Tips en ervaringen zijn welkom.. weersvoorspellingen voorspellen niet al te veel goeds. Baal enorm! Waar moeten we zeker aan denken tijdens slecht weer?
Ik zou zeggen indoor activiteiten in de buurt. Leuke spelletjes mee. Wat ze nu voorspellen zijn vaak wel buien. Dus kan goed dat het toch hele dag droog blijft of maar even regent.
Idd een buitje is niet erg, de hele dag regen is een ander verhaal. Dan droogt op een gegeven moment niks meer. Geen idee hoe oud je kinderen zijn, want bij een kruipende uk is een regenbroek erg handig, want het gras is wel nat natuurlijk. Voor grotere kinderen zijn laarzen handig. Ik zou spelletjes meenemen, kleur en knutselspullen, wat speelgoed waarmee ze in de (voor)tent kunnen spelen. Wandelen kan in de regen wel van fietsen word je veel natter vind ik altijd. Keertje binnenspeeltuin als het heel erg is of naar een zwembad, maar nu met Corona weet ik niet of ik dat zou doen.
En je vooral niet te druk maken over voorspellingen. Wij zijn al zo vaak gaan kamperen wanneer het leek alsof we 2 weken aaneengesloten regen zouden hebben, en dat valt altijd enorm mee.
Volgens mij voorspellen ze nu voornamelijk buien. En wie weet vallen die buien juist s'avonds of s'nachts. Mijn ervaring is ook dat ze hier in Nederland het weer niet echt kunnen voorspellen. Op de de zelfs kan het weerbericht nog veranderen. Maar ik zou zeker wat extra spelletjes meenemen. Kleurboek, mijn dochters nemen hun loom spulletjes mee, dvd speler of tablet dat ze nog een filmpje kunnen kijken. Ik denk dat er nu bij veel binnenactiviteiten wel een bepaald aantal personen binnen mag. Maar valt allicht te proberen.
Regenjas Paraplu Regenlaarsjes mee En gaan! Kids spelen soms wel buiten met beetje regen, zeker als er dan een plasje ontstaan….
Vaak denk je thuis dat het de hele dag regent , maar op de camping valt het vaaaak mee, maar wij gaan volgende week en hoop ook op beter weer. Misschien vast even op de 'slechtste ' dagen een binnen activiteit reserveren. Zwemmen, binnenspeeltuin, bioscoop. En voor de rest indd niet te druk maken, extra spelletjes mee en naar buiten als het droog is
Met kleine kinderen in de middag heel uitgebreid ergens gaan lunchen, zodat je savonds niet meer hoeft te koken bij de tent in de regen. Laat je niet expres “even” nat regenen. Thuis kan dat; even naar de winkel rennen zonder paraplu, maar als je dat nu doet is de kans groot dat je jas de rest van de vakantie nat blijft. Dus paraplus en regenjassen mee de tent in. Voor kruipende kinderen idd een regenbroek mee, voor oudere kids een goede regenjas, laarzen en evt paraplu.
regenlaarzen en oude broeken en de softshell jas niet vergeten als je die hebt . En je instellen op een keer wassen ter plekke. Anders neem je veel te veel mee . Maar het ligt er ook wel aan hoe je op vakantie gaat - caravan, tent, stacaravan?
Wat vind je slecht weer en hoe en waar ga je op vakantie. Nederland lijkt wel aardig de komende weken. Zon, wolken, af en toe een buitje en redelijke temperaturen. Maar goed, voldoende kleding (of gelegenheid om te wassen), schoenen/slippers die nat mogen worden, regenjas. Zorgen dat je droog kunt zitten en spullen kunt uithangen. Echt binnenactiviteiten zou ik niet gaan zoeken bij af en toe een bui. Mocht er veel regen voorspeld worden, dan is het wel handig om uit te kunnen wijken. Voldoende warme kleding, voor als je savonds buiten blijft zitten. Fijne vakantie!
Het ligt er ook wel aan waar je zit. Wij hebben in Frankrijk wel eens flinke hoosbuien gehad, maar dat was maar even en zodra de zon weer scheen, was alles ook zo weer helemaal droog.
Inderdaad! Wij hebben overigens wel eens in Frankrijk gezeten dat een gebruikte theedoek, handdoek etc gewoon niet meer droog werd. Zaten in een wat natter gebied. Daar kijken we tegenwoordig wel naar voor we iets boeken.
Gaan en kijken hoe het gaat. Maar vakantie in de regen is voor mij geen vakantie. Zeker niet met jonge kinderen. Ik ben dan zo weer thuis. Ga absoluut niet in een tent of caravan zitten met kou en modder. En kinderen die geen kant opkunnen. Dan vertrek ik zo weer. Een kkeine bui of regen in de avond is niet zo'n probleem. Reden voor mij om geen zomervakantie in eigen land te boeken. Heel onvoorspelbaar.
dit vind ik ook.. en voorspelling 22/23 graden is overdag in de zon vaak gevoelstemperatuur 25/26 graden en als de zon minder schijnt, maar het waait niet heel hard, dan is het nog prima. Komende periode zie ik vooral 2 tot 3 mm per dag. Die moet dan nog maar precies vallen op de plek waar jij bent... zal wel loslopen denk ik dan. Met dat weer kun je juist nog lekker dingen ondernemen. En krijg je zelden ook echt modder. De regen is zo weer opgedroogd.