mijn zoontje is 3,5 als de baby geboren wordt. Hij ging pas in februari dit jaar doorslapen en eerder wilde ik echt niet aan een tweede gaan beginnen. Ik zie nu alleen maar voordelen van dit leeftijdsverschil hoor, als de baby een halfjaar is gaat mn zoontje naar school en dan heb ik weer alle tijd voor de baby en kunnen we gaan babyzwemmen enzo Mijn zoontje weet hoe de baby eruitkomt, ik heb hem verteld dat het net een beetje is alsof je een hele grote poep moet doen. Dus nu doen alle knuffels een hele grote poep en dan hebben ze een baby Hij gaat mee naar de verloskundige en over 2 weekjes naar de pretecho waar we hopelijk horen of het een broertje of zusje wordt. Hij zegt zelf dat ik een meisje in mn buik heb, we zullen zien of hij gelijk heeft!
Hier zes en vier (ruim) als hun zusje komt. Ze zijn er erg mee bezig en vinden het geweldig. Ik had ze liever dichter op elkaar gehad maar we hebben lang getwijfeld. Ik zie nu wel voordelen; met name voor mezelf: twee op school en dan alle tijd voor de kleine en niet op twee kleintjes tegelijk hoeven letten zoals de laatste jaren. De oudsten kunnen straks zwemmen dat is al een last minder. Verder zijn ze al redelijk zelfstandig. Zelf was ik de jongste met exact dezelfde leeftijdsverschillen (op de maand nauwkeurig ) en ik vond het als kind niet zo leuk omdat de oudsten samen veel deden en ik er eigenlijk niet bij hoorde, dat vind ik het grootste obstakel straks. Nu hebben we een heel goede band onderling.
Hier word dochter 4 een maand nadat zusje geboren is. Ze vind het erg leuk,vraagt ook elke x of de baby al komt, en zegt dat ze de fles gaat geven en in bad doen ze mag ook mee naar de echo's en stond helemaal te springen bij de pretecho, dat maakt het toch wel extra speciaal. Zelf vind ik het ideaal, straks alle tijd voor de baby als dochter op school en een peuter die al iets zelfstandiger is.
M was vier toen S werd geboren. Was weliswaar niet haar eerste roertje.... Met T speelt ze de sterren van de hemel inclusief flinke ruzie op zn tijd maar voor S is ze zo lief. Maar haar speelkameraadje is T en ze mist hem ook echt als ze niet samen zijn (en andersom). Nu met mijn zwangerschap is ze nog meer betrokken en ze vindt het geweldig dat ze nu ook een zusje krijgt. T is nu 3,5 en hij is er ook erg mee bezig. Geeft kusjes op mn buik. Stopt zn pop onder zn shirt en geeft de borst . Tussen M en T zit 25m. Tussen T en S 25m. Tussen S en meisje zal zo'n 19m zitten.
Hier bijna 5,5 jaar verschil als de baby geboren is. Aan de ene kant fijn, zoonlief is al redelijk zelfstandig. Maar aan de andere kant, moet je weer helemaal overnieuw beginnen. Niet bewust voor zoveel leeftijdsverschil gekozen, we kregen een cadeautje.
Het zal idd bij iedereen zen voor en nadelen wel hebben. En gegarandeerd komt er wel eens een dag hebben dat we zeggen oei oei wat nu eerst te doen??? of dat we zoiets hebben van aaaaagggghhh maar die mooie momenten die er ook zijn, zouden het goed moeten maken tegenover de andere... Het is zoiszo weer spannend wat er allemaal weer komen zal.
