35+ en IVF?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mar75, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie van jullie is er ook boven de 35 jaar en zit in de mmm voor een kindje? Ik ben zelf 38 jaar en heb over 2 weken een intakegesprek voor IVF na 8 pogingen IUI en een vmk in december 2012. We willen dolgraag een brusje voor onze zoon.

Zijn er lotgenoten?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja hier. Ik ben 40 en heb net de tweede ivf achter de rug. We hebben al een dochter van vier jaar maar de tweede wil maar niet lukken (de eerste heeft ook heel lang geduurd, maar is uiteindelijk toch op de natuurlijke manier gekomen). Vraag maar raak!

3. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Ja hier, ben 38 en zit op het wachtbankje na icsi voor een tweede kindje. Van de eerste raakte ik ook door icsi zwanger toen ik 36 was. Spannende tijd voor jullie dus nu. enig idee wanneer je zou mogen starten? Is je eerste wel gewoon gekomen?

4. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 39 en willen ook graag een tweede! Ons eerste IVF poging is afgebroken vanwege een cyste. En de volgende ronde is het afgebroken omdat bij de follikelmeting bleek dat ik een vroege eisprong heb gehad. Nu dus weer vol geduld...

Succes allemaal!

5. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Mar,Ook ik ben 38 jaar en sta vlak voor een cryo tp. Op mijn 35 begonnen aan IVF. Goede eitjes, goede bevruchtingen en iedere keer een positieve zwangerschap ondanks de leeftijd. In week 6-8 ging het steeds mis maar dat kwam niet door de leeftijd maar door een medisch probleem dat inmiddels Is opgelost. Dus ik ga er gewoon weer vol goede moed voor!
    Succes en als je vragen hebt....

Gr. Jackie

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb net vanmorgen een echo gehad, en helaas is mijn tweede ivf in een miskraam geëindigd.... Ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis om te bespreken hoe we de laatste poging gaan aanpakken. De tijd begint bij mij wel echt te dringen, omdat het er naar uitziet dat mijn eitjes aan het opraken ivm de leeftijd.... Balen.

7. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Poema,Wat vreselijk om te moeten lezen dat je een mk hebt gehad. Ik wens je heel veel succes met de volgende poging en hoop echt dat deze blijft zitten.

Jackie.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Dankje Jackie. Ja, dat hoop ik ook. Helaas heb ik nooit cryo's gehad, dus ik moet het hele circus weer opnieuw door en het is dan ook echt mijn laatste kans...
    Jij hebt binnenkort een cryo tp zie ik? Spannend! Weet je al wanneer?

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mar: hier zelfs iemand van 41 die vorig jaar 2 (mislukte) IVF-pogingen achter de rug heeft. We hebben als het meezit nog 2 pogingen tegoed. Hopelijk dan wel een keer met het gewenste resultaat.

10. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie reacties doen me goed!!

Soms krijg ik na het leze van alle verhalen echt het idee dat ik de enige ben die "al zo oud is".

Donderdag de 14e hebben we een intake gesprek. Ik ben eigenlijk bang dat ik langzaam misschien te oud wordt. Hebben jullie deze angst nooit. Ik ben jong van geest hoor :)
    Afgelopen pogingen van de IUI heb ik een aantal keer twee eitjes gehad. Ik krijg IUI zonder hormonen in mijn natuurlijke cyclus. Mijn man zijn zaadkwaliteit is niet goed. Vandaar de IUI. Ons eerste kindje is ook niet op de natuurlijke manier gekomen. Daarvoor hebben we IUI nodig gehad. Onze wens is zo groot. Ik hoop dat IVF wel een brusje kan geven.
    Ik zie wel ontzettend op tegen de hormonen en de punctie :(

@poema: wat triest.... Sterkte!

11. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    We mogen waarschijnlijk al in april starten. Spannend en eng dus ook wel.
    Was jij snel zwanger met ICSI?

12. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    He jammer dat de pogingen afgebroken zijn maar de aanhouder wint zeggen ze toch?!
    Jij ook succes hoor!

13. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend!! Ik duim voor je. Goed te lezen dat jij nog genoeg eitjes hebt en dat leeftijd geen probleem is.

14. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Onze eerste icsi liep uit op een escape iui ivm onderstimulatie, bij de tweede kreeg ik een ontstoken eierstok en de derde (zonder complicaties en met de juiste dosis meds) was raak, van de poging van deze maand weet ik het nog niet :)

15. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!!!

16. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Dag dames,
    ik ben dan wel pas net 35+, maar wil me ook wel graag aansluiten.
    Wij beginnen waarschijnlijk in april/mei weer voor een brusje via ICSI. In maart 2010 zijn we met de 2e behandeling zwanger geraakt en ergens rond augustus 2012 begon het toch weer te kriebelen.. Nu hadden wij het geluk dat we 2 cryos's over hadden, dus we hoopten dat het snel zou lukken. De tweede terugplaatsing was succesvol, maar de blijdschap heeft helaas maar een week mogen duren. Was even helemaal klaar ermee, maar nu hebben we toch de stap weer genomen en nu hebben we in april weer een eerste gesprek. Zie ook weer enorm tegen de punctie op, maar we moeten maar onthouden dat het voor een goed doel is.

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Het enige waar ik van baal met mijn leeftijd is dat ze toch denken dat mijn eitjes een het opraken zijn. Bij mijn eerste poging groeiden er maar 2 follikels waar maar 1 eitje uitkwam. Dit werd gelukkig ook een embryo maar is helaas niet blijven zitten.
    De tweede poging had ik 3 follikels waar maar 2 eitjes uitkwamen. Ook gelukkig weer wel 2 embryo's. Daarvan ben ik ook zwanger geweest, maar heeft helaas maar een week mogen duren...
    Toen ik afgelopen vrijdag in het ziekenhuis was, zeiden ze wel dat ik niet te lang meer moet wachten met de derde poging omdat het er wel naar uit ziet dat mijn eitjes minder worden. Ik spoot de eerste keer al 300EH Gonal f en de tweede keer zelfs 450 eh Gonal f. Dat is het maximum en ik het het bijna drie weken gespoten (kort protocol...) Zaad is hier gewoon super kwaliteit dus daar ligt het niet aan...
    @Mar: ik zag ook op tegen het spuiten, heb ontzettende naaldenfobie> Maar ook dat went uiteindelijk en ik spoot ook gewoon in een restaurant bijvoorbeeld. Punctie is mij ontzettend meegevallen (kreeg alleen maar paracetamol en een naproxen zetpil en plaatselijke verdoving), maar ik had natuurlijk ook niet zoveel aan te prikken... Het is niet fijn, maar de verdovingsprikken vind ik het vervelendste. En het is ook echt zo voorbij...
    Ik heb nu donderdag een afspraak in het ziekenhuis om te kijken wanneer ik mijn laatste poging ga doen. En dat vind ik dan wel echt heel spannend...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Poema: inderdaad spannend. Ik heb hetzelfde als jij. Ben 41, maar ook een lage follikelopbrengst. Mijn eigen zkh heeft me laten weten geen meerwaarde meer te zien om me verder met ivf te behandelen. Ik heb inmiddels ook mijn amh laten prikken en daaruit is inderdaad gebleken dat ik een lage eicelreserve heb. We gaan volgende maand naar DD in de hoop dat hij nog iets voor ons kan betekenen.

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @sneeuwmees: kunnen ze dan in DD meer follikels kweken denk je? Ik ben me natuurlijk nu aan het beraden hoe ik mijn laatste poging moet gaan insteken.... Lastig hoor.

20. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Hier ook geen overschot aan eicellen. 3 jaar geleden nog 10 ( overigens ook met 300 eh gonalf) en afgelopen poging 5, die gelukkig wel alle vijf bevrucht zijn geraakt. Of we cryo's hebben, weten we nog niet.

Deel Deze Pagina