Wie o wie? Cryo terugplaatsing en ovulatietesten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babyliz, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Wie mocht er bij cryo terugplaatsingen gebruik maken van ovulatietesten? Van het umc mag het blijkbaar niet, maar ik was benieuwd of iemand hier er wel ervaring mee heeft. Dus bij een positieve ovulatietest bellen, eventueel pregnyl spuiten en een x aantal dagen later de terugplaatsing?

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag

Ik doe niet anders.. 1x duurde het zo lang mijn cyclus dat ik pregnyl heb gespoten.. Voor de rest altijd bij positieve ovu test bellen en dan de terugplaatsing plannen.

3. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik heb (nog) geen cryo tp gehad, maar bij start volgende cyclus gaan we daar wel voor. Dat gebeurt bij mij in natuurlijke cyclus, ook zonder ondersteuning van hormonen (vind ik wel eng btw, zou graag pregnyl gebruiken als extra hulpmiddel...). Ik moet dan ook ovulatietestjes gebruiken (1-2 x per dag) vanaf de dag dat er een mooi follikel is gezien op de echo.
    Bij pos ovu bellen om tp te plannen.
    Dus ja, hier ook ovu testjes (na eerst een "uitgangsecho").

Waarom mag je van jouw zkh geen ovulatietestjes gebruiken?

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik wil dus ook graag ovulatietesten gebruiken, omdat er vorige keer na 5 echo's nog geen grote follikel was. De laatste echo was op dag 19 van mn cyclus en daarna wilden ze niet meer doorgaan met echo's omdat het te lang duurde. Achteraf logisch dat er nog geen grote follikel te zien was, want mn cyclus duurde 38 dagen.

Maar t zhuis wil dus niet dat we ovulatietesten gaan gebruiken omdat ze dan geen absolute zekerheid hebben over wanneer mn eisprong precies is (Dat is wat ik ervan begreep, ze doen er nogal vaag over). Terwijl ik al bijna 3 jaar ovulatietesten doe en precies daarmee kan aangeven waneer mn eisprong is. Heb altijd 2 knalpositieve ovulatietesten en op de 2e dag dat ie knalt is mn eisprong. Grrr, vind het zo frustrerend dat het in andere ziekenhuizen dus wel gewoon kan!

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Nou ja zeg!!! Blazen ze dan gewoon je poging af? Bij mij weten ze dat er soms een lange cyclus tussen zit, ik hoef daarom altijd pas op cyclusdag 15 te komen, deze x was rr toen nog niets moest ik pas op dag 22 terugkomen toen zat er een ei van 15mm en toen hoefde ik nie meer te komen moet ik gewoon testen. Ik doe overigens goedkope ovu testen en vanaf een duidelijke streep gebruik ik alleen nog
    Clearblue met smiley. Dat adviseren hun ook! Geen gedoe met streepjes gewoon een smiley!!

Deel Deze Pagina