jaloers? hormonen? of ben ik 'gewoon' gemeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nirak, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    oef nou ik loop al weken rond met deze gedachten :(
    mijn mannetje en ik zijn zwanger :D helemaal gelukkig ivm zieke van mijn man hadden we een strippenkaart in het ziekenhuis we konden er bijna wel een bed neerzetten! eindelijk zwanger helemaal gelukkig met 8 weken aan onze ouders verteld 2 weken later met 10 weken is het mis gegaan :$
    we hadden ook maar een 4%kans had onze gyn gezegd.
    en 2 maanden later JEEE weer geluk weer zwanger!!!
    nu helemaal gelukkig en pas na 12 weken onze ouders verteld was erg moeilijk maar we hadden het goed geheim gehouden!
    toen om ons heen ineens ook allemaal andere koppels zwanger.. blij voor hun maar ook wel een beetje jaloers...
    mijn schoon zusje ook zwanger 'ongewenst' en ze vertelde het IEDEREEN al met 8 weken (ik zei niks d8 alleen maar hopen voor haar dat het goed gaat)
    next ook 'ongewenst' zwanger vriendin van een goede vriend van ons door de pil heen zwanger geraakt potver wij vliegen 1000% naar het ziekenhuis zwanger gaat het mis :(:(:(
    en nu mijn buurmeisje van 19 zwanger (haar eerste was ook 'ongewenst') en nu is ze weer zwanger %#%#&$%*&$$#$@

ligt dit nou aan mij.. ben ik nou echt door en door slecht? baal hier zo van..
    begrijp me niet verkeerd hoor! ik ben erg blij voor hun maar waarom zeggen mensen ongewenst zwanger?? je moet blij zijn als je zwanger kan raken al die rare mensen..

2. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Hai! Wat vervelend dat het zo gegaan is! Een miskraam is nooit leuk. Fijn dat je nu wel zwanger bent! Enne; ik snap je gevoel helemaal hoor! Ik wilde héél erg graag een kindje, maar we hadden besloten om nog heel eventjes te wachten, tot we minstens een jaar samen woonden. (Inmiddels ook braaf getrouwd in januari;) ) Maar om me heen leek iedereen ineens wel zwanger! Terwijl ik het dus nog niet mocht proberen.. Een oude schoolvriendin raakte zwanger, en dat was ook een "ongelukje". Waar ik trouwens niets van geloof! Toch bijzonder dat er zoveel ongelukjes plaats vinden hè? Als je echt niet zwanger wilt worden, is de kans dat je zwanger wordt vrijwel nihil als je de anti-conceptie op de juiste manier gebruikt.
    Maargoed, daar voelde ik me ook niet echt prettig bij.
    Ik denk dat het komt omdat mensen het vaak vanzelfsprekend vinden dat ze een kindje krijgen. En als dat dan voor jou niet vanzelfsprekend is, en je zo ontzettend graag een kind wilt, dan is dat natuurlijk pijnlijk!
    Je gunt het vaak mensen wel, maar je wilt het zelf ook zo ontzettend graag!
    Nu ik zelf zwanger ben, realiseer ik me nog steeds dat het niet zo vanzelfsprekend is om een gezond kind te krijgen. Een vriendin van mij probeert al veel langer om zwanger te zijn, maar is dat nu nog steeds niet. Dan voel ik me er ook wel ongemakkelijk onder, omdat ik wel snap wat ze voelt!
    In ieder geval kan ik je geruststellen: Je bent niet raar dat je dat voelt! (Of misschien denken andere mensen daar anders over, maar dan zijn we dus samen raar;) )

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is menselijk om jaloers te zijn hoor... Let er alleen op dat je niet afgunstig wordt. Het verschil is dat je bij afgunst andere mensen het niet gunt. Enneuh, je kunt het beter voor je houden ;) Mensen snappen dit vaak niet. Lekker hier op het forum spuien!
    In ieder geval veel sterkte ermee.

PS: Dit topic past volgens mij beter mijn miskramen of ivf of zo. Sowieso komen daar veel meer dames die in het zelfde schuitje zitten.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik herken het ook wel hoor. Ik zeg altijd dat zoiets 'steekt' Echt jaloersigheid vind ik het ook niet omdat je het een ander echt wel gunt maar het toch op een vreemde manier pijn doet.
    Wij hebben dus ook enorm geluk gehad (zie onderschrift) Een vriendin van mij heeft al een kleintje en staat daarmee ook graag in de belangstelling. Nu zijn wij zwanger (iedereen weet van onze situatie) en krijgen dus volop aandacht. Nu is zij dus ook ineens weer zwanger (heeft zelf een mk gehad maar gelijk weer aangeteld) terwijl ze altijd zei dat ze nog wilde wachten. Nu vind ik het allemaal heel leuk enzo natuurlijk en gun ze het allebeste en vooral een gezond kindje maar ik heb wel zoiets van, sommige mensen willen iets en krijgen ook op een of andere manier alles. Zelfs met zoiets als kindjes krijgen.

