@twijfelgeval...Hoi! Tuurlijk kan je gezellig mee praten..we zitten allemaal in hetzelfde schuitje! Wat leuk dat jullie gps gaan doen. Ik ben ook nog ongehuwd samenwonend. Als we een kindje gaan krijgen vind ik het handig om dan wat te gaan regelen, maar tot die tijd nog geen haast. @Octovina..wat een aparte naam heb je trouwens..moet iedere keer even terug kijken hoe je ook alweer heette haha. Wel een mooie naam. Ik noem je maar Okkie oke? Ik ken het..heb ook steeds steken, maar goed ik denk..hoop het natuurlijk niet..dat het idd bij ons tussen de oren zit. Al hoop ik natuurlijk wel dat je vriendin gelijk krijgt. Het zou echt geweldig zijn als we over 2 weken positief testen.
hoii vandaag dag 9 van ovu testen maar steeds negatief!!! word beetje frustrerend!! maar vanaaf wel even klussen ik vindt nog geen moeten een leuke "verplichting" ! nu maar hopen op morgen, ik las dat zaadcellen soms langer dan 3 dagen kunnen overleven!! dus wie weet! moeten die celletjes maar even goed hun best doen!!
@Cherry27 Dat is prima hoor iedereen noemt mij ook Okkie. Ja ik bedoelde eigelijk dat mijn vriendin gelijk voelde Bij haar zelf (hihi) dat ze gelijk wist hoe laat het was bij mij niet hoor, alleen wat voel je dan he??? Ik kan mijn eerste zwangerschap heel goed herinneren en de eerste dagen ook ik wist gewoon dat ik zwanger was vraag mij niet hoe? Maar goed dit was dan ook niet gepland en nu ben ik er wel heel erg mee bezig en nu lees je hier ook al die verhalen en je leeft gelijk mee met iedereen dus dan wordt het nog spannender en dan herken je weer iets ''verrek'' dat heb ik ook en dan wordt het weer spannender.... en nu ook heb bij mijn schoonouders gegeten vanavond ben gelijk weer misselijk en krijg van die harde buiken soort trekken onder in mijn buik heb wederom weer hoofdpijn.... En dan kan ik het toch weer niet laten he.....om dan toch heel stiekem zachtjes tegen mijzelf te zeggen...het zal toch niet?!... Maar dan denk ik vrij vlot weer het zit tussen mijn oren hahaha pffffffffffffffffff Nou ga weer op het bankje dames......
Ook ik meld me hier. Ik ben 23 jaar, en we hebben een dochter die net 2 is geworden. Zaterdag is mijn vruchtbaarste dag, als het goed is, maar we zijn nu al lekker aant klussen, haha.. Ik dacht dat ik me altijd wel goed kon beheersen en dat dat wachten niet zo lang duurt maar dat valt me wel erg tegen van mij zelf... en omdat je toch elke keer op dit forum kijkt, is natuurlijk ook niet erg bevordelijk he, maar wel gezellig!! Ik zit nu in ronde 3... Maar nog even vraagje he, want je leest overal weer anders, als je je ei voelt, ben je dan eigenlijk al te laat met klussen, of kan het dan die dag ook nog wel?? Groetjes
Ja, precies wat voel je dan? Ik, samen met mijn vriend dan, ga nu voor mijn eerste kindje, dus zou ook echt niet weten wat je dan zou kunnen voelen? Ik heb nu ook wel allerlei pijntjes, maar als ik er zo over nadenk heb ik heel vaak allerlei pijntjes, ook voordat ik er mee bezig was om zwanger te worden. Ben dus eigenlijk een aansteller Niemand in mijn omgeving heeft ook kinderen, of is zwanger dus ik kan het ook met niemand overleggen eigenlijk. Ja, mijn moeder bijvoorbeeld, maar dat is alweer 27 jaar geleden, dus van de eerste tijd weet ze niet zo veel meer. Maar we kunnen niks anders doen dan idd op het wachtbankje zitten en hopen dat het raak is! Succes allemaal.
Hallo allemaal, ik zit ook op t wachtbankje... heb van t weekend 2 dagen buikpijn gehad, zo n zeurende pijn... was op dag 11 en 12 van mijn cyclus... dus denk dat dit mijn eisprong is geweest... ik heb twee zoontjes maar bij hen toen ik stopte met de pil heb ik nooit iets gevoeld... kan t dus ook niet thuisbrengen... wel flink geklust en nu maar afwachten... heb ook echt geen geduld maarja...
