Voeding en depressie

Discussie in 'De lounge' gestart door Harrinda, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Kwam dit tegen op internet, voel mezelf beter als ik gezond eet. Hier in dit stukje staat ook dat je bij depressie een verhoogde zin in zoetigheid hebt... (kan ik me vast beter beheersen als ik toch zoet wil eten :) ) misschien interessant en nuttig voor anderen hier. Ik zou het liefst nu voor iedereen met depressie een compleet pakket aanbieden van psycholoog, sport en voeding. Psycholoog en medicatie bij depressie was natuurlijk al bekend, maar ik heb nadat ik volledig in de ziektewet kwam een 'noodsprong' naar sport in de vorm van persanol trainer gemaakt, die gaf me ook voedingsadviezen om toch vet kwijt te raken.. (helemaal niet met het oog op depressie) en ik voel me echt beterder als ik goed eet. Al vind ik wel dat het een combinatie is van vele factoren, en je nooit op '1 paard' moet wedden.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ja groot deel hiervan is te verklaren door suikers en het effect hiervan op hoe je je voelt.

3. Elliz

Elliz Lid

6 aug 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook depressie en overgewicht door de medicijnen. Mijn stofwisseling vertraagde enorm. Ik heb een paar weken geleden voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik wilde afvallen. Maar wat een drama! Een week echt volgehouden. Ik dacht dat ik gek werd, ik was constant zo boos en chagerijnig. Ik herkende mezelf niet meer..

Deel Deze Pagina