Heej Ik ben nu 24 weken zwanger en vroeg me af vanaf wanneer de verloskundige je gaat voorbereiden en dingen gaat doornemen over de bevalling. Nu is het steeds standaard bezoekje met wegen, bloedruk, voelen, hartje luisteren en heeft u nog vragen. Op zich nog geen vragen. Maar ik ga er vanuit dat ze straks vanzelf over de bevalling beginnen? Ik moet met 28 weken weer maar dan is er alleen een staigiare ivm vakantie.
Volgens mij had ik rond de 35 weken een speciale bevallingsafspraak. Die duurde 2 keer zo lang, en mijn man kwam toen ook mee. Ik vond het zelf eigenlijk vrij laat, maar de kans dat je eerder gaat bevallen is natuurlijk wel klein. Je moet dan sowieso meteen de vlos bellen. Nog even geduld nog!
hmm ff denken bij mij begon ze er pas rond de 34 weken over. kreeg ook boekjes mee naar huis om te lezen en een beetje voor te kunnen bereiden.
Inderdaad ergens op het einde. Denk dat ze dat bij mij volgende keer doen. Dan ben ik 37 weken. Maar dit is wel al de derde zwangerschap. Vorige afspraken wel summier over gehad.
o dus ik moet nog even wachten. Begint namelijk nu allemaal een beetje door mijn hoofd te spoken. Aangezien ik nogal planmatig ben.
Ik denk inderdaad dat je nog wel een week of 10 geduld moet hebben. Bij mij heeft ze het er ook nog niet over gehad. Moet wel zeggen dat ik het ook niet echt heb gemist tot nu toe. Maar ik volg ook de cursus ´samen bevallen´en dan krijg je al veel informatie, dat scheelt.
bij mij ook in mijn verlof, dus met zo'n 34/35 weken... ze hadden bij ons ook een bevallingsavond georganiseerd voor iedereen die 30weken + was met allemaal info en presentatie en formulieren enzo, was erg leuk
hier nooit gehad bij mijn zoontje, dus ik ga ervanuit dat dat nu ook niet zal gebeuren al vind/vond ik dat wel raar (dus ik ga dat dits keer wel ff aangeven) want er zijn altijd wel dingen wat je graag wilt bespreken
Hier is het gesprek er nooit gekomen. Ze zullen vast eens gevraagd hebben waar ik wil bevallen, maar daar is het volgens mij zo'n beetje bij gebleven. Ik vond het maar raar, maar goed, verder werd alles ook verteld tijdens een door hun georganiseerde bevallingsavond.
Rond 34 weken had ik een speciale afspraak EN een uitnodiging voor een bevallingsbijeenkomst. Die bijeenkomst was echt geweldig!
Bij onze vk krijg je rond de 36/37 weken pas echt de info van wanneer te bellen etc. Vor die tijd moet je toch naar het ZH...