Op het forum lees ik heel vaak dat er veel vrouwen zijn die maar een paar kilo aankomen tijdens de gehele zwangerschap. Vooral vrouwen met overgewicht. Soms maar een paar kilo op de hele zwangerschap. Ik ben nu iets meer dan 18 weken en ben al 6 kilo aangekomen, terwijl ik echt veel overgewicht heb. Ik voel me er echt super onzeker over en kan wel janken Zeker ook omdat iedereen in mijn omgeving (familie, collega's, dietist, gyn, begeleider van zwangerschapscursus enz) zegt dat ik niet te veel mag aankomen, ik heb tenslotte reserves genoeg. Zijn er hier meer vrouwen die WEL veel aangekomen zijn? En is die 6 kilo van mij absurd? Ik houd wel veel vocht vast....
Ik kan nog niet meepraten, ben tot week 20 7 kilo afgevallen, en nu komt er langzaam weer wat bij, dus ik weet niet op wat voor gewicht ik uitkom. Maar volgens mij is dat van jou heel normaal hoor! Ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt maar ik hoor sommige mensen die wel 35kg zijn aangekomen in de zwangerschap dus echt maak je niet druk, als het maar goed gaat met je kindje!
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen! Een drama en ik was er echt verdrietig door. Na de zwangerschap heb ik er 15 vanaf gekregen. Ik was trouwens ontzettend mager voor mijn zwangerschap. Ik woog maar 52 kilo. En bij deze zwangerschap ben ik tot nu toe nog maar 2,5 kilo aangekomen. Je kan er dus geen pijl op trekken. Probeer gezond te eten, zoveel mogelijk bewegen en veder kan je er niet zoveel aandoen.
Ik ben 16 kg aangekomen in mijn vorige zwangerschap. Dat was wel veel, omdat ik toen maar 60 kg woog toen ik zwanger raakte. (procentueel gezien dan he ) Ik ben in de eerste week 10 kg kwijt geraakt, was allemaal vocht! En door de bv ben ik 1 kg afgevallen. De overige 5 kg heb ik me wel voor in het zweet moeten werken Deze keer ben ik begonnen met 61 kg, ben nu 10 wk en al 3 kg aangekomen Komt omdat ik vreselijk misselijk word als ik niet eet, dus ik eet de hele dag door veel fruit en wortels. Je zou denken dat je daar niet zwaarder van wordt, zeker niet als je de helft er nog eens uitspuugd, maar ik word er toch zwaarder van. Ik heb nu zoiets van tja, pech hoor. Ik zie het wel weer als ik bevallen ben. Mijn nichtje is tijdens de zwangerschap echt extreem aangekomen (40 kg!!!) en die is ze nu met behulp van een dietiste en een coach bijna allemaal weer kwijt. (anderhalf jaar na de bevalling) Dus het komt allemaal wel weer goed, als je je schouders er maar onder zet. Ennuh, je bent bijna op de helft, 6 kg is dan toch prima? Als je er in de volgende helft nog 10 doet ben je maar 16 kg aangekomen, dat krijg je er wel weer af
jep... ik kom elke zwangerschap zo'n 25-30 kg aan... Ik ben nu zegmaar 23 weken zwanger en al 16kg aangekomen dus als je het mij vraagt vind ik 6 kg netjes hoor, 12 is normaal. je zit practisch op de helft van je zwangerschap en op de helft van die kilo's. Bedenk maar zo dat je na de bevalling alweer 6 kilo kwijt bent aan baby, vruchtwater en placenta! Mensen geloven het nooit als ik zeg dat ik zoveel aankom, je ziet het namelijk helemaal niet... Ik ben meestal de eerste maand na de bevalling al de helft van de kilo's weer kwijt en de rest binnen 7/8 maanden... ik ben 176 en 63kg normaal Mijn spijsvertering is normaal gesproken vrij snel en als ik zwanger ben niet, denk dat dat het verschil is. Ik eet gewoon gezond, ontbijt, lunch, diner enz. volg deze keer een orthomoluculair dieet ivm postpartumdepressies maar dat maakt dus geen draak uit... Maar goed, nu voor de 5e voldrogen zwangerschap en ik maak me er niet meer druk om...
1e keer 20+..2e keer 16 kilo. En nu zit ik weer op mn oude gewicht van voor mn zwangerschappen. 1e keer in 10 weken na de bevalling. 2e keer pas na ruim een jaar, maar wel na 10 weken 14 van de 16 kwijt. Zonder er iets voor te doen luxe eigenlijk.
