broer op straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hey meiden

m'n broer zit met een dilemma, t gaat een vrij lang verhaal worden, maar hoop dat iemand hem/ons kan helpen.

mn broer is/was drugsverslaafd.
    hij zit nu sonds eind december vrijwillig in een afkickkliniek (brijder alkmaar) hij heeft sindsdien ook niks meer gebruikt omdat ie dan ook wat onderzoeken zou krijgen.
    Er is al gebleken dat ie adhd heeft, hiervoor krijgt ie nu 12!!! ritalin pilletjes per dag.
    Ze zijn m nu nog (tot morgen) aan het onderzoeken op cluster B (ff googlen wat dat is, als je t wilt weten).

morgen is dat onderzoek klaar en in maart krijgt ie de uitslag.

maar nu is het probleem: als morgen die onderzoeken klaar zijn moet ie weg uit die kliniek.
    hij heeft een bewindvoerder die heeft gezorgd dat ie in het begeleid wonen traject terrecht kan, alleen het probleem is dat de wachtlijst daarvan 3 maanden was/is hij staat nu boven aan de lijst.
    maar tot ie daar dus terrecht kan staat ie op straat!! hij had een verzoekbrief ingediend bij de brijder of ie daar langer mocht blijven, maar omdat ze geen einddatum hebben kan/mag dat niet.
    Hij is nu voorlopig dus aangewezen op de nachtopvang.

ik kan en wil m zelf niet in huis nemen omdat ik m nog niet vertrouw, dit heeft met t verleden te maken hij heeft veel gestolen om alles te kunnen betalen (zn drugs) dus ik wil m niet hier laten als ik gewoon te werk moet ed.

maar nu is mijn vraag weet iemand van jullie een opvang waar ie terrecht kan tot ie in het begeleid wonen terrecht kan???

t is dus een moeilijk jongen met aardig wat problemen dus bij iemand thuis oid is niet echt een optie.

alvast bedankt!!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Meid ik werk bij een opvang, stuur je een pbtje!

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou dit verhaal komt me super bekend voor zeg!
    Alleen gaat het dan om me oom! Die nu al op straat leeft in Utrecht.

Hier zijn de optie's op :(

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster

stom is dat he!!! is je oom ook verslaafd??

ik vind t echt belachelijk mn broer doet nu echt zn best hij doet alles vrijwillig, de onderzoeken afkicken de bewindvoering in en dan wordt ie gewoon op straat gezet. Juist dan is het zo makkelijk om weer naar de drugs te grijpen (das echt mn grootste angst die terugval).

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb helaas geen tips voor je, maar het is wel belachelijk geregeld zeg! Hopelijk komt alles goed en komt je broer goed terecht.

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    ja die heeft helaas altijd een verslaving nodig :(
    Eerst was het drugs is die nu eindelijk vanaf en nu is het nog wel alcohol niks sterks maar wel bier!
    Hij heeft daarbij ook bordeline dus ook wel meer problemen door al die jaren heen.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    In Alkmaar zit stichting Onderdak.
    Volgens mij hebben ze daar naast een nachtopvang ook een dagopvang, waar oa ook gezinnen zitten dus niet alleen gebruikers!

Het is natuurlijk wel een groot risico als hij straks op straat komt te staan dat hij terug valt. Ik heb zelf ook een verslaafde broer en ik werk in de verslavingszorg als case manager.

8. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hier ook een bekend verhaal. Alleen dan een broer die niet snapt dat hij niet "oke" is.

9. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Och jeetje, wat verschrikkelijk!
    Ik heb helaas geen tips, maar ik hoop wel dat alles goed komt!!!

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh dat heeft mijn broer ook. En mijn broer vind het heel vervelend dat hij steeds in het hokje´junk´ geplaatst wordt, terwijl daar volgens hem geen reden toe is! :( ;)

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat is een hoop ritalin op 1 dag!
    Ik vraag mij gelijk af hoe hij dit correct kan blijven gebruiken, als hij de straat op moet. Ritalin moet op vaste tijden ingenomen worden.
    Gebeurt dat niet, krijg je rebound effects (hoe schrijf je dat?)
    Waardoor je klachten alleen maar erger worden en je nog verder van huis raakt.
    Kan hij geen concerta krijgen?
    Het is zo jammer vind ik. Hij heeft nu de stap in de goede richting gemaakt en valt nu tussen wal en schip. Dat zie je helaas wel vaker gebeuren, dat de hulpverlening niet op elkaar aansluit.

