Hi allemaal, Mijn naam is Mar en ik ben nieuw op dit forum! Ik lees al een tijdje mee, maar (nu is het eindelijk zover!) mijn man en ik gaan proberen zwanger te worden van ons eerste kindje. Super spannend, maar we zijn er helemaal klaar voor (en we hebben er stiekem ook heel veel zin in)! Ik heb een regelmatige cyclus, wij zijn allebei net onder de 30 en verder gezond. Dus hoop ik ontzettend dat het ons gegund is om snel zwanger te worden, al is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Nu ben ik toch stiekem benieuwd: gebeurt het wel eens dat het gelijk de eerste keer raak is? Dank jullie wel alvast voor het reageren! Liefs Mar
Allemaal hele goede factoren, dus, maar het zal je helaas alsnog weinig zekerheid bieden Laat het vooral over je heenkomen - het is super leuk en spannend om voor een (eerste) kindje te gaan en het komt vast vanzelf! Overigens kan het prima, hoor, ik was bijv. van mijn tweede in de eerste ronde zwanger (ik was toen 25 en onregelmatig ongesteld). Maar van mijn eerste in ronde vier (toen was ik 23 en heel regelmatig ongesteld) en van mijn derde ‘pas’ in ronde 6 (toen was ik 27 en mega onregelmatig ongesteld). Succes, hopelijk mag het gauw raak zijn
Yes hier 2x in 1 keer zwanger! Een van de 2 uiteindelijk een miskraam gehad maar de ander wordt volgende maand 1
Dank je wel voor je bericht! Jaa dat is ook zo, merk dat ik er veel mee bezig ben. Ik probeer het maar wat los te laten en hopelijk is het inderdaad snel raak! Zou echt fantastisch zijn! Liefs Mar
Dank je wel voor je berichtje en wat bijzonder! Het kan dus echt in 1 keer haha! Wel jammer van de miskraam natuurlijk... maar fijn dat het wel zo snel raak kan zijn!
Meteen de eerste keer zwanger komt best veel voor. Bij veel mensen die ik ken was het de eerste keer raak, soms ook meerdere keren bij verschillende zwangerschappen. (Dat weet ik omdat ze dat er ook vaak meteen bij zeggen, alsof het hun eigen verdienste is ). Als je googlet is er ook wel wat data over te vinden. 80% is binnen een jaar zwanger maar een best groot deel daarvan in de eerste maand of eerste paar maanden. Succes! Jullie hebben al een aantal factoren mee, hopelijk lukt het snel.
Ja hoor, hier 2x snel zwanger (1e en 2e poging). Helaas geven je genoemde factoren zeker geen garanties, en ook 't feit dat de eerste keer ineens raak kan zijn, zegt het gewoon niet zoveel over je vruchtbaarheid; kan ook gewoon toeval zijn. Dus lekker beginnen, en hopen op een snel succes
Ja hoor, anders waren er ook niet zoveel ongewenste zwangerschappen Je hebt per cyclus 20-25% kans ongeveer dus reken maar uit. Maar ook kans dat het een half jaar of jaar duurt. Of 3 jaar of 10 helaas.
De eerste zwangerschap liet meer dan een jaar op zich wachten (mk), daarna ongeveer een half jaar (zoon 1). Toen we weer gingen proberen meteen de eerste keer raap, zwanger van een tweeling maar helaas ma. Daarna duurde het weer ongeveer een half jaar voor zoon 2. Dus even zwangerschappen waar we een maand of zes op moeten wachten, bleken voor ons de geluksfactor. Maar alle gekheid op een stokje: het zegt allemaal helemaal niks. Proberen zwanger te worden is voor veel vrouwen spannend. Het is logisch dat het je bezighoudt, het is tenslotte geen boodschapje dat je even in de supermarkt gaat doen. Maar uiteindelijk heb je er maar heel weinig invloed op en zit er niks anders op dan het maar te laten komen zoals het komt.
1e, 2e maand. 2e, 1e maand. 3e, 2e maand. 4e, verrassing (we gebruikte alleen condooms in mn vruchtbare periode).
Voor mijn 30e: 1e raak 2e raak (tijdens bv) 1e raak 6e keer blijvend raak halverwege 30. Toen was mijn eisprong telkens te dicht op mijn nod.
Bij de 1e en de 2e gelijk raak werd bij beide een miskraam. Daarna wel gelijk weer zwanger. En bij de 3e was het wel gelijk raak in ronde 1!
Bij de eerste gelijk. Bij de 2e na 13 maanden. Succes! Duim voor je dat je snel zwanger mag worden van een gezond kindje!
Mijn eerste zwangerschap was de eerste keer raak Tweede zwangerschap vierde keer raak, helaas geëindigd in een miskraam