Bij ons komt het eraan 12de dag nu, de eerste ronde voor ons eerste kindje. Ben er alleen nog niet helemaal uit, alle dagen klussen of toch maar een dag tussen laten... En kan iemand me vertellen wat die pendels zijn die hier bij zoveel mensen opduiken?
@roos Zoals ik heb begrepen is het heel goed om een paar dagen voor de eisprong te klussen en daarna ook nog een paar dagen (als je niet zeker bent van je eisprong) en als je precies op die dag tijdens je ovu -precies tijdens je eisprong- klust dan heb je héél erg veel kans dat het meteen raak is, maar men zegd daarbij dan wel weer dat dat 1 op tien keer maar voor komt. Iedere vrouw voelt dit weer anders en ik denk als je echt bewust mee bezig bent dat je dan ook bewuster wordt van de dingen die veranderen in je lichaam dus ook een misschien een eisprong. Andere vrouwen weer kennen hun lichaam als de beste en weten alles wanneer ze ziek worden, wanneer hun cyclus begint wanneer er een eisprong is ect... Of je nou wel of niet ovu testen gebruikt....flink ervoor en ernaar klussen kan geen kwaad en verhoogd de kansen alleen maar meer. (dan maar hopen dat het pakt en blijft) De rest van dames pffff moeilijk he wachten haha schuif maar lekker aan.
En ineens is dit mijn favoriete topic Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die er toch zo mee bezig is. Gisteren had ik mijn ei (dacht ik te voelen) en gisteren avond nog even geknutseld zoals dat hierboven zo leuk genoemd werd . En nu maar afwachten. Ik zie dit toch als de eerste échte ronde nadat ik gewoon ongesteld werd. En natuurlijk volg ik jullie reacties ook en duim ik met jullie mee!
goede morgen dames. ja inderdaad leuk dat we voor gps gaan. We willen ook nog gaan trouwen om het echt helemaal definitief te maken. Maar omdat we vorig jaar een huis samen gekocht hebben. En in ons achterhoofd hadden dat we het wouden gaan proberen. Leek ons dit wel eerst verstandig. Maar knap dat jullie alles zo duidelijk voelen. Dat heb ik de ene keer ook maar nu niet. Hmmmzz. Mischien dat mijn lichaam nog niet zo ver is. Had gister erg last van slijm verlies. Maar als je na mijn banner kijkt mag ik nog een paar dagen. Ach geduld is een schone zaak toch. (Grrr) liefs mij
twijfelgeval ik zit al in ronde zoveel weet het om eerlijk te zijn gewoon niet meer. Ik heb mijn ei nog nooit bewust gevoeld. Ik doe wel ovu testen om te kijken op welk moment mijn ei is. Als hij positief is ga ik er extra op letten maar ik voelde hem nog nooit. Ik ben in juli een paar weken zwanger geweest helaas is het een miskraam geworden. Ik voelde het niet bewust dat ik zwanger was voordat mijn nod was ik voelde het daarna wel hoor. Maak je geen zorgen als je niets voelt want veel zwangerschapskwaaltjes lijken op je nod die eraan komt.
Brrrr..... Hier ws ik ook weer een keertje. Ik heb de griep flink op bezoek gehad, en nu nog aan het bijkomen. Mooi balen, want ik weet nu niet hoe ik me voel wat betreft innesteling/ griepverschijnselen. Heeft ook wel voordelen natuurlijk: let je er ook minder op, haha! Leuk om te zien dat er al zoveel meiden meepraten hier. Ik hoop dat we zoveel mogelijk op roze gaan binnenkort! groetjes, Pinda83
Ja inderdaad het is ook maar net wat je lichaam laat merken. Maar ik vindt het wel vervelend dat ik niet echt een vast ritme heb. Zo ben ik de ene maand 28 en de andere weer 23. Zit nogal een verschil tussen. Tuurliji zijn er ook meiden die een langere cyclus hebben. Maar die zitten wel vaak het zelfde. En ach wat kun je daar nou aan doen. Maar wel lastig om het dan te bepalen. En ik doe ook niet aan ovu testen. Zijn nog maar 3 maand echt bezig. Dus dat kan altijd nog. We willen hier niet dat het een verplichting wordt. We houden het graag leuk. Haha. Begrijp mij niet verkeerd ik snap ook dat mensen deze testen wel gebruiken. Maar zoals het nu bij ons is zie ik nog geen reden om het te doen. Miss in de toekomst wel. Maar dat zien we dan wel weer toch liefs mij
Hallo meiden, Ik ben ook bezig met de eerste ronde. Ik ben net gestopt met de pil in december en ik weet dus nog niet wat bij mij een normale cyclus is en of mijn cyclus dus ook weer gewoon verder gaat. Ik heb op 31 december nog een menstruatie gehad. daarna begon ik op 09.01.11 weer te bloeden. Dit kan of weer een menstruatie zijn of oud bloed dat er uit kwam. Ik weet dus niet wat nu bij mij het geval is. Als dat laatste op 09.01 wel een menstruatie was dan zou ik dus heel snel na het stoppen met de pil weer een natuurlijke menstruatie hebben en als mijn Cyclus dan wel normaal weer 28 dagen zou zijn dan heb ik mijn eitje dit weekend. Het is dus afwachten maar omdat ik geen idee heb wat er nu allemaal met me gebeurd vind ik het afwachten moeilijk..... ( al mag ik natuurlijk niet klagen ) sommige dames hier hebben al veel langer en meer geduld moeten hebben.
