wasgoed

Discussie in 'De lounge' gestart door Lyso, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Deels uit nieuwsgierigheid, en deels omdat ik me een beetje "zorgen "maak om de toekomst, hoevaak krijgen jullie kinderen schone kleren aan? En dan heb ik het niet over duidelijk vieze kleren, maar kleren die geen duidleijke vlekken hebben, maar wel 1,2.... dagen gedrgen zijn. Vanwaar? Ik heb 10 broers en zussen, op het hoogtepunt woonde 9 daavan in 1 huis. Om de berg wasgoed enigzins beheersbaar te houden, had mijn moeder 2 regels, 2 keer per week schone bovenkleding (maandag en donderdag) en eens in de 2 weken een schoon bed. Handdoeken mochten we altijd pakken, maar werden niet gestimuleerd om elke dag te douchen. (ook niet tegen gehouden trouwens) Nu ik volwassen ben, vind ik het ook zonde om kleren gewoon maar in de was te gooeien, broeken gaan bij mij minsten 2 dagen mee vaak langer, maar shirts hangt af of het ruikt of niet. Maar nu mijn dochter... is 3 jaar bijna en nog al een kledder met eten, en dol op de zandbak. Dus meestal houd ik haar kleren max 1 dag aan. Vind ik geen probleem! Maar áls het dan een keertje wel schoon nog is, wil ik het haar gewoon nog een dag aan trekken, maar nu komt het.... ik ben bang dat ze er op aan gekeken word... dus ik doe het al bijna niet als ze de volgende dag naar het kdv moet... Maar tegelijkertijd moet ik anders gaan onthouden welke kleding nog een dag mee kunnen, en welke niet, vind ik ook een beetje onzin. Dus mijn vraag... hoe doen jullie dat?? en hoevaak worden dingen dus verschoont??

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik trek Dennis echt wel eens een broek 2 x aan als het nog niet echt vies is hoor. Gebeurt niet heel vaak want tja, 't is een kruipende, lopende, struikelende dreumes maar als het zo is na een dagje binnen te zijn geweest bijvoorbeeld krijgt ie hem gewoon de volgende dag weer aan. Shirtjes gaan meestal maar 1 dag mee, zien er ook altijd een beetje smoezelig uit zo 's avonds dus die gaan altijd in de was. Toevallig had ie er van de week een shirtje 2 keer aan omdat er nog niets mee aan de hand was maar dit gebeurt echt zelden tot nooit.

Ik begrijp je standpunt, vind het zelf ook van de zotte om iedere dag schone kleren (mezelf dan he) aan te doen als er nog niets mee aan de hand is (vlekken of geurtjes). Dus ook voor mij geldt een broek vaak 2 of 3 dagen (behalve lichte trouwens hoor, die gaan na 1 keer gewoon de was in) en shirtjes hangt er helemaal van af hoe ze er aan toe zijn.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Meisje is hier 2 maanden, en ik reken max 24 uur voor kleertjes: betekent dus vaak de romper 's ochtends schoon aan en de volgende ochtend in de was, de bovenkleding twee "overdagen" aan, de nachtkleding twee nachten. Al gaat veel kleding eerder in de was door lekkende melk/melk die zij weg laat lopen.

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu mijn oudste twee wat ouder zijn, hebben ze gerust twee dagen dezelfde kleren aan. (sokken, onderbroek wel elke dag). Zolang het schoon is, kan het best wel;)

De jongste krijgt nog wel elke dag schone kleren aan, want die maakt ze vies:D

Maar trek jij je toch niks van aan wat anderen zeggen?

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    nee hoor zeker niet, maar wil niet dat dóchter er op aangekeken word... ze moet volgend jaar naar school, en kinderen kunnen hard zijn..... (eigen ervaring helaas....:(niet vanwege de kleren trouwens!) ondergoed en sokken is hier ook dagelijks trouwens hoor! Heb het echt over bovenkleding en beddengoed (laatste is pure nieuwsgierigheid ;))

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    +1
    Ik vind het prima hoor... geen in in zoveel was én ik vind het onzin om schoon spul te gaan wassen... Jammer van mn geld, kan ik heel goed anders gebruiken;):D

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn jongste maakt alles vies.. dus die dagelijks

mijn meisje van 3 is stuk zuiniger op haar kleertjes en die was ik dus echt niet elke keer.. die kan dus rustig 2 dagen doen met haar kleding..
    ze wilt alleen zelf elke dag wat anders aan.. en dan vouw ik haar gedragen maar schone kleertjes op een stapeltje, dat ligt op commode en dat krijgt ze dan later in week nog keer aan

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Huh? 2 dagen dezelfde kleding is raar volgens sommigen?
    Ja als het de 2e dag vol vlekken zit oke. Maar het is in mijn ogen toch echt normaal om 2 dagen dezelfde kleding aan te hebben.

Mijn dochter heeft ook wel eens 3 dagen dezelfde broek aan. Ondergoed soms 2 per dag, pyjama 3/4 dagen, bovenkleding elke dag wat schoons.

Als ik soms toch lees waar we ons druk over kunnen maken dan bedenk ik dat dat echt een luxeprobleem is!

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hier gaat bovenkleding ook 2 dagen aan. Ondergoed en sokken dagelijks schoon.

En beddengoed gaat 1x per week de was in.

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier gaat nooit iets 2 dagen aan bij mezelf niet en bij de kinderen ook niet....Maar ik vind het niet raar verder dat er mensen zijn die het anders doen.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Broeken/rokjes gaan hier ook wel eens 2 dagen mee hoor. Bovenkleding meestal niet aangezien ze nogal een fan is van stiften. :D

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Moet er niet aan denken zeg, iedere dag schone kleding!
    Dan kan ik t helemaal niet meer bijhouden met was ppffff.
    Nee hoor, als t schoon is, dan nog lekker een dag de kleren aan.
    Ondergoed natuurlijk wel iedere dag he;)

Maar we zijn hier met 4en. Iedere dag dan schone kleding, plus de werkkleding, de sportkleding, de handdoeken, beddegoed, ondergoed......dan mag ik wel 4 wasmanden neerzetten en een extra wasmachine kopen haha

13. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    ik vind het vrij normaal om 2 dagen dezelfde kleding aan te hebben. maar ik snap je wel. wat ik soms doe is wel andere kleding aantrekken bij de kinderen, maar de kleding die een dag gedragen is, maar nog niet vies, uithangen. heb je ook geen last van reacties van anderen. :)

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha hier net zo. Ik word al chagerijnig als ik denk aan al het extra strijkwerk wat ik ga krijgen als iedereen hier elke dag een hele schone set aan trekt :(

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

De oudste draagt in principe alles 2 dagen of het moet vies zijn, dan natuurlijk niet. De jongste ook mits het schoon is en ze niet gespuugd heeft, dat is dus niet zo heel vaak maar het komt wel steeds vaker voor. Ik gooi zelf ook niet alles na 1 dag in de was, ik zou niet eens genoeg broeken hebben dan...

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet elke dag iets schoons aantrekken als het niet vies is hoor. En daar ben je vast ook niet de enige in denk ik. Iets mag best twee keer gedragen worden.

Ik maak wel een uitzondering voor rompertjes. Maar goed, die gaan sowieso niet langer dan een halve dag / dag mee.

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Douchen zou ik overigens ook niet dagelijks stimuleren. Jezelf goed wassen natuurlijk wel. Dat moet dagelijks maar elke dag een douche vind ik niet nodig en bovendien is al driedubbel bewezen dat dat helemaal zo gezond niet is.

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier ook. Mijn man draagt wel alles vaker (ondergoed en sokken uitgezonderd). Een spijkerbroek 'n dag of 5 en een shirt 2 dagen (alleen niet 2 dagen achterelkaar).

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik voel mezelf ontzettend vies als ik niet iedere dag douche. De kindjes gaan 2 keer per week, maar dat is omdat ze veel last hebben van eczeem.

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Hier gaat alle kleding van de kleine na 1 dag dragen in de was. Zelf draag ik soms wel mijn kleding 2 dagen. Handdoeken gaan meteen na gebruik in de was en beddengoed 1 keer in de week.

Deel Deze Pagina