3 vroege miskramen en toch zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mapa1990, 29 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapa1990

Mapa1990 Lid

9 aug 2024
    31
    11
    8
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen jaar 3 vroege miskramen gehad. 2 bij 6 weken, eentje bij 5 weken. Bij alle 3 dus nog geen echo gehad elke keer na miskraam was mijn baarmoeder leeg. Onderzoeken gehad in het ziekenhuis alles was goed. Nu afgesproken met gynaecoloog dat zodra ik weer zwanger ben en bloedverlies krijg gelijk bellen dan krijg ik progesteron vaginale tabletten. Ze zeggen dat het dikke pech is of dat tijdens me zwangerschap me baarmoederslijmvlies te snel dun word waardoor het niet blijft pakken. Ik ben zo bang om nooit moeder te worden. Ik ben nu 34 jaar. Heeft iemand ervaring met meerdere vroege miskramen en toch een positief verhaal?

2. Momster92

Momster92 Lid

4 okt 2024
    22
    12
    3
    Vrouw
    Hier ook een miskraam en 3 vroege miskramen, ook gewoon pech en te dun baarmoederslijmvlies. Met progesteron is dan mijn zwangerschap wel blijven plakken, al van bij de eerste keer. Ik hoop voor jou dat het ook zo mag verlopen en je snel blijvend zwanger mag zijn!

3. Mapa1990

Mapa1990 Lid

9 aug 2024
    31
    11
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Super fijn om te horen dat het bij jou gelukt is. Kreeg jij van te voren progesteron of pas op het moment dat je een positieve zwangerschaptest had?

4. Momster92

Momster92 Lid

4 okt 2024
    22
    12
    3
    Vrouw
    Ik kreeg vanaf de eisprong progesteron!

5. Mapa1990

Mapa1990 Lid

9 aug 2024
    31
    11
    8
    Vrouw
    Dat is wel beter. Wij krijgen het pas op het moment dat ik zwanger ben en bloedverlies krijg. Waarschijnlijk omdat op dat moment mijn baarmoederslijmvlies wel dik is want dan hebben ze laatst gemeten tijdens mijn eisprong alleen is er een kans dat het te snel weer dun word

6. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Heb hier zelf geen ervaring mee maar familie dichtbij hebben in een jaar tijd ook 3/4/5 vroege miskramen gehad voor hun eerste kindje. Kwam ook niks uit onderzoeken etc. Daarna nog 2 gezonde zwangerschappen!

7. Mapa1990

Mapa1990 Lid

9 aug 2024
    31
    11
    8
    Vrouw
    Zijn ze geholpen of is het zelf gebeurd? Super fijn dat het gelukt is na de miskramen

8. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.149
    3.153
    113
    Vrouw
    Ik ken iemand met hetzelfde verhaal. Bij de eerst volgend zwangerschap moest ze vanaf de positieve test progesteron tabletten gebruiken en dat kindje is blijven zitten!

Wel moest zij gelijk dus tabletten gebruiken. Ik snap niet waarom jij moet wachten tot bloedverlies eigenlijk..

9. Mapa1990

Mapa1990 Lid

9 aug 2024
    31
    11
    8
    Vrouw
    Nee dat snappen wij ook niet. Heb het toen gevraagd waarom niet gelijk starten. Toen zei ze omdat het ook gewoon nog goed kan gaan en als je geen bloed hebt hoef je geen progesteron

10. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Zij zijn niet geholpen

Mapa1990 vindt dit leuk.
  11. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

2 vroege miskramen en 1 late. Daarna progesteron gebruikt vanaf de eisprong tot dag 12 dpo (gehele zwangerschap, inclusief bloedprikken en op basis daarvan steeds doseringbepaling) en weer gestart met progesteron bij positieve testen op 14 dpo. Toen gelijk 2 goede zwangerschappen.

Ik vind het vreemd om pas progesteron te gebruiken vanaf bloedverlies. Bij bloedverlies stoot je baarmoeder het slijmvlies al af en lijkt me dat je te laat bent. Althans, als het probleem ligt in je progesteron gehalte.

Deel Deze Pagina