wel fijn als ze even lekker op bed liggen, maar het geeft je ook weer ruimte om boodschappen te doen dus dat is zeker weer een voordeel.
    Ben vandaag even met Stef naar mijn moeder geweest. Hij was alleen gisteren al niet helemaal happy en vandaag had ie ook zijn dag niet. Stef kan er echt niet goed tegen als dingen anders gaan dan hij gewend is. Dus wat dat betreft ben ik ook wel blij dat ik nu vakantie heb, kunnen we samen lekker rustig aan doen. :) Ik denk inderdaad trouwens ook dat hij nu een sprongetje heeft. Hij is elke dag vroeg wakker en nogal mopperig. Gelukkig maar dat die sprongetjes van tijdelijke aard zijn. ;)

Mijn opleiding duurt 4 jaar, maar als ik in december klaar ben heb ik er net iets langer dan 3 jaar over gedaan. Dus dat zou wel heel erg fijn zijn. Maar als het niet lukt en het wordt volgend jaar zomer dan heb ik mijn diploma dus keurig binnen de 4 jaar gehaald.
    Hoe zit het eigenlijk bij jullie in België met de werkgelegenheid binnen het onderwijs? Zat er vandaag over na te denken. Hier in nederland wordt het alleen maar slechter en zover weg is België niet dus misschien zou dat in de toekomst een optie voor mij kunnen zijn...Was zomaar een speling van mijn gedachten hoor, maar je weet nooit natuurlijk.

Nog leuke plannen voor het weekend? Wij hebben het rustig, ook fijn. Zondag komt ons nichtje een paar uurtjes hier. Haar neefje doet zijn communie, maar madame kan niet stil zitten dus die mag niet mee naar de kerk. ;) En ze komt veel liever bij Stef spelen dus dat wordt wel gezellig.
    Fijn weekend alvast!

16. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes, alles goed?

hier inderdaad ook op vrijdag de 29ste juni de laatste dag! Hier is dat altijd hetzelfde 1 juli begint de vakantie en 1 september begint de school terug. In heel Belgie is dat ook hetzelfde. Wij hebben dus 9 weken, niet te klagen hé ;) Het is inderdaad nog lang maar we hebben nog een aantal losse vrije dagen, dus dat breekt ook weer even hé. Maar je hebt gelijk dat het dan wat onrustiger is. Je thema is ook helemaal gebroken enzo, maarja, voor een dagje vakantie hebben we veel over hé!!! :D;)

Dus waarschijnlijk sprongetjes-tijd bij jullie, niet zo leuk, maar als je vakantie heb ben je er wel om hem erdoor te helpen hé!! Vinden de kindjes wel leuk! En ook eentje die er niet tegen kan als er met zijn ritme gespeeld wordt!!! Niet alleen wij lijken op elkaar, ook onze kindjes zo te zien, wat leuk!!:D :D Hier is dat net zo, na drukke dagen, als pasen enzo, is het hier ook altijd even lastig omdat het allemaal anders gelopen heeft dan gewoonte... J begint daar nu wel wat minder last van te krijgen, misschien dat dat door de ouderdom komt... wie weet.
    Het minder slaap nodig hebben is inderdaad wel leuk soms, maar soms ook een hele drukte... Je hebt dan echt geen moment meer rust, en dat is voor mama best vermoeiend... Maar dat zal ook wel weer wennen denk ik. Je rolt zo van het ene ritme in het andere. (zelfs ik heb het moeilijk als de dingen anders gaan dan gewoonte:)) Moet altijd lang wennen aan iets nieuws... ( net als de kindjes)

Vier jaar dat valt nog mee hé, voor deeltijds, en zeker als je het nog een half jaar eerder klaar hebt! Zou super zijn!!! Hier is een voltijds (altijd) en dan duurt het drie jaar.
    Hier in Belgie zijn er soms mensen te kort voor korte interims, maar voor een vaste job is het hier ook heel erg lang wachten... helaas... ook niet zo n goede branche om in te werken (wel een leuke;)) Moet wel zeggen dat dat hier per regio nogal erg kan verschillen. Zo is het dat in brussel er een tijd geleden er echt wel kleuterleidsters te kort waren. Dus het is misschien echt iets om over na te denken, maar dan zou je even moeten nagaan hoe het zit in de buurt van B waar jij zou willen gaan werken. Wat haalbaar voor je is.

Leuk een nichtje op bezoek. Hier ook een vrij rustig weekend. Deze namiddag zijn we met J en zijn neefje (samen met mijn broer) gaan zwemmen. En t was erg leuk, tof meegevallen. Zeker voor herhaling vatbaar. J vindt het zwemmen erg leuk, vorige week zijn we voor het eerst geweest (*schaam* dat we zo laat pas voor t eerst met J zijn gaan zwemmen). Hij springt zelfs al in het water vanaf de rand!:$ Had niet gedacht dat kinderen daar zo snel mee weg zijn. Ben jij al met Stef geweest?

Morgen gaan de kinderen namiddag bij mijn ouders slapen. We gaan naar een groot plantencentrum. We hebben een buitensalonnetje besteld (volgende week krijgen we het) en nu willen we de rest van het terras wat aankleden met nieuwe potten en planten, leuk leuk.

Zo geniet nog lekker van je vakantie met je kleine man (en de grote natuurlijk)

veel groetjes!!!!!!

17. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi, hoi, ik kwam even kijken hoe het hier met iedereen gaat, maar ik zie dat het heel erg rustig is. Iedereen druk met de kids zeker?

A doet het ontzetten goed. Ze is een heel lief en vrolijk meisje en groeit en ontwikkelt zich prima. Ze houdt van eten, maakt niet uit wat. Maar dan wel het liefst dat Mama het geeft of niet in zicht is. :D
    Ze heeft haar puber broers helemaal om haar kleine vingertjes gewonden en als ik die hun gang laat gaan, verwennen ze haar tot op het bot dus ik moet regelmatig tussenbeide komen.
    Ze kruipt nog niet, maar zitten kan ze al vrij goed en vindt ze echt heel leuk. Als er iets is wat niet naar haar zin is, kan ze dat ook al goed laten merken, maar ja dat moet wel in dit gezin :D

Hopelijk gaat het met jullie en jullie kids ook allemaal goed. :)

18. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi twijfel,

leuk om nog eens van je te horen, en je meisje doet het goed precies. En wat leuk dat de grote broers haar zo verwennen! en hoe is het met jou ondertussen? Gaat het wat met je?

Groetjes!

19. denzel

denzel Actief lid

24 mei 2010
    118
    0
    0
    Almelo
    Hoi,

Ik kwam ook even kijken hoe het met iedereen is. Maar idd is het hier wel heel erg rustig. Allemaal lekker aan het genieten van de kids?

Helaas is het bij ons nog steeds niet gelukt om weer zwanger te worden na de miskraam van vorig jaar. Wij hebben morgen onze 2e iui poging. Ook heb ik een maand geleden te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben. Gelukkig maakt mijn lichaam nog eitjes aan, alleen is de tijd die we nog hebben om zwanger te worden wel wat beperkt. Maar we hebben de hoop nog steeds niet opgegeven.

20. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Jenna: met mij gaat het heel goed. Ik geniet zo van onze kleine meid, zij kan mij dag weer helemaal goed maken.

Denzel: ik hoop dat het deze keer allemaal goed zal gaan en jij over een paar weekjes een pos. test kan showen.
    Wat ontzettend balen dat je vervroegd in de overgang bent; ook dat nog. Maar ja, zolang er eitjes zijn, is er een kans.
    Heeeeeel veeeeel succes!

Deel Deze Pagina