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik snap je ook hoor! Toen wij net wisten dat we zwanger waren, was ineens ook iedereen zwanger! Sowieso is het dit jaar heel erg, er zijn er volgens mij heel wat meer zwanger dan vorig jaar.. of het moet aan mij liggen omdat ik het nu zelf ook ben :p

Ik was (en nog steeds een beetje) vooral jaloers omdat elke zwangere vrouw een mooie buik heeft, en bij mij hangt het onder een beetje omdat ik ruim 30 kilo overgewicht heb.. maar daar heb ik me nu overheen gezet, en ik ben sowieso trots op wat er in me buik zit! ;)

xx

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik snap je gevoel. Om ons heen zijn veel vriendenkoppels zwanger of al bevallen sinds wij bezig zijn. 1 grote babyboom, maar wanneer zijn wìj dan aan de beurt denk ik dan. Stellen die nog maar een dik jaar samen zijn nu al een kindje etc. etc. en ook iemand ongepland.. Maar dan denk ik maar weer: ik gun het hun ook wel en ik wil ook niet dat een ander de weg in de MMM moet meemaken. Alleen... Je wilt het zelf ook zo graag..

7. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    #7 nirak, 19 aug 2009
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
    @ machsdoch WE ZIJN NIET RAAR haha (oef een pak van m'n hart ;) )
    ik ben ook echt oprecht blij voor iedereen om me heen! maar ik vind het zo 'stom' dat mensen zeggen dat 'het per ongeluk' is gebeurt! hoe kan zoiets nou per ongeluk gebeuren?! en dan ook bij IEDEREEN!! voor mijn man had ik 2jaar lang een vriend en ben van hem ook niet 'per ongeluk' zwanger geraakt! ik was altijd erg strikt met de pil.. als je dan wel 'per ongeluk' zwanger raakt zeg je toch gewoon : jee ik ben zwanger : (en klaar is kees, niet iedereen hoeft toch de details te weten?!)ik heb bijna niemand verteld over onze miskraam omdat ik een gesloten persoon ben ik wil niet graag in het middel punt sta en dan helemaal niet om iets 'negatiefs' zal ik het wel vertellen en dan er ook nog eens om gaan huilen in het middel punt! nou dan trek ik zeker weten wel de aandacht :$
    kan er nu wel mee omgaan what doesn't kill you make's you stronger (ik was 12 aug. uitgerekend dus dan had ik nu waarschijnlijk al een kindje)
    en ik weet dat wij niet de enige zijn die met veel moeite kindertjes krijgen maar k vind het gewoon zo dubbel andere hoeven er niet eens iets voor te doen..
    en aangezien ik er vaak over deze situatie's nadenk dacht ik laat ik het hier eens kwijt schrijven voel me meteen al een stuk opgeluchter. lees vaak jullie verhalen en nu staat er ééntje van mij bij :)
    ben erg blij te lezen dat meerdere mensen zoiets ook raar vinden.. bedankt voor jullie snelle reacties

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Dikke knuffel ;) . Wanneer ben je nu uitgerekend?

9. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    thanx :)
    4 november :D komt al dichtbij kan bijna niet wachten

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik moet trouwens wel even zeggen dat ik het flauw vind als vrouwen ook jaloers zijn, als ze zelf pas een paar maanden aan het proberen zijn... Kijk, als je nou een jaar of langer bezig bent en het is nog steeds niet gelukt, of je hebt een miskraam gehad, oké. Maar d'r zijn ook vrouwen die dan denk ik vinden dat het bij hen ook in één keer raak had moeten zijn....

