wie o wie heeft hier een eigen stacaravan/chalet?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door aicirtap, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Wie heeft hier een eigen stacarvan of chalet? Geen stenen huisje, want dat is voor mij te duur om te kopen. Althans ik heb ze niet gezien voor de prijs die ik in gedachten heb.

Ik ben hierin aan het verdiepen als financiële investering.
    Ik heb te weinig vermogen en salaris om een huis te kopen in deze tijd.
    Maar om het geld nou zo op de rekening te laten staan. Dus ik dacht aan deze optie.
    Mijn familie woont in noord holland en het is altijd wat gedoe met daar overnachten en ik vind de zee heerlijk.
    Dus dacht wat vliegen in 1 klap te slaan.

Ik wil er zelf x aantal keer per jaar gebruik van maken, en de rest van de tijd verhuren.
    Ik zag dat je het in box 3 bij de belasting moet opgeven. En in sommige gevallen ook in box 1.
    Verder dan nog kosten voor huur staanplaats, toeristenbelasting, eventueel btw, riool -en waterschap, gas/water/licht.

Ik had een aantal vragen:
    Hoe kom je aan een staan/standplaats?
    Hoe regel je de schoonmaak? Linnengoed/handdoeken kan men zelf nog mee brengen.
    Hoe berg je privé/eigen spullen op?
    Hoe vaak heb je problemen/tegenslagen zoals kapotte of zoekgeraakte spullen? Of anderszins?
    Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken / bij stil moet staan?
    Hoe zijn jullie ervaringen?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh maar daar weet ik niet veel van liek

Wij hebben een stacaravan. Maar die verhuren we juist niet. Dat mag hier ook geeneens.
    En we moeten van de camping af omdat ze het park vol gaan gooien met huisjes die particulieren kunnen kopen, om ze te laten verhuren. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb niet de hele post goed gelezen, sorry! :oops::roflmao:

spruitjes vindt dit leuk.
  5. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij hebben een stacaravan, maar verhuren hem niet.
    Hoe je aan een plaats komt? Je kunt op 2 manieren beginnen. Of je koopt een stacaravan die al ergens staat en mag blijven staan, of je vindt een lege jaarplek en koopt een stacaravan, die je daar naartoe laat verplaatsen. Dan ben je die kosten kwijt, plus aansluitkosten op de camping.

Wij hebben getwijfeld over verhuren. De jaarplaats kost hier 2500 euro per jaar. Als we zelf geen gebruik zouden maken van de caravan, zouden we effectief 8-10 weken per jaar verhuren, gok ik, als we geluk hebben. Aan zee is dat misschien wat meer. Dan kan je dus uitrekenen wat je aan huur moet vragen (hoogseizoen meer dan buiten de vakanties) om winst te maken, waar je ook nog belasting over moet betalen.
    Schoonmaak en sleuteloverdracht etc zouden wij allemaal zelf moeten doen, daar wil de eigenaar van onze camping zich niet mee bezig houden. Eigen spullen zouden we dan mee naar huis nemen, denk ik. Er is niet veel opbergruimte in een stacaravan.
    Wij vonden het de moeite niet waard en gaan onze caravan verkopen.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Geen ervaringen met stacaravan/chalet, wel met 2e woning (die we niet verhuren) en ik volg het aanbod, dus enigzins op de hoogte.

je hebt parken met koop, huur en erfpacht grond. En parken hebben ook altijd voorwaarden waar je op moet letten (mag je verhuren en mag je hele jaar gebruik maken bijvoorbeeld)

Er zit ook erg veel verschil in parkkosten. Dit is vaak afhankelijk van de voorzieningen die er zijn. Veel voorzieningen = hogere kosten. Met veel voorzieningen kun je waarschijnlijk beter verhuren

Als je iets wilt kopen voor investering ligt huur of erfpacht grond minder voor de hand. Dan zou je een stuk grond moeten kopen. Tenzij je vooral voor het rendement van de verhuur gaat.
    Meeste stukken grond worden aangeboden met als een chalet of stacaravan erop.
    Op funda heb je bijvoorbeeld een apart gedeelte voor recreatie woningen. Daar kun je een zoekopdracht instellen.

deze periode is er heel erg veel aanbod, veel meer dan in de wintermaanden, hoop dat je iets geschikts vind!

8. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik zou juist willen investeren in een stenen woning! En dan in een park die de schoonmaak en verhuur op zich neemt (zoals bij alle bekende parken)
    Ja elk organisatie heeft zijn voor en nadelen en het verschilt zelfs ook per park in de organisatie.

Je moet ook kijken of het een gewild park is en wat de prijzen doen. Bij een makelaar kan je de verhuuropbrengsten opvragen. Dan weet je of je daarin rendabel kan zijn.

Wij zouden dit als investeringsobject willen, met de optie om er ook zelf als eigenaar gebruik van te mogen maken. Landal doet dit bv vrijblijvend. Je moet dan wel in je achterhoofd houden dat als je zelf in het hoogseizoen gaat, dat je natuurlijk die huuropbrengsten gaat missen... Wij zouden dan zelf eerder weekendjes weg daar naartoe gaan dan.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja maar stenen woning is niet haalbaar. Ik heb ongeveer 50.000 beschikbaar.

Deel Deze Pagina