Wat is nou de beste week om te bevallen, 38, 39, 40 of 41 & 42? Of maakt het allemaal niet uit. Wat is gemiddeld dan eigenlijk?
Volgens mij maakt het vanaf 37 weken eigenlijk niet zoveel uit. Ze groeien natuurlijk nog wel wat maar blijkbaar niet heel veel meer en alles is gewoon volgroeid en rijp.
volgens mij maakt het idd niet veel uit . Onze oudste dochter is met 40w3d geboren en onze jongste met 37w5d ik denk dat het echt aan het kindje ligt is het een groot stevig kindje of een klein lichtgewichtje Ik denk in het laatste geval dat 40 weken zeker beter is als 37 . Maar goed nogmaals echt veel uitmaken doet het volgens mij niet anders zou je niet vanaf 37 weken mogen bevallen thuis bijv
er word van 40 weken uitgegaan maar puur om een globale tijdmeting te hebben.de eerste 4 weken krijg je als het ware "kado" omdat nooit met zekerheid gezegd kan worden op welke dag je bevrucht bent. als je vroeg bevrucht bent kan het dus best een week of iets meer schelen. als het kindje af en is zwaar genoeg dan dient het zich meestal vanzelf aan op de voor zijn of haar geschikte tijd en dat kan best een week of anderhalf voor de 40 weken zijn dus. ook gebeurd het dat het wat langer op zich laat wachten. een enkele keer komen ze niet vanzelf en gaat het echt te lang duren en dat is dan ook weer niet goed. maar dat houden de artsen nauwlettend in de gaten. maar als je ruim over de 41 weken gaat dan moet het toch wel goed in de gaten gehouden worden. van meer als 42 weken heb ik nog niet gehoord eigenlijk. de meeste kindjes komen vanzelf tussen de 38 en 41 weken zeg maar. met alles wat ertussenin zit.en een enkeling die eroverheen gaat of ervoor zit. en natuurlijk alles wat eventueel gehaald moet worden omdat er ingegrepen moet worden om medische redenen.
ps. allebei mijn kindjes zijn geboren met 38 weken en een beetje. ze waren beiden behoorlijk zwaar. ( bijna 8 pond en over de 8 pond ) de ene is gehaald de andere kwam vanzelf. ze zijn beiden gewoon meteen in een bedje gegaan en deden het prima dus ze waren gewoon "af" men gaat er nu statistisch gezien dus vanuit dat ik de 40 weken niet volmaak. maar ze kunnen er evengoed finaal naast zitten. we zullen het wel zien.
Ik denk ergens rond de 40 weken. Bij 37 weken is er eens kansje dat een kleine, iets achterliggende baby, toch wat moeite heeft in het begin. Bij 42 weken heb je de kans dat de placenta minder gaat werken, en de baby dus (te) weinig voedingstoffen krijgt. Dus doe dan maar rond de 39/40 weken.. C is geboren met 41+1. Maar laatgeboortes zijn normaal in onze familie. Ikzelf en mijn zusje waren 17 dagen te laat. Dus 41 weken was mooi optijd.
het is moeilijk te zeggen. Maar voor je gevoel is ergens rond de 38 - 39 weken denk ik het prettigste. Ik ben ingeleid met 42 weken maar toen ze eruit was zei de gyn meteen dat dit geen 42 weken kindje was en nog wel een week of 2 had kunnen blijven zitten (gelukkig niet want ik was het goed beu!). Het is wat Yinthe zegt moeilijk om precies te bepalen wanneer je exact zwanger bent geworden. Maar om nou te zeggen dat maar een enkeling ervoor bevalt of overtijd gaat vind ik ook weer te ver gaan.
Toch blijkt dat met baby's die bij 38 weken geboren zijn vaak een moeilijkere start hebben dan baby's bij 40 weken. Bijv. met borstvoeding . Kraamhulp zei dat dat toch opmerkbaar was.
zag de titel van dit topic en dacht..... "mag ik kiezen dan? " Denk dat het afhankelijk is van je kindje en je placenta..... dus per persoon, per zwangerschap verschillend....
Had ik hem goed ingefluisterd!Hihihi Maar moet wel zeggen hij kwam precies op tijd , maar was 55 cm!dus een flink braaf kindje....hahahaha