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

oh dat had ik ook zo erg op het moment dat ik zwanger was.
    bij ons wilde het eerst ook maar niet lukken.
    toen werd iedereen om mij heen ineens zwanger.
    in 1 of 2 keer. ik kon het niet uitstaan!! nu hebben een aantal van hen hun kindjes al.nu is het gevoel minder erg. alleen bij 1 is het nog steeds erg.
    was helemaal boos dat ze geen dochter kreeg. zij werd maar met een zoon "öpgescheept" in de eerste week naar de geboorte vergat ze dat het kind er was.
    en met anderhalve week oud ging ze al met haar man mee naar het werk want ze verveelde zich thuis. en dumpte hun kindje bij iemand op het kantoor.
    mijn moederhartje breekt dan.
    ik zei al als ze dat kind geen liefde en geborgenheid willen geven laat ze het hier maar brengen.
    zulke mensen wil ik het liefst goed door elkaar schudden en even doen beseffen wat ze wel niet hebben.
    sommige mensen zouden een moord doen voor een kindje!

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    We zijn allemaal mensen en niets menselijks is ons vreemd, toch? Dus jaloezie hoort er gewoon ook bij, denk ik dan. Nu heb ik een beetje van beide kanten meegemaakt: ik heb de mazzel dat ik ongelofelijk makkelijk zwanger word maar heb ook een miskraam meegemaakt en weet nog hoe verdrietig dat was. Dus ik neem helemaal niets voor lief. En deze zwangerschap (wordt ons derde kindje) was dus inderdaad ongepland (zoals sommigen hier kennelijk moeilijk kunnen geloven!, maar het gebeurt dus toch echt), maar absoluut niet ongewenst. Tja en hoe dat kan? Tegen sterilisatie aanhikken maar dat nog niet willen omdat het een te drastische maatregel is, en dan in de tussentijd 1x niet goed opletten en zwanger... Ik vertel overigens echt niet aan iedereen de details van dat het ongepland was enzo, maar vaak komt het gesprek daar toch op uit. Mensen vragen toch van alles als ze horen dat je zwanger bent.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook erg jaloers aangelegd, ik gun het iedereen wel maar heb het er zelf dan zó moeilijk mee!
    Na mijn miskraam van half februari bleken 2 vriendinnen van mijn nichtje zwanger te zijn en ruim een maand later dan ik uitgerekend. En bij hun ging het wél goed. Super natuurlijk! Maar ik had het er zo moeilijk mee...
    Of mensen die een kindje hebben even oud als Eva en nu alweer bevallen zijn van de 2e of hoogzwanger zijn. Ik wilde ook heel graag ons 2 kindje vlak na Eva.... nu vind ik het minder erg, omdat ik weer zwanger ben en alles goed gaat (hopelijk) en er maar ruim 2 jaar tussenzit. Maar mocht het weer mis gaan dan zal ik het weer zo moeilijk hebben met die andere mensen die wel hebben wat ik ook zo graag had willen hebben...

Zolang het gewoon je gevoel is en je er verder niets vervelends mee doet, is het geen probleem. De een heeft er nu eenmaal wat meer last van deze gevoelens dan een ander.

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben nu ook tegelijkertijd zwanger met een familielid en een collega. We schelen een paar weken. En omdat het ook nog zo pril is bij allen, ben ik dan toch bang dat het bij één van ons mis gaat. Want dan is het voor de ander helemáál moeilijk.

Ik moet er niet aan denken. Ik zou nu een miskraam krijgen en dan zie je de buiken groeien bij de andere twee die je vaak ziet. Niet dat ik zou weten hoe het voelt, maar ik kan me dan jaloezie erg goed voorstellen... Afgunst niet. Dat kan ik me niet voorstellen. Je gunt het een ander toch altijd?

15. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Hoi,

Ook ik snap je helemaal, mijn uitgebreide verhaal achterwege latend kan ik zeggen hoe compleet je baalt, ondanks dat je weer zwanger bent. Probeer echt te genieten van je eigen kindje, je eigen zwangerschap, voor je het weet heb je er spijt van dat je niet hebt kunnen genieten van het zwanger zijn. Bij mij hielp het heel erg om me te concentreren op de kleine, rond de 15 weken ging ik iedere avond een uur plat op mijn rug liggen, resultaat, ik voelde de kleine al met 16 wk en 1 dag (en dat is echt vroeg voor een eerste zwangerschap (die wel goed ging)). Ik heb expres ook een cursus zwangerschapsbegeleiding gevolgd om te zorgen dat ik rustig werd en om op een fijne manier bezig te zijn met de kleine in mijn buik.

En het blijft heel erg moeilijk om om te gaan met de mensen die "per ongeluk" zwanger zijn geworden, of waarbij het echt heel vlot gaat.
    Daar kun je nu niet veel aan veranderen, zelfs niet als je kleintje er al is, dan zul je zelfs af ent oe dat gevoel nog hebben.