Mijn ex zijn tweelingbroer is ook verslaafd, wij zijn altijd stiekem blij als hij weer eens vast zit. Dan hoeven wij even een tijdje niet te vrezen voor zijn leven.

Sterkte met de situatie, ik hoop dat iets voor hem kan vinden.
    Kans op een terugval is natuurlijk heel groot als hij de straat weer op moet.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wat vreselijk voor jullie..
    Ik heb geen oplossing.. maar wil wel even zeggen dat ik snap dat jij hem niet in huis kunt nemen meis!
    Voel je daar niet schuldig onder hoor!!

13. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hij heeft laatst vast gezeten om dat hij alle rekeningen ongeopend had verstopt. Zijn vriendin wist van niks en ineens moest hij zitten omdat er nog het nodige openstond. Zijn vriendin heeft hem nu aan de kant gezet, ben dus benieuwd naar wat hij nu gaat doen.
    Echt kontakt heb ik niet met hem. Ik kan hem niet helpen, hij is dwars. Liegt en bedriegt ect. Niet echt een verrijking van mijn leven als hij daar deel van zou uitmaken.

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het ook heel goed hoor, dat in huis nemen geen optie is.
    Wij hebben dat ook vaak gedaan maar heeft ons alleen maar een hoop ellende gebracht. Met je hart wil je wel maar je verstand weet gelukkig wel beter. (hoe moeilijk dit ook is)
    Idd niet schuldig voelen hoor.

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bedankt voor alle lieve reacties!

iemand had t over de dagopvang in alkmaar, daar is ie vorig jaar uitgezet (was voor het afkicken) omdat ie zich niet aan de regels hield dus die valt af denk ik.

en dan die ritalin, is idd veel (hij weegt 98 kilo) dus hij zou max 10 mogen krijgen maar dat werkte niet hij kon dan niet slapen. daarom is het 12 geworden. hij krijgt ze nu idd op vaste tijden ik weet niet hoe dat straks zal gaan, ik zal m denk 3x per dag een sms moeten sturen hij heeft nl. geen korte termijn geheugen.

mn moeder en mn zus willen nu trouwens niet helpen, die zijn helemaal klaar met m vanwege het liegen, bedriegen en stelen.
    Die willen eerst zien dat t echt goed gaat.

en ik voel me eerlijk gezegd ook niet schuldig dat ik m niet in huis neem, ik woon in de buurt waar voor hem de verslaving is begonnen en waar zn ""foute"vrienden van het begin wonen dus ik zou m dan ook alleen in t hol van de leeuw brengen.

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL

17. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hij krijgt t nu 2 weken, dus denk dat ze ook nog een beetje aan het zoeken zijn,t gaat allemaal onder begeleiding van artsen ed. dat korte termijn geheugen komt door een ongeluk (en vast geholpen door de drugs) maar denk niet dat dat op te lossen is... maar dat alarm is idd ook een idee.

18. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dan zijn ze idd nog in de 'testfase'.
    Ik noem alleen alles wat er in mij opkomt. (adhd hè;))
    Maar mijn korte termijn geheugen/ gebrek aan tijdsbesef komt gewoon door mijn adhd hoor. Bij hem is het dus een optelsom van meerdere factoren.
    En misschien is het niet op te lossen maar door trucjes zoals alarmen instellen ed, kom hij misschien al een heel eind.

Nog even over die dagopvang. Misschien dat ze onder bepaalde voorwaarden hem nog 1 kans willen geven. Bv dat hij clean moet blijven en zijn medicatie moet blijven gebruiken. Ik zou het op zijn minst proberen. Wie weet..

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    jeetje wat heftig zeg! Erg hoor...
    Het is toch niet te geloven dat mensen de goede stap zetten en vervolgens op straat komen te staan......
    Hoop dat er een oplossing voor hem is

20. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik kan die dagopvang idd altijd ff bellen.... zal ik straks ff doen (ik overleg alle tips eerst met me broer en dan kan hij "kiezen")

wel goed trouwens dat jij je met al die trucjes zo goed weet te redden ik dacht altijd met adhd dat je dan alleen druk bent, maar nu ik me er wat in verdiept heb weet ik dat t een stuk verder gaat.

Deel Deze Pagina