Dreamers mmm, TESE of KID?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dreamer83, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Begin september zaten we bij de dokter om te vragen voor een zaadtest voor mn man.
    We waren pas een half jaar bezig, maar toch hadden we een sterk gevoel dat mn man onvruchtbaar zou zijn.
    De dokter nam ons gevoel serieus en stuurde ons door naar de gyneacoloog.

Op 10 oktober hadden we de eerste afspraak met de gyn.
    Op 16 oktober moesten we het potje inleveren.
    Op 28 oktober kregen we te horen dat er geen zaadjes gevonden waren bij het zaadonderzoek.
    Ondanks dat het vermoeden er was kwam de klap toch nog erg hard aan.

Om alles uit te sluiten moesten we pas 3 maanden later weer een potje inleveren.
    Die 3 maanden hebben heel erg lang geduurd!
    Maar eindelijk was het afgelopen vrijdag zover.

Vandaag kregen we de uitslag van het 2e onderzoek.
    En helaas, ook nu weer 0 zaadjes gevonden.
    Ook was het FSH veel te hoog.

De enige mogelijkheid op een kindje van ons samen is nu TESE.
    En ondanks dat de gyn de kans erg klein acht dat er iets gevonden wordt gaan we hier toch voor.
    Morgen moet ik een afspraak maken bij het AMC hiervoor.

Maar omdat de gyn de kans erg klein acht zijn we alvast aan het nadenken over KID.
    We staan er beiden voor open, maar weten er nog te weinig van om een beslissing te kunnen maken hierover.

Het staat er nu allemaal erg kort en zonder gevoel, maar zo is het natuurlijk niet.
    Het is heel moeilijk om te horen dat de kans op een kindje van ons samen bijna niet bestaat :(

Ik zou graag dit topic gebruiken om alles wat er vanaf nu op ons pad komt van me af te schrijven.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje meid :(
    dat is een flinke klap die jullie te verduren krijgen
    ik wil jullie heeel veel succes wensen
    en hopelijk mogen jullie snel een wondertje verwachten!

ik duim voor jullie mee ;)

3. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    :cry: meis, dat zal wel even aangekomen zijn, ondanks dat je al zo'n beetje met een negatieve uitslag rekening gehouden had.

Heel veel succes en sterkte, ook voor je mannetje!

Dikke knuf en liefs,
    Con

4. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    G*dver meis :( Ik vind dit echt oneerlijk. Ik weet hoe hard jullie dit willen en hoe erg jullie het verdienen. We hebben het er al eens over gehad, dat het leven soms zo oneerlijk is..

Ik ga hopen dat er toch nog iets gevonden wordt, en dat een kindje van jullie samen mogelijk is. Ik spreek je snel.

xx

5. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey Dreamer, wat een ontzettende rot-uitslag. Ik weet nog dat wij precies dezelfde uitslag kregen, en dat TESE ook het enige piepkleine kansje was op een kindje van ons tweeën. Ook al zie je het aankomen, zoiets wil je gewoon niet horen.

Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om niet op dat piepkleine kansje te hopen en gelijk voor KID te gaan, maar daar zijn echt wel een paar maanden en heel veel tranen overheen gegaan.

Maar het gekke is (en dat wil ik je graag alvast vertellen, ook al zijn jullie nu waarschijnlijk vooral nog heel verdrietig): Vanaf het moment dat we (eindelijk) een positieve zwangerschapstest in handen hadden, was het niet langer een donorkindje, maar ONS kindje.

Lieve Dreamer, ik hoop dat TESE jullie brengt waar je op hoopt. Ik duim voor jullie.

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, Dreamer, wat kl*te dat deze uitslag ook weer 0 was :(... Snap dat jullie de kleine kans die er is met TESE toch willen aangrijpen en ik hoop heel hard dat jullie daarbij eindelijk een keer wél een positieve uitslag krijgen.
    Heel veel sterkte samen....

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Jeetje Dreamer, wat ontzettend naar zeg! Ook al had je er een beetje rekening mee gehouden, dit is echt kl*te nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van deze uitslag en ik hoop dat julie een goede oplossing vinden die gewoon gaat slagen.

liefs Mia

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank jullie wel allemaal.

Ik besef het allemaal nog niet.
    Of beter, ik wil het nog niet beseffen denk.
    Ik denk alleen maar praktisch nu, mn gevoel is uitgeschakeld.
    Niet bewust gedaan trouwens.
    Ik heb nog niet eens gehuild om de uitslag.
    Het voelt als een ver van mn bed show, zo onwerkelijk.
    Alsof het mij niet overkomt.
    Heel moeilijk.