Hopelijk sterkt het je dat je weet dat er (helaas) heel veel vrouwen (moeten) zijn die zich ongeveer net zo voelen als jij nu.

Maar belangrijkste boodschap, geniet van je eigen kindje!!!
    Succes.

Mychat

16. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    @ LadyXochi

Ik vind eigenlijk helemaal niet dat dit bij topic miskramen hoort, er zijn veel meer vrouwen die nu (ik noem het gezond) zwanger zijn en die daar voor miskramen hebben gekregen, en die juist nu moeite hebben met het zwanger zijn en de reacties/ de omgeving waarin ze leven. Een heel reëel topic bij zwangerschap. Maar dat is mijn mening :)

17. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    @LadyXochi vrouwen die denken dat het altijd in 1x raak is zijn niet echt reeël.
    en toch begrijp ik het ook wel een beetje, aangezien er zoveel koppels zijn die 'per ongeluk' zwanger zijn geworden dan lijkt het net of het allemaal maar 1 2 3 kan gebeuren dus waarschijnlijk hebben die vrouwen nog niet genoeg gelezen over zwangerschappen van andere mensen :)
    het is ook de mentaliteit van ons westerse mensen alles moet vaak snel snel en vlug vlug..
    en uiteindelijk hoopt iedereen toch dat het in 1x lukt? oefenen is leuk maar als je eenmaal besluit voor het 'echte' werk te gaan is het leuk als je er niet maanden/jaren op hoeft te wachten..

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Denken dat je wel 'even zwanger word' is ook niet reeel en ik ben het met ladyxochi eens dat het heel irritant is als je weer een topic voorbij ziet komen dat ze na 2 of 3 maanden al naar een HA willen gaan of al beginnen te balen o.i.d Of mensen die elke maand een mk krijgen omdat ze een week voor hun NOD een 2e lijntje gedacht te zien te hebben...maar goed, dat is een ander verhaal.

19. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    @mychat ik vond ook dat het onderwerp bij zwangerschap past vandaar dat ik het hier ook geplaatst heb :) denk dat LadyXochi mijn eerste berichtje niet zo goed begrepen heeft. heb het over mijn miskraam gehad als 'voorbeeld' dat zwangerschappen niet altijd over roosjes gaan.. helaas
    ik voelde dit kindje ook met 16 weken en 3 dagen! (ook mijn eerste) dmv op mijn rug liggen en zachtjes kloppen op mijn buik prachtig gewoon!! nu is het soms net een wervelwind haha rust hebben? daar is deze kleine niet zo goed in hihi ben ook ongelofelijk trost IK MAMMA! wow eindelijk gaaf! ik dans op de wolkjes :D
    maar wou mijn gevoelens die soms ff komen opspelen graag kwijt en ben niet zo goed in gevoelens uiten dus heb dat gedaan via dit topic (ben nog gelukkiger dat ik niet de enige ben met deze gevoelens soms)
    hoe lang ben jij nu zwanger als ik vragen mag? jij ook genietse van je zwangerschap en bedankt voor je reactie :)

20. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Ik heb het hier juist andersom. Ik raak dus echt heel makkelijk zwanger. Mijn eerste was ook een 'ongelukje' (in hoeverre je dat natuurlijk een ongelukje mag noemen), ik was nog jong, deed het veilig en de pil hield ik goed bij. Geloof me of niet, ik was zwanger kwam er ook pas laat achter want mijn gekke lichaam werd ook niet dikker en ik was ook gewoon ongesteld.
    Maar goed dit terzijde. Dit is ondertussen namelijk alweer 3 jaar geleden.
    Een vriendin van me is nu al bijna 2 jaar bezig om een kindje te krijgen en het wil echt niet lukken. Wij wilde graag een 2de kindje i.v.m leeftijdsverschil van de eerste. Maar ik durfde dus echt niet tegen haar te vertellen dat ik zwanger was. en dat het binnen 1 x raak was :) Nu nog steeds niet. Ik wil haar geen pijn doen dat het ook zo makkelijk kan gaan. Dus dit kan heel dubbel zijn;)
    Snap jou uiteraard ook hoor.. Wat ik wel heel vervelend vind is dat mensen nu nog denken dat ik een 'ongelukje' heb, als ik ze dan heel leuk vertel dat de eerste al 3 jaar rond loopt vallen ze bijna stijl achterover..

Deel Deze Pagina