Soms heb je er gewoon geen invloed op. Ik heb een normaal gewicht als ik niet zwanger ben, maar 't lijkt alsof ik nu alles opspaar wat ik binnen krijg. De vorige keer was ik met 31 weken al 20 kilo aangekomen, en nu zit ik weer op zo iets. Ik eet niet meer/minder, maar ik kom gewoon veel aan. 6 kilo op de helft klinkt helemaal niet slecht hoor. Snap dat je er onzeker door wordt, maar probeer toch maar te genieten. Die kilo's gaan er wel weer af. En hoe vaak ben je nu nog zwanger in de rest van je leven?
ik denk ook niet dat je er veel invloed op hebt, mits je normaal eet. ik kwam bij Ties 11 kilo aan, na 3 dagen was alles er weer af en ik at véél! vriendin van mij at normaal en kwam 35 kilo aan. deze keer kom ik wel iets meer aan trouwens, zit nu met 35 weken op 11-12 kilo. baal er ook van (ben veel te zwaar) maar ik weet ook nu dat het goedkomt.
hey meid! Maak je niet druk! bij mijn eerste zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen mede ook door vocht door het warme weer en mijn kereltje was ook 4 kilo en de rest tja dat vloog er gewoon aan haha nu ben ik nog maar 7 kilo aan gekomen maar eerlijk gezegd kan het mij ook niet zoveel schelen! je bent zwanger geniet er lekker van en let gewoon op je eten. Zoveel mogelijk gezond en veel water drinken. Ik heb ook overgewicht en heb er nooit commentaar over gekregen moeten ze ook eens doen! Toen ik was bevallen van mn 1e ging ik met een dikke kop naar het ziekenhuis en kwam met een smal koppie weer terug haha was allemaal vocht en baby was gelijk in 5 dagen al 10 kilo kwijt en de rest van de 10 is er ook afgegaan dus komt wel goed! Het ene lichaam is het andere niet en er staat zowiso al 12-15 kilo voor een zwangerschap en dat is baby,vocht,vruchtwater,placenta,borsten en wat reservers die je lichaam vasthoudt. en 6 kilo op de helft is netjes hoor en wie weet blijf je nu wel staan in gewicht dat kan ook! Ik blijf nu ook al 3 weken op hetzelfde gewicht. En ga je ook borst geven??? ik ga het wel doen en het schijnt dat je dan ook de kilo's sneller weer kwijt kan zijn Kortom geniet er lekker van! komt allemaal wel goed! en 1 ding je zet iets moois op de wereld en tja daar horen de nodige kilo's soms bij hihi maak je er niet te druk over!!! Liefs!
Ik zal je vertellen...ik weet het niet! Had altijd slank lijntje en dat kwam ook omdat ik een erg dieet achtige levensstijl had. Mag nu van mijn vk absoluut niet lijnen en al helemaal niet met mijn gewicht bezig zijn. Mag alleen wegen bij mijn vk! Mijn vriend heeft ook meteen de weegschaal eruit gegooid (vond dat lijnen toch altijd al niks) en mag dus 14 juli pas weer wegen... en weet je wat; het maakt me niks uit! Ben echt denk wel al 4 kilo aangekomen..als me kindje maar gezond is! At hiervoor geen aardappels, pasta of brood (koolhydraatarm dieet) en nu juist wel want dat is goed voor de kleine kilo's vliegen er denk echt aan
Pff ik baal er ook altijd van als ik zie dat meiden niks tot nauwelijks aankomen. Zelfs als je vraagt of er meiden zijn die veel aankomen zijn er altijd weer bij die er even een antwoord tussen moeten gooien met 'nee ik niet, ik ben zelfs afgevallen maar een nicht/zus/buurvrouw'... Bij mijn 1ste ruim 17 a 18 kilo aangekomen. Ik was toen 96,5 kilo! Maar dat was wel mijn eigen schuld, ik snoepte veelste veel Na de bevalling wel gelijk 10 kilo eraf en maakte me ook niet druk toen. Ik gaf bv en ging er wel vanuit dat die laatste 7 a 8 ook wel goed kwam. Niks was minder waar en ik kwam zelfs weer aan Ik ben uiteindelijk naar een dietiste gegaan en heb er gelukkig weer alles afgekregen maar daar heb ik wel ontzettend mijn best voor moeten doen. Nu ben ik 9 kilo aangekomen en ben er op zich wel tevreden mee. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel oplet met snoepen! Ik hoop nu i.i.g. wel onder die 90 kilo te blijven. Ben er nu 87
Ik ben mijn eerste zwangerschap 25,5 kilo aangekomen. Mijn dochter is geboren met 36+6. Als ik de 40 weken had gehaald, was ik echt goed over de 30 kilo gegaan. Werkelijk geen idee hoe het is gekomen. Ik at normaal, geen overdreven snoeppartijen, etc. Ook al mijn bloedwaardes waren goed (extra controles gehad ivm het vele aankomen). Ik heb staan te janken toen ik boven de 100 uitkwam. Ben ook heel benieuwd hoe het met deze zwangerschap gaat.