twijfelgeval ik zou dat zeker ook de eerste maanden niet doen ben er na een jaar mee begonnen. Ik geef je groot gelijk dat je het leuk wilt houden. redhead tempen gaat zo: Je neemt elke dag op dezelfde tijd je temp op. Dit het liefs rectaal omdat als je met je mond open hebt geslapen je temp anders is. Je kunt het invullen op wwwfertilityfriend.com. Voor je ei is je temp elke dag anders en lager dan na je ei. net voor je ei is het vaak lager en de dag erna minimaal 0.3 graden hoger en dan kan je zien dat je je ei hebt gehad dit is om zonder ovu testen te bepalen op welk moment je ei is geweest. Zo kan je na een aantal maanden zien hoe je rondes in elkaar zitten. Dit werkt niet om je eitje te voorspellen omdat je temp pas omhoog gaat na je ei. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
hallo meiden! @Pinda83.. ik ben net vorige week door de griep te pakken genomen..grrr..als er ergens staat griepepidemie, ben ik vaak de 1e die 'm te pakken krijgt. Over de eisprong, ik heb 'm ook nooit gevoeld eigenlijk. Tot vorige week haha..toen viel het kwartje! Omdat ik, of wij, nu bezig ben om zwanger te raken heb ik het in de gaten gehouden en wist ik dus ongeveer wanneer die kwam, en heb ik 'm gevoeld. Ik kwam er toen dus ook achter, dat de dingen die ik voelde, heb ik eerder gevoeld maar nooit thuisgebracht bij een eisprong Ach, je bent nooit te oud om te leren he.
Hoi dames, Wat mij vanavond weer gebeurd... Ik moest even naar mijn schoonmoeder die had iets met haar laptop dus ik kwam ff kijken ect... Toen ik naar huis wou gaan hadden zij een grote rol tapijt liggen in de hal naar de deur maar goed automatisme ik stap rustig door (donker in de gang) en je raad het al.... BAM wie lag daar op de grond plat op de smoel MOI!!! Ik moest in eerste instantie zo ontzettend lachen had de tranen in mijn ogen (het was namelijk nog al Komisch) maar goed in de auto onder weg naar huis verging het lachen bijna naar het huilen ik kreeg een flinke steek aan mijn linker kant onder in mijn buik werd er gelijk misselijk van en moest bijna overgeven heb de auto ook even aan de kant gezet heeft lettelijke secondes geduurt en het was weer over heb nou weer weer die zeurende trekken maar goed moet nog steeds afwachten om te testen (NOD) ect maar begin het op dit moment heeel erg benauwd te krijgen en kan het niet laten om te denken wat als..... Pfffffff
okkie,las net je verhaal,dat moet even schrikken zijn geweest,kan me voorstellen dat je in de stress bent,ik heb geen idee of een val nu al iets kan doen daarbinnen eigenlijk....ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat. ik ben 2,5 week terug pas gestopt met de pil,overigens niet met de bedoeling zwanger te worden maar doordat ik gek werd vd hormonen. Echter toch op mijn meest vruchtbare dag seks gehad met mijn man en geen andere protectie gebruikt,en eigenlijk hoop ik stiekem dat het toch raak was... Eigenlijk wilde we nog even wachten maar ik zit nu zo in spanning,dat ik niet kan wachten tot ik mag testen,ook al is de kans denk ik zeer klein omdat ik pas zo kort vd pil afben....weten jullie hoe dat zit? Ik heb ook toch maar een banner aangemaakt,want kan echt niet wachten hihihihih