Hoi Wij willen ons kindje heel graag naar de peetoom en peettante gaan vernoemen. nu zijn we er al voor een groot deel uit. Omdat jullie me toch niet kennen durf ik de naam hier gerust te zetten. De roepnaam van ons manneke wordt: Lucas. Nu vernoemen we hem naar mijn broer en zijn eerste doopnaam is Constantijn. Dus we hebben nu al Lucas Constantijn. Maar nu de peettante. Haar naam is Emy. Haar eerste doopnaam is Elisabeth. Nu heb ik even gezocht op een mannelijke versie van Elisabeth en dan kom ik op de volgende namen: Eliah/Elijah/Elias. Op zich kan het wel maar ik ben er in eerste instantie niet heel enthousiast over... Maar heeft er misschien iemand anders nog een idee?? Het maakt niet zoveel uit in welke volgorde de twee doopnamen komen te staan. Alvast heel erg bedankt!
Wij hebben bij onze kinderen gewoon de vrouwelijke/mannelijke naam in stand gehouden. Lianna Jacobus Johanna Yosyp Catharina Adrianus Jorja Adrianus Johanna Ik meen dat dit in België zelfs standaard is om dit zo te doen. Bij jullie zou het dan worden Lucas Elisabeth Constantijn.
Levi ? maar het gaat wel erg afwijken denk ik... Elias vind ik zo gek nog niet. Even wennen, maar hoe vaker je het zegt, hoe mooier en beter het wordt vind ik
Dit is inderdaad standaard in België enkel zet je dan de naam van de peter eerst bij een jongen en van de meter eerst bij een meisje. Dus hier zou het Lucas Constantijn Elisabeth worden. Vind ik zeker niet mis hoor! En duidelijker dan een vage afgeleide...