Vandaag weer thuis. Gelukkig.. Ik ben er nog 😄 Na het slechte nieuws van vorige week, 2e missed abortion bij 9 weken hadden we besloten de natuur zijn gang te laten gaan. Dit was mij bij de 1e miskraam goed bevallen. Wat krampen snachts maar gelukkig alles in 1 keer schoon. Dat ging deze keer wat anders helaas.. Donderdag ochtend begonnen de krampen en niet veel later plofte er van alles in het toilet. Ik was opgelucht want misschien was het al achter de rug ( en konden we met onze dochter een weekendje naar zee ) maar helaas. Iedere kwartier kreeg ik krampen, stond ik op en verloor ik van alles in het toilet.. Mijn maandverband was ook snel vol maar geen kraantje.. Dus ik dacht het zal er wel bij horen. 3 u en nogal wat plofjes (meer explosies) later riep ik ml om hulp.. Ik voelde dat ik geen flauwvallen. En daarna werd ik na een verschrikkelijke droom .. (Leek wel uit mijn lichaam te zijn of zo) weer wakker op de overloop en keek ik in mijn mans tranende ogen. De ambulance kwam er aan en ik werd afgevoerd.. In het zkh werd het duidelijk dat ik het vruchtje verloren was maar er veel resten zaten .. Gelukkig kreeg ik snel een curettage en die ging goed. Maar jeetje.. Dit hopelijk nooit meer. Nog meer meiden die zoiets hebben meegemaakt?
Geen ervaring.. wel wachtend op een miskraam. Wat een verschrikkelijk verhaal.. wilde je toch even heel veel sterkte wensen..
Pfff ondanks complicaties heb ik geen spijt gehad van mijn curretages. Als ik zo'n verhaal lees lopen de rillingen over m'n rug. Sterkte x
Ik ben bij mijn laatste miskraam ook veel bloed verloren (herken de ploffen), maar niet zoveel als jij. Maar ik vond het ook best beangstigend. Maar juist op het moment dat ik dacht dat ik wel erg veel bloed begon te verliezen, kwam bij mij toch ineens de placenta tevoorschijn. Toen stopte het bloeden (gelukkig). Heftig wat je hebt meegemaakt. Veel sterkte. Ik kan je vertellen dat het verdriet iig slijt, maar get blijft klote.
Ja schijnbaar een liter bloed verloren.. Erg een nachtmerrie.. Mijn dochtertje was thuis.. Gelukkig beneden.. Maar echt pffff .. Bloeddruk was 70 over 40 ongeveer.. Ml heeft me stuiptrekkend en met rollende ogen opgevangen .. Waarschijnlijk lichte schok geweest of zo.. Het stomme is dat ik al dagen een onbestemd gevoel haar.. Bij alles dacht ik dat het mijn laatste ding was wat ik deed.. Doodeng.. Ben dus heel blij dat ik er nog ben..
Ik ben later bevallen met 16wk in ziekhuis en heb juist erg goed ervaren.. Maar ik denk dat het te maken heeft dat ik continu artsen om mijn heen had, gelijk ruggenprik etc.. Ik heb het zeer mooi ervaren terwijl ik tot huilen toe zat janken voor curretage ervoor.. Ik denk thuis zou ik dat nooit durven echt! Sterkte!
Ik had er voor gekozen om het op te wekken met medicatie. Op de controle-echo leek het schoon te zijn, maar toen begon ik na ongeveer een week weer hevig te bloeden.. Ook bij mij bleken er toen nog resten te zitten en was een curettage alsnog nodig. Maar jouw ervaring klinkt vele malen heftiger. Jeetje zeg, gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Veel sterkte.
Mijn eerste miskraam, vond ik ook echt doodeng! Bij mij begonnen de krampen om 3u.. en verloor ook stolsels en veel bloed. Elke keer dat ik opstond van de wc liep het bloed zo langs mijn benen. Heb me drie keer moeten verkleden en maandverband hield het ook niet. Ben uiteindelijk om 7u op bed gaan liggen omdat ik zo moe was. Bed doorweekt toen ik uurtje later wakker werd. Ben bijna 2x flauwgevallen en vk gebeld. Uiteindelijk hield het erge bloeden op en was ik 'gewoon' ongesteld. Vk wilde eigenlijk naar het ziekenhuis maar ik niet. Ben dag erna gegaan en alles schoon.. en ging het ook al weer stukken beter met mij. Heb daarna nog 3 miskramen gehad maar 2x meteen gecuretteerd. En een keer was ik niet zo ver dus cytotec gebruikt en werd ik gewoon ongesteld. Jouw verhaal is ook erg heftig. Gelukkig goed afgelopen! Sterkte!
Ja, klinkt in grove lijnen op mijn ma. Ben ruim 7 uur bezig geweest. Heftig. Sterkte met de verwerking...
Herkenning maar dan na een curretage. Hier pas een curretage gehad omdat ik juist niet wilde afwachten. Een week later het vergelijkbare verhaal met veel bloedverlies en krampen. Dag later opnieuw curretage, bleek eerste keer veel resten nog bleven zitten. Dus een curretage wil ook niet altijd zekerheid op "schoon" enzo geven. Sterkte met het herstel
Ik hoop idd ook dat alles schoon is.. Ik had een hele aardige gyn die echt dacht dat het helemaal weg was.. Maar nu heb ik lichte steekjes en raak toch lichtelijk ongerust.. Tijd zal het leren maar zal zeker op tijd aan de bel trekken!!