@Belle: ik ben blij dat je dat zegt!
    Dat is de vraag die ik gisteren aan mn man heb gesteld namelijk.
    Kan je het als ons kindje zien?
    Zodra ik volledig overtuigd ben dat hij dat werkelijk zo zou kunnen zien ga ik nadenken over kid.

Vanmiddag ga ik het AMC bellen voor een afspraak.
    Hoop dat ik het juiste nummer heb gevonden.
    (deze moest ik zelf maar opzoeken van de gyn...)

Ik ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jeetje meid, wat heftig. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen op jullie reis naar een kindje. En alvast heel veel succes met de TESE.

Liefs en een knuffel,

Zora

10. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Weet precies hoe je je voelt.
    Wij kregen zo'n 2 jaar geleden hetzelfde bericht. We zijn ons toen gaan richten op Tese en zijn hiervoor zelfs naar Belgie gegaan omdat ze daar veel verder zijn op dit gebied. Met als resultaat, na de operatie en de eerste ICSI behandeling, een prachtige baby! Dus geef de moed niet op! Het was zeker geen gemakkelijke weg, maar voor ons was het meer dan de moeite waard.

11. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hele dikke knuffel voor jullie!
    Wens jullie heel veel sterkte!

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank jullie wel.

Heb net gebeld voor een afspraak.
    De eerste mogelijkheid was dinsdag 7 april om 9 uur :confused:
    Maar omdat het vanaf hier 1 file is naar Amsterdam ging ze even kijken of het op een later tijdstip kon.
    Dat kon wel, maar dan zaten we al in eind mei :confused:
    Heb dus maar voor 7 april gekozen.

Maar jeetje, gewoon wéér 3 maanden wachten :cry:
    Heb er net 3 zware maanden op zitten.
    En dan gaat het alleen maar om de intake!
    Voordat je werkelijk de TESE krijgt ben je zo weer 3 maanden tot een half jaar verder :cry:
    En als dat op niets uitloopt dan ...

Ik voel me even helemaal leeggetrokken :cry:

13. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    vanaf hier een welgemeende knuffel! Ik hoop echt dat het gaat lukken!

14. 2bb

2bb Niet meer actief

Oh dreamer wat een slecht bericht, ik vind het zo k. voor jullie! Ik had echt oprecht gehoopt dat de tweede uitslag net als bij ons mee zou vallen. En wéér wachten tot april is ook super k. bahbahbah. Ik wens je veel sterkte samen en onthoud: huilen en schelden mag hoor!

liefs

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ow wat vreselijk, en pas 7 april een afspraak.
    ik loop ook bij het AMC en heb ook het vermoeden dat het erg druk is.
    een hele dikke knuffel! liefs mounia

16. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    He wijffie,

Ik begrijp dat je er ff doorheen zit.

7 april pas terecht kunnen in het AMC, weer 3 maanden wachten... en je wacht al zo lang.

Heb je evt. de optie overwogen om toch niet naar Nijmegen te bellen, ook al is dat voor jullie wellicht langer rijden, maar misschien wel af te wegen als je daar sneller terecht zou kunnen?

Nogmaals een hele dikke knuffel voor jullie, je weet dat ik erg veel aan jullie denk, en erg met jullie meeleef!

Liefs,
    Con

17. @ oma ook in je eigen topic een hele dikke knuffel.
    Hier kun je alles fijn van je afschrijven.

18. en wat zaza zegt, misschien een hele goede optie?

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Verschrikkelijk hè, die wachttijden...

Effe heel praktisch: Als je bang bent dat je het niet haalt door files, dan kun je tegenwoordig ook heel makkelijk met de trein naar het AMC. Sinds kort is NS Station Holendrecht in gebruik genomen, en vanaf daar is het nog vijf minuutjes lopen naar de poli van het AMC. Da's misschien niet ideaal als je de auto gewend bent, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je niet uren vaststaat op de snelweg, en het scheelt je ook de zoektocht naar een parkeerplaats.

Ik weet verder even niets te zeggen. Maar ik denk aan jullie.

Liefs,

Belle.

20. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Het is eigenlijk gewoon niet normaal, die wachttijden... en laten we eerlijk zijn, elke week wachten is in de situatie van de meeste personen in deze situatie, of in de situatie van "vruchtbaarheidsbehandelingen" al te lang...

Nijmegen kan je trouwens ook erg makkelijk met de trein komen. Weet alleen niet hoe lang het ziekenhuis vanaf het station is...

Groetjes,
    Con

Deel Deze Pagina