Speelgoed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yake, Oct 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Mijn dochter vermaakt zich nog steeds uitstekend met al haar knuffels in de box, in het wipstoeltje en op de grond. Ze heeft ook een rammelaar of 2, maar daar doet ze niet veel mee. Echt speelgoed heeft ze nog niet. Nou heb ik echt geen idee wat ik voor haar zou kunnen kopen en, is het al nodig?

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    ALs ze zich nu nog goed vermaakt met haar knuffels, zou ik het voorlopig lekker zo laten... Julia speelt nu juist heek erg graag met rammelaars. Ik heb er 2 zelf gemaakt van lege plastic flesjes (bv cola) me daarin koffiebonen en een met water. Ze vindt het prachtig om ermee te schudden en te zien wat er gebeurt. Way ook een groot succes is, is een stuk bakpapier waarmee ze kan kraken, kreuken en scheuren. Ik ga pas weer speelgoed kopen als ze zelf kan gaan zitten.

3. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Die rammelaars vond ze al leuk vanaf een week of 7, daarom kijkt ze er nu niet meer naar om. Ook taalt ze niet meer naar haar mobiel, dus die heb ik er al uitgehaald.

Scheuren is hier idd ook een succes, maar dat wil ik alleen als ik erbij ben, want ze propt alles in haar mond.

Die zelfgemaakte rammelaars lijkt me ook wel wat... Ik ga zo gelijk knutselen!

Weet je, ik ben gewoon bang dat ik haar tekort doe, zo zonder echt speelgoed, dat ik haar dus niet genoeg stimuleer. Ik word er onzeker van.

4. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat gevoel ken ik! Sanne vermaakt zich eigenlijk ook prima en ze heeft allerlei dingetjes om mee te spelen, ook speelgoed. Maar denk ook weleens: "moet ze nu ook eens ander speelgoed?".

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat gevoel ken ik ook heel goed! Heb ook het gevoel dat Sasha zich vaak verveelt.

Hier alles in dr mond stoppen, daarna als het niet lukt of het duurt dr te lang gaat ze krijsen niet normaal. Durf haar af en toe ook niet meer iets te geven.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Eva vermaakt zich prima met een bak waar haar speelgoed inzit. Gewoon een lage bak, waar ze dus makkelijk bij kan. Alles eruit halen, met sommige dingen even spelen en dan doe ik alles er weer in en kan ze weer opnieuw beginnen ;). Flesje half gevuld met water vindt ze ook erg leuk. Boekjes zijn ook favoriet, van die dikke kartonnen, kan ze lekker doorbladeren. Maar Eva is vooral bezig met staan, lopen, weer gaan zitten en weer gaan staan enz. enz. en dan heb je geen tijd om met speelgoed te spelen :). Mobile hebben we weggehaald, ze zat alleen maar aan al die beestjes te trekken en we willen de mobile voor een volgend kindje ook graag nog gebruiken ;).

7. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik moet zeggen dat amy wel ontzettend veel speelgoed heeft, (veel gekregen en marktplaats) en we wisselen af met het speelgoed. dan blijft het leuk en hoef je neit steeds van alles bij te kopen. vooral dingen met heel veel herrie vind ze leuk. en het flesje met macaroni vind ze ook geweldig. en net als snoopy, vind ze het leuk om de tas met speelgoed leeg te halen en weer opnieuw te vullen.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

