Hallo, onze zoon is bij exact 36 weken geboren met een gewicht van 2692 gram. Bevalling is in het ziekenhuis geweest omdat ik zwangerschapsvergiftiging had gekregen.. De bevalling was super snel gegaan maar onze zoon doet het perfect. Ons is verteld in het ziekenhuis dat prematuur baby's veel meer slapen dat op-tijd-geboren-baby's (en ook snel in slaap vallen). Bij fles en BV moeten wij hem geregeld wakker houden wilt hij voldoende drinken. Sinds vorig weekend zijn wij eindelijk weer thuis en hij slaapt (volgens ons) heel goed als er omgevingsgeluiden aanwezig zijn. Is het stil (zoals het moment dat wij gaan slapen) dan word hij onrustig, maakt hij geluidjes en gaat hij geregeld maaien met z'n armen. Afgelopen paar dagen is het steeds erger geworden s'nachts en daardoor onze nachtrust ook! Dat weet je nu eenmaal als je aan kinderen begint dus dat nemen we op de koop af... Zelf denkt mijn man, dat hij overdag niet echt slaapt en daardoor oververmoeid is. eenmaal op mijn buik (of die van mijn man) slaapt hij perfect (ook dat denken wij) Echter heeft iemand ervaring met deze situatie? Ons kereltje over-strekt zich ook best vaak. sowieso bij aan verschonen maar soms ook in z'n wiegje of als hij honger heeft... Mijn vraag is, klinkt dit als "over-vermoeidheid" of mogelijk toch iets anders. Moet er wel bij zeggen, dat wij elke 3 uur moeten verschonen en bij-voeden omdat hij onder zijn geboortegewicht zit (nu 2590) Voorbeeld; nu (0:06) ligt hij in z'n wieg en alles is stil in de kamer. ik zit enkel zachtjes te typen op de laptop, maar sinds 23:30 hoor ik geregeld geluidjes uit z'n wiegje komen. Is dat dromen? of iets anders. hoop dat iemand mij goed advies kan geven of ons tips kan geven om meer duidelijkheid te krijgen. groetjes Dave & Anne
Ik zou persoonlijk niet denken aan oververmoeid. Wat ik wel zou overwegen is inbakeren. Wij zijn daar veel te laat mee begonnen, maar wat een verschil heeft dat gemaakt. Eindelijk vond ons ventje de rust om te slapen (en in ons geval met name overdag, de nacht ging al best goed). Nachtvoedingen hebben we nog wel een tijd gehad. Hoop dat je er iets aan hebt!
Prematuere kindjes grommen en knorren geregeld in hun slaap. Dat heeft hier tot minimaal de uitgerekende datum geduurd. Het begon zachtjes en werd steeds harder, als een ouwe vent . Overdag meestal niet, 's nachts vooral. Als je wel geborgenheid wil geven, maar niet superstrak wil inbakeren dan is een puckababy erg fijn!
Zet eens een radio/ muziekje zacht aan. Onze dochter sliep veel beter met geluid om haar heen. Nu kunnen ze best wat herrie maken hoor die kleine droppies. Een bezoekje osteopaat kan sowieso geen kwaad natuurlijk.
Mijn oudste dochter kon ook niet tegen de stilte. De eerste 5 weken was ze in het ziekenhuis waar altijd geluid was van machines, verpleging, bezoek, huilende babies. Hier altijd zacht muziekje aan en een ouderwetse tikkende wekker langs haar bedje. Die wekker heeft ze het eerste jaar gehad. Ze is nu 3 en gaat pas slapen met een cdtje aan. Ook was ze in zh wat strakker ingepakt als in haar ledikant... inbakeren was hier de oplossing. Mijn nieuwe uk is ook heel onrustig als ze geen grenzen voelt, in het zh ligt ze in een nestje om zich heen. En bakeren ze haar bij hele erge onrust ook met een extra strookje om haar lijfje met armpjes langs haar lijfje. Het is ook best een verandering van zh naar huis
ja die van mij kreeg een puckababy voor de nacht, zodat het verschil tussen nacht en dag duidelijker was, en geen last van maaiende armpjes waar ze wakker van werd. Ideaal.
Mijn zoontje sliep na thuiskomst uit het ziekenhuis de eerste weken alleen maar op ons, zowel overdag als 's nachts. Daarna heeft hij een tijd tussen ons in geslapen, tot hij naar het ledikantje naast ons bed ging. Hij sliep ook alleen op ons rustig, hij wilde niet in zijn bedje of in de kinderwagenbak. Dat had te maken met reflux.