hier straks 5 jaar en 2mnd verschil. ze weet het nu nog niet, te vroeg. maar ik denk dat ze het wel geweldig gaat vinden
precies 5 jaar word dat met paar dagen verschil ??? en de oudste is dan 6.3 jaar lijkt me heerlijk de meiden zijn op de basisschool en heb tijd voor de kleinste ben gastouder voor na schoolse opvang dus echt alle tijd, mijn andere meiden schelen 15 maanden de oudste kon net een week lopen toen is haar zusje geboren dus ik kijk er echt na uit
Hier straks bijna 7 jaar verschil tussen de twee kinderen.Maar dit was zeker niet bewust en ik had het liever anders gezien(al heeft het ook veel voordelen)
Hier zit er straks 5 jaar en 2 weken verschil tussen als broertje wordt geboren. Al zat dat niet geheel in de planning, had vorig jaar natuurlijk 3 jaar en 9 maanden geweest als onze dochter gewoon was blijven leven. Hebben er toen overigens wel bewust voor gekozen, leeftijdsverschil van ongeveer 4 jaar. Heerlijk, alle tijd die ik eerst voor onze oudste had, nu ook voor onze jongste ♥
Hier straks, op 2 maandjes na, 4 jaar verschil. Ik ben volgende week uitgeteld en zoontje wordt eind oktober 4 jaar. Ook niet helemaal de bedoeling... ongeveer 2/2,5 jaar had ons mooi geleken. Begonnen toen zoontje 1, 5 was, maar duurde een jaar voordat ik zwanger was zoontje zou net 3 zijn als hij geboren zou worden, maar helaas hebben we afscheid moeten nemen van broertje, toen halverwege de zwangerschap bleek dat hij een ernstige afwijking had en niet met het leven verenigbaar was... Gelukkig na 3 maand alweer zwanger van dit meisje! Vind het soms wel jammer, maar ook wel heel erg leuk dat hij het nu zo bewust mee maakt! En inderdaad, het weer helemaal opnieuw beginnen... zal wel even weer wennen zijn! Maar heb er ook wel weer heel veel zin in! En met 10 weken gaat zoontje naar school, dus dan weer alle tijd voor de kleine meid! Het heeft zijn voordelen, geen duo wagen nodig, niet beide nog in de luiers, zoontje kan (als hij wil ) zichzelf aankleden en dingen zelf pakken, hoef hem niet meer te tillen nu zo tijdens de zwangerschap, kan zelf fietsen zonder zijwieletjes, dus ook niet (zo vaak) meer achter op de fiets! Elk leeftijdsverschil heeft zo zijn ding denk ik! Voor en nadelen, het maakt niet uit! Ben al heel blij dat we het nog eens mee mogen maken!
Mijn zoontje is ook ruim 4 jaar als de tweede geboren zal worden. Dit was ook niet gepland, liever hadden mijn man en ik 2 tot 2,5 jaar leeftijdsverschil gezien. Maar ja, het is niet anders, en nu zie ik ook wel de voordelen.
Hier zit straks 5,5 jaar tussen de eerste en de 2e. niet geheel bewust, maar ik was eerder gewoon niet aan een tweede toe. Maar nu lijkt het me op zich wel fijn hoor. Mijn oudste is al redelijk zelfstandig wat het straks wat eenvoudiger maakt..en maakt het allemaal heel bewust mee, wat erg leuk is. Ze verheugd zich echt op de komst van dr zusje en wilt overal me helpen. Ook is ze begripvol als ik nu eens wat sneller moe ben of eens lekker op de bank wil liggen (ja papa we moeten mama maar verwennen want ze is zwanger he) maar ik kan me ook voorstellen wat de voordelen zijn van kids met een kleiner leeftijdsverschil.
hier zal bijna 5 jaar tussen de kindjes zitten... ik vind het wel leuk zo ! het is niet helemaal bewust, ml wou eerst geen tweede... tot in oktober vorig jaar en dan helaas nog een vmk te verwerken gekregen... hopelijk blijft nu alles goed gaan
Mijn zoontje is straks 3 jaar en 4 mnd ouder. Ben in maart uitgerekend. Hij is gek op babies, dus dat zal wel goed komen.
Bij ons zit er maar krap 2,5 jaar tussen, maar eigenlijk leek 4 jaar ons ideaal. M'n vriend en z'n broer schelen 4 jaar en ik scheel 4 jaar met m'n ene en bijna 8 jaar met m'n andere broertje. En heerlijk dat de oudste al naar schoolgaat als de tweede komt! Door onze leeftijd (ik 36, vriend 43) en de verwachting dat het best even zou duren voordat het 'raak' zou zijn, zijn m'n vriend en ik in januari alvast begonnen en zeer onverwacht was het in één keer raak! Ik heb er echt even aan moeten wennen dat onze kindjes nu maar zo weinig zullen schelen, hihi. Had dus eigenlijk graag meegekletst in dit topic, maar helaas. Maar supertof leeftijdsverschil dus: 4 jaar!!