speelgoed van Vtech met geluidjes enzo was erg afvoriet bij Dano die tijd. vooral dat speelkleed van Vtech. daar lag hij op, en de mat heeft ook sensoren welke geluid maken als ze geraakt worden.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wij hebben een doos duplo en een doos autootjes gekregen van vrienden van mijn ouders (was nog van hun kinderen geweest en ze gaan verhuizen) en hij vindt het prachtig als ik een huis voor hem bouw dat hij dat dan kan slopen. Verder snapt hij nu dat hij de auto even naar achter moet bewegen en dat die dan echt rijdt. En verder vindt hij een pollepel met een bakje om op te slaan nog een van de prachtigste soorten van speelgoed. ;) En zijn moeder (mij dus ;) ) achterna kruipen als dat eigenlijk niet zo handig is...
    Blikje vinden ze ook erg leuk. Denk niet dat je haar tekort doet als je niet veel speelgoed hebt.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb ook zo'n soort kleed van Tiny Love, Eva zit wel te kijken van 'huh waar komt dat geluid vandaan' maar kruipt er dan zo weer vanaf :(.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse speelt nog steeds met het speelgoed vanaf het begin. Hij vind alles gewoon heel interessant en bekijkt alles tot in detail. Hij kan wel een kwartier aan een labeltje zitten frummelen, of aan de snorharen van een knuffeltje trekken met z'n kleine prikvingertjes.
    Een stuk plastic folie vindt hij ook geweldig. Die geef ik trouwens ook alleen maar als ik erbij ben.
    Het mooiste speelgoed voor hem bevindt zich buiten! Dat zijn de auto's die voorbij razen, z'n box staat dan ook pal voor het raam. Hij kan tijden naar buiten kijken naar het verkeer.

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Even off topic: Snoopy, wat fijn dat je weer ongesteld bent geworden ondanks je pco en de bv! Ik heb geen pco maar ovuleerde zelf nooit, en nu, ondanks de bv al twee keer echt ongesteld geworden!

13. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Oh, Kisbaba, wat herkenbaar! Hier wordt ook echt alles grondig bestudeerd. Bijvoorbeeld zichzelf in haar spiegeltje, zo schattig!

Het is niet dat ik geen speelgoed wil kopen, hoor, dat echt niet, maar ja, zo lang ze tevreden is.... Wel ga ik idd pollepels, bakjes en alternatieve rammelaars aanbieden. Ben benieuwd.

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het ligt er ook aan of je baby een doener of een denker is.
    Jesse is een echte denker. Hij kijkt en kijkt, bestudeert alles, het gaat hem echt om het bekijken van dingen.
    De doeners grijpen naar speeltjes om het grijpen. Als ze het eenmaal hebben, laten ze het weer snel los, en grijpen het opnieuw. Alleen gaat dat veel sneller vervelen, en dus zijn ze sneller uitgekeken op speelgoed. Vaak zijn die baby's veel sneller met kruipen en gaan staan en lopen.

De doeners worden later ook wel denkers, en de denkers later ook wel doeners.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dank je wel voor je lieve reactie! Nu moet ik nog afwachten of het eenmalig was of dat ik nu wel een cyclus heb (had ik daarvoor helemaal niet). Of misschien ben ik al wel zwanger, mag ook! ;) Maar goed, maar even niet teveel hopen...

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Haha Kisbaba, hier heeeeel duidelijk een doener!

17. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Dat verklaart een hoop hier! Mevrouw weet niet eens wat kruipen is. Hahaha.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Haha wat leuk, die verschillen! Ik kan me niet meer herinneren wanneer Eva voor het laatst liggend gespeeld heeft! Het is hier dus wel kruipen/tijgeren of zitten (en dan het liefst op haar knietjes), maar het allerliefst staat ze.

19. vlademira

vlademira Niet meer actief

wat speelgoed betreft in onze bieb hebben ze ook een speel o theek je kunt daat speelgoed lenen en 4 weken houden daarna breng je het weer terug en neem je wat nieuws mee zo heeft een kindje altijd wat anders om te spelen en hoef je het niet te kopen en als je kindje een speeltje zo mooi vind dat het het steeds weer wil hebben dan kun je ze daar ook nieuw kopen

20. vlademira

vlademira Niet meer actief

<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s366.photobucket.com/flash/player.swf?file=http://vid366.photobucket.com/albums/oo109/vlademira/DSCF1301.flv"></embed>

Share This Page