Maar als je je eetpatroon niet verandert (even aangenomen dat je van te voren een gezond eetpatroon had) kan je er weinig aan doen of je weinig of veel aankomt hoor. Een boterhammetje extra is dan nog wel ok, maar je hoeft natuurlijk niet voor 2 te eten. Ik heb gewoon normaal gegeten. Bijv ik was tijdens de eerste zwangerschap lyrisch van softijs. Ik zou toen elke dag wel 4 softijsjes naar binnen kunnen werken(ik was in de winterperiode zwanger). Ik heb het bij 1 keer in de week 1 ijsje gehouden. Sinterklaas en kerst qua eten aan me voorbij laten gaan zo ongeveer. En toch 20 kilo aangekomen haha.
Ik ben inmiddels ruim 31 weken en 16,5 kilo aangekomen... Vooral in het begin ging het heel erg snel, nu valt het wel mee, maar ik groei nog steeds lekker door! En toch... Kan het me niet zo heel veel schelen! Zolang het goed gaat met die kleine en met mijn gezondheid vind ik het prima... Ik eet wel meer dan voor de zwangerschap, maar heb daar ook echt behoefte aan, dus niet eten of minder eten is geen optie! Alle gewicht zit wel op mn buik, ik draag heel erg naar voren en ben behalve iets op mn heupen en veel bij mn boobies nergens extra aangekomen... Met als gevolg dat men sinds 28 weken al vraagt of ik binnenkort uitgerekend ben, hihi! Wel heb ik vanaf 20 weken al heel veel last van vocht, mn enkels zijn verdwenen en er zitten flinke vochtzakken op, maar nog 9 weken afzien en dan is dat voorbij... Probeer niet te vergelijken met anderen, makkelijker gezegd dan gedaan misschien, maar iedere zwangere vrouw groeit anders en heeft een andere stofwisseling! Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af...
Zucht .. ik was 30 kg aangekomen. ( had net een flinke knieoperatie gehad door ski-ongeval in week 8 van mijn zwangerschap. en dus 3/4 van mijn zwangerschap stil gezeten ) Na de bevalling was ik in no-time 20 kg kwijt.. ( heeeeeel veel vocht ) en die laatste 10 kg.. die draag ik verdorie nog steeds bij me. Moet er dan wel bij zeggen dat ik er ook niks voor gedaan heb om ze eraf te krijgen.. hmm... 6 kg vind ik dus nog wel reuze meevallen
In mijn eerste zwangerschap bijna 25 kilo aangekomen. Veel vocht, maar eerlijk is eerlijk: ik was ook iets te lief voor mezelf geweest wat betreft lekkere dingen na de bevalling was er tien kilo af, en nu, bijna zeven maanden later de rest ook, op een kilo na. Maar ook als je heel netjes gezond blijft eten kun je veel aankomen, dat verschilt gewoon per persoon.
Wat is veel? Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en inmiddels 15 kg aangekomen ondanks gezond eten. De laatste weken komt er steeds een kilo per week bij terwijl ik verwacht had (door wat ik gelezen heb) dat je vanaf 34-35 weken niet meer aankomt. Voor mijn gevoel is 15kg wel veel, maar als ik lees dat anderen 30 kg aankomen vind ik dat ik eigenlijk niet mag klagen. Stiekem baal ik er natuurlijk wel van en het maakt me soms ook wel onzeker. Maar aan de andere kant (lekker cliché): we krijgen er iets moois voor terug en ik heb ook zin om straks weer lekker actief aan het trainen te gaan! Ik sport nu al weken niet meer vanwege teveel harde buiken.
Was bij mijn eerste zwangerschap ook veel aangekomen, toen ik eenmaal over de 100 kilo ging ben ik opgehouden met wegen, het zal zo'n 30 kilo geweest zijn. Zes maanden na de bevalling was alles er weer af, nu ben ik 16 weken en alweer 7 kilo aangekomen. Ik denk dat ik weer op de 30 kilo uit ga komen. En weet je....het intresseerd me niets! Ik ben normaal erg bezig met mijn gewicht, maar dit is nu de tweede keer in mijn leven dat het me niets uitmaakt. Ik verwen mezelf, eet wel gezond, maar snoep ook gewoon er lekker op los hoor. Doe ik anders nooit, maar nu wel. Zo lang je bloeddruk en bloedwaardes goed zijn maakt het helemaal niets uit hoe veel je aankomt. En dat gemiddelde???...geweldig ze moeten toch iets zeggen...
Ik ben beide keren 18 kilo aangekomen, dat is ietsje meer dan het zgn. gemiddelde van12-15 kilo. Ik hield niet echt vocht vast, maar kwam gewoon 18 kilo aan. Weet niet meer precies in wat voor tempo, maar 6 kilo bij 18 weken lijkt me niet heel verschrikkelijk. Ik heb er ongeveer 6 mnd over gedaan om die kilo's er weer af te krijgen, zonder dieet of heel veel sporten (maar met BV geven). Keurig toch?