wie o wie heeft de gouden tip (werk)

Discussion in 'De lounge' started by mausi, Jul 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    6 jaar geleden heb ik mijn HBO-SPH (sociaal pedagogisch hulpverlening) diploma gehaald.
    Daarvoor heb ik SPW gedaan.
    Ik zou erg graag iets met mijn SPH diploma willen doen, maar ik kom echt alleen maar vacatures tegen waar ze of universiteit vragen, of MBO.
    Ik vind het niet erg om op MBO niveau te werken, als ik het immers maar naar mijn zin heb…. Een HBO baan vinden zit er blijkbaar niet in…. (of in elk geval op dit moment niet).
    Maar ik heb geen zin om op MBO niveau, óók nog eens onregelmatig te gaan werken…. Dus de ‘standaard’ SPW banen als begeleidster op een woongroep e.d. heb ik nu wel gezien. Ik zou zo graag iets anders willen…. Totaal iets anders en dan ook nog eens gewoon lekker doordeweeks enigszins binnen kantoortijden (7:00-18:00 uur)….
    Wie weet waar/ welke sector ze mensen zoeken (mag totaal iets anders zijn dan de zorg)!?!?

Werken op een kinderdagverblijf lijkt me ook super leuk, maar ook daar lijken de vacatures zeer sporadisch…..
    Is er überhaupt nog werk in Nederland of moet ik zelf mijn geld maar gaan drukken ofzo?!:p

Na ja, ik schrijf dit nu wel heel leuk, maar word er best wanhopig van! Ik wil gewoon een leuke baan!

2. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik denk dat het op het moment inderdaad best lastig is
    heel veel instellingen bezuinigen op het moment waardoor er weinig vacature's vrijkomen
    ik wou dat ik de gouden tip voor je zou hebben, maar helaas!

wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met het vinden van een leuke baan!!!

3. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

Jun 16, 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Misschien een rare suggestie, maar misschien is lesgeven iets..
    Dat valt voornamelijk binnen de door jou genoemde uren.

Vaak kan je met een opleiding als deze wel relavante lessen op MBO-niveau geven. Of als niet niet direct mogelijk is, wel met een korte opleiding hiervoor. Met SPH is het sowieso mogelijk dit binnen een jaar te kunnen doen..

Naar mijn idee bestaan de meeste banen, binnen dit vakgebied, uit onregelmatige uren namelijk..

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Er worden zat pm'ers gevraagd hoor op kdv's.
    Alleen moet je vaak beginnen als inval (ouur) en dat trekt vele niet.

Mijn ervaring op het werk bij ons is dat je na 1/2 jaar al vaste uren hebt. Dat is zo gegaan bij mij, vriendin en 4 andere collega invallers.

Misschien een gesprekje waard? En je kunt je kindje vaak meenmenen (korting en meteen plek)

succes!

5. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

Jun 16, 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Sta je er mogelijk voor open iets met een extra opleiding te doen?
    SPH is volgens mij een mooie basis om makkelijk en binnen redelijke termijn meerdere kanten op te kunnen..

6. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb al een aantal extra opleidingen en trainingen gedaan in de afgelopen jaren. Sta er zeker voor open om wederom een opleiding/ cursus o.i.d. te doen, geen complete nieuwe HBO opleiding.

Lesgeven lijkt me super leuk!!!!!!!!!!!!!! Maar weet gewoon niet goed waar ik moet beginnen. Ik zoek wel eens vacatures bij ROC's e.d. maar vind ze helaas niet.... ;)

Heb afgelopen week zo'n 15 sollicitatiebrieven gestuurt naar verschillende KDV's.... Dat lijkt me namelijk super leuk!!!!! Al zijn ook de eerste 'we-bewaren-uw-brief-in-de-prullenbak-uuuh-portefeuille'-recaties ook al weer binnen. Sorry voor de negativiteit... maar na 4 jaar heel actief solliciteren en piekeren, zakt het vertrouwen wel eens weg... :) dus ik hoop dat er een positieve reactie bij zit, heb maar één baan nodig.... :p

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Misschien eens ROC's of Hogescholen bellen? Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.

8. 0611inge

0611inge Actief lid

Feb 9, 2011
    188
    0
    0
    Ik zit ook te denken voor je richting onderwijs ivm de uren. Maar misschien is het ook een optie om intern begeleider te worden op een school. Heb alleen geen idee of er veel vraag naar is, maar kan je wel combi doen misschien van lesgeven en begeleiden.
    Succes in ieder